The application attempted to perform an operation not allowed by the security policy. To grant this application the required permission please contact your system administrator or change the application's trust level in the configuration file
سپاس از پاسخ شما.
ولی با اضافه کردن آن ، همواره خطای زیر رخ میدهد:
اشتراکها
Visual Studio 2017 15.6 منتشر شد
- We improved solution load performance by optimizing design time build.
- We've added installation progress details on Visual Studio Installer.
- You can pause your installation and resume at a later time.
- We streamlined the update process so the notification takes you directly to the Installer.
- Non-administrators can create a VS layout.
- We added a new shortcut for Edit.Duplicate in the keyboard mapping.
- We made significant improvements to the F# language and tools, particularly for .NET Core SDK projects.
- The C++ compiler optimizes your code to run faster through improved optimizations.
- C++ Mapfile generation overhead is reduced in full linking scenarios.
- Debug options are available for Embedded ARM GCC support.
- We added strong name signing on CoreCLR for the C# compiler.
- Visual Studio Tools for Xamarin has lots of new productivity updates for iOS and Android developers.
- Python no longer requires a completion DB, and Anaconda users have support for conda.
- The Performance Profiler's CPU Usage Tool can display logical call stacks for asynchronous code.
- The CPU Usage tool displays source line highlighting and async/await code with logical 'Call Stack Stitching'.
- The debugger supports thread names set via SetThreadDescription APIs in dump debugging.
- Snapshot Debugging can be started from the Debug Target dropdown for ASP.NET applications.
- We've launched the initial implementation of Navigate to decompiled sources for .NET code navigation.
- New enhancements for Configure Continuous Delivery include support for TFVC, Git authentication over SSH, and containerized projects.
- You can now click on the Continuous Delivery tile in Team Explorer to configure automated build and deployments for your application.
- Team Explorer supports Git tags and checking out pull request branches.
- Service Fabric Tooling for the 6.1 Service Fabric release is now available.
- The Windows 10 Insider Preview SDK can be installed as an optional component.
- File versions for a number of Visual Studio executables now reflect the minor release.
- Test Explorer has a hierarchy view and real time test discovery is now on by default.
- We have added support for testing Win10 IoT Core applications.
- Visual Studio Build Tools supports TypeScript and Node.js.
- ClickOnce Tools support signing application and deployment manifests with CNG certificate.
- You can access Azure resources such as Key Vault using your Visual Studio accounts.
نوعهای ارجاعی (Reference Types) در #C، همیشه نالپذیر بودهاند؛ در مقابل نوعهای مقداری (value types) مانند DateTime که برای نالپذیر کردن آنها باید یک علامت سؤال را در حین تعریف نوع آنها ذکر کرد تا تبدیل به یک نوع نالپذیر شود (DateTime? Created). بنابراین عنوانی مانند «نوعهای ارجاعی نالنپذیر» شاید آنچنان مفهوم نباشد.
خالق Null در زبانهای برنامه نویسی، آنرا یک اشتباه چند میلیارد دلاری میداند! و به عنوان یک توسعه دهندهی دات نت، غیرممکن است که در حین اجرای برنامههای خود تابحال به null reference exception برخورد نکرده باشید. هدف از ارائهی قابلیت جدید «نوعهای ارجاعی نالنپذیر» در C# 8.0، مقابلهی با یک چنین مشکلاتی است و خصوصا غنی سازی IDEها برای ارائهی اخطارهایی پیش از کامپایل برنامه، در مورد قسمتهایی از کد که ممکن است سبب بروز null reference exception شوند.
فعالسازی «نوعهای ارجاعی نالنپذیر»
قابلیت «نوعهای ارجاعی نالنپذیر» به صورت پیشفرض غیرفعال است. برای فعالسازی آن میتوان فایل csproj را به صورت زیر، با افزودن خاصیت NullableContextOptions، ویرایش کرد:
یک نکته: در نگارشهای بعدی NET Core SDK. و همچنین ویژوال استودیو (از نگارش 16.2.0 به بعد)، خاصیت NullableContextOptions به صرفا Nullable تغییر نام یافته و ساده شدهاست. بنابراین اگر در این نگارشها به خطاهای ذیل برخوردید:
صرفا به معنای استفادهی از نام قدیمی این ویژگی است که باید به Nullable تغییر پیدا کند:
اما در زمان نگارش این مطلب که 3.0.100-preview5-011568 در دسترس است، فعلا همان نام قدیمی NullableContextOptions کار میکند.
تغییر ماهیت نوعهای ارجاعی #C با فعالسازی NullableContextOptions
در #C ای که ما میشناسیم، رشتهها قابلیت پذیرش نال را دارند و همچنین ذکر آنها به صورت nullable بیمعنا است. اما پس از فعالسازی ویژگی نوعهای ارجاعی نالنپذیر، اکنون عکس آن رخ میدهد. رشتهها نالنپذیر میشوند؛ اما میتوان در صورت نیاز، آنها را nullable نیز تعریف کرد.
یک مثال: بررسی تاثیر فعالسازی NullableContextOptions بر روی یک پروژه
کلاس زیر را در نظر بگیرید:
با فعالسازی خاصیت NullableContextOptions، بلافاصله اخطار زیر در IDE ظاهر میشود (اگر ظاهر نشد، یکبار پروژه را بسته و مجددا بارگذاری کنید):
در این کلاس، دو سازنده وجود دارند که یکی MiddleName را دریافت میکند و دیگری خیر. در اینجا کامپایلر تشخیص دادهاست که چون در سازندهی اولی که MiddleName را دریافت نمیکند، مقدار پیشفرض خاصیت MiddleName، نال خواهد بود و همچنین ما NullableContextOptions را نیز فعال کردهایم، بنابراین این خاصیت دیگر به صورت معمول و متداول یک نوع ارجاعی نالپذیر عمل نمیکند و دیگر نمیتوان نال را به عنوان مقدار پیشفرض آن، به آن نسبت داد. به همین جهت اخطار فوق ظاهر شدهاست.
برای رفع این مشکل:
به کامپایلر اعلام میکنیم: «میدانیم که MiddleName میتواند نال هم باشد» و آنرا در این زمینه راهنمایی میکنیم:
پس از این تغییر، اخطار فوق که ذیل سازندهی اول کلاس Person ظاهر شده بود، محو میشود. اما اکنون مجددا کامپایلر، در جائیکه میخواهیم از آن استفاده کنیم:
اخطارهایی را صادر میکند:
در اینجا در متد محلی (local function) تعریف شده، سعی در دسترسی به خاصیت MiddleName وجود دارد و اکنون با تغییر جدیدی که اعمال کردیم، به صورت نالپذیر تعریف شدهاست.
همچنین در سطر بعدی آن نیز نتیجهی نهایی middleName، مورد استفاده قرار گرفتهاست که آن نیز مشکلدار تشخیص داده شدهاست.
مشکل اولین سطر را به این صورت میتوانیم برطرف کنیم:
در اینجا بجای ذکر صریح نوع string، از var استفاده شدهاست. پیشتر با ذکر صریح نوع string، آنرا یک رشتهی نالنپذیر تعریف کرده بودیم. اما اکنون چون person.MiddleName نالپذیر تعریف شدهاست، var نیز به صورت خودکار به این رشتهی نالپذیر اشاره میکند.
اما مشکل سطر دوم هنوز باقی است:
علت اینجا است که متغیر middleName نیز اکنون ممکن است مقدار نال را داشته باشد. برای رفع این مشکل میتوان از اپراتور .? استفاده کرد و سپس اگر مقدار نهایی این عبارت نال بود، مقدار صفر را بازگشت میدهیم:
هدف از این قابلیت و ویژگی کامپایلر، کمک کردن به توسعه دهندهها جهت نوشتن کدهایی امنتر و مقاومتر به null reference exceptionها است.
امکان خاموش و روشن کردن ویژگی نوعهای ارجاعی نالنپذیر به صورت موضعی
زمانیکه خاصیت NullableContextOptions را فعال میکنیم، بر روی کل پروژه تاثیر میگذارد. برای مثال اگر یک چنین قابلیتی را بر روی پروژههای قدیمی خود فعال کنید، با صدها اخطار مواجه خواهید شد. به همین جهت است که این ویژگی حتی با فعالسازی C# 8.0 و انتخاب آن، به صورت پیشفرض غیرفعال است. بنابراین برای اینکه بتوان پروژههای قدیمی را قدم به قدم و سر فرصت، «مقاومتر» کرد، میتوان تعیین کرد که کدام قسمت، تحت تاثیر این ویژگی قرار بگیرد و کدام قسمتها خیر:
در اینجا میتوان با استفاده از compiler directive جدید nullable# به کامپایلر اعلام کرد که از این قسمت صرفنظر کن. مقدار آن میتواند disable و یا enable باشد.
مجبور ساختن خود به «مقاوم سازی» برنامه
اگر NullableContextOptions را فعال کنید، کامپایلر صرفا یکسری اخطار را در مورد مشکلات احتمالی صادر میکند؛ اما برنامه هنوز کامپایل میشود. برای اینکه خود را مقید به «مقاوم سازی» برنامه کنیم، میتوانیم با فعالسازی ویژگی TreatWarningsAsErrors در فایل csprj، این اخطارها را تبدیل به خطای کامپایلر کرده و از کامپایل برنامه جلوگیری کنیم:
البته TreatWarningsAsErrors تمام اخطارهای برنامه را تبدیل به خطا میکند. اگر میخواهید انتخابیتر عمل کنید، میتوان از خاصیت WarningsAsErrors استفاده کرد:
آیا اگر برنامهای با C# 7.0 کامپایل شود، کتابخانههای تهیه شدهی با C# 8.0 را میتواند استفاده کند؟
پاسخ: بله. از دیدگاه برنامههای قدیمی، کتابخانههای تهیه شدهی با C# 8.0، تفاوتی با سایر کتابخانه ندارند. آنها نوعهای نالپذیر جدید را مانند ?string مشاهده نمیکنند؛ آنها فقط string را مشاهده میکنند و روش کار کردن با آنها نیز همانند قبل است. بدیهی است در این حالت از مزایای کامپایلر C# 8.0 در تشخیص زود هنگام مشکلات برنامه محروم خواهند بود؛ اما عملکرد برنامه تفاوتی نمیکند.
وضعیت برنامهی C# 8.0 ای که از کتابخانههای C# 7.0 و یا قبل از آن استفاده میکند، چگونه خواهد بود؟
چون کتابخانههای قدیمیتر از مزایای کامپایلر C# 8.0 استفاده نمیکنند، خروجیهای آن بدون بروز خطایی توسط کامپایلر C# 8.0 استفاده میشوند؛ چون حجم اخطارهای صادر شدهی در این حالت بیش از حد خواهد بود. یعنی این بررسیهای کامپایلر صرفا برای کتابخانههای جدید فعال هستند و نه برای کتابخانههای قدیمی.
مهارتهای مواجه شدن با اخطارهای ناشی از فعالسازی NullableContextOptions
در مثالی که بررسی شد، یک نمونه از روشهای مواجه شدن با اخطارهای ناشی از فعالسازی ویژگی نوعهای ارجاعی نالنپذیر را بررسی کردیم. در ادامه روشهای تکمیلی دیگری را بررسی میکنیم.
1- هرجائیکه قرار است متغیر ارجاعی نالپذیر باشد، آنرا صراحتا اعلام کنید.
این مثال را پیشتر بررسی کردیم. با فعالسازی ویژگی نوعهای ارجاعی نالنپذیر، ماهیت آنها نیز تغییر میکند و دیگر نمیتوان به آنها null را انتساب داد. اگر نیاز است حتما اینکار صورت گیرد، آنها را توسط ? به صورت nullable تعریف کنید.
نمونهی دیگر آن مثال زیر است:
در اینجا Address یک نوع ارجاعی نالپذیر است. بنابراین حاصل Address?.Country میتواند نال باشد و به Country نالنپذیر قابل انتساب نیست. برای رفع این مشکل کافی است دقیقا مشخص کنیم که این رشته نیز نالپذیر است:
البته در این حالت باید به مثال زیر دقت داشت:
چون node در اینجا توسط var تعریف شدهاست، دقیقا نوع this را که non-nullable است، پیدا میکند. بنابراین بعدها نمیتوان به آن null را انتساب داد. اگر چنین موردی نیاز بود، باید صریحا نوع آنرا بدو امر، nullable تعریف کرد؛ چون هنوز امکان تعریف ?var میسر نیست:
2- نوعهای خود را مقدار دهی اولیه کنید.
در مثال زیر:
در این حالت چون خاصیت Name، در سازندهی کلاس مقدار دهی اولیه نشدهاست، یک اخطار صادر میشود که بیانگر احتمال نال بودن آن است. یک روش مواجه شدن با این مشکل، تعریف آن به صورت یک خاصیت نالپذیر است:
یا یک استثناء را صادر کنید:
به این ترتیب کامپایلر میداند که اگر نام دریافتی نال بود، دقیقا باید چگونه رفتار کند.
البته در این حالت برای مقدار دهی اولیهی Name، حتما نیاز به تعریف یک سازندهاست و در این حالت کدهایی را که از سازندهی پیشفرض استفاده کرده بودند (مانند new Person { Name = "Vahid" })، باید تغییر دهید.
راهحل دیگر، مقدار دهی اولیهی این خواص بدون تعریف یک سازندهی اضافی است:
برای مثال میتوان از مقادیر خالی زیر برای مقدار دهی اولیهی رشتهها، آرایهها و مجموعهها استفاده کرد:
یا حتی میتوان اشیاء دیگر را نیز به صورت زیر مقدار دهی اولیه کرد:
البته در این حالت باید مفهوم فلسفی «خالی بودن» را پیش خودتان تفسیر و تعریف کنید که دقیقا مقصود از یک آدرس خالی چیست؟ به همین جهت شاید تعریف این شیء به صورت nullable بهتر باشد.
خالق Null در زبانهای برنامه نویسی، آنرا یک اشتباه چند میلیارد دلاری میداند! و به عنوان یک توسعه دهندهی دات نت، غیرممکن است که در حین اجرای برنامههای خود تابحال به null reference exception برخورد نکرده باشید. هدف از ارائهی قابلیت جدید «نوعهای ارجاعی نالنپذیر» در C# 8.0، مقابلهی با یک چنین مشکلاتی است و خصوصا غنی سازی IDEها برای ارائهی اخطارهایی پیش از کامپایل برنامه، در مورد قسمتهایی از کد که ممکن است سبب بروز null reference exception شوند.
فعالسازی «نوعهای ارجاعی نالنپذیر»
قابلیت «نوعهای ارجاعی نالنپذیر» به صورت پیشفرض غیرفعال است. برای فعالسازی آن میتوان فایل csproj را به صورت زیر، با افزودن خاصیت NullableContextOptions، ویرایش کرد:
<Project Sdk="Microsoft.NET.Sdk"> <PropertyGroup> <OutputType>Exe</OutputType> <TargetFramework>netcoreapp3.0</TargetFramework> <LangVersion>8.0</LangVersion> <NullableContextOptions>enable</NullableContextOptions> </PropertyGroup> </Project>
CS8632: The annotation for nullable reference types should only be used in code within a ‘#nullable’ context. CS8627: A nullable type parameter must be known to be a value-type or non-nullable reference type. Consider adding a ‘class’, ‘struct’ or type constraint.
<PropertyGroup> <LangVersion>preview</LangVersion> <Nullable>enable</Nullable> </PropertyGroup>
تغییر ماهیت نوعهای ارجاعی #C با فعالسازی NullableContextOptions
در #C ای که ما میشناسیم، رشتهها قابلیت پذیرش نال را دارند و همچنین ذکر آنها به صورت nullable بیمعنا است. اما پس از فعالسازی ویژگی نوعهای ارجاعی نالنپذیر، اکنون عکس آن رخ میدهد. رشتهها نالنپذیر میشوند؛ اما میتوان در صورت نیاز، آنها را nullable نیز تعریف کرد.
یک مثال: بررسی تاثیر فعالسازی NullableContextOptions بر روی یک پروژه
کلاس زیر را در نظر بگیرید:
public class Person { public string FirstName { get; set; } public string MiddleName { get; set; } public string LastName { get; set; } public Person(string first, string last) => (FirstName, LastName) = (first, last); public Person(string first, string middle, string last) => (FirstName, MiddleName, LastName) = (first, middle, last); public override string ToString() => $"{FirstName} {MiddleName} {LastName}"; }
در این کلاس، دو سازنده وجود دارند که یکی MiddleName را دریافت میکند و دیگری خیر. در اینجا کامپایلر تشخیص دادهاست که چون در سازندهی اولی که MiddleName را دریافت نمیکند، مقدار پیشفرض خاصیت MiddleName، نال خواهد بود و همچنین ما NullableContextOptions را نیز فعال کردهایم، بنابراین این خاصیت دیگر به صورت معمول و متداول یک نوع ارجاعی نالپذیر عمل نمیکند و دیگر نمیتوان نال را به عنوان مقدار پیشفرض آن، به آن نسبت داد. به همین جهت اخطار فوق ظاهر شدهاست.
برای رفع این مشکل:
به کامپایلر اعلام میکنیم: «میدانیم که MiddleName میتواند نال هم باشد» و آنرا در این زمینه راهنمایی میکنیم:
public string? MiddleName { get; set; }
public static class NullableReferenceTypes { //#nullable enable // Toggle to enable public static string Exemplify() { var vahid = new Person("Vahid", "N"); var length = GetLengthOfMiddleName(vahid); return $"{vahid.FirstName}'s middle name has {length} characters in it."; static int GetLengthOfMiddleName(Person person) { string middleName = person.MiddleName; return middleName.Length; } } }
در اینجا در متد محلی (local function) تعریف شده، سعی در دسترسی به خاصیت MiddleName وجود دارد و اکنون با تغییر جدیدی که اعمال کردیم، به صورت نالپذیر تعریف شدهاست.
همچنین در سطر بعدی آن نیز نتیجهی نهایی middleName، مورد استفاده قرار گرفتهاست که آن نیز مشکلدار تشخیص داده شدهاست.
مشکل اولین سطر را به این صورت میتوانیم برطرف کنیم:
var middleName = person.MiddleName;
اما مشکل سطر دوم هنوز باقی است:
علت اینجا است که متغیر middleName نیز اکنون ممکن است مقدار نال را داشته باشد. برای رفع این مشکل میتوان از اپراتور .? استفاده کرد و سپس اگر مقدار نهایی این عبارت نال بود، مقدار صفر را بازگشت میدهیم:
static int GetLengthOfMiddleName(Person person) { var middleName = person.MiddleName; return middleName?.Length ?? 0; }
امکان خاموش و روشن کردن ویژگی نوعهای ارجاعی نالنپذیر به صورت موضعی
زمانیکه خاصیت NullableContextOptions را فعال میکنیم، بر روی کل پروژه تاثیر میگذارد. برای مثال اگر یک چنین قابلیتی را بر روی پروژههای قدیمی خود فعال کنید، با صدها اخطار مواجه خواهید شد. به همین جهت است که این ویژگی حتی با فعالسازی C# 8.0 و انتخاب آن، به صورت پیشفرض غیرفعال است. بنابراین برای اینکه بتوان پروژههای قدیمی را قدم به قدم و سر فرصت، «مقاومتر» کرد، میتوان تعیین کرد که کدام قسمت، تحت تاثیر این ویژگی قرار بگیرد و کدام قسمتها خیر:
public static class NullableReferenceTypes { #nullable disable // Toggle to enable
مجبور ساختن خود به «مقاوم سازی» برنامه
اگر NullableContextOptions را فعال کنید، کامپایلر صرفا یکسری اخطار را در مورد مشکلات احتمالی صادر میکند؛ اما برنامه هنوز کامپایل میشود. برای اینکه خود را مقید به «مقاوم سازی» برنامه کنیم، میتوانیم با فعالسازی ویژگی TreatWarningsAsErrors در فایل csprj، این اخطارها را تبدیل به خطای کامپایلر کرده و از کامپایل برنامه جلوگیری کنیم:
<Project Sdk="Microsoft.NET.Sdk"> <PropertyGroup> <OutputType>Exe</OutputType> <TargetFramework>netcoreapp3.0</TargetFramework> <LangVersion>8.0</LangVersion> <NullableContextOptions>enable</NullableContextOptions> <TreatWarningsAsErrors>true</TreatWarningsAsErrors> </PropertyGroup> </Project>
<WarningsAsErrors>CS8600;CS8602;CS8603</WarningsAsErrors>
آیا اگر برنامهای با C# 7.0 کامپایل شود، کتابخانههای تهیه شدهی با C# 8.0 را میتواند استفاده کند؟
پاسخ: بله. از دیدگاه برنامههای قدیمی، کتابخانههای تهیه شدهی با C# 8.0، تفاوتی با سایر کتابخانه ندارند. آنها نوعهای نالپذیر جدید را مانند ?string مشاهده نمیکنند؛ آنها فقط string را مشاهده میکنند و روش کار کردن با آنها نیز همانند قبل است. بدیهی است در این حالت از مزایای کامپایلر C# 8.0 در تشخیص زود هنگام مشکلات برنامه محروم خواهند بود؛ اما عملکرد برنامه تفاوتی نمیکند.
وضعیت برنامهی C# 8.0 ای که از کتابخانههای C# 7.0 و یا قبل از آن استفاده میکند، چگونه خواهد بود؟
چون کتابخانههای قدیمیتر از مزایای کامپایلر C# 8.0 استفاده نمیکنند، خروجیهای آن بدون بروز خطایی توسط کامپایلر C# 8.0 استفاده میشوند؛ چون حجم اخطارهای صادر شدهی در این حالت بیش از حد خواهد بود. یعنی این بررسیهای کامپایلر صرفا برای کتابخانههای جدید فعال هستند و نه برای کتابخانههای قدیمی.
مهارتهای مواجه شدن با اخطارهای ناشی از فعالسازی NullableContextOptions
در مثالی که بررسی شد، یک نمونه از روشهای مواجه شدن با اخطارهای ناشی از فعالسازی ویژگی نوعهای ارجاعی نالنپذیر را بررسی کردیم. در ادامه روشهای تکمیلی دیگری را بررسی میکنیم.
1- هرجائیکه قرار است متغیر ارجاعی نالپذیر باشد، آنرا صراحتا اعلام کنید.
string name = null; // ERROR string? name = null; // OK!
نمونهی دیگر آن مثال زیر است:
public class Person { public Address? Address { get; set; }; public string Country => Address?.Country; // ERROR! }
public class Person { public Address? Address { get; set; }; public string? Country => Address?.Country; // OK! }
البته در این حالت باید به مثال زیر دقت داشت:
var node = this; // Initialize non-nullable variable while (node != null) { node = null; // ERROR! }
Node? node = this; // Initialize nullable variable while (node != null) { node = null; // OK! }
2- نوعهای خود را مقدار دهی اولیه کنید.
در مثال زیر:
public class Person { public string Name { get; set; } // ERROR! }
public class Person { public string? Name { get; set; } }
یا یک استثناء را صادر کنید:
public class Person { public string Name { get; set; } public Person(string name) { Name = name ?? throw new ArgumentNullException(nameof(name)); } }
البته در این حالت برای مقدار دهی اولیهی Name، حتما نیاز به تعریف یک سازندهاست و در این حالت کدهایی را که از سازندهی پیشفرض استفاده کرده بودند (مانند new Person { Name = "Vahid" })، باید تغییر دهید.
راهحل دیگر، مقدار دهی اولیهی این خواص بدون تعریف یک سازندهی اضافی است:
public class Person { public string Name { get; set; } = string.Empty; // -or- public string Name { get; set; } = ""; }
String.Empty Array.Empty<T>() Enumerable.Empty<T>()
public class Person { public Address Address { get; set; } = new Address(); }
نظرات مطالب
C# 7 - Generalized Async Return Types
«... همانطور که از نام ValueTask نیز مشخص است، یک struct است؛ برخلاف Task ... »
انتخاب نام Value در اینجا، به value types در دات نت اشاره میکند؛ اطلاعات بیشتر:
اشتراکها
کتاب رایگان Go Succinctly
The Go programming language is relatively small and concise, but its depth makes it an ideal option for solving modern-day development problems. In Go Succinctly, author Mark Lewin guides readers through the basics of Go, and he provides documentation and resources that allow users to dive into the language and learn it for themselves. By the end of the book, novices and experienced programmers alike will be conversant in a language quickly gaining traction around the world.
Table of Contents
- Welcome
- Introducing Go
- Let’s Go!
- Variables, Constants, and Assignments
- Basic Data Types
- Control Structures
- Arrays, Slices, and Maps
- User-Defined Types
- Concurrency
- Standard Packages
- Go Further
حجم تقریبی آپدیت از نسخه قبلی (16.11.3) حدود 1.11G میشه.
- Windows 11 SDK support.
- Adds Xcode 13.0 support.
- Add AMD64 math functions to ARM64X CRT.
- Updates to the ARM64 and ARM64EC interfaces between the binary and the POGO instrumentation runtime.
- Fixed several problems with IntelliSense responsiveness and correctness affecting C++20 concepts, ranges, and abbreviated function templates.
- Fixed a false positive in local lifetime checks.
- Corrected an issue where arrays allocated with a constant of size > 32bits could allocate less memory than requested.
- Ensures that ATL string initialization occurs during static variable initialization, in the default AppDomain.
- Fixed a bug in C++ Concurrency::parallel_for_each that was crashing the calling process due to integer overflow.
- Fixed a bug in the STL's iterator debugging machinery that could cause crashes in multithreaded programs using STL containers.
- We have fixed a fatal internal compiler error caused by unnamed structs whose fields are referenced from SAL annotations.
- Fixes a rare crash when analyzing templated code that uses __uuidof.
- Fixed an issue that caused C++ static analysis results to sometimes not display correctly in the FixIt action.
- Fixed opening .uitest extension files in Coded UI project
- Fire component change events for non-component objects also in WinForms .NET designer
- Fix for crash on deleting ContextMenuStrip control in Windows Forms .NET designer.
- Guard against crashes when the Windows Forms designer reloads when dragging.
- Fix for intermittent VS crash while interacting with WinForms .NET designer during solution or project rebuild.
- Fixed a bug causing .NET 5 projects to be reported as out of date when they should have been up to date, causing slower builds.
- Automatically disable asset-indexing for large scale Unity projects.
- This release fixes an issue with deploying certain Windows Application Packaging projects where deployment is unnecessarily copying unmodified files.
مطالب
آموزش TypeScript #2
در این پست قصد دارم به بررسی چند نکته که از پیش نیازهای کار با TypeScript است بپردازم. همان طور که در پست قبلی مشاهده شد بعد از دانلود و نصب افزونه TypeScript در VS.Net یک Template به نام Html Application With TypeScript به Installed Template اضافه خواهد شد. بعد از انتخاب این قسمت شما به راحتی میتوانید در هر فایل با پسوند ts کدهای مورد نظر به زبان TypeScript را نوشته و بعد از build پروژه این کدها تبدیل به کدهای JavaScript خواهند شد. بعد کافیست فایل مورد نظر را با استفاده از تک Script در فایل خود رفرنس دهید. دقت کنید که پسوند فایل حتما باید js باشد(به دلیل اینکه بعد از build پروژه فایلهای ts تبدیل به js میشوند).
برای مثال:
اما اگر یک پروژه وب نظیر Asp.Net MVC داشته باشیم و میخواهیم یک یا چند فایل که حاوی کدهای typeScript هستند را به این پروژه اضافه کرده و از آنها در صفخات وب خود استفاده کنیم باید به این صورت عمل نمود:
بعد از اضافه کردن فایلهای مورد نیاز، پروژه مورد نظر را Unload کنید. بعد به صورت زیر فایل پروژه(csproj) رو با یک ویرایشگر متنی باز کنید:
در این مرحله باید دو قسمت اضافه شود. یک بخش ItemGroup است که هر فایلی که در پروژه شما دارای پسوند ts است باید در این جا تعریف شود. در واقع این قسمت فایل هایی را که باید کامپایل شده تا در نهایت تبدیل به فایلهای JavaScript شوند را مشخص میکند. برای مثال:
<!DOCTYPE html> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta charset="utf-8" /> <title>TypeScript HTML App</title> <link rel="stylesheet" href="app.css" type="text/css" /> <script src="app.js"></script> </head> <body> <h1>Number Type in TypeScript</h1> <div id="content"/> </body> </html>
اما اگر یک پروژه وب نظیر Asp.Net MVC داشته باشیم و میخواهیم یک یا چند فایل که حاوی کدهای typeScript هستند را به این پروژه اضافه کرده و از آنها در صفخات وب خود استفاده کنیم باید به این صورت عمل نمود:
بعد از اضافه کردن فایلهای مورد نیاز، پروژه مورد نظر را Unload کنید. بعد به صورت زیر فایل پروژه(csproj) رو با یک ویرایشگر متنی باز کنید:
بخش دوم target است که مراحل Build پروژه را برای این فایلهای مشخص شده تعیین میکند. برای مثال:
همان طور که میبینید در قسمت ItemGroup تمام فایلهای با پسوند ts در پروژه include شده اند. در قسمت target دستور کامپایل این فایلها تعیین شد. اما نکته مهم این است که TypeScript به صورت پیش فرض از ECMAScript 3 در هنگام کامپایل کدها استفاده میکند.(ECMAScript 3 در سال 1999 منتشر شد و تقریبا با تمام مرورگرها سازگاری دارد اما از امکانات جدید در Javascript پشتیبانی نمیکند). اگر قصد دارید که از ECMAScript 5 در هنگام کامپایل کدها استفاده نمایید کافیست دستور زیر را اضافه نمایید:
--target ES5
اما به این نکته دقت داشته باشید که ECMAScript 5 در سال 2009 منتشر شده است در نتیجه فقط با مرورگرهای جدید سازگار خواهد بود و ممکن است کدهای شما در مرورگرهای قدیمی با مشکل مواجه شود.
مرورگرهایی که از ECMAScript 5 پشتیبانی میکنند عبارتند از:
- IE 9 و نسخههای بعد از آن؛
- FireFox 4 و نسخههای بعد از آن؛
- Opera 12 و نسخههای بعد از آن؛
- Safari 5.1 و نسخههای بعد از آن؛
- Chrome 7 و نسخههای بعد از آن.
اشتراکها