نظرات مطالب
معرفی ASP.NET Identity
در پست‌های آتی پیاده سازی یک تامین کننده (Provider) برای MySQL رو بررسی می‌کنم. برای اطلاعات بیشتر به Implementing a Custom MySQL ASP.NET Identity Storage Provider مراجعه کنید.
هنوز مستندات کامل و رسمی برای این فریم ورک عرضه نشده اما مطالب مفید زیادی در اینترنت وجود دارند. چند لینک در زیر لیست شده:
درباره تطابق با آموزش‌های سایت: دقیقا متوجه نشدم منظورتون کدوم الگوها است، اما چند نکته تکمیلی:
بصورت پیش فرض وقتی ASP.NET Identity به پروژه اضافه میشه کلاسی بنام ApplicationDbContext ایجاد میشه که بعنوان DbContext پیش فرض برای دیتابیس عضویت استفاده خواهد شد. اگر موجودیت جدیدی برای پروفایل کاربران بسازید باید بعنوان یک <DbSet<T به این کلاس افزوده بشه. اگر نیازی به تفکیک دیتابیس سیستم عضویت و دیتابیس اپلیکیشن نیست، بهتره از یک DbContext استفاده کنید. لایه بندی مدل ها، سرویس‌ها و کد دسترسی به داده‌ها هم ساده است چرا که کل سیستم توسط EF Code First مدیریت میشه. بنابراین استفاده از الگوهای رایج مانند تزریق وابستگی‌ها و غیره مشابه دیگر سناریو‌های EF Code First است.
اشتراک‌ها
معرفی EfCore.InMemoryHelpers

• Add foreign key constraint checking to the in-memory provider
Reasoning: It is desirable for foreign keys to be validated when running unit tests. This allows bugs to be caught earlier without the need for integration testing against a real database.

معرفی EfCore.InMemoryHelpers
اشتراک‌ها
دریافت Git for Windows 2.37.0

Changes since Git for Windows v2.36.1 (May 9th 2022)

New Features

دریافت Git for Windows 2.37.0
اشتراک‌ها
Rider 2019.2.3 منتشر شد

The main goal for this release is to add full support for the just-released .NET Core 3.0 for you to take advantage of. If you use top-notch technologies like the latest bits of .NET Core – install Rider 2019.2.3 and enjoy! 

Rider 2019.2.3 منتشر شد
اشتراک‌ها
مقایسه React و Angular 4

When you start working on a new web application you will probably need to analyze different tools to deal with the different functionalities that you have to work on. As soon as you start searching for alternatives you are going to run across Angular and React, they are without any doubt two of the major options to consider, at least till today.

مقایسه React و Angular 4
اشتراک‌ها
در آینده‌ی JavaScript کمتر از خود JavaScript استفاده خواهد شد

I can tell at least that in 3 years, JavaScript will gain more the status of a VM and lose the status of a language. Already today, not many people use raw JavaScript. You usually have some transpilation, at least e.g. Babel. In the future, Web Assembly will enable more innovation in that regards, and existing transpiling languages like Elm, TypeScript, PureScript will continue to improve. 

در آینده‌ی JavaScript کمتر از خود JavaScript استفاده خواهد شد
اشتراک‌ها
Rider EAP 20 منتشر شد.

Rider EAP 20 fixes a number of bugs, improves .NET Core support, has better NuGet performance, supports Xamarin Android applications, comes with Node.js tooling from WebStorm (including SpyJS), can generate ResX files, executes T4 templates (needs Windows and Visual Studio SDK), adds support for scratch files, … Too much for one sentence, as you can see from the full list of fixes. We’ll highlight a few, read on! 

Rider EAP 20 منتشر شد.
اشتراک‌ها
به روز رسانی فوری برای Visual Studio 2015 Update 3

This is a cumulative servicing update that provides fixes to Microsoft Visual Studio 2015 Update 3. These fixes address high-impact bugs that were either found by the product team or reported by the community. This update will be released on a recurring basis as new bugs are found and fixed. New fixes will be added to the previous fixes

لینک دانلود مستقیم 

به روز رسانی فوری برای Visual Studio 2015 Update 3
اشتراک‌ها
آموزش مقدماتی WebGL

WebGL is an in-browser 3D renderer based on OpenGL, which lets you display your 3D content directly into an HTML5 page. Throughout this series I will cover all the essentials you need to get started using this framework. We'll start with an introduction, then we'll be building on to the framework that we used in part one as well as adding a model importer and a custom class for 3D objects. You will also be introduced to animation and controls. Lastly, we’ll take a look at lighting and adding 2D objects to your scene. 

آموزش مقدماتی WebGL