We’ve got a lot of great features in TypeScript 3.7, including:
Optional Chaining
Nullish Coalescing
Assertion Functions
Better Support for never-Returning Functions
--declaration and --allowJs
(More) Recursive Type Aliases
The useDefineForClassFields Flag and The declare Property Modifier
Build-Free Editing with Project References
Uncalled Function Checks
Flatter Error Reporting
// @ts-nocheck in TypeScript Files
Semicolon Formatter Option
Website and Playground Updates
Breaking Changes
DOM Changes
Class Field Mitigations
Function Truthy Checks
Local and Imported Type Declarations Now Conflict
API Changes
معرفی C# Source Generators
مخلص کلام اینکه : اگه با Fody یا PostSharp و همچنین Code Analyzerها آشنایی دارین. این قابلیت یه چیزی تو مایههای ترکیب ایناس و بهتون اجازه میده موقع Compile شدن کد پروژه رو Analyze کنین و یه کد جدیدی بهش اضافه کنین. (مثلا پیاده سازی اینترفیس INotifyPropertyChanged به صورت خودکار به هنگام کامپایل)
We’re pleased to introduce the first preview of Source Generators, a new C# compiler feature that lets C# developers inspect user code and generate new C# source files that can be added to a compilation. This is done via a new kind of component that we’re calling a Source Generator.
To get started with Source Generators, you’ll need to install the latest .NET 5 preview and the latest Visual Studio preview.
نمونه ای از پیاده سازی INotifyPropertyChanged with C# 9.0 Source Generators
WebAssembly, or Wasm, is on its way to becoming the next big thing in software development, allowing us to develop more reusable code across programming stacks. It will also enable the deployment of smaller packages more securely. This talk will focus on the view of a .NET developer using WebAssembly in their projects, whether client-side, server-side, or plugins.
Agenda
0:00:00 – Introduction
0:01:44 – Presentation Start
0:04:36 – Wasm on the client
0:08:27 – Wasm on the server
0:11:51 – ASP.NET Core in Wasi
0:21:41 – Wasm in the cloud
0:32:38 – Wasm for plugins
0:36:07 – Wasm plugins samples
0:49:05 – .NET 8 and the future
0:55:08 – Who’s working on this?
1:03:13 – Outro
NET 5.0 Preview 6. منتشر شد
Today, we’re releasing .NET 5.0 Preview 6. It contains a small set of new features and performance improvements. The .NET 5.0 Preview 4 post covers what we are planning to deliver with .NET 5.0. Most of the features are now in the product, but some are not yet in their final state. We expect that the release will be feature-complete with Preview 8.
enable-migrations add-migration Initial -IgnoreChanges update-database
سؤال: چگونه میتوان همین عملیات را با کدنویسی انجام داد؟
متد UpdateDatabase کلاس ذیل، دقیقا معادل است با اجرای سه دستور فوق :
using System.Data.Entity.Migrations; using System.Data.Entity.Migrations.Design; namespace EFTests { /// <summary> /// Using Entity Framework Code First with an existing database. /// </summary> public static class CreateMigrationHistory { /// <summary> /// Creates a new '__MigrationHistory' table. /// Enables migrations using Entity Framework Code First on an existing database. /// </summary> public static void UpdateDatabase(DbMigrationsConfiguration configuration) { var scaffolder = new MigrationScaffolder(configuration); // Creates an empty migration, so that the future migrations will start from the current state of your database. var scaffoldedMigration = scaffolder.Scaffold("IgnoreChanges", ignoreChanges: true); // enable-migrations // add-migration Initial -IgnoreChanges configuration.MigrationsAssembly = new MigrationCompiler(ProgrammingLanguage.CSharp.ToString()) .Compile(configuration.MigrationsNamespace, scaffoldedMigration); // update-database var dbMigrator = new DbMigrator(configuration); dbMigrator.Update(); } } }
MigrationScaffolder کار تولید خودکار کلاسهای cs مهاجرتهای EF را انجام میدهد. زمانیکه به متد Scaffold آن پارامتر ignoreChanges: true ارسال شود، کلاس مهاجرتی را ایجاد میکند که خالی است (متدهای up و down آن خالی تشکیل میشوند). سپس این کلاسها کامپایل شده و در حین اجرای برنامه مورد استفاده قرار میگیرند.
برای استفاده از آن، نیاز به کلاس MigrationCompiler خواهید داشت. این کلاس در مجموعه آزمونهای واحد EF به عنوان یک کلاس کمکی وجود دارد: MigrationCompiler.cs
صرفا جهت تکمیل بحث و همچنین سهولت ارجاعات آتی، کدهای آن در ذیل نیز ذکر خواهد شد:
using System; using System.CodeDom.Compiler; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data.Common; using System.Data.Entity; using System.Data.Entity.Migrations; using System.Data.Entity.Migrations.Design; using System.Data.Entity.Spatial; using System.IO; using System.Linq; using System.Linq.Expressions; using System.Reflection; using System.Resources; using System.Text; namespace EF_General.Models.Ex22 { public enum ProgrammingLanguage { CSharp, VB } public class MigrationCompiler { private readonly CodeDomProvider _codeProvider; public MigrationCompiler(string language) { _codeProvider = CodeDomProvider.CreateProvider(language); } public Assembly Compile(string @namespace, params ScaffoldedMigration[] scaffoldedMigrations) { var options = new CompilerParameters { GenerateExecutable = false, GenerateInMemory = true }; options.ReferencedAssemblies.Add(typeof(string).Assembly.Location); options.ReferencedAssemblies.Add(typeof(Expression).Assembly.Location); options.ReferencedAssemblies.Add(typeof(DbMigrator).Assembly.Location); options.ReferencedAssemblies.Add(typeof(DbContext).Assembly.Location); options.ReferencedAssemblies.Add(typeof(DbConnection).Assembly.Location); options.ReferencedAssemblies.Add(typeof(Component).Assembly.Location); options.ReferencedAssemblies.Add(typeof(MigrationCompiler).Assembly.Location); options.ReferencedAssemblies.Add(typeof(DbGeography).Assembly.Location); var embededResources = GenerateEmbeddedResources(scaffoldedMigrations, @namespace); foreach (var resource in embededResources) options.EmbeddedResources.Add(resource); var sources = scaffoldedMigrations.SelectMany(g => new[] { g.UserCode, g.DesignerCode }); var compilerResults = _codeProvider.CompileAssemblyFromSource(options, sources.ToArray()); foreach (var resource in embededResources) File.Delete(resource); if (compilerResults.Errors.Count > 0) { throw new InvalidOperationException(BuildCompileErrorMessage(compilerResults.Errors)); } return compilerResults.CompiledAssembly; } private static string BuildCompileErrorMessage(CompilerErrorCollection errors) { var stringBuilder = new StringBuilder(); foreach (CompilerError error in errors) { stringBuilder.AppendLine(error.ToString()); } return stringBuilder.ToString(); } private static IEnumerable<string> GenerateEmbeddedResources(IEnumerable<ScaffoldedMigration> scaffoldedMigrations, string @namespace) { foreach (var scaffoldedMigration in scaffoldedMigrations) { var className = GetClassName(scaffoldedMigration.MigrationId); var embededResource = Path.Combine( Path.GetTempPath(), @namespace + "." + className + ".resources"); using (var writer = new ResourceWriter(embededResource)) { foreach (var resource in scaffoldedMigration.Resources) writer.AddResource(resource.Key, resource.Value); } yield return embededResource; } } private static string GetClassName(string migrationId) { return migrationId .Split(new[] { '_' }, 2) .Last() .Replace(" ", string.Empty); } } }
استفاده از این کلاسها نیز بسیار ساده است. یکبار دستور ذیل را در ابتدای کار برنامه فراخوانی کنید تا جدول MigrationHistory دوباره ساخته شود:
CreateMigrationHistory.UpdateDatabase(new Configuration());
public class Configuration : DbMigrationsConfiguration<MyContext> { public Configuration() { AutomaticMigrationsEnabled = true; AutomaticMigrationDataLossAllowed = true; } }
public abstract class BaseEntity { #region Properties /// <summary> /// gets or sets Identifier of this Entity /// </summary> public virtual long Id { get; set; } /// <summary> /// gets or sets date that this entity was created /// </summary> public virtual DateTime CreatedOn { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Date that this entity was updated /// </summary> public virtual DateTime ModifiedOn { get; set; } /// <summary> /// indicate this entity is Locked for Modify /// </summary> public virtual bool ModifyLocked { get; set; } /// <summary> /// gets or sets date that this entity repoted last time /// </summary> public virtual DateTime? ReportedOn { get; set; } /// <summary> /// gets or sets counter for Content's report /// </summary> public virtual int ReportsCount { get; set; } /// <summary> /// gets or sets TimeStamp for prevent concurrency Problems /// </summary> public virtual byte[] RowVersion { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// gets ro sets User that Modify this entity /// </summary> public virtual User ModifiedBy { get; set; } /// <summary> /// gets ro sets Id of User that modify this entity /// </summary> public virtual long? ModifiedById { get; set; } /// <summary> /// gets ro sets User that Create this entity /// </summary> public virtual User CreatedBy { get; set; } /// <summary> /// gets ro sets User that Create this entity /// </summary> public virtual long CreatedById { get; set; } #endregion }
- ReportedOn : نگهداری آخرین تاریخ اخطار
- ModifyLocked : به منظور ممانعت از ویرایش
- CreatedBy,CreatedById : به منظور ایجاد ارتباط یک به چند بین کاربر و سایر موجودیتها (به عنوان ایجاد کننده)
- ModifiedBy , ModifiedById : به منظور ایجاد ارتباط یک به چند بین کاربر و سایر موجودیتها (به عنوان آخرین تغییر دهنده)
مدل کلکسیون (کالکشن ،Collection)
/// <summary> /// Represents the Collection for group posts by topic /// </summary> public class Collection : GuidBaseEntity { #region Properties /// <summary> /// gets or sets name of collection /// </summary> public virtual string Name { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Alternative SlugUrl /// </summary> public virtual string SlugUrl { get; set; } /// <summary> /// gets or sets some description of group /// </summary> public virtual string Description { get; set; } /// <summary> /// gets or sets description that indicate how to pay /// </summary> public virtual string HowToPay { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Visibility Type /// </summary> public virtual CollectionVisibility Visibility { get; set; } /// <summary> /// gets or sets color of Collection's Cover /// </summary> public virtual string Color { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Name of Image that used as Cover /// </summary> public virtual string Photo { get; set; } /// <summary> /// gets or sets name of tags seperated by comma that assosiated with this content fo increase performance /// </summary> public virtual string TagNames { get; set; } /// <summary> /// indicate this collection is active or not /// </summary> public virtual bool IsActive { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// get or set collection of attachments that attached in this group /// </summary> public virtual ICollection<CollectionAttachment> Attachments { get; set; } /// <summary> /// get or set tags of collection /// </summary> public virtual ICollection<Tag> Tags { get; set; } /// <summary> /// get or set List Of Posts that Associated with this Collection /// </summary> public virtual ICollection<CollectionPost> Posts { get; set; } /// <summary> /// get or set Users that they are Member of this collection if visibility is Custom /// </summary> public virtual ICollection<User> Memebers { get; set; } #endregion } public enum CollectionVisibility { Friends, OnlyMe, Public, NotFree, Custom }
- Visibility : برای اعمال محدودیت دسترسی به یک کلکسیون در نظر گرفته شده است. از نوع، نوع دادهی شمارشی CollectionVisibility پیاده سازی شدهی دربالا، میباشد. حالت Custom برای زمانی است که نیاز است صرفا یک سری از کاربران بدون هزینه، دسترسی برای مطالعهی این کلکسیون داشته باشند. حالت NotFree هم برای زمانی است که کاربرانی که هزینهی مورد نظر را پرداخت کرده باشند، به عنوان عضو به این کلکسیون میتوانند دسترسی داشته باشند.
- Members : به منظور اعمال ارتباط چند به چند بین مدل کاربر و مدل کلکسیون، در نظر گرفته شده است و زمانی این لیست اعضا خالی نیست که حالت Visibility با NotFree یا Custom مقدار دهی شده باشد.
- Tags : برای یافتن راحتتر کلکسیونهای مورد نظر کاربران، یک ارتباط چند به چند بین کلکسیونها و مخزن برچسب مطرح شدهی در مقاله اول، در نظر گرفته شده است.
- TagNames : برای افزایش کارآیی سیستم در نظر گرفته شده است و نام برچسبهای در ارتباط با کلکسیون را در خود به صورت جدا شده با (,) نگهداری میکند.
- Posts : لیست پستهایی است که توسط مدیر کلکسیون در آن ارسال میشود. لذا یک ارتباط یک به چند بین کلکسیونها و CollectionPost در نظر گرفته شده است.
- Attachments : لیست فایلهایی است که در کلکسیون بارگذاری شدهاند (در ادامه پیاده سازی خواهد شد).
- Owner , OwnerId : هر کلکسیون نیز یک صاحب خواهد داشت. بدین منظور یک ارتباط یک به چند بین کاربر و کلکسیون برقرار شده است.
- HowToPay : توضیحاتی در مورد نحوهی پرداخت هزینه (در صورتی که Visibility این کلکسیون NotFree باشد).
مدل پستهای کلکسیون ها
public class CollectionPost : GuidBaseEntity { #region Properties /// <summary> /// indicate this post should be pin /// </summary> public virtual bool IsPin { get; set; } /// <summary> /// gets or sets the blog pot body /// </summary> public virtual string Body { get; set; } /// <summary> /// gets or sets the content title /// </summary> public virtual string Title { get; set; } /// <summary> /// gets or sets value indicating Custom Slug /// </summary> public virtual string SlugAltUrl { get; set; } /// <summary> /// gets or sets a value indicating whether the content comments are allowed /// </summary> public virtual bool AllowComments { get; set; } /// <summary> /// indicate comments should be approved before display /// </summary> public virtual bool ModerateComments { get; set; } /// <summary> /// gets or sets viewed count /// </summary> public virtual long ViewCount { get; set; } /// <summary> /// Gets or sets the total number of approved comments /// <remarks>The same as if we run Item.Comments.Count() /// We use this property for performance optimization (no SQL command executed) /// </remarks> /// </summary> public virtual int ApprovedCommentsCount { get; set; } /// <summary> /// Gets or sets the total number of unapproved comments /// <remarks>The same as if we run Item.Comments.Count() /// We use this property for performance optimization (no SQL command executed) /// </remarks> /// </summary> public virtual int UnApprovedCommentsCount { get; set; } /// <summary> /// gets or sets rating complex instance /// </summary> public virtual Rating Rating { get; set; } /// <summary> /// gets or sets information of User-Agent /// </summary> public virtual string Agent { get; set; } /// <summary> /// indicate users can share this post /// </summary> public virtual bool IsEnableForShare { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// get or set comments of this post /// </summary> public virtual ICollection<CollectionComment> Comments { get; set; } /// <summary> /// gets or sets collection that associated with this post /// </summary> public virtual Collection Collection { get; set; } /// <summary> /// gets or sets id of collection that associated with this post /// </summary> public virtual Guid CollectionId { get; set; } #endregion }
- IsEnableForShare : اگر با مقدار True مقدار دهی شده باشد ، امکان به اشتراک گذاری آن درشبکههای اجتماعی وجود خواهد داشت.
- Comments : اگر مقدار AllowComments مربوط به پست ارسالی true باشد، در آن صورت امکان نظر دهی به پست هم امکان پذیر خواهد بود. برای برقراری ارتباط یک به چند بین مدل پست کلکسیون و نظرات کلکسیون، این لیست در مدل بالا گنجانده شده است.
- ModerateComments : اگر برای پست خاصی، با مقدار true مقدار دهی شده باشد، نظرات آن پست قبل از نمایش باید توسط مدیر آن کلکسیون تأیید شوند.
- Author , AuthorId : در واقع ارسال کنندهی تمام پستها، همان صاحب کلکسیون میباشد. ولی برای راحتی واکشی لیست پستهای ارسالی کاربر مورد نظر یک ارتباط یک به چند بین کاربر و پستهای ارسالی را در کلکسیون اعمال کردهایم.
- Collection , CollectionId : کلید خارجی ما در دیتابیس ایجاد شده خواهد بود که نشان دهندهی ارتباط یک به چند بین کلکسیون و پستها میباشد.
- IsPin : اگر لازم است پستی به عنوان اولین پست در کلکسیون نمایش داده شود، این خصوصیت برای آن true خواهد بود.
- ApprovedCommentsCount , UnApprovedCommentsCount: برای افزایش کارآیی سیستم در نظر گرفته شده است و هنگام درج نظر جدید یا حذف نظر، ویرایش خواهند شد.
مدل نظرات ارسالی در کلکسیون ها
public class CollectionComment { #region Ctor public CollectionComment() { Id = SequentialGuidGenerator.NewSequentialGuid(); CreatedOn = DateTime.Now; } #endregion #region Properties /// <summary> /// get or set identifier of record /// </summary> public virtual Guid Id { get; set; } /// <summary> /// gets or sets date of creation /// </summary> public virtual DateTime CreatedOn { get; set; } /// <summary> /// gets or sets body of blog post's comment /// </summary> public virtual string Body { get; set; } /// <summary> /// gets or sets body of blog post's comment /// </summary> public virtual Rating Rating { get; set; } /// <summary> /// gets or sets informations of agent /// </summary> public virtual string UserAgent { get; set; } /// <summary> /// indicate this comment is Approved /// </summary> public virtual bool IsApproved { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Ip Address of Creator /// </summary> public virtual string CreatorIp { get; set; } /// <summary> /// gets or sets datetime that is modified /// </summary> public virtual DateTime? ModifiedOn { get; set; } /// <summary> /// gets or sets counter for report this comment /// </summary> public virtual int ReportsCount { get; set; } /// <summary> /// indicate this entity is Locked for Modify /// </summary> public virtual bool ModifyLocked { get; set; } /// <summary> /// gets or sets date that this entity repoted last time /// </summary> public virtual DateTime? ReportedOn { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// gets or sets post that this comment added it /// </summary> public virtual CollectionPost Post { get; set; } /// <summary> /// gets or sets id of post that this comment added it /// </summary> public virtual Guid PostId { get; set; } /// <summary> /// get or set user that create this record /// </summary> public virtual User Creator { get; set; } /// <summary> /// get or set Id of user that create this record /// </summary> public virtual long CreatorId { get; set; } /// <summary> /// gets or sets CollectionComment's identifier for Replying and impelemention self referencing /// </summary> public virtual Guid? ReplyId { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Collection's comment for Replying and impelemention self referencing /// </summary> public virtual CollectionComment Reply { get; set; } /// <summary> /// get or set collection of Collection's comment for Replying and impelemention self referencing /// </summary> public virtual ICollection<CollectionComment> Children { get; set; } #endregion }
مدل بالا نشان دهندهی نظرات ارسالی برای پستهای کلکسیونها میباشد. صرفا کاربران عضو سیستم این اجازه را در صورتی خواهند داشت که برای پست مورد نظر خصوصیت AllowComments با مقدار true مقدار دهی شده باشد
حالت درختی آن مشخص است. برای اعمال ارتباط یک به چند بین پستها و نظرات، از CollectionPost و CollectionPostId استفاده خواهد شد.
- IsApproved : برای زمانی استفاده خواهد شد که خصوصیت ModerateComments پست مورد نظر با مقدار true مقدار دهی شده باشد.
- ReportsCount : به مانند بخشهای قبل، تعداد اخطارهای داده شدهی برای یک نظر را نشان خواهد داد.
- Creator,CreatorId : ارسال کنندهی نظر میباشد و برای ایجاد ارتباط یک به چند بین کاربر و نظرات کلکسیونها در نظر گرفته شدهاند.
- ReportedOn : نگه داری آخرین تاریخ اخطار
- ModifyLocked : به منظور ممانعت از ویرایش
مدل فایلهای ضمیمه کلکسیون ها
public class CollectionAttachment : BaseAttachment { #region NavigationProperties /// <summary> /// gets or sets Collection that this file attached /// </summary> public virtual Collection Collection { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Id of Collection that this file attached /// </summary> public virtual Guid? CollectionId { get; set; } #endregion }
مدل آگهی ها
/// <summary> /// Represents Announcement For Announcement Section /// </summary> public class Announcement : BaseContent { #region Properties /// <summary> /// gets or sets Date that this Announcement will Expire /// </summary> public virtual DateTime? ExpireOn { get; set; } /// <summary> /// indicate this accouncement is approved by admin if announcementSetting.Moderate==true /// </summary> public virtual bool IsApproved { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// get or set Collection of Comments for this Announcement /// </summary> public virtual ICollection<AnnouncementComment> Comments { get; set; } #endregion }
- ExpireOn : زمان انقضای آگهی
- IsApproved : به منظور اعمال مدیریتی در نظر گرفته شده است
- Comments : اگر امکان ارسال نظرات برای آگهی از بخش تنظیمات فعال باشد، این لیست نظرات ما را نگه داری خواهد کرد. لذا یک رابطهی یک به چند بین نظرات و آگهیها خواهد بود.
مدل نظرات آگهی ها
/// <summary> /// Repersents Comment For Announcement /// </summary> public class AnnouncementComment : BaseComment { #region NavigationProperties /// <summary> /// gets or sets body of announcement's comment /// </summary> public virtual long? ReplyId { get; set; } /// <summary> /// gets or sets body of announcement's comment /// </summary> public virtual AnnouncementComment Reply { get; set; } /// <summary> /// gets or sets body of announcement's comment /// </summary> public virtual ICollection<AnnouncementComment> Children { get; set; } /// <summary> /// gets or sets announcement that this comment sent to it /// </summary> public virtual Announcement Announcement { get; set; } /// <summary> /// gets or sets announcement'Id that this comment sent to it /// </summary> public virtual long AnnouncementId { get; set; } #endregion }
مدل سیستم لاگ عملیات کاربران
/// <summary> /// Represent The Operation's log /// </summary> public class AuditLog { #region Ctor /// <summary> /// /// </summary> public AuditLog() { Id = SequentialGuidGenerator.NewSequentialGuid(); OperatedOn = DateTime.Now; } #endregion #region Properties /// <summary> /// sets or gets identifier of AuditLog /// </summary> public virtual Guid Id { get; set; } /// <summary> /// sets or gets description of Log /// </summary> public virtual string Description { get; set; } /// <summary> /// sets or gets when log is operated /// </summary> public virtual DateTime OperatedOn { get; set; } /// <summary> /// sets or gets log's section /// </summary> public virtual AuditSection Section { get; set; } #endregion #region NavigationProperties /// <summary> /// sets or gets log's creator /// </summary> public virtual User OperatedBy { get; set; } /// <summary> /// sets or gets identifier of log's creator /// </summary> public virtual long OperatedById { get; set; } #endregion } public enum AuditSection { Blog, News, Forum, ... }
مدل دامینهای ممنوع
/// <summary> /// Represents Domain that is banned /// </summary> public class BannedDomain { #region Propertie /// <summary> /// gets or sets identifier of Domain /// </summary> public virtual Guid Id { get; set; } /// <summary> /// gets or sets DomainName /// </summary> public virtual string Name { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Date that this record added /// </summary> public virtual DateTime BannedOn { get; set; } #endregion }
مدل کلمات ممنوع
/// <summary> /// Represents the banned words /// </summary> public class BannedWord { #region Ctor /// <summary> /// Create one instance of <see cref="BannedWord"/> /// </summary> public BannedWord() { Id = SequentialGuidGenerator.NewSequentialGuid(); } #endregion #region Properties /// <summary> /// gets or sets identifier of BannedWord /// </summary> public Guid Id { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Bad word /// </summary> public string BadWord { get; set; } /// <summary> /// gets or sets Good replaceword /// </summary> public string GoodWord { get; set; } /// <summary> /// indicating that this Word is spam /// </summary> public bool IsStopWord { get; set; } #endregion }
- BadWord : کلمه مورد نظر که قرار است Ban شود.
- IsStopWord : اگر لازم نیست جایگزینی برای کلمه استفاده شود و فقط لازم است حذف گردد، مقدار این خصوصیت true خواهد بود.
- GoodWord : کلمه جایگزین
مدل تنظیمات سیستم
/// <summary> /// Represent The CMS setting /// </summary> public class Setting { #region Properties /// <summary> /// sets or gets name of setting /// </summary> public virtual string Name { get; set; } /// <summary> /// sets or gets value of setting /// </summary> public virtual string Value { get; set; } /// <summary> /// sets or gets Type of setting /// </summary> public virtual string Type { get; set; } #endregion }
نتیجهی این قسمت
جزئیاتی درباره تغییرات NET Core 2.0.
It has only been about a year since .NET Core 1.0 RC came out. We are now getting close to .NET Core 2.0. We have been playing with .NET Core since the betas and feel like the quality of the 1.0 runtime was very good. Our only complaint has really been odd Visual Studio behavior. We would expect that with 2.0, the adoption of .NET Core is likely to skyrocket.