جستجوی پیشرفته مطالب

فیلتر جستجو:
*
IdentityServer قسمت اول
استفاده از سرویس‌های متنوع گوگل همگی با یک آکانت واحد، ایده‌ی جالبی است که پایه‌ی ایجاد پروژه‌ای به نام IdentityServer بوده است. IdentityServer یک پروژه‌ی متن باز است که قرار بود و شاید هنوز هم هست که بخشی از ویژوال استودیو باشد. این پروژه یک سرور واحد برای مدیریت هویت ایجاد می‌کند که تمام کلاینت‌ها از این سرور اهراز هویت شده و سپس از سرویس‌ها استفاده می‌کنند. یعنی بخش مدیریت هویت تمام کاربران در پروژه برعهده‌ی IdentityServ ...
آشنایی با CLR: قسمت سیزدهم
ترکیب ماژول‌ها به قالب یک اسمبلی فایل Program.exe یک فایل PE با جداول متادیتا است که همچنین یک اسمبلی هم می‌باشد. یک اسمبلی مجموعه‌ای از یک یا چند فایل، شامل تعاریف نوع و منابع (ریسورس) می‌باشد و یکی از فایل‌های اسمبلی، برای نگهداری manifest انتخاب می‌شود. این جدول مجموعه‌ای است از جداول متادیتا که به طور کلی شامل نام فایل‌هایی است که قسمتی از اسمبلی را تشکیل می‌دهند. برای همین گفتیم که CLR با اسمبلی‌ها کار می‌کند. اب ...
آشنایی با CLR: قسمت دوازدهم
متادیتاها شامل بلوکی از داده‌های باینری هستند که شامل چندین جدول شده و جدول‌ها نیز به سه دسته تقسیم می‌شوند: جداول تعاریف Definition Table جداول ارجاع References Table جداول manifest جداول تعریف جدول زیر تعدادی از جداول تعریف‌ها را توضیح می‌دهد: ModuleDef شامل آدرس یا مدخلی است که ماژول در آن تعریف شده است. این آدرس شامل نام ماژول به همراه پسوند آن است؛ بدون ذکر مسیر. در صورتی که کام ...
بازسازی LocalDb
LocalDb یک نسخه‌ی کوچک شده از SQL Express 2012 است که نیازی به سرویس ندارد که سبب سهولت استفاده از آن را در پروژه‌های Visual Studio فراهم می‌آورد و یک ویژگی بسیار خوب برای برنامه‌هایی است که نیاز به استفاده از کلیه‌ی امکانات مهیای SQL Server را ندارند. یکی دیگر از ویژگی‌های آن استفاده در محیط هایی است که اطمینانی از نصب بودن SQL Express در آن‌ها نداریم. در حین توسعه‌ی نرم افزار ممکن است استفاده از LocalDb امکان پذیر نباشد و خللی در کارکرد ...
آشنایی با CLR: قسمت یازدهم
انتشار نوع‌ها (Types) به یک ماژول در این قسمت به نحوه‌ی تبدیل سورس به یک فایل قابل انتشار می‌پردازیم. کد زیر را به عنوان مثال در نظر بگیرید: public sealed class Program { public static void Main() { System.Console.WriteLine("Hi"); } } این کد یک ارجاع به نام کنسول دارد که این ارجاع، داخل فایلی به نام mscorlib.dll قرار دارد. پس برنامه‌ی ما نوعی را دارد، که آن نوع توسط شرکت ...
Accord.NET #2
در مطلب قبل با ساختار کلی کتابخانه Accord.NET آشنا شدیم. در این قسمت پس از فراگیری نحوه‌ی فراخوانی کتابخانه، به اجرای اولین برنامه‌ی کاربردی به کمک آکورد دات نت می‌پردازیم. برای استفاده از Accord.NET می‌توان به یکی از دو صورت زی ...
آشنایی با CLR: قسمت دهم
در سلسله مقالات قبلی ما فصل اول از بخش اول را به پایان بردیم و مبحث آشنایی با CLR و نحوه‌ی اجرای برنامه را یاد گرفتیم. در این سلسله مقالات که مربوط به فصل دوم از بخش اول است، در مورد نحوه‌ی ساخت و توزیع برنامه صحبت می‌کنیم. در طی این سال‌ها ویندوز به ناپایداری و پپیچیدگی متهم شده است. صرف نظر از این که ویندوز شایستگی این اتهامات را دارد یاخیر، این اتهامات نتیجه‌ی چند عامل است: اول از همه برنامه‌ها از dll هایی ...
کنترلرهای تو در تو در angularJs و نحوه ارث بری متدها و property ها در آن - بخش دوم
در بخش قبلی به چگونگی ساخت کنترلرهای تو در تو در AngularJs پرداختیم. همچنین بررسی نمودیم که propertyهای تعریف شده در کنترلر ما چگونه قابل استفاده توسط کنترلر فرزند میباشند. حال روشی دیگر را برای ارث بری تابع‌ها و propertyها، در کنترلر‌های تو در تو معرفی می‌نماییم. لازم به ذکر است که سورس پروژه را می‌توانید از لینک زیر دریافت نمایید: AngularJsNestedController.zip کد جاوااسکریپت زیر سه کنترلر تو در تو را پیاده سازی می‌کند: ...
کنترلرهای تو در تو در angularJs و نحوه ارث بری متدها و property ها در آن - بخش اول
در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و پیاده سازی کنترلر‌های تو در تو در AngularJs بپردازیم. به این صورت که میتوانیم در یک صفحه یک کنترلر اصلی را در نظر بگیریم و کنترلر‌های دیگر را در این کنترلر قرار دهیم. نحوه‌ی ارث بری متغیرها، انقیاد داده‌ها و مقادیر تعریف شده در $scope، از جمله مواردی است که به آن خواهیم پرداخت. تمامی مواردی که ذکر خواهد شد در قالب یک پروژه قرار داده شده است. AngularJsNestedController.zip حال به بررسی جزئی کنترلر ...
Accord.NET #1
Accord.NET کتابخانه‌ای است متن‌باز و بسیار کارآمد که در آن توابع بسیار زیادی در حوزه‌ی تحلیل آماری (statistical analysis)، یادگیری ماشین (machine learning)، پردازش تصویر (Image processing) و بینایی ماشین (computer vision) قرار گرفته‌اند تا در برنامه‌های NET. ایی مورد استفاده قرار گیرند. ...