فقط مساله ای که برای من اتفاق افتاد این بود که زمانی که دکمه مربوط به بازسازی کپچا رو میزدم تصویر از کش خونده میشد و تصویر جدید نمایش داده نمیشد که برای حل این موضوع کافیست کد ایجکس برای آپدیت کپچا توسط دکمه refresh را به صورت زیر بنویسید:
jQuery('#refresh').on({ 'click': function () { var random = new Date(); jQuery.ajax({ url: '@Url.Action("CaptchaImage","Captcha")', type: "GET", data: null, success: function (result) { jQuery("#imgcpatcha").attr("src", "/Captcha/CaptchaImage?" + random + result); } }); } });
WPF
- آغاز کار با WPF
- آشنایی با WPF قسمت اول : ساختار سلسله مراتبی
- آشنایی با WPF قسمت دوم: Layouts بخش اول
- آشنایی با WPF قسمت سوم: Layouts بخش دوم
- آشنایی با WPF قسمت چهارم: کنترل ها
- آشنایی با WPF قسمت پنجم : DataContext بخش اول
- آشنایی با WPF قسمت پنجم : DataContext بخش دوم
- آشنایی با WPF قسمت ششم : DataContext بخش سوم
- انقیاد دادهها در WPF بخش اول
- انقیاد دادهها در WPF بخش دوم
- آشنایی با الگوی M-V-VM- قسمت اول
- M-V-VM - قسمت دوم
- آشنایی با الگوی M-V-VM - قسمت سوم
- آشنایی با الگوی M-V-VM - قسمت چهارم
- آشنایی با الگوی M-V-VM - قسمت پنجم
- Expression Blend WPF Tutorial
- طول و عرض WPF
- آموزش رایگان XAML از مایکروسافت
- سری آموزشی PRISM
- ویدیوهای رایگان آموزشی WPF
- ارتقاء از WinForms به WPF
- خلاصهای کاربردی در مورد Observable collection
- دو تنظیم ضروری VS.NET جهت کار با WPF و Silverlight
- معرفی WPF Extended toolkit
- WPF و قالبهایی جهت کنترل DataGrid
- خلاصهای از مبحث نمایش اطلاعات hierarchical در WPF
- WPF4 و ویندوز 7 : به خاطر سپاری لیست آخرین فایلهای گشوده شده توسط برنامه
- نمایش یک فایل PDF در WinForms ، WPF و سیلورلایت
- چند نکته در مورد WPF MediaElement و ویندوز XP
- تعیین Fallback font برای قلمهای فارسی در WPF
- آموزش ایجاد برنامههای چند زبانه در WPF
- آشنایی و استفاده از WCF Data Services در Visualstudio 2012
- بارگذاری UserControl در WPF به کمک الگوی MVVM
- معماری لایه بندی نرم افزار #1
- معماری لایه بندی نرم افزار #2
- معماری لایه بندی نرم افزار #3
- معماری لایه بندی نرم افزار #4
- نحوه نمایش تمام آیکونهای تعریف شده در یک قلم در WPF
- نحوه استخراج آیکونهای یک قلم در WPF
- مقیدسازی (DataBinding) در WPF زمانی که دسترسی به DataContext وجود ندارد
- فراخوانی یک متداز یک کنترل WPF از XAML
- آشنایی با Catel MVVM Frameowork
- استفاده از ItemsControl جهت ساختن کنترلهای پویا در WPF
- ساخت فرمهای generic در WPF و Windows Application
- استفاده از #F در پروژههای WPF
- Markup Extensions در XAML
- Debug کردن Binding در XAML
- Bind کردن Enum به ItemsSource در XAML
- دسترسی به فیلدهای Static در XAML
- نگاهی به درون سیستم Binding در WPF و یافتن مواردی که هنوز در حافظهاند
- بهبود کارآیی کنترلهای لیستی WPF در حین بارگذاری تعداد زیادی از رکوردها
- چگونه تشخیص دهیم UI Virtualization در WPF خاموش شده است؟
- اضافه کردن امکان ویرایش WPF DataGrid در صورت نامعتبر بودن سلول ها
- انقیاد RadioButtonها در WPF به یک Enum
- یکی کردن اسمبلیهای یک پروژهی WPF
- بستن یک پنجره از طریق ViewModel با استفاده از خصوصیتهای پیوست شده هنگام استفاده از الگوی MVVM
- حرکت روی سلولهای دیتا گرید با فشردن کلید Enter در برنامههای WPF
- دسترسی به Collectionها در یک ترد دیگر در WPF
- آموزش WAF
- آموزش WAF (بررسی ساختار همراه با پیاده سازی یک مثال)
- آموزش WAF (بررسی Commandها)
- آموزش WAF (مشاهده تغییرات خواص ViewModel در Controller)
- تصادفی کردن آیتمهای لیست با استفاده از Extension Method
- استفاده از AvalonEdit در WPF
- فرمت شرطی اطلاعات به کمک تریگرها در WPF
- first chance exception چیست؟
- معرفی کتابخانهی OxyPlot
- معرفی DNTProfiler
- چگونه برنامههای دات نت را خارج از ویژوال استودیو دیباگ کنیم؟
- اسکرول روان لیستهای مجازی سازی شده در WPF 4.5
- پیاده سازی INotifyPropertyChanged با استفاده از Unity Container
<span class='button goodDetail' id='123' >جزییات کالا</span>
$('.goodDetail').click(function(){ //add to hash data that you need to make the AJAX request later $(window).location.hash = $(this).attr('id'); $.ajax({ type: "POST", url: 'some url', dataType: "html", data:'GoodId='+$(this).attr('id'), success: function(html) { //do something } }) })
$(document).ready(function(){ if ($(window).location.hash.length)) { //we will use $(window).location.hash.replace('#','') in the "data" section of the AJAX request $.ajax({ type: "POST", url: current_url, dataType: "html", data:'GoodId='+$(window).location.hash.replace('#',''), success: function(html) { //do something } }) } });
TwitterBootstrapMVC
- ضمنا باز هم هستند یک سری Wrapper برای بوت استرپ که میتوانند مورد استفاده قرار گیرند:
TwitterBootstrapMvc (نسخه سورس باز مطلب جاری است)
Mvc Bootstrap Html Helper Extensions
Bootstrap Helpers (معرفی در اینجا)
Twitter Bootstrap Controls for ASP.NET
- نسخه بندی معنایی
- نسخه بندی استاندارد مایکروسافت
- Revision تا 1000 افزایش مییابد
- در اجرای بعدی به 0 تنظیم شده و قسمت Build بعلاوه 1 میشود.
- Build تا 100 افزایش مییابد
- در اجرای بعدی Build به 0 تنظیم شده و قسمت Minor بعلاوه 1 میشود و Revision هم 0 میشود.
- Minor تا 10 افزایش مییابد.
- در اجرای بعدی Minor به 0 تنطیم شده، قسمت Major بعلاوه 1 میشود و قسمتهای قبل همه 0 میشوند.
- مقدار Build از مجموع روزهای که از تاریخ پروژه گذشته است بدست میآید.
- مقدار Revision از مجموع ثانیههای که از نیمه شب محلی روز جاری تا زمان اجرای پروژه تقسم بر دو بدست میآید.
- مقادیر Major و Minor هم با توجه تولید نسخه جدید و تغییرات عمده در نرم افزار بصورت دستی تغییر مییابد.
پس از باز شدن پنجره Version Manager پروژههای Solution جاری بارگذاری و Assembly Version و File Version هر پروژه را میتوانید به راحتی مشاهده و یا تغییر دهید.
اگر بخواهید بصورت خودکار بر اساس شمای انتخاب شده، نسخه نرم افزار را افزایش دهید، شمای نسخه بندی را انتخاب کنید. در دو زمان Build و یا Rebuild پروژه می توان نسخه را افزایش داد.
Semantic Versioning:
- گزینه Semantic Versioning را از قسمت Version Style انتخاب کنید.
- گزینه Increment Action قسمتی از نگارش که میخواهید شمای نسخه بندی بر روی آن اعمال شود را مشخص میکند. که دو گزینه Build یا Revision وجود دارد
- گزینه Increment Event زمان رویداد اعمال شمای انتخاب شده را مشخص میسازد.
- تنظیمات را ذخیره و پروژه خود را Rebuild نمایید.
- در پنجره Output نسخه جدید نشان داده میشود.
Microsoft DateTime:
- گزینه Microsoft DateTime را از قسمت Version Style انتخاب کنید.
- تاریخ شروع پروژه بصورت خودکار خوانده و نمایش داده میشود یا تاریخ شروع پروژه را انتخاب کنید
- با توجه به انتخاب Increment Action نسخه جدید محاسبه میشود.
- پروژه را Rebuild و نسخه جدید را مشاهده نمایید.
همچنین از پروژههای #C و VB.NET و C++ Managed پشتیبانی میکند
این ابزار هنوز در نگارش بتا است و ممکن است باگهایی داشته باشد.
نظرات و پیشنهادات شما توسعه دهندگان عزیز میتواند موجب هر چه بهتر و کاملتر شدن این ابزار باشد.
رفع مشکلات:
در قسمت قبل با ذکر یک مثال و بیان مشکلات آن از دیدگاه اصول Defensive Code قصد داشتیم که مساله را روشنتر کنیم. مواردی که در
قسمت قبل ذکر شدند، به سادهترین شکل ممکن بیان
شدند و شما به راحتی با بررسی این موارد و تفکر در کدهای خود، میتوانید
این موارد را در کدی که خودتان مینویسید رعایت کنید. حل پیچیدگیهای موجود در کد قبل، با در نظر گرفتن اصول مذکور و اصولهای طراحی مختلف میتواند به روشهای مختلفی انجام گیرد. برای مثال میتوان برای هر یک از کارهایی که کد مثال قبل انجام میدهد، یک کلاس مجزا ایجاد نمود و اصول مذکور را در آن رعایت کرد. درنهایت این
کلاسها را در قالب یک Class Library دسته بندی کرد.
Predictability:
در ادامه قصد داریم در مورد قابلیت پیش بینی و فواید رعایت اصول آن در کد، بحث کنیم. به صورت کلی یک متد، یکسری پارامترها را به عنوان ورودی دریافت میکند؛ یک عملیات خاص را بر روی پارامترهای ورودی انجام میدهد و در نهایت، در صورت لزوم یک مقدار را بر میگرداند. پارامترهای ورودی میتوانند از سمت کاربر و از یک سورس خارجی وارد شوند و یا میتوانند از یک متد دیگر به این متد ارسال شوند. اولین مرحله برای ایجاد قابلیت Predictability این است که یکسری گاردها را به کد خود اضافه کنید تا به وسیلهی آنها پارامترهای ورودی را بررسی کنید و فقط اجازهی ورود، ورودیهای معتبر را بدهیم. برای مثال کد ذیل را درنظر بگیرد.
پارامترهای ورودی این کد با مستطیل قرمز رنگ مشخص شده اند. حال ما سعی داریم با قرار دادن یکسری گارد برای پارامترهای ورودی، از ورود مقادیر ناخواسته جلوگیری کنیم.
بر اساس اصول (GIGO (Garbage in-Garbage out در برنامه نویسی متدی که ورودیهای نامعتبر به آن پاس داده شوند، خروجیهای نامعتبری هم پس خواهد داد. بنابراین برای جلوگیری از این مسئله باید از ورود ورودیهای نامعتبر به متدها جلوگیری کرد. گاردها از ورود مقادیر نامعتبر به متدها جلوگیری خواهند کرد و در نتیجه خروجی مناسب و قابل پیش بینی از متد گرفته خواهد شد. برای جلوگیری از ورود دادههای نامعتبر، باید با استفاده از این دستورات که در ابتدای متد قرار داده میشوند، از ورود دادههای نامعتبر جلوگیری کرد. به این دستورات Guard Clauses گفته میشود. غیر از این مساله، کاهش دادن تعداد پارامترها و قراردادن قانونی برای تعیین اولویت پارامترهای متدها (برای مثال با توجه به اهمیت) میتواند به افزایش Predictability متدها بسیار کمک کند. با پیروی کردن از این اصول ساده شما میتوانید میزان خطاهایی که از پارامترهای ورودی منشاء میگیرند را کاهش دهید.
اجازه دهید با یک مثال؛ مسالهی بالا را تشریح کنیم. برای مثال یک برنامهی کوچک نوشتهایم؛ برای شمردن گام ها. در این برنامه تعداد قدمهای هدف و تعداد قدمهای برداشته شدهی امروز تعیین میشوند و سپس هدف، بر حسب درصد بیان خواهد شد.
با استفاده از این Application میخواهیم مفاهیمی را که بیان کردیم، به صورت کاربردی
نمایش دهیم. کدی این محاسبه را برای ما انجام میدهد، در ذیل نمایش داده شده و
در قالب یک متد تعیین شده است.
private decimal CalculatePercentOfGoalSteps (string goalSteps, string actualSteps) { return (Convert.ToDecimal(actualSteps) / Convert.ToDecimal(goalSteps)) * 100; }
این متد دارای دو پارامتر از نوع string می باشد و نتیجه هم در قالب یک مقدار decimal بازگشت داده خواهد شد. این جمله کلیتی از متد را بیان خواهد کرد. نحوهی فراخوانی این متد هم در کد ذیل آورده شد است.
private void Calculate_Click(object sender, EventArgs e) { var result =CalculatePercentOfGoalSteps (stepGoalForTodayTxt.Text, numberOfStepsForToday.Text); lblResult.Text = "شما به" + result + "% از هدف تان رسیده اید"; }
حال Application را اجرا کرده و نتیجه کار را مشاهده میکنیم. برای مثال شکل ذیل:
در این مثال با توجه به مقادیر وارد شده، به 40 درصد از هدف مورد نظر رسیدهایم. اما هدف از بیان این مثال، این نیست که مشخص گردد که ما چقدر به هدفمان نزدیک شدهایم. بلکه هدف مسایل دیگری است. در نظر بگیرید که بجای 5000، صفر را وارد کنید. در این حالت با یک Exception روبرو میشویم:
همانطور که در شکل بالا مشاهده میکنید، خطای Divide by zero رخ داده است. برای رفع این خطا و جلوگیری از رخداد این خطا، میتوان کد
ذیل را پیشنهاد داد.
private decimal CalculatePercentOfGoalSteps(string goalSteps, string actualSteps) { decimal result =0; var goalStepsCount = Convert.ToDecimal(goalSteps); if (goalStepsCount>0) { result = (Convert.ToDecimal(actualSteps) / goalStepsCount) * 100; } return result; }
با تغییر کد به این صورت مشکل Exception بالا حل میشود، اما باز هم مشکل دیگری وجود دارد. فرض کنید همانند شکل ذیل textbox اول را خالی کنیم و بعد از آن سعی در محاسبه داشته باشیم،
باز هم یک Exception دیگر
علت بوجود آمدن این مشکل این است که ما در کد امکان خالی بودن پارامترهای متد را در نظر نگرفتهایم و پیش بینیهای لازم صورت نگرفته است بنابراین دستور Convert .با مشکل مواجه شد. برای حل این مشکل میتوان به جای Convert از decimal.Tryparse استفاده کرد.
private decimal CalculatePercentOfGoalSteps(string goalSteps, string actualSteps) { decimal result = 0; decimal goalStepsCount = 0; decimal.TryParse(goalSteps, out goalStepsCount); decimal actualStepsCount = 0; decimal.TryParse(actualSteps, out actualStepsCount); if (goalStepsCount>0) { result = (actualStepsCount / goalStepsCount) * 100; } return result; }
با انجام دادن این کارها از بروز خطاهایی که ناشی از ورودیهای نامعتبر در کد هستند، جلوگیری کردیم. اما آیا این پایان کار است؟ خیر با استفاده کردن از این روش ما توانستهایم که از بروز خطا در برنامه جلوگیری کنیم. اما مشکلی که این روش دارد این است که کاربر متوجه نمیشود که چه زمانی برنامه دچار مشکل شده است. کاری که ما انجام میدهیم این است که برای تمامی حالات خطا، مقدار صفر را بر میگردانیم.
برای اینکه بتوانیم این کد به راحتی debug کنیم باید از مفهوم Fail Fast استفاده کنیم . این مفهوم قابلیتی را در کد ایجاد میکند که در صورتی که کد، دادههای نامعتبری را دریافت کرد، سریعا اجرای آن متوقف میشود و همزمان نیز اطلاعاتی در مورد خطا در اختیار کاربر قرار میدهد. برای این منظور با قرار دادن یکسری Guard Clauses، کد بالا را همانند شکل ذیل تغییر خواهیم داد.
private decimal CalculatePercentOfGoalSteps(string goalSteps, string actualSteps) { decimal goalStepsCount = 0; decimal actualStepsCount = 0; /// اطمینان حاصل میکنند که پارامترهای ورودی دارای مقدار هستند if (string.IsNullOrWhiteSpace(goalSteps)) throw new ArgumentException("مقدار هدف باید وارد شود", "goalSteps"); if (string.IsNullOrWhiteSpace(actualSteps)) throw new ArgumentException("مقدار واقعی باید وارد شود", "goalSteps"); ///اطمینان حاصل میکنند که مقادیر وارد شده حتما عددی هستند if (!decimal.TryParse(goalSteps, out goalStepsCount)) throw new ArgumentException("مقدار هدف باید عددی باشد", goalSteps); if(!decimal.TryParse(actualSteps, out actualStepsCount)) throw new ArgumentException("مقدار واقعی باید عددی باشد", actualSteps); ///اطمینان حاصل میکند که مقدار متغیر نباید صفر باشد if (goalStepsCount <= 0) throw new ArgumentException("مقدار هدف نباید صفر و یا کمتر از صفر باشد", "goalStepsCount"); return (actualStepsCount / goalStepsCount) * 100; }
ایجاد کردن این تغییرات در متد باعث افزایش خوانایی
کد میشود و هدف متد را روشنتر بیان خواهد کرد. اضافه کردن این کدها به دلیل اینکه
تمامی شرایط تست را تعیین خواهیم کرد Test-ability کد را بالا میبرد. اضافه کردن کدهای بالا به برنامه کمک خواهد کرد که
شرایط خطا در برنامه به درستی هندل شود و به طبع آن تصمیمات مناسبی گرفته شود و در
نهایت Predictability متدها و کل برنامه را افزایش میهد.
var initialLoad = true; var ds = new kendo.data.DataSource({ //... requestStart: function () { if (initialLoad) kendo.ui.progress($("#myGrid"), true); }, requestEnd: function () { if(initialLoad) kendo.ui.progress($("#myGrid"), false); initialLoad = false; }, //...
تمام توسعه دهندههای JavaScript با واژهی کلیدی var آشنایی دارند؛ اما TypeScript واژههای کلیدی let و const را نیز اضافه کردهاست (که جزئی از ES 6 نیز میباشند). تفاوت مهم بین var و let، در میدان دید متغیرهای تعریف شدهی توسط آنها خلاصه میشود. پیشتر در سری مباحث بررسی ES 6، مطلب «متغیرها در ES 6» را نیز بررسی کردیم که در TypeScript نیز صادق میباشند؛ با این تفاوت که TypeScript را میتوان به ES 5 نیز کامپایل کرد و بدون مشکل با تمام مرورگرهای موجود، اجرا نمود.
- متغیرهایی که با var تعریف میشوند، به صورت سراسری در متدی که تعریف شدهاند، قابل دسترسی هستند؛ حتی اگر 5 سطح داخل ifهای تو در تو تعریف شده باشند. اما let و const تنها در block و قطعهای که معرفی شدهاند، معتبر بوده و خارج از آن تعریف نشدهاند. در اینجا یک block توسط {} معرفی میشود.
- متغیرهای از نوع var به دلیل مفهومی به نام hoisting توسط runtime جاوا اسکریپت، به بالاترین سطح متد منتقل میشوند. به همین دلیل عمق تعریف آنها، اثری در دسترسی به این متغیرها ندارد. اما hoisting در مورد let و const اعمال نمیشود.
- متغیرهای var را میتوان چندبار مجددا تعریف کرد (هرچند این روش توصیه نمیشود؛ اما مجاز است). یک چنین تعریف مجددی با متغیرهای از نوع let و const مجاز نیست.
برای توضیحات بیشتر به مثال ذیل دقت کنید:
function ScopeTest() { if (true) { var foo = 'use anywhere'; let bar = 'use in this block'; } console.log(foo); // works! console.log(bar); // error! }
نوعهای پایهی TypeScript
نوعهای پایهی TypeScript شامل موارد ذیل هستند:
Boolean: برای ذخیره سازی true یا false.
let isDone: boolean = false;
let decimal: number = 6; let hex: number = 0xf00d; let binary: number = 0b1010; let octal: number = 0o744;
let name: string = "bob"; name = 'smith';
let list: number[] = [1, 2, 3];
enum Color {Red, Green, Blue}; let c: Color = Color.Green;
let notSure: any = 4; notSure = "maybe a string instead"; notSure = false; // okay, definitely a boolean
function warnUser(): void { alert("This is my warning message"); }
یک نکته: قابلیت Template string در ES 6 نیز در TypeScript پشتیبانی میشود.
مفهوم Type Inference در TypeScript
در TypeScript الزاما نیازی نیست تا نوع متغیری را صریحا مشخص کرد. در اینجا اگر نوع متغیری را در ابتدای کار تعریف نکنید، نوع آن در اولین باری که مقدار دهی میشود، مشخص خواهد شد که به آن Type Inference نیز میگویند.
let myString= 'this is a string'; myString= 42; // error!
و یا در مثال ذیل، نوع خروجی متد ReturnNumber به صورت صریح مشخص نشدهاست:
function ReturnNumber() { return 42; } let anotherString = 'this is also a string'; anotherString = ReturnNumber(); // error!
تعریف صریح نوعها در TypeScript با استفاده از Type Annotations
برای لغو Type Inference و تعیین صریح نوعها در TypeScript میتوان به صورت زیر عمل کرد:
let myString : string = 'this is a string'; myString = 42; // error! function ReturnNumber() : number { return 42; } let anotherString : string = 'this is also a string'; anotherString = ReturnNumber(); // error!
نوعهای شمارشی در TypeScript
Enums در بسیاری از زبانهای برنامه نویسی متداول وجود دارند و هدف از آنها، دادن نامهایی بهتر و مشخص، به مجموعهای از مقادیر است:
enum Category { Biography, Poetry, Fiction }; // 0, 1, 2
اگر میخواهید این مقادیر با اعداد دیگری شروع شوند (بجای صفر پیش فرض)، میتوان مقدار اولین نام را به صورت صریحی مشخص کرد:
enum Category { Biography = 1, Poetry, Fiction }; // 1, 2, 3
enum Category{ Biography = 5, Poetry = 8, Fiction = 9 }; // 5, 8, 9
let favoriteCategory: Category = Category.Biography;
در این حالت اگر مقدار favoriteCategory را چاپ کنیم، خروجی عددی 5 نمایش داده میشود:
console.log(favoriteCategory); // 5
let categoryString= Category[favoriteCategory]; // Biography
آرایهها در TypeScript
در حالت عمومی، آرایهها در TypeScript همانند جاوا اسکریپت تعریف میشوند؛ البته به همراه تعدادی استثناء. در TypeScript سه روش برای تعریف آرایهها وجود دارند:
الف) در مثال زیر آرایهای از رشتهها تعریف شدهاست. در اینجا نوع آرایه به همراه [] مشخص میشود:
let strArray1: string[] = ['here', 'are', 'strings'];
let strArray2: Array<string> = ['more', 'strings', 'here'];
let anyArray: any[] = [42, true, 'banana'];
نوع Tuples در TypeScript
Tuples در TypeScript نوع خاصی از آرایهها هستند که نوع مقادیر اعضای آنها به صورت صریح مشخص میشوند:
let myTuple: [number, string] = [25, 'truck'];
اکنون برای دسترسی به مقادیر این المانها، همانند کار با آرایههای معمولی، از ایندکسهای آرایهی تعریف شده استفاده میشود:
let firstElement= myTuple[0]; // 25 let secondElement= myTuple[1]; // truck
یک نکته: میتوان به آرایهی تعریف شده، عناصر جدیدی را نیز افزود؛ با این شرط که نوع آنها، یکی از نوعهای مشخص شدهی در تعریف Tuple باشند:
// other elements can have numbers or strings myTuple[2] = 100; myTuple[2] = 'this works!';
مفهوم Type assertions در TypeScript
حتما با مفهوم cast و تبدیل نوعهای مختلف به یکدیگر، در زبانهای دیگر برنامه نویسی آشنا هستید. در TypeScript نیز این مفهوم تحت عنوان Type assertions پشتیبانی میشود و دو روش برای تعریف آن وجود دارد:
الف) تعریف cast توسط angle-bracket syntax که در آن نوع مدنظر داخل یک <> قرار میگیرد:
let someValue: any = "this is a string"; let strLength: number = (<string>someValue).length;
ب) تعریف cast توسط as syntax به نحو ذیل:
let someValue: any = "this is a string"; let strLength: number = (someValue as string).length;
سمت سرور:
return BadRequest(error: "کاربر مورد نظر یافت نشد");
- تغییرات فرم:
<form ... ... data-ajax-failure="dataAjaxFailure">
function dataAjaxFailure(xhr, status, error) { alert(xhr.responseText); }