اشتراکها
اشتراکها
بزرگنمایی صفحات را غیرفعال نکنید
اشتراکها
اجتناب از انتزاعات نرم افزاری زودرس
اشتراکها
روش پیاده سازی DDD
همیشه مشکل و چالش بسیار زیادی که ما در سیستمهای نرم افزاری با آن مواجه میشم، عدم درک مشتری و نیاز مشتری است و اینکه واقعا چه کسی درست میگوید؟ اینکه برخی از مهندسان از عدم درک مشتری شکایت میکنند و مشتری که سیستم را خراب اعلام میکند. در واقع مشکل و چالشها بسیار کوچک هستند و این ما هستیم که آنها را به خاطر شبه مسالههای زندگی، کاری و محیطی بزرگ میکنیم. نرم افزار hotjar.com به شما این امکان رو میدهد که از فرایند کارکردن مشتری فیلم بگیرید و کار شما رو به عنوان کسی که نرم افزار رو آزمایشی لانچ کردید بهتر و بهتر کند. مثلا من دیدم که در نسخه موبایل در سیستم عامل اندروید که ماشالله هر کدوم از مرورگرهاش هم یک داستانی دارند:
1- دکمه ثبت غیب شده یا رفته پایین صفحه
2- فرایند و حرکت ماوس کاربر چقدر گیج کننده است
3- دکمه افزودن به سبد خرید پررنگ بشه که کاربر ببیند
4-در موبایل اگر کاربر ثبت نام کند، کپچا را اشتباه وارد کند دکمه ثبت نام غیب میشه و دیگر کار نمیکند
و بسیاری مشکلاتی بسیار ریز ولی به نظر کارفرما خیلی بزرگ است چون کار نمیکند. جمله ایی که میشنوید همین است. این موضوع، این گزینه هایی است که بسیار ساده است ولی برای کاربر اعصاب خورد کن و حوصله سربر.که ما وقتی آنها را برطرف میکنیم فقط خوشحالیم و از کدنویسی لذت میبریم و لازم هم نیست با کارفرما توی سر هم بکوبیم.
این صفحه اسکرین شات نرم افزار هست که گزینههای ضبط فیلم، قابلیت کار در تیم و ... رو میدهد. همیشه فیدبک گرفتن توی کار، و اون مسیر رو هی بهتر و بهتر کردن، باعث افزایش سرعت و کارایی نرم افزارهای ما میشود.