SVN 1.7 و حذف پوشه‌های .svn اضافی
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه


یکی از ایراداتی که عموما به SVN می‌گیرند این است که «اگر پروژه‌ی ما 1000 پوشه هم داشته باشد، SVN به ازای هر کدام، یک پوشه‌ی مخفی به نام .svn را داخل آن‌ها ایجاد می‌کند و ما این رو دوست نداریم!». خبر خوب اینکه این طراحی قدیمی، با ارائه SVN 1,7 کلا برطرف شده و اکنون SVN همانند اکثر ورژن کنترل‌های دیگر فقط یک پوشه مدیریتی را در ریشه‌ی اصلی پروژه‌ی شما ایجاد می‌کند. به علاوه اینبار از یک بانک اطلاعاتی سریع SQLite هم جهت ذخیره سازی اطلاعات متادیتا مورد نیاز خود کمک می‌گیرد.


نحوه‌ی ارتقاء به این نگارش جدید هم بسیار ساده است:
اگر از VisualSVN Server استفاده می‌کنید، روی گره Repositories در کنسول مدیریتی آن کلیک راست کرده و سپس از طریق گزینه‌ی All tasks ، عملیات Upgrade repositories format را انتخاب کنید. در اینجا می‌شود مخزن‌های موجود مورد نظر را انتخاب کرده و ارتقاء داد.


سپس اگر از TortoiseSVN استفاده می‌کنید، جایی داخل پوشه جاری پروژه، کلیک راست کرده و گزینه‌ی "SVN upgrade working copy" را انتخاب کنید. بدیهی است جهت دسترسی به این قابلیت جدید باید SVN 1.7 (که به همراه VisualSVN Server 2.5 هم ارائه شده) و TortoiseSVN 1.7 را پیشتر نصب کرده باشید.



  • #
    ‫۱۲ سال و ۱۲ ماه قبل، شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰، ساعت ۲۰:۵۸
    سلام ممنون از مطالب مفید و بروزتون
     یه موردی رو در کار کردن با  svn و افزونه ویژوال استودیو 2010 باهاش برخورد کردم و فکر میکنم بتونم اینجا مطرحش کنم.اشکال مربوطه  اینه که بعد از مدتی کار کردن مثلا 2 الی 3 ماه ویژوال استودیو دیگه این افزونه رو نمی شناسه و هر سری که بخواهیم وارد محیط برنامه بشم یه پیغام خطا می ده که افزونه مربوطه رو نمی تونه لود کنه و اینکه می خواهید وابستگی های مربوطه رو پاک کنه یا نه.
    ممنون میشم کمکم کنید
  • #
    ‫۱۲ سال و ۱۲ ماه قبل، شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰، ساعت ۲۳:۰۸
    سلام؛ نام این افزونه چی هست دقیقا. چون این پیغام خطایی که عنوان کردید اصلا مرتبط با SVN یا افزونه‌های آن نیست:(^) ،  (^) و به «سورس سیف» مرتبط است یا مواردی مشابه.