راهنمای Net Core.
معرفی NET Framework 4.6.2 Preview.
smc.version = "0"
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles YES
defaults write com.apple.CoreSimulator.IndigoFramebufferServices FramebufferEmulationHint 1
امکان تست بر روی بر روی آخرین نسخه iOS یعنی 12 بر روی iPhone 5s تا iPhone XS Max وجود دارد. علاوه بر این میتوانید iOS 12 را روی iPad نسل پنج و شش و iPad Air 1 و 2 و iPad Pro تست کنید. اگر قصد تست روی نسخههای قدیمیتر iOS، چون iOS 11 یا سایر دستگاهها را دارید، باید ابتدا در XCode، از منوی Window به Devices and simulators بروید و در تب Simulators روی + کلیک کنید. در قسمت OS version میتوانید نسخههای قدیمیتر را دانلود کنید یا برای Apple TV و Apple Watch نیز Simulator بسازید.
برنامه را روی iPhone 6 یا یک گوشی سبک و ساده دیگر گذاشته و برنامه را اجرا کنید و تست بگیرید. دقت کنید که Simulator روی ویندوز اجرا میشود و نیازی به سوئیچ مداوم بین ویندوز و Mac نیست. ولی اگر Simulator روی ویندوز از لحاظ UI ای عملکرد مناسبی را نداشت، در ویژوال استودیو به منوی Tools رفته و از Options > Xamarin > iOS settings تیک Remote simulator to Windows را بردارید که باعث میشود Simulator در Mac اجرا شود. در هر بار عوض کردن Simulator از گوشی ای به گوشی دیگر، پروژه را Clean - Rebuild کنید.
در سریهای بعد که ویژوال استودیو را باز میکنید، از منوی Tools > iOS گزینه Pair Mac را بزنید و به Mac خود متصل شوید.
برای اینکه بتوانید روی گوشی تست بگیرید، در همین عکس بالا، به جای iPhoneSimulator، گزینه iPhone را انتخاب کنید. بهتر است گوشی به آخرین نسخه iOS آپدیت شده باشد. همچنین iTunes for windows را نصب کنید تا ابتدا ویندوز، گوشی شما را که با کابل به کامپیوتر وصل کردهاید بشناسد. سپس در VM Ware درخواست کنید که گوشی به جای ویندوز، به Virtual Machine مک شما وصل شود. در قسمت پایین - سمت راست VM Ware برای هر سخت افزار متصل به کامپیوتر، یک گزینه هست که آنهایی که پر رنگ هستند، سخت افزارهای متصل به Virtual Mac بوده و کمرنگها را Mac نمیبیند. روی سخت افزار گوشی خود کلیک کنید و Connect را بزنید. حال باید بتوانید در iTunes موجود در Mac، اطلاعات مربوط به گوشی خود را مشاهده کنید.
به ویژوال استودیو برگشته و در قسمت Properties پروژه XamApp.iOS، به تب iOS Bundle signing رفته و ضمن انتخاب Automatic provisioning، در قسمت Team، تیم خود را انتخاب کنید. این Team را در زمان ساخت Apple Developer account ایجاد کردهاید و همانطور که قبلا در این آموزش گفته شد، اگر در ویژوال استودیو با آن لاگین کرده باشید، میتوانید آن را ببینید. در صورتی که Apple Developer account ندارید، بر اساس این آموزش پیش بروید.
زمانیکه برنامه را روی گوشی اجرا میکنید، ممکن است در Mac دیالوگ گرفتن نام کاربری و رمز عبور کاربر Mac باز شود، پس نیم نگاهی به آن داشته باشید. پس از اولین اجرای موفق روی گوشی میتوانید در XCode به منوی Window رفته و سپس Devices & simulators را باز کنید و گوشی خود را در قسمت Devices انتخاب کرده و تیک Connect via network را بزنید تا از این به بعد، بدون کابل نیز بتوانید روی گوشی خود تست کنید. البته گوشی، ویندوز و مک، باید در یک شبکه باشند.
نحوه پابلیش پروژه را در مقاله مربوط به App Center خواهیم نوشت. اما به صورت خلاصه حجم فایل ipa حدود 10 مگ است که شامل تمامی مواردی است که در قسمت Android توضیح دادیم و پروژه نهایی شما حجمی در همین حدود خواهد داشت و با اضافه کردن چندین فرم حجم اضافه نمیشود. همانطور که در قسمت توضیحات پیشرفته پروژه اندروید توضیح دادیم، اینجا نیز از AOT و LLVM برای دستیابی به بالاترین سرعت ممکن کدهای Native استفاده شده و کدهای اضافه از پروژه Link (حذف) میشوند. برای اینکار، در ویژوال استودیو iPhone - Release را انتخاب کنید و پروژه را بیلد کنید. فایل ipa درون Mac در فولدر
Library ▸ Caches ▸ Xamarin ▸ mtbs ▸ builds ▸ XamApp.iOS ▸ e9979ba2348d1c5a87390643d62c4a1b ▸ bin ▸ iPhone ▸ Release ▸ XamApp.iOS.ipa
ساخته میشود که Library فولدری در User شما بوده و مقدار Guid مربوطه، Random است. همچنین XamApp.iOS نام پروژه است.
حالتهای متصور برای عکس بالا عبارتند از [Debug - iPhoneSimulator] و [Debug - iPhone] و [Release - iPhone] که دو تای اول برای تست روی Simulator و Device بوده و حالت سوم برای Release کردن فایل ipa. طبیعی است که تنظیم [Release - Simulator] معنی نمیدهد.
با توجه به اینکه محیط توسعه برنامه را آماده کردهایم، از قسمت بعد، به آموزش کدنویسی خواهیم پرداخت.
روش امن نگهداری پسورد کاربران
/* * Password Hashing With PBKDF2 (http://crackstation.net/hashing-security.htm). * Copyright (c) 2013, Taylor Hornby * All rights reserved. * * Redistribution and use in source and binary forms, with or without * modification, are permitted provided that the following conditions are met: * * 1. Redistributions of source code must retain the above copyright notice, * this list of conditions and the following disclaimer. * * 2. Redistributions in binary form must reproduce the above copyright notice, * this list of conditions and the following disclaimer in the documentation * and/or other materials provided with the distribution. * * THIS SOFTWARE IS PROVIDED BY THE COPYRIGHT HOLDERS AND CONTRIBUTORS "AS IS" * AND ANY EXPRESS OR IMPLIED WARRANTIES, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE * IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE * ARE DISCLAIMED. IN NO EVENT SHALL THE COPYRIGHT HOLDER OR CONTRIBUTORS BE * LIABLE FOR ANY DIRECT, INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL, EXEMPLARY, OR * CONSEQUENTIAL DAMAGES (INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, PROCUREMENT OF * SUBSTITUTE GOODS OR SERVICES; LOSS OF USE, DATA, OR PROFITS; OR BUSINESS * INTERRUPTION) HOWEVER CAUSED AND ON ANY THEORY OF LIABILITY, WHETHER IN * CONTRACT, STRICT LIABILITY, OR TORT (INCLUDING NEGLIGENCE OR OTHERWISE) * ARISING IN ANY WAY OUT OF THE USE OF THIS SOFTWARE, EVEN IF ADVISED OF THE * POSSIBILITY OF SUCH DAMAGE. */ using System; using System.Text; using System.Security.Cryptography; namespace PasswordHash { /// <summary> /// Salted password hashing with PBKDF2-SHA1. /// Author: havoc AT defuse.ca /// www: http://crackstation.net/hashing-security.htm /// Compatibility: .NET 3.0 and later. /// </summary> public class PasswordHash { // The following constants may be changed without breaking existing hashes. public const int SALT_BYTE_SIZE = 24; public const int HASH_BYTE_SIZE = 24; public const int PBKDF2_ITERATIONS = 1000; public const int ITERATION_INDEX = 0; public const int SALT_INDEX = 1; public const int PBKDF2_INDEX = 2; /// <summary> /// Creates a salted PBKDF2 hash of the password. /// </summary> /// <param name="password">The password to hash.</param> /// <returns>The hash of the password.</returns> public static string CreateHash(string password) { // Generate a random salt RNGCryptoServiceProvider csprng = new RNGCryptoServiceProvider(); byte[] salt = new byte[SALT_BYTE_SIZE]; csprng.GetBytes(salt); // Hash the password and encode the parameters byte[] hash = PBKDF2(password, salt, PBKDF2_ITERATIONS, HASH_BYTE_SIZE); return PBKDF2_ITERATIONS + ":" + Convert.ToBase64String(salt) + ":" + Convert.ToBase64String(hash); } /// <summary> /// Validates a password given a hash of the correct one. /// </summary> /// <param name="password">The password to check.</param> /// <param name="correctHash">A hash of the correct password.</param> /// <returns>True if the password is correct. False otherwise.</returns> public static bool ValidatePassword(string password, string correctHash) { // Extract the parameters from the hash char[] delimiter = { ':' }; string[] split = correctHash.Split(delimiter); int iterations = Int32.Parse(split[ITERATION_INDEX]); byte[] salt = Convert.FromBase64String(split[SALT_INDEX]); byte[] hash = Convert.FromBase64String(split[PBKDF2_INDEX]); byte[] testHash = PBKDF2(password, salt, iterations, hash.Length); return SlowEquals(hash, testHash); } /// <summary> /// Compares two byte arrays in length-constant time. This comparison /// method is used so that password hashes cannot be extracted from /// on-line systems using a timing attack and then attacked off-line. /// </summary> /// <param name="a">The first byte array.</param> /// <param name="b">The second byte array.</param> /// <returns>True if both byte arrays are equal. False otherwise.</returns> private static bool SlowEquals(byte[] a, byte[] b) { uint diff = (uint)a.Length ^ (uint)b.Length; for (int i = 0; i < a.Length && i < b.Length; i++) diff |= (uint)(a[i] ^ b[i]); return diff == 0; } /// <summary> /// Computes the PBKDF2-SHA1 hash of a password. /// </summary> /// <param name="password">The password to hash.</param> /// <param name="salt">The salt.</param> /// <param name="iterations">The PBKDF2 iteration count.</param> /// <param name="outputBytes">The length of the hash to generate, in bytes.</param> /// <returns>A hash of the password.</returns> private static byte[] PBKDF2(string password, byte[] salt, int iterations, int outputBytes) { Rfc2898DeriveBytes pbkdf2 = new Rfc2898DeriveBytes(password, salt); pbkdf2.IterationCount = iterations; return pbkdf2.GetBytes(outputBytes); } } }
Samsung has released the fourth preview of Visual Studio Tools for Tizen. Tizen is a Linux-based open source OS running on over 50 million Samsung devices including TVs, wearables, and mobile phones. Since announcing its collaboration with Microsoft on .NET Core and Xamarin.Forms projects last November, Samsung has steadily released preview versions of.NET support for Tizen with enriched features, such as supporting TV application development and various Visual Studio tools for Tizen.
غروب log4net
As of April 1, 2020 Log4Net is a dormant project of Apache Logging Services. The dormant status means the project has been classified as inactive since it has had no recent development activity and there are no active volunteers to perform code reviews, commit code, or perform releases. Although it is possible volunteers might choose to participate in the future, it is best to assume there will be not future development or releases.
بررسی عمیق بهبودهای کارآیی در NET 9.
Performance Improvements in .NET 9
Each year, summer arrives to find me daunted and excited to write about the performance improvements in the upcoming release of .NET. “Daunted,” because these posts, covering .NET 8, .NET 7, .NET 6, .NET 5, .NET Core 3.0, .NET Core 2.1, and .NET Core 2.0, have garnered a bit of a reputation I want to ensure the next iteration lives up to. And “excited,” because there’s such an abundance of material to cover due to just how much goodness has been packed into the next .NET release, I struggle to get it all written down as quickly as my thoughts whirl.
کتاب PHP Succinctly
Known for its straightforward simplicity, PHP is an open source, general-purpose scripting language oriented for web development. In PHP Succinctly, author José Roberto Olivas Mendoza guides newcomers through PHP’s basics, which includes deployment, programming themes such as variables, decision making, arrays, functions, and databases, and the creation of a functional webpage that will connect to a database. By the end, you’ll be ready to join the vast community of PHP users around the world.
- Introduction to PHP
- Deploying PHP
- PHP Basics
- Functions and File Inclusion
- Files and Databases
- A Contact List Website
- General Summary
- General Conclusions
.NET 6 Preview 1 is now available and ready for evaluation. This is the first preview of .NET 6, the next major update to the .NET platform. .NET 6 is expected to ship in November of this year, and will be a Long Term Support (LTS) release.