اشتراک‌ها
اجرای Blazor WebAssembly بر روی 6 سکوی کاری مختلف

a habit tracker app that is free to use on 6 platforms: Web browser, Windows, Linux, Android, iOS and macOS. Approximately 98% of the programming code is the same for all 6 platforms. There are 3 different projects that use the shared code: - a Blazor WASM project for the PWA - a MAUI Blazor project for Windows, Android, iOS and macOS - a Photino Blazor project for Linux 

اجرای Blazor WebAssembly بر روی 6 سکوی کاری مختلف
اشتراک‌ها
دوره 8 ساعته آموزش Blazor

⭐️ Course Contents ⭐️
⌨️ (0:00:00​) Introduction
⌨️ (0:00:34​) Blazor Architecture Overview
⌨️ (0:11:59​) Blazor Architecture In Depth
⌨️ (0:24:00​) Blazor Hosting Models
⌨️ (0:32:23​) Project Structure
⌨️ (0:48:31​) Data Binding
⌨️ (1:12:21​) Components Basics
⌨️ (1:33:33​) Communication Between Components Overview
⌨️ (1:37:59​) Component Parameters
⌨️ (1:45:03​) Route Parameters
⌨️ (1:57:05​) Cascading Parameters
⌨️ (2:14:58​) EventCallBack
⌨️ (2:27:16​) Referencing Child Components
⌨️ (2:40:06​) Templated Components - RenderFragment
⌨️ (2:51:31​) Templated Components - Generic Typed Item List
⌨️ (3:07:01​) Templated Components - Generic Typed RenderFragment
⌨️ (3:27:27​) Templated Components - Generic Typed RenderFragment as a Form
⌨️ (3:37:30​) When is Rendering Triggered
⌨️ (3:59:45​) Lifecycle Events Sequence
⌨️ (4:11:39​) Avoiding Data Initialization Pitfall
⌨️ (4:16:15​) Forms and Validations
⌨️ (4:22:00​) Dependency Injection
⌨️ (4:49:34​) State Management with Flux in C#
⌨️ (5:34:37​) Authentication
⌨️ (6:04:18​) Creating a reusable DataGrid Component - Columns Configuration
⌨️ (6:36:27​) Creating a reusable DataGrid Component - Paging
⌨️ (7:16:49​) Creating a reusable DataGrid Component - Sorting
⌨️ (7:42:51​) Thank you and My Contact Info
 

دوره 8 ساعته آموزش Blazor
مطالب
بازسازی کد: گسترش امکانات کلاس های غریبه
هیچ کلاسی کامل نیست. در مواقع زیادی ممکن است یک کلاس نیاز به متدی داشته باشد که در آن وجود ندارد. در چنین شرایطی اگر سورس کلاس را در دست داشته باشیم به راحتی می‌توان رفتار مورد نظر را به آن اضافه کرد. اما اگر از کلاسهایی استفاده می‌کنیم که سورس آنها در دست نیست، حل این مورد کمی مشکل خواهد بود. برای مدیریت و رفع این مورد، دو بازسازی کد وجود دارند که به جهت همسویی این دو، آنها را در یک نوشتار پوشش می‌دهیم.
نیاز به متد جدید در یک کلاس خاص، نیازی مکرر در توسعه نرم افزار است. معمولا اگر این نیاز فقط در یک مورد بوجود بیاید موضوع خیلی سخت نیست و می‌توان در بدنه متد استفاده کننده، منطق را پیاده سازی کرد. اما زمانیکه تعداد استفاده‌ها از متد مورد نیاز بیشتر از یک بار باشد، کپی کردن روال آن کار درستی نیست و باید متدی برای این روال ایجاد کرد؛ اما کجا؟ 

ایجاد متد بیرونی  

در این روش در کلاس استفاده کننده، متدی برای نیاز جدید ساخته می‌شود. به طور مثال به تکه کد زیر توجه نمایید. در این مثال نیاز داریم در شیء نشان دهنده تاریخ، به روز بعد برسیم. برای این منظور می‌توانیم تکه کدی به صورت زیر داشته باشیم:  
DateTime newStart = new DateTime(previousEnd.Year, previousEnd.Month, previousEnd.Day + 1);
زمانیکه بدست آوردن روز بعدی در جاهای زیادی از کد نیاز باشد، باید این روال را در متدی پیاده سازی کرد. این متد می‌تواند بدنه‌ای به صورت زیر داشته باشد:  
private static DateTime NextDay(DateTime now) 
{ 
      return new DateTime(now.Year, now.Month, now.Day + 1); 
}

ایجاد کلاس توسعه دهنده برای کلاس غریبه 

زمانیکه تعداد متدهای جدید مورد نیاز روی یک کلاس غریبه کم است، روش اول روش قابل قبولی است. اما در مواردی تعداد متدهای جدید مورد نیاز زیاد می‌شوند. در چنین شرایطی بهتر است کلاسی را برای توسعه امکانات کلاس غریبه ایجاد کنیم و متدهای مورد نظر را در آن بنویسیم.
برای ایجاد این کلاس نیز دو روش وجود دارد:
روش اول: ارث بری از کلاس غریبه. این روش در شرایطی که کلاس غریبه به صورت sealed باشد، جواب نخواهد داد. به طور مثال تکه کد زیر را در نظر بگیرید. در این تکه کد با فرض این که کد کلاس Person در دست نیست و نیاز است متدی برای دریافت سن فرد، بر اساس سال تولد او به کلاس اضافه شود.  
public class MyPerson : Person 
{ 
    public int GetAge() 
    { 
        return 0; 
    } 
}
یکی از اشکالات این روش این است که برای استفاده از این کلاس و متد تعریف شده در آن، باید تمامی موارد مورد نیاز متد جدید را از کلاس Person، به نوع کلاس جدید تغییر داد. این تغییر در مقاطعی نیاز به Cast یا ایجاد شیء جدیدی با نوع جدیدی منجر خواهد شد.
روش دوم: ساختن wrapper به دور شیء کلاس غریبه. در این روش کلاسی ایجاد می‌شود و شیء‌ای از کلاس غریبه در آن ساخت شده و تمامی متدهای کلاس غریبه در آن تعریف می‌شوند. این متدها صرفا امر هدایت فرخوانی به متدهای کلاس اصلی را انجام می‌دهند. سپس متدهای جدیدی در این کلاس تعریف و پیاده سازی می‌شوند. برای ایجاد امکان محاسبه سن فرد می‌توان کلاسی را مانند کلاس زیر نوشت:  
public class PersonWrapper 
{ 
    private readonly Person _person; 
    public PersonWrapper(Person person) 
    { 
        _person = person; 
    } 
    public int GetAge() 
    { 
        return 0; 
    } 
}
دقت کنید که در این روش پیاده سازی نیز تمامی خصوصیات و متدهای کلاس اصلی در کلاس wrapper وجود خواهند داشت. استفاده از این کلاس به صورت زیر خواهد بود:  
var person = new Person(); 
var wrapper = new PersonWrapper(person); 
wrapper.GetAge();
در زبان برنامه نویسی سی شارپ امکانی به نام extension method وجود دارد که هدف آن پیاده سازی همین طراحی از طریق امکانات زبان است. برای مطالعه بیشتر این مبحث در زبان سی شارپ می‌توانید به اینجا مراجعه نمایید.  
اشتراک‌ها
کتاب C# Smorgasbord

C# Smorgasbord covers a vast variety of different technologies, patterns and best practices that any C# developer should master.

کتاب C# Smorgasbord