مراحل ارتقاء پروژههای Angular از نگارش 6 به 7 آن به شرح زیر هستند: 1- به روز رسانی Angular CLI ابتدا نیاز است نگارش قبلی را حذف و سپس نگارش جدید را نصب کنید: npm uninstall -g @angular/cli
npm cache verify
# if npm version is < 5 then use `npm cache clean`
npm install -g @angular/cli@latest البته Angular 7 پشتیبانی از Node 10 را اضافه کرده است ( بیشتر ؛ دانلود Node ). بنابراین پیش از اجرای دستورات فوق ...
یکی از قابلیتهایی که به Angular 7 اضافه شدهاست، پشتیبانی از Drag and Drop میباشد. برای استفاده از این قابلیت، در ابتدا لازم است Angular CLI را بروز رسانی کنیم و بعد از آن پکیج @angular/cdk را نصب و ماژول DragDropModule را در فایل app.module.ts، بخش import اضافه کنیم: npm install @angular/cdk app.module.ts import { BrowserModule } from '@angular/platform-browser';
import { NgModule } from '@angular/core';
...
در قسمت ششم ، یک صفحه ساده برای لاگین نوشتیم که عملا کار خاصی نمیکرد. حال میخواهیم در این قسمت روی UI آن کمی کار کنیم. دقت کنید که هدف این قسمت، آموزش زیبا سازی صفحات نیست؛ بلکه هدف، آشنایی شما با تنظیمات مهم UI است. صفحه Login ای که در قسمت قبل نوشته شد، خود یک Content Page است و دارای یک Stack Layout با چینش عمودی است. داخل آن دو Entry برای گرفتن نام و نام کاربری وجود دارد و یک Button. مشکلی که صفحه لاگین دارد این است که اگر در ...
یکی از امکانات Angular 7، ویژگی Virtual Scrolling میباشد. در صورتیکه شما قصد داشته باشید یک لیست بزرگ از المنتها را بارگذاری کنید، اینکار میتواند بر روی کارآیی برنامهی شما تاثیر بگذارد . تگ زیر <cdk-virtual-scroll-viewport></cdk-virtual-scroll-viewport> می تواند برای بارگذاری تنها بخشهای قابل مشاهدهی از یک لیست، بر روی صفحه نمایش استفاده شود و همچنین تنها آیتمهایی Render خواهند شد که میتواند آنها را در صف ...
پیرو مطالب آموزشی وب سایت در رابطه با توسعه برنامههای Cross Platform توسط Xamarin که میتوانید در این قسمت آنها را ببینید، نیاز به نصب سیستم عامل مک برای توسعه اپلیکیشنهای مخصوص iDeviceها داریم. از آنجا که سخت افزارهای اپل فوق العاده گران میباشند، تهیه آن برای یادگیری این پلتفرم مقرون به صرفه نیست. لذا سعی کردم آموزش کاملی از نصب این سیستم عامل را بر روی مجازی سازها و کامپیوتر واقعی تهیه کنم و در اختیار دوستان قرار دهم تا بتوانن ...
در پنج قسمت گذشته به نحوه نصب و راه اندازی Xamarin برای توسعه هر سه پلتفرم Android / iOS / Windows پرداختیم. حال با داشتن محیطی آماده برای کد زدن و تست، میتوانیم به آموزش کد نویسی بپردازیم. ابتدا بد نیست نگاهی به ساختار XamApp بیاندازیم. این پروژهی مثال، خود از چهار قسمت تشکیل شدهاست: XamApp | XamApp.Android | XamApp.UWP | XamApp.iOS در خود XamApp درصد زیادی (گاهی تا 95%) از کد پروژه پیاده سازی میشود که بین سه پلتفرم مشترک است و ...
همانطور که در قسمتهای قبلی گفتیم، کد UI و Logic پروژه مابین Android-iOS-Windows مشترک بوده و از یک کد، سه بار استفاده مجدد میشود. تا این جا نیز میدانید که چطور کد را روی ویندوز و Android تست کرده و پابلیش بگیرید. این قسمت، نوبت به iOS میرسد. برای دیباگ و تست پروژهها بر روی iOS چه بر روی Simulator و چه بر روی Device، نیاز به وجود یک Mac در شبکه است. حال این میتواند یک Mac Book Pro فیزیکی باشد یا یک Virtual Mac روی VM Ware. ابتدا به ...
در مطالب گذشته، دربارهی پیاده سازی API Versioning در ASP.NET Web API و الزامات استفادهی از آن، صحبت شدهاست. اگر مطلب ذکر شده را مطالعه کنید، میبینید که پیاده سازی Versioning در ASP.NET Web API کاری دشوار و زمانبر بود؛ اما در ASP.NET Core انجام تمامی آن مراحل، در 1 خط صورت میگیرد که در ادامه آن را بررسی میکنیم. برای شروع با اجرای این دستور در Package Manager Console، پکیج Microsoft.AspNetCore.Mvc.Versioning را داخل پر ...
نسخه net core 2.2. Preview 3.، روز چهارشنبه 25 مهر، مطابق با 17 اکتبر منتشر شد. این نسخه شامل ویژگیهای جدیدی از جمله موارد زیر میباشد: تغییرات عمده در API Authorization Server بهبود کارآیی و سرعت پشتیبانی از Spatial Data برای SQL Server و SQLite پشتیبانی از Cosmos DB جایگزینی Bootstrap 4, Angular 6 مهمترین ویژگی مربوط به EF Core برای گروهی از برنامه نویسان، پشتیبانی از فیلدهای جغرافیایی یا همان Spatial ...
تا قسمت سوم توانستیم Xamarin را نصب و پروژهی اولیه آن را بیلد کنیم. سپس کد مشترک بین سه پلتفرم را بر روی Windows اجرا و Edit & continue آن را هم تست کردیم که هم برای UI ای که با Xaml نوشته میشود و هم برای منطقی که با CSharp نوشته میشود، کار میکند. همانطور که گفتیم، کد UI و Logic برای هر سه پلتفرم مشترک است؛ منتهی به علت امکانات دیباگ فوق العاده و سرعت بیشتر ویندوز، ابتدا آن را بر روی ویندوز تست کردیم و بعد برای تکمیل UI، آن را ...