یک نکته تکمیلی : در این روش تنها پارامترهای رشته ای که به طور مستقیم، متغیر در اکشن متد تعریف میشود بایند میگردند ولی خصوصیتهای رشته ای در پارامترهایی که از نوع کلاس تعریف شده اند که بسیار پرکاربرد هم هستند تاثیری ندارد، برای این موارد بایندر جدیدی را به شکل زیر مینویسیم:
public class StringModelBinder : DefaultModelBinder
{
protected override void SetProperty(ControllerContext controllerContext,
ModelBindingContext bindingContext,
System.ComponentModel.PropertyDescriptor propertyDescriptor, object value)
{
if (propertyDescriptor.PropertyType == typeof(string))
{
var stringValue = (string)value;
if (!string.IsNullOrEmpty(stringValue))
{
value =value.ToString().Replace((char)1610, (char)1740).Replace((char)1603, (char)1705);
}
else
{
value = null;
}
}
base.SetProperty(controllerContext, bindingContext,
propertyDescriptor, value);
}
}
در اینجا متد دیگری را به نام SetProperty برای تغییر خصوصیت هر متدی که یافت میشود صدا زده میشود را رونویسی کردیم. شی propertyDescriptor
اطلاعات خصوصیت مورد نظر از قبیل نام و مقدار و ... را نگهداری میکندو در اینجا مقدار خصوصیت را دریافت کرده و تغییرات لازم را انجام میدهیم سپس مقدا تغییر یافته را توسط base به متد پدر منتقل میکنیم. سپس برای اعمال این بایندر کد زیر را اضافه میکنیم: ModelBinders.Binders.DefaultBinder = new StringModelBinder();
بدین ترتیب بایندر پیش فرض به سیستم معرفی میگردد.