توسعه برنامه های Cross Platform با Xamarin Forms & Bit Framework - قسمت پنجم
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یازده دقیقه

همانطور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، کد UI و Logic پروژه مابین Android-iOS-Windows مشترک بوده و از یک کد، سه بار استفاده مجدد می‌شود. تا این جا نیز می‌دانید که چطور کد را روی ویندوز و Android تست کرده و پابلیش بگیرید. این قسمت، نوبت به iOS می‌رسد.
برای دیباگ و تست پروژه‌ها بر روی iOS چه بر روی Simulator و چه بر روی Device، نیاز به وجود یک Mac در شبکه است. حال این می‌تواند یک Mac Book Pro فیزیکی باشد یا یک Virtual Mac روی VM Ware. ابتدا به آموزش راه اندازی Mac بر روی VM Ware می‌پردازیم، سپس ادامه راه برای Mac، روی یک سخت افزار واقعی و Virtual Mac یکی است.

برای شروع لازم است فایل iso مک را دانلود کنید. من "Mac OS 10.14 iso download" را جستجو کردم به این سایت رسیدم که فایل مناسب برای دانلود را در این لینک قرار داده بود.
سپس اقدام به دانلود VM Ware کنید و چون VM Ware به صورت پیش فرض از Mac پشتیبانی نمی‌کند، VM Ware Unlocker را نیز جستجو کرده، دانلود و نصب کنید. مطمئن شوید که نسخه‌های مورد استفاده شما قدیمی نباشند. نسخه مورد استفاده بر روی سیستم من 14.1 است.
برای این که VM Ware کار کند، باید اقدام به " فعال سازی intel virtualization" هم کرده باشید که  این سایت  یکی از آموزش‌های موجود بر روی بستر اینترنت، برای این کار است. همچنین برای نصب Mac احتیاج به Apple ID دارید که رایگان است.
علاوه بر نصب Mac، لازم است روی آن XCode نیز نصب شود. رابطه مستقیمی بین نسخه ویژوال استدیو، نسخه Mac و نسخه XCode برقرار است. مثلا برای استفاده از iOS SDK 12 که آخرین نسخه است، لازم است XCode 10 داشته باشید. خود XCode 10 بر روی Mac با نسخه 10.13.6 و بالاتر نصب می‌شود و در نهایت نیاز به Visual Studio 15.8.5 به بالا است. صرف به روز رسانی ویژوال استودیو از مثلا 15.7 به 15.8.5 دردی را دوا نمی‌کند و نیاز به بروز رسانی Mac و XCode نیز هست. (تمامی این موارد را خود ویژوال استودیو چک می‌کند و در صورت لزوم خطا می‌دهد)
پس از دانلود فایل iso برای Mac و نصب و Unlock کردن VM Ware، آماده راه اندازی Mac هستید. در VM Ware از منوی File روی New virtual machine کلیک کرده و در مراحل بعدی آن iso دانلود شده را معرفی و Virtual machine را ذخیره کنید.
بهتر است برای Mac خود حدود 40GB فضای هارد SSD در نظر بگیرید. در دادن CPU و رم، دست و دل باز باشید. توجه داشته باشید که لازم است Mac به اینترنت دسترسی داشته باشد. برای بهبود سرعت Virtual Machine تان، فولدر محل ذخیره سازی فایل‌های آن و Process ای با نام vmware-vmx.exe را  در آنتی ویروس ویندوزتان Exclude کنید.
قبل از این که Mac را روشن کنید، یک فایل با پسوند vmx را در فولدر Virtual Machine تان پیدا کنید و خط زیر را به آخر آن اضافه کرده و Save کنید:
smc.version = "0"
سپس روی Mac راست کلیک نموده و از Settings > Hardware > USB Controller مقدار USB Compatibility را روی 2.0 بگذارید و تیک Show all usb input devices را نیز بزنید.
Mac را روشن کنید تا مراحل نصب آغاز شود. ابتدا از macOS Utilities، گزینه Disk Utility هارد 40 گیگا بایتی مجازی را که ساخته بودید، انتخاب و Erase کنید و سپس برنامه را بسته و Install MacOS را انتخاب کنید. در واقع هاردی را که ساخته بودید، مثل یک هارد فیزیکی بوده که پارتشن بندی نشده و غیر قابل استفاده بوده‌است. با کمک Disk Utility این هارد آماده به استفاده می‌شود.
حال به قسمت تنظیمات Mac رفته و در قسمت Energy Saver، تیک گزینه Put hard disk to sleep را بردارید. همچنین Computer Sleep و Display Sleep را روی Never بگذارید. این یک Virtual Machine است و به این تمهیدات احتیاجی ندارد. سپس از قسمت Desktop & screen saver، تنظیم کنید که هیچ وقت Screen saver را نمایش ندهد. از قسمت Security & Privacy، تیک Require password را نیز بردارید.
در Mac ترمینال (Terminal) را باز کنید و عبارت زیر را در آن اجرا کنید تا فایل‌های مخفی را نیز بتوانید مشاهده کنید. در ادامه به آن احتیاج داریم.
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles YES
همچنین برای بهبود عملکرد Simulator در virtual machine که فاقد کارت گرافیک است، دستور زیر را در ترمینال وارد کنید:
defaults write com.apple.CoreSimulator.IndigoFramebufferServices FramebufferEmulationHint 1
در تنظیمات Mac، قسمت Sharing، تیک Remote Login را بزنید تا فعال شود. File Sharing را نیز بر اساس  این آموزش  برقرار کنید. سپس Mac را Re Start کنید.

برای نصب XCode دو گزینه دارید:
۱- نصب از Apple Store که نیاز به Apple ID و ابزارهای دور زدن تحریم بر روی خود Mac را دارد.
۲- دانلود مستقیم فایل xip (فایل فشرده در Mac) از  اینجا که نیاز به Apple ID دارد، ولی نیازی به ابزارهای دور زدن تحریم را ندارد. در مقاله‌ای جداگانه به نحوه دانلود ویژوال استودیو 2017، برای نصب روی چندین سیستم خواهم پرداخت. در کنار آن اگر فایل iso مربوط به mac و xip مربوط به xcode را نیز داشته باشید، روی سیستم دوم به بعد، نیاز به دانلود چندانی ندارید.
اگر فایل xip مربوط به XCode را مستقیما درون Mac دانلود کنید یا از Apple Store بگیرید که هیچ، ولی اگر آن را در ویندوز دانلود کرده‌اید و یا از کسی گرفته‌اید، از طریق File Sharing، آن را به Mac انتقال دهید. برای به دست آوردن IP، از طریق System Preferences به Network بروید.
برای نصب فایل xip در mac، ابتدا روی آن دو بار کلیک کنید تا extract شود. سپس در Mac از منوی Go، به Applications رفته (یا Shift و آرم ویندوز و A را با هم بفشارید) و XCode را روی آن Drag & Drop کنید؛ به طوری که یکی از برنامه‌های قسمت Applications شود.  سپس آن را باز کرده و از منوی XCode، به Preferences رفته و در تب Locations، جلوی Command Line Tools، گزینه Xcode 10 را انتخاب کنید. حالا یک Mac را درون شبکه دارید که Remote Login دارد و Command Line Tools مربوط به XCode آن نیز تنظیم شده‌است.  به هیچ روی، نیازی به کد زدن در Mac یا XCode نیست.

برای اتصال ویژوال استودیو به Mac، ابتدا پروژه مثال XamApp را باز کرده و بعد به منوی Tools رفته و Options را باز کنید و به Xamarin بروید. در قسمت iOS Settings روی Pair Mac کلیک کنید و IP مربوط به Mac خود را وارد کنید. بعد از زدن نام کاربری و رمز عبور، ویژوال استودیو درخواست نصب Mono را می‌کند که روی Install کلیک کنید. پس از اتمام نصب Mono، ممکن است ویژوال استودیو گمان کند که موفق نبوده‌است! برای اطمینان، در Mac ترمینال را باز کرده و دستور mono --version را وارد نمایید. در صورتی که عبارتی شبیه به Mono JIT compiler version 5.12 را ببینید، عملا پروسه با موفقیت انجام شده است، وگرنه Mono را بر اساس  این آموزش  در Mac نصب کنید. سپس ویژوال استودیو، Xamarin.iOS را در Mac نصب می‌کند.
همچنین در صورت داشتن Apple Developer Account می‌توانید در ویژوال استودیو با آن لاگین کنید. ابتدا به منوی Tools رفته و Options را باز کنید و از قسمت Xamarin به  Apple Accounts بروید. روی Install fastlane کلیک کنید و بعد User/Pass خود را وارد کنید. بدون Apple Developer Account، تست برنامه روی گوشی کمی سخت می‌شود و پابلیش و گرفتن فایل ipa بدون آن غیر ممکن است. اینها تماما سیاست‌های Apple بوده و به Xamarin ارتباطی ندارند. در مقاله آموزش App Center، به نحوه پابلیش فایل‌های Android apk و iOS ipa برای تستر‌ها و عموم مردم خواهیم پرداخت.
حال می‌توانید پروژه‌های XamApp.Android و XamApp.UWP را Unload نموده و پروژه XamApp.iOS را Load کنید و پروژه XamApp.iOS را Set as start up project نموده و پس از اطمینان از انتخاب بودن iPhone Simulator و iPhone 6، برنامه را اجرا کنید.

امکان تست بر روی بر روی آخرین نسخه iOS یعنی 12 بر روی iPhone 5s تا iPhone XS Max وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید iOS 12 را روی iPad نسل پنج و شش و iPad Air 1 و 2 و iPad Pro تست کنید. اگر قصد تست روی نسخه‌های قدیمی‌تر iOS، چون iOS 11 یا سایر دستگاه‌ها را دارید، باید ابتدا در XCode، از منوی Window به Devices and simulators بروید و در تب Simulators روی + کلیک کنید. در قسمت OS version می‌توانید نسخه‌های قدیمی‌تر را دانلود کنید یا برای Apple TV و Apple Watch نیز Simulator بسازید.

برنامه را روی iPhone 6 یا یک گوشی سبک و ساده دیگر گذاشته و برنامه را اجرا کنید و تست بگیرید. دقت کنید که Simulator روی ویندوز اجرا می‌شود و نیازی به سوئیچ مداوم بین ویندوز و Mac نیست. ولی اگر Simulator روی ویندوز از لحاظ UI ای عملکرد مناسبی را نداشت، در ویژوال استودیو به منوی Tools رفته و از Options > Xamarin > iOS settings تیک Remote simulator to Windows را بردارید که باعث می‌شود Simulator در Mac اجرا شود. در هر بار عوض کردن Simulator از گوشی ای به گوشی دیگر، پروژه را Clean - Rebuild کنید.

در سری‌های بعد که ویژوال استودیو را باز می‌کنید، از منوی Tools > iOS گزینه Pair Mac را بزنید و به Mac خود متصل شوید.


برای اینکه بتوانید روی گوشی تست بگیرید، در همین عکس بالا، به جای iPhoneSimulator، گزینه iPhone را انتخاب کنید. بهتر است گوشی به آخرین نسخه iOS آپدیت شده باشد. همچنین iTunes for windows را نصب کنید تا ابتدا ویندوز، گوشی شما را که با کابل به کامپیوتر وصل کرده‌اید بشناسد. سپس در VM Ware درخواست کنید که گوشی به جای ویندوز، به Virtual Machine مک شما وصل شود. در قسمت پایین - سمت راست VM Ware برای هر سخت افزار متصل به کامپیوتر، یک گزینه هست که آنهایی که پر رنگ هستند، سخت افزارهای متصل به Virtual Mac بوده و کمرنگ‌ها را Mac نمی‌بیند. روی سخت افزار گوشی خود کلیک کنید و Connect را بزنید. حال باید بتوانید در iTunes موجود در Mac، اطلاعات مربوط به گوشی خود را مشاهده کنید. 

به ویژوال استودیو برگشته و در قسمت Properties پروژه XamApp.iOS، به تب iOS Bundle signing رفته و ضمن انتخاب Automatic provisioning، در قسمت Team، تیم خود را انتخاب کنید. این Team را در زمان ساخت Apple Developer account ایجاد کرده‌اید و همانطور که قبلا در این آموزش گفته شد، اگر در ویژوال استودیو با آن لاگین کرده باشید، می‌توانید آن را ببینید. در صورتی که Apple Developer account ندارید، بر اساس این آموزش پیش بروید.

زمانیکه برنامه را روی گوشی اجرا می‌کنید، ممکن است در Mac دیالوگ گرفتن نام کاربری و رمز عبور کاربر Mac باز شود، پس نیم نگاهی به آن داشته باشید. پس از اولین اجرای موفق روی گوشی می‌توانید در XCode به منوی Window رفته و سپس Devices & simulators را باز کنید و گوشی خود را در قسمت Devices انتخاب کرده و تیک Connect via network را بزنید تا از این به بعد، بدون کابل نیز بتوانید روی گوشی خود تست کنید. البته گوشی، ویندوز و مک، باید در یک شبکه باشند.

نحوه پابلیش پروژه را در مقاله مربوط به App Center خواهیم نوشت. اما به صورت خلاصه حجم فایل ipa حدود 10 مگ است که شامل تمامی مواردی است که در قسمت Android توضیح دادیم و پروژه نهایی شما حجمی در همین حدود خواهد داشت و با اضافه کردن چندین فرم حجم اضافه نمی‌شود. همانطور که در قسمت توضیحات پیشرفته پروژه اندروید توضیح دادیم، اینجا نیز از AOT و LLVM برای دست‌یابی به بالاترین سرعت ممکن کدهای Native استفاده شده و کدهای اضافه از پروژه Link (حذف) می‌شوند. برای اینکار، در ویژوال استودیو iPhone - Release را انتخاب کنید و پروژه را بیلد کنید. فایل ipa درون Mac در فولدر 

Library⁩ ▸ ⁨Caches⁩ ▸ ⁨Xamarin⁩ ▸ ⁨mtbs⁩ ▸ ⁨builds⁩ ▸ ⁨XamApp.iOS⁩ ▸ ⁨e9979ba2348d1c5a87390643d62c4a1b⁩ ▸ ⁨bin⁩ ▸ ⁨iPhone⁩ ▸ Release ▸ XamApp.iOS.ipa 

ساخته می‌شود که Library فولدری در User شما بوده و مقدار Guid مربوطه، Random است. همچنین XamApp.iOS نام پروژه است.

حالت‌های متصور برای عکس بالا عبارتند از [Debug - iPhoneSimulator] و [Debug - iPhone] و [Release - iPhone] که دو تای اول برای تست روی Simulator و Device بوده و حالت سوم برای Release کردن فایل ipa. طبیعی است که تنظیم [Release - Simulator] معنی نمی‌دهد.

با توجه به اینکه محیط توسعه برنامه را آماده کرده‌ایم، از قسمت بعد، به آموزش کدنویسی خواهیم پرداخت.

  • #
    ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۵:۳۴
    سپاس بابت مطلب مفید شما
    قبلا میخواستم مک روی vmware در ویندوز اجرا کنم. ولی در زمان اجرا با مشکل‌های متفاوتی روبرو بودم. با توجه به اینکه امکانات سخت افزاری  سیستم مشابه می‌باشد که در آخر به معرفی آن میپردازم. هر کدام از نسخه‌های مک که دانلود کردم مشکلات بخصوص  خودش را داشت. تا اینکه به یک وب سایت تیکت زدم که جواب دادن چون معمولا این نسخه‌ها در اکثر سیستم‌ها مشکل دارند در وب سایت قرار نمی‌دهیم. با توجه به اینکه این نسخه  از مک که معرفی کردید جدید هست تا نسبت به آن هایی که من دریافت کردم آیا روی تمام سیستم‌ها با قابلیت هایی  که در مطلب ذکر فرمودید قابل راه اندازی هست؟
    مشخصات سیستمی که با توجه به نسخه‌های مختلفی که دانلود کردم موفق به راه اندازی آن نشدم.
    ویندوز 10 64 بیتی , قابلیت VTنیز هم دارد
    میزان Ram:10Gb,
    هارد500,
    Cpu:pentium3550M,
    گرافیک: Intel HD Graphics 4600
    • #
      ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۱۱
      کلا این روش رو ما روی سیستم‌های خیلی زیادی جواب گرفتیم. ولی کلا CPU نسبتا قوی می‌خواد. رم هم 4 گیگ و هارد SSD باشه به حجم 40 گیگ.
  • #
    ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۸:۲۳
    سلام
    ممنون از آموزش خوبتون.میخواستم بدونم که برای خروجی گرفتن از ios یعنی بتونیم ipa   بگیریم باید حتما اکانت پولی داشته باشیم یا با اکانتی که مجانی تحت اختیارمون قرار میده میتونیم خروجی را بدست بیاریم.
    • #
      ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۸:۵۴
      کدوم اکانت مجانی منظورتون هست؟ برای پابلیش در Apple Store منظورتون هست یا استورهای ایرانی؟
      • #
        ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۹:۰۶
        آیا راهی وجود دارد که بخواهیم یک خروجی از  پروژه xamarin form از نوع  ios  بگیریم بدون اینکه بخواهیم در apple store   پابلیشش کنیم. اگر وجود ندارد، آیا می‌توان از اکانت مجانی که در apple ساخته می‌شود با آن پابلیش کرد و خروجی را بدست آورد.
        • #
          ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۲۱:۵۵
          اگر منظورتون از اکانت رایگان، همون Apple ID هست، خیر. اگه منظورتون اینه که به نحوی رایگان ipa رو به دست بیارید، مثلا با Free provisioning profile، بله به ipa می‌رسید. ولی برای توزیع اش روی Apple Store نیاز به Apple Developer account و برای توزیع اش به عموم بدون Apple Store احتیاج به Enterprise account دارید، که البته از استور‌های ایرانی می‌تونید کمک بگیرید.
  • #
    ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۲:۳۲
    با توجه به اینکه گرفتن خروجی ios برای من میسر نیست و زمان زیادی است که بدنبال گرفتن خروجی ios  هستم، لطفا زمان انتشار مقاله App Center  را اعلام بفرمائید
  • #
    ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۲۱:۵۲
    ایا امکانش هست که به جای نصب vmware از Virtualbox برای مک استفاده بشه؟ یعنی مک رو بروی vmware نصب کنیم و استفاده کنیم
    چون سرعت vmware خیلی کند و رم زیادی رو میگره؟
    • #
      ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۲۳:۵۳
      من تست نکردم. ولی به نظر شدنی می‌آد.
      • #
        ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۴:۴۵
        بعد از کلی جستجو به این سایت رسیدم
        بعد از تست این روش جواب داد و الان خیلی راحت با مک کار میکنم بدون هیچ مشکلی
        • #
          ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۵:۴۶
          خیلی ممنون. فقط اینه که جواب داد، یعنی اینکه mac اومد بالا، یا اینکه با xamarin هم کار کردید باهاش؟ مزیت روش شما اینه که virtual box توسط docker و genymotion هم استفاده مجدد میشه. و یه سوال دیگه. واقعا سریع‌تر بود مک روی virtual box؟
          • #
            ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۸:۳۷
            بله با Xamarin هم جواب داد و از نظر سرعت بله خیلی بهتر از vmware هست من با سیستم خودم تست کردم رم 12 و cpu i7  نسل هفت خیلی عالی کار میکنه
            فقط برای کار کردن باید xcode اخرین نسخه باشه
        • #
          ‫۵ سال و ۵ ماه قبل، یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۰۰:۳۰
          من مقاله که لینک دادین رو خوندم و مک رو در VirtualBox نصب کردم و دستور لازم رو در command اجرا کردم ولی نصب mac تا جایی که welcome میده و منتظر انتخاب کشور میمونه. مشکل اینجاست که ماوس از ویندوز خارج و وارد mac میشه ولی ماوس در مک حرکت نمیکنه. پایین مقاله لینک یه مقاله دیگه رو داده برای حل مشکل ماوس. اونو خوندم و extension مورد نیاز رو نصب کردم تنظیماتی گفته بود رو هم انجام دادم ولی باز مشکل عدم حرکت ماوس برطرف نشد.
          • #
            ‫۵ سال و ۵ ماه قبل، شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۱۷:۰۳
            یک احتمال اینه، شما Virtual Box نسخه مثلا 6 رو نصب کردید، ولی Extension مربوط به نسخه 5 رو روش اضافه کردید، یا بالعکس. این مورد رو بررسی کنید و خبر بدید.
            • #
              ‫۵ سال و ۵ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۱۵:۱۲
              نسخه هر دو 6.0.4r128413 هست.
  • #
    ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۷:۴۹
    در قسمت وصل شدن گوشی اپل به ویژوال استادیو تمام موارد طبق توضیحات شما انجام دادم ولی متاسفانه در قسمت Properties پروژه XamApp.iOS، به تب iOS Bundle signing  که وارد می‌شوم با وجود اینکه در ویژال استادیو با  Apple ID     لاگین کرده ام ولی متاسفانه  Team برای من وجود ندارد یعنی چیزی نمایش داده نمی‌شود. برای نمایش آیا باید کار خاصی را انجام بدهم؟
    • #
      ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۲۰:۵۰
      در Apple Developer Account تون تیمی تعریف شده؟ مثلا تو XCode چیزی می‌بینید؟
      • #
        ‫۵ سال و ۱۰ ماه قبل، یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۱:۳۸
        بله توی قسمت Team  اسم اکانتمو میزنه و داخل پرانتز میزنه (personal Team ) و در قسمت Role میزنه  User ولی نمیدونم چرا توی ویژوال استادیو چیزی رو نشون نمیده
  • #
    ‫۵ سال و ۹ ماه قبل، چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷، ساعت ۱۷:۰۸
    در صورتی که ویژوال استدیو موفق به نصب موارد مورد نیاز بر روی Mac نشود، می‌توانید در روی Mac خود Visual Studio for mac را نصب کنید که همه موارد مورد نیاز را نصب می‌کند.
    در صورتی که فقط برای بیلد و دیباگ پروژه‌های iOS خود یک Mac مجازی را راه اندازی کرده اید و قصد استفاده از آن برای سایر امور را ندارید، بهتر است موقع انتخاب آیتم‌های قابل نصب، فقط iOS و NET Core. را انتخاب کنید و تیک Android و macOS و Workbooks and inspectors را بردارید که حجم کمتری دانلود و فضای کمتری استفاده شود.
  • #
    ‫۵ سال و ۵ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۲۲:۰۴
    در macOS Mojave 10.14.2 که با  15.0.3 vmware بالا اومده ، هنگام نصب برنامه در app store اپل آیدی میخواد چه apple id قدیمی مو میدم چه جدیده که از 
     https://appleid.apple.com  ساختم رو میدم ، ارور میده : This Apple ID has not yet been used with the App Store