These are very simple and elegant visualizations, and they should not require a bloated graphing library to produce.
React Trend is a concrete component that does 1 thing, and does it well: generate these trending graphs. Demo
These are very simple and elegant visualizations, and they should not require a bloated graphing library to produce.
React Trend is a concrete component that does 1 thing, and does it well: generate these trending graphs. Demo
<StackLayout BackgroundColor="LightYellow" HorizontalOptions="Center" Orientation="Vertical" VerticalOptions="Start" WidthRequest="320">
مشکل دیگری که وجود دارد این است که اگر بابت کمبود فضا، Stack Layout کوچکتر از 5 سانتی متر شود، از بغل، کامل، به کنارههای Parent خود میچسبد که اصلا جالب نیست. برای رفع این مشکل میتوانیم از Padding (حاشیه داخلی) و Margin (حاشیه خارجی) استفاده کنیم. در عکس زیر، Background مربوط به Content Page را قرمز و Stack Layout را آبی کردهایم. با اختصاص دادن یک سانتی متر (64) به Padding و نیم سانت به Margin، میتوانید در عکس زیر تاثیر آن را ببینید:
در سمت راست، بالا و چپ Stack Layout، به اندازه نیم سانت حاشیه قرمز میبینید که تاثیر Margin است. همچنین المانهای داخل Stack Layout نیز هر کدام یک سانت از اطراف فاصله دارند که تاثیر Padding است. در پایین Stack Layout، تا جایی که Content Page بزرگ شود، فضای قرمز میبینید، نیم سانت از این فضای قرمز به خاطر Margin بوده، ولی باقی مربوط به این است که VerticalOptions را برای Stack Layout، بر روی Start تنظیم کردهایم که باعث میشود Stack Layout بالای Content Page قرار بگیرد و زیر آن تماما قرمز شود. حتی اگر "عرض" صفحه نمایش بزرگتر از عکس قبلی میبود، فضای قرمز از راست و چپ بیشتر میشد که نیم سانت آن بابت Margin بوده و بیشتر از آن مربوط به HorizontalOptions است که برای Stack Layout روی Center تنظیم شده.
با توجه به اینکه Page - Layout - Controlها در Android-iOS-Windows به معادلهای Native خود تبدیل میشوند و برای مثال ظاهر Button در این سه پلتفرم متفاوت است، ممکن است Padding ای که به یک کنترل داده ایم و در اندروید خوب به نظر میرسد، در iOS مقدار دیگری را لازم داشته باشد. مثلا در Android مقدار 2 و در iOS مقدار 3 لازم داشته باشد. یا ممکن است این مقدار به ازای این که در موبایل، تبلت یا دسکتاپ باشیم، لازم باشد که متفاوت باشد. در Xaml ما دو امکان OnPlatform و OnIdiom را داریم که هر Property اعم از Font Size - Padding - Text و ... را میتوان به ازای هر شرایطی با مقداری متفاوت مقدار دهی نمود. برای مثال داریم:
<StackLayout Margin="{OnPlatform Android=3, iOS='0,0,20,0', UWP='2'}" Padding="{OnIdiom Default=2, Tablet=3}" ...
البته Propertyهای مهم دیگری نیز در UI تاثیر گذار هستند. برای مثال Opacity برای تنظیم شفافیت، FlowDirection برای تنظیم Right to left و Left to right بودن و خیلی Propertyهای دیگه که به مرور و با بیشتر کار کردن با Xamarin Forms با آنها آشنا میشوید.
در قسمت بعدی به نوشتن منطق میپردازیم؛ نحوه نمایش دادن خطا و رفتن از صفحهای به صفحهی دیگر.
Refused to apply inline style because it violates the following Content Security Policy directive: "style-src 'self'". Either the 'unsafe-inline' keyword, a hash ('sha256-47n3fyKunfMlzbj5WI9A+M7PCtkEBK1FdKBmeIJm6cQ='), or a nonce ('nonce-...') is required to enable inline execution. Refused to apply inline style because it violates the following Content Security Policy directive: "style-src 'self'". Either the 'unsafe-inline' keyword, a hash ('sha256-U7TCPcjA7cg/qySnA1JN36C5ogRYdv4YyFAlyei7GN8='), or a nonce ('nonce-...') is required to enable inline execution.
builder.AddStyleSrc().Self() .WithHash256("47n3fyKunfMlzbj5WI9A+M7PCtkEBK1FdKBmeIJm6cQ=") .WithHash256("U7TCPcjA7cg/qySnA1JN36C5ogRYdv4YyFAlyei7GN8=");
smc.version = "0"
defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles YES
defaults write com.apple.CoreSimulator.IndigoFramebufferServices FramebufferEmulationHint 1
امکان تست بر روی بر روی آخرین نسخه iOS یعنی 12 بر روی iPhone 5s تا iPhone XS Max وجود دارد. علاوه بر این میتوانید iOS 12 را روی iPad نسل پنج و شش و iPad Air 1 و 2 و iPad Pro تست کنید. اگر قصد تست روی نسخههای قدیمیتر iOS، چون iOS 11 یا سایر دستگاهها را دارید، باید ابتدا در XCode، از منوی Window به Devices and simulators بروید و در تب Simulators روی + کلیک کنید. در قسمت OS version میتوانید نسخههای قدیمیتر را دانلود کنید یا برای Apple TV و Apple Watch نیز Simulator بسازید.
برنامه را روی iPhone 6 یا یک گوشی سبک و ساده دیگر گذاشته و برنامه را اجرا کنید و تست بگیرید. دقت کنید که Simulator روی ویندوز اجرا میشود و نیازی به سوئیچ مداوم بین ویندوز و Mac نیست. ولی اگر Simulator روی ویندوز از لحاظ UI ای عملکرد مناسبی را نداشت، در ویژوال استودیو به منوی Tools رفته و از Options > Xamarin > iOS settings تیک Remote simulator to Windows را بردارید که باعث میشود Simulator در Mac اجرا شود. در هر بار عوض کردن Simulator از گوشی ای به گوشی دیگر، پروژه را Clean - Rebuild کنید.
در سریهای بعد که ویژوال استودیو را باز میکنید، از منوی Tools > iOS گزینه Pair Mac را بزنید و به Mac خود متصل شوید.
برای اینکه بتوانید روی گوشی تست بگیرید، در همین عکس بالا، به جای iPhoneSimulator، گزینه iPhone را انتخاب کنید. بهتر است گوشی به آخرین نسخه iOS آپدیت شده باشد. همچنین iTunes for windows را نصب کنید تا ابتدا ویندوز، گوشی شما را که با کابل به کامپیوتر وصل کردهاید بشناسد. سپس در VM Ware درخواست کنید که گوشی به جای ویندوز، به Virtual Machine مک شما وصل شود. در قسمت پایین - سمت راست VM Ware برای هر سخت افزار متصل به کامپیوتر، یک گزینه هست که آنهایی که پر رنگ هستند، سخت افزارهای متصل به Virtual Mac بوده و کمرنگها را Mac نمیبیند. روی سخت افزار گوشی خود کلیک کنید و Connect را بزنید. حال باید بتوانید در iTunes موجود در Mac، اطلاعات مربوط به گوشی خود را مشاهده کنید.
به ویژوال استودیو برگشته و در قسمت Properties پروژه XamApp.iOS، به تب iOS Bundle signing رفته و ضمن انتخاب Automatic provisioning، در قسمت Team، تیم خود را انتخاب کنید. این Team را در زمان ساخت Apple Developer account ایجاد کردهاید و همانطور که قبلا در این آموزش گفته شد، اگر در ویژوال استودیو با آن لاگین کرده باشید، میتوانید آن را ببینید. در صورتی که Apple Developer account ندارید، بر اساس این آموزش پیش بروید.
زمانیکه برنامه را روی گوشی اجرا میکنید، ممکن است در Mac دیالوگ گرفتن نام کاربری و رمز عبور کاربر Mac باز شود، پس نیم نگاهی به آن داشته باشید. پس از اولین اجرای موفق روی گوشی میتوانید در XCode به منوی Window رفته و سپس Devices & simulators را باز کنید و گوشی خود را در قسمت Devices انتخاب کرده و تیک Connect via network را بزنید تا از این به بعد، بدون کابل نیز بتوانید روی گوشی خود تست کنید. البته گوشی، ویندوز و مک، باید در یک شبکه باشند.
نحوه پابلیش پروژه را در مقاله مربوط به App Center خواهیم نوشت. اما به صورت خلاصه حجم فایل ipa حدود 10 مگ است که شامل تمامی مواردی است که در قسمت Android توضیح دادیم و پروژه نهایی شما حجمی در همین حدود خواهد داشت و با اضافه کردن چندین فرم حجم اضافه نمیشود. همانطور که در قسمت توضیحات پیشرفته پروژه اندروید توضیح دادیم، اینجا نیز از AOT و LLVM برای دستیابی به بالاترین سرعت ممکن کدهای Native استفاده شده و کدهای اضافه از پروژه Link (حذف) میشوند. برای اینکار، در ویژوال استودیو iPhone - Release را انتخاب کنید و پروژه را بیلد کنید. فایل ipa درون Mac در فولدر
Library ▸ Caches ▸ Xamarin ▸ mtbs ▸ builds ▸ XamApp.iOS ▸ e9979ba2348d1c5a87390643d62c4a1b ▸ bin ▸ iPhone ▸ Release ▸ XamApp.iOS.ipa
ساخته میشود که Library فولدری در User شما بوده و مقدار Guid مربوطه، Random است. همچنین XamApp.iOS نام پروژه است.
حالتهای متصور برای عکس بالا عبارتند از [Debug - iPhoneSimulator] و [Debug - iPhone] و [Release - iPhone] که دو تای اول برای تست روی Simulator و Device بوده و حالت سوم برای Release کردن فایل ipa. طبیعی است که تنظیم [Release - Simulator] معنی نمیدهد.
با توجه به اینکه محیط توسعه برنامه را آماده کردهایم، از قسمت بعد، به آموزش کدنویسی خواهیم پرداخت.
fullscreen: { title: 'FullScreen', icon: { type: 'font', value: 'fa fa-external-link' }, callback: function (editor) { if (editor.$box.hasClass("froala-editor-full-screen")) { editor.$box.removeClass("froala-editor-full-screen"); editor.$box.appendTo(editor.editorParent); } else { if (editor.editorParent === undefined) editor.editorParent = editor.$box.parent(); editor.$box.addClass("froala-editor-full-screen"); editor.$box.appendTo("body"); } editor.focus(); } },
.froala-editor-full-screen { position: fixed !important; z-index: 10000; top: 0; bottom: 0; left: 0; right: 0; background-color: #fff; } .froala-editor-full-screen div.f-placeholder { height: 100% !important; }