Asp.Net Core WebSockets Vs SignalR. Which should you use? (Full Course)
In this video we build 2 separate chat applications, one using Asp.Net Core WebSockets and the other using SignalR, allowing you to compare approaches and decide on which one works best for you. In both cases we build them with C#, .NET Core and JavaScript. You’ll also learn about:
- .NET Core Request Pipeline
- Request Delegates
- Asynchronous Programming in .NET (Async / Await)
- Introduction to Dependency Injection
پایان Visual Studio for Mac
در محیط برنامه نویسی از دارک مود استفاده می کنید یا لایت مود؟
There is a myth about white text over black backgrounds being the best color contrast combination for accessibility, but in reality, white text on black backgrounds creates a visual fuzzing effect for people with astigmatism called “halation”. This effect is known to reduce text readability and is particularly bad for people with astigmatism because it can cause terrible headaches.
The .NET team has built a linker to reduce the size of .NET Core applications. It is built on top of the excellent and battle-tested mono linker. The Xamarin tools also use this linker so it makes sense to try it out and perhaps use it everywhere!
smc.version = "0"
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles YES
defaults write com.apple.CoreSimulator.IndigoFramebufferServices FramebufferEmulationHint 1
امکان تست بر روی بر روی آخرین نسخه iOS یعنی 12 بر روی iPhone 5s تا iPhone XS Max وجود دارد. علاوه بر این میتوانید iOS 12 را روی iPad نسل پنج و شش و iPad Air 1 و 2 و iPad Pro تست کنید. اگر قصد تست روی نسخههای قدیمیتر iOS، چون iOS 11 یا سایر دستگاهها را دارید، باید ابتدا در XCode، از منوی Window به Devices and simulators بروید و در تب Simulators روی + کلیک کنید. در قسمت OS version میتوانید نسخههای قدیمیتر را دانلود کنید یا برای Apple TV و Apple Watch نیز Simulator بسازید.
برنامه را روی iPhone 6 یا یک گوشی سبک و ساده دیگر گذاشته و برنامه را اجرا کنید و تست بگیرید. دقت کنید که Simulator روی ویندوز اجرا میشود و نیازی به سوئیچ مداوم بین ویندوز و Mac نیست. ولی اگر Simulator روی ویندوز از لحاظ UI ای عملکرد مناسبی را نداشت، در ویژوال استودیو به منوی Tools رفته و از Options > Xamarin > iOS settings تیک Remote simulator to Windows را بردارید که باعث میشود Simulator در Mac اجرا شود. در هر بار عوض کردن Simulator از گوشی ای به گوشی دیگر، پروژه را Clean - Rebuild کنید.
در سریهای بعد که ویژوال استودیو را باز میکنید، از منوی Tools > iOS گزینه Pair Mac را بزنید و به Mac خود متصل شوید.
برای اینکه بتوانید روی گوشی تست بگیرید، در همین عکس بالا، به جای iPhoneSimulator، گزینه iPhone را انتخاب کنید. بهتر است گوشی به آخرین نسخه iOS آپدیت شده باشد. همچنین iTunes for windows را نصب کنید تا ابتدا ویندوز، گوشی شما را که با کابل به کامپیوتر وصل کردهاید بشناسد. سپس در VM Ware درخواست کنید که گوشی به جای ویندوز، به Virtual Machine مک شما وصل شود. در قسمت پایین - سمت راست VM Ware برای هر سخت افزار متصل به کامپیوتر، یک گزینه هست که آنهایی که پر رنگ هستند، سخت افزارهای متصل به Virtual Mac بوده و کمرنگها را Mac نمیبیند. روی سخت افزار گوشی خود کلیک کنید و Connect را بزنید. حال باید بتوانید در iTunes موجود در Mac، اطلاعات مربوط به گوشی خود را مشاهده کنید.
به ویژوال استودیو برگشته و در قسمت Properties پروژه XamApp.iOS، به تب iOS Bundle signing رفته و ضمن انتخاب Automatic provisioning، در قسمت Team، تیم خود را انتخاب کنید. این Team را در زمان ساخت Apple Developer account ایجاد کردهاید و همانطور که قبلا در این آموزش گفته شد، اگر در ویژوال استودیو با آن لاگین کرده باشید، میتوانید آن را ببینید. در صورتی که Apple Developer account ندارید، بر اساس این آموزش پیش بروید.
زمانیکه برنامه را روی گوشی اجرا میکنید، ممکن است در Mac دیالوگ گرفتن نام کاربری و رمز عبور کاربر Mac باز شود، پس نیم نگاهی به آن داشته باشید. پس از اولین اجرای موفق روی گوشی میتوانید در XCode به منوی Window رفته و سپس Devices & simulators را باز کنید و گوشی خود را در قسمت Devices انتخاب کرده و تیک Connect via network را بزنید تا از این به بعد، بدون کابل نیز بتوانید روی گوشی خود تست کنید. البته گوشی، ویندوز و مک، باید در یک شبکه باشند.
نحوه پابلیش پروژه را در مقاله مربوط به App Center خواهیم نوشت. اما به صورت خلاصه حجم فایل ipa حدود 10 مگ است که شامل تمامی مواردی است که در قسمت Android توضیح دادیم و پروژه نهایی شما حجمی در همین حدود خواهد داشت و با اضافه کردن چندین فرم حجم اضافه نمیشود. همانطور که در قسمت توضیحات پیشرفته پروژه اندروید توضیح دادیم، اینجا نیز از AOT و LLVM برای دستیابی به بالاترین سرعت ممکن کدهای Native استفاده شده و کدهای اضافه از پروژه Link (حذف) میشوند. برای اینکار، در ویژوال استودیو iPhone - Release را انتخاب کنید و پروژه را بیلد کنید. فایل ipa درون Mac در فولدر
Library ▸ Caches ▸ Xamarin ▸ mtbs ▸ builds ▸ XamApp.iOS ▸ e9979ba2348d1c5a87390643d62c4a1b ▸ bin ▸ iPhone ▸ Release ▸ XamApp.iOS.ipa
ساخته میشود که Library فولدری در User شما بوده و مقدار Guid مربوطه، Random است. همچنین XamApp.iOS نام پروژه است.
حالتهای متصور برای عکس بالا عبارتند از [Debug - iPhoneSimulator] و [Debug - iPhone] و [Release - iPhone] که دو تای اول برای تست روی Simulator و Device بوده و حالت سوم برای Release کردن فایل ipa. طبیعی است که تنظیم [Release - Simulator] معنی نمیدهد.
با توجه به اینکه محیط توسعه برنامه را آماده کردهایم، از قسمت بعد، به آموزش کدنویسی خواهیم پرداخت.
What’s new for performance in .NET Core and ASP.NET Core 3.0 – Ben Adams
One of the biggest advantages of using .NET Core (besides cross-platform support) is the drastic improvements in performance. Because the .NET Core team was able to make minor breaking changes in the runtime and Base Class Library (BCL), lots of stuff was implemented much more efficiently. In this session Ben will dive into the performance improvements in .NET Core in the 3.0 release: runtime changes, JIT changes, intrinsics and a deep dive into some of the improvements making it the best release yet!