اشتراک‌ها
آموزش مقدماتی WebGL

WebGL is an in-browser 3D renderer based on OpenGL, which lets you display your 3D content directly into an HTML5 page. Throughout this series I will cover all the essentials you need to get started using this framework. We'll start with an introduction, then we'll be building on to the framework that we used in part one as well as adding a model importer and a custom class for 3D objects. You will also be introduced to animation and controls. Lastly, we’ll take a look at lighting and adding 2D objects to your scene. 

آموزش مقدماتی WebGL
مطالب
برنامه نویسی Async با ES 6
جاوا اسکریپت به صورت single-thread عمل می‌کند. به این معنا که دو اسکریپت نمی‌توانند به صورت همزمان اجرا شوند و باید یکی پس از دیگری اجرا شوند. ساده‌ترین شکل برنامه‌نویسی غیرهمزمان در جاوا اسکریپت استفاده از callback می‌باشد. به عنوان مثال در سناریوی زیر Caller یکسری عملیات غیرهمزمان را مانند یک فراخوانی XHR و یا یک تایمر، انجام می‌دهد. زمانیکه Caller عملیات غیرهمزمانی را آغاز کرد، یک callback را به آن ارسال خواهد کرد و بعد از مطمئن شدن از موفق بودن عملیات، callback را فراخوانی می‌کند. بعد از پایان عملیات، callback درون call stack قرار خواهد گرفت و هر وقت که بقیه‌ی عملیات به اتمام رسید، اجرا خواهد شد.

این روش چندین مشکل دارد:
  • تنها caller از پایان یافتن عملیات غیرهمزمان مطلع خواهد شد.
  • هندل کردن خطا و همچنین مدیریت چندین عملیات asynchronous به صورت همزمان خیلی سخت خواهد بود.
در اینحالت callback باید به چندین کار رسیدگی کند:
  • پردازش نتایج فراخوانی‌های async
  • اجرای دیگر عملیات براساس پاسخ
کد زیر را در نظر بگیرید:
function getCompanyFromOrderId(orderId) {
    getOrder(orderId, function(order) {
        getUser(order.userId, function(user) {
            getCompany(user.companyId, function(company) {
                // do something with company
            });
        });
    });
}
در کد فوق به اطلاعات یک شرکت براساس شماره سفارش آن دسترسی خواهیم داشت. پس از دریافت سفارش، اطلاعات کاربر را دریافت خواهیم کرد. پس از پایان آن، می‌توانیم به اطلاعات شرکت دسترسی داشته باشیم. این سبک نوشتن کدها به صورت تودرتو خوانایی/ نگهداری کد را کاهش خواهد داد. همانطور که مشاهده می‌کنید callback نه تنها پاسخ بلکه یک callback دیگر را هربار به تابع بعدی ارسال می‌کند. در این‌حالت اگر بخواهیم استثناء‌ها را نیز مدیریت کنیم کدها به مراتب پیچیده‌تر خواهند شد:
function getCompanyFromOrderId(orderId) {
    try {
        getOrder(orderId, function (order) {
            try {
                getUser(order.userId, function (user) {
                    try {
                        getCompany(user.companyId, function (company) {
                            try {
                                // do something with company
                            } catch (ex) {
                                // handle exception
                            }
                        });
                    } catch (ex) {
                        // handle exception
                    }
                });
            } catch (ex) {
                // handle exception
            }
        });
    } catch (ex) {
        // handle exception
    }
}
ممکن است بگوئید که نیازی به این همه try/catch در کد فوق نیست. اما هر callback ایی که به صورت مجزا وارد call stack می‌شود، هر خطایی که صادر شود توسط شروع کننده‌ی اصلی درخواست async به دام انداخته نخواهد شد و در نتیجه نوشتن این همه try/catch ضروری است. لازم به ذکر است، به این نوع نوشتن callback به صورت تودرتو callback hell و یا pyramid of doom نیز گفته می‌شود.

راه‌حل: استفاده از Promises
Promises همیشه به عنوان یک راه‌حل برای callback hell شناخته شده هستند. Promises در واقع اشیایی هستند که این اطمینان را به شما خواهند داد تا بعد از پایان یک عملیات غیرهمزمان، پاسخ را صرفنظر از اینکه عملیات fail و یا success شده باشد، در اختیارتان قرار خواهند داد. یک Promise از دو قسمت تشکیل شده است:
  • Control
  • Promise
قسمت اول یا Control در بیشتر کتابخانه‌ها با نام Deferred نیز از آن نامبرده می‌شود و در واقع یک شیء مستقل است. در بعضی از پیاد‌ه‌سازی‌ها این شیء در واقع خودش یک callback است. قسمت دوم نیز خود Promise است. این شیء می‌تواند دیگر قسمت‌های کد را از پایان یافتن عملیات غیرهمزمان مطلع سازد.
یک Promise می‌تواند یکی از حالت‌های زیر را داشته باشد:
  • pending: یعنی وضعیت اولیه، هنوز به پایان نرسیده است.
  • fulfilled: یعنی عملیات با موفقیت پایان پذیرفته است.
  • rejected: یعنی عملیات با شکست مواجه شده است.
با ایجاد یک Promise، وضعیت آن در اولین مرحله و pending خواهد بود. سپس تبدیل به یکی از وضعیت‌های fulfilled و یا rejected خواهد شد.

اکنون اگر بخواهیم کد قبلی را با استفاده از Promises پیاده‌سازی کنیم به این چنین نتیجه‌ایی خواهیم رسید:
function getCompanyFromOrderId(orderId) {
    getOrder(orderId).then(function(order) {
        return getUser(order.orderId);
    }).then(function(user) {
        return getCompany(user.companyId);
    }).then(function(company) {
        // do something with company
    }).then(undefined, function(error) {
        // handle error
    })
}
در اینجا به جای استفاده از callback در تابع getCompanyFromOrderId یک promise را برمی‌گردانیم. وقتی تابع getOrder با موفقیت کارش را انجام داد، callback بعدی اجرا خواهد شد که در واقع تابع getUser را فراخوانی می‌کند. یک عملیات غیرهمزمان دیگر نیز یک promise را برمی‌گرداند. بعد از آن calback دیگری فراخوانی خواهد شد و به همین ترتیب... در نهایت نیز توسط یک then دیگر می‌توانیم خطاها را هندل کنیم. بنابراین در این‌حالت کد فوق خواناتر و نگهداری آن به مراتب ساده‌تر از حالت قبل می‌باشد.
promises خیلی وقت است که در قالب کتابخانه‌های third-party مانند QwhenWinJSRSVP.js در اختیار برنامه‌نویسان جاوا اسکریپت قرار دارد. در نتیجه کد فوق به صورت جنریک است؛ به این معنا که با هر کدام از کتابخانه‌های عنوان شده سازگاری دارد.

نحوه‌ی ایجاد Promise
ساختار اولیه برای ایجاد یک promise به اینصورت است:
var promise = new Promise(function(resolve, reject) {
  // انجام یکسری عملیات به عنوان مثال دریافت اطلاعات از سرور و...

  if (/* اگر کدهای فوق با موفقیت انجام شدند */) {
    resolve("عملیات با موفقیت انجام پذیرفت");
  }
  else {
    reject(Error("خطایی رخ داده است"));
  }
});
همانطور که مشاهده می‌کنید سازنده‌ی promise یک callback را از ورودی دریافت خواهد کرد. این callback نیز از ورودی دو پارامتر را دریافت میکند: resolve و reject. درون callback می‌توانیم کدهایمان را بنویسیم. بعد از اینکه عملیات با موفقیت انجام گرفت resolve را فراخوانی خواهیم کرد. در غیراینصورت reject را فراخوانی می‌کنیم. همچنین به جای استفاده از throw درون reject از شیء Error استفاده کرده‌ایم. زیرا بعداً برای دیباگ خطا می‌توانیم به اطلاعات کامل stack trace دسترسی داشته باشیم.
در ادامه نحوه‌ی استفاده از promise فوق را مشاهده می‌کنید:
promise.then(function(result) {
  console.log(result); // "عملیات با موفقیت انجام پذیرفت "
}, function(err) {
  console.log(err); // Error: "خطایی رخ داده است"
});
در اینجا تابع then دو آرگومان را از ورودی دریافت خواهد کرد؛ یکی برای حالت success و  دیگری برای حالت failure. لازم به ذکر است، هر دوی این آرگومان‌ها اختیاری هستند.
به عنوان یک مثال عملی می‌توانیم متد get جی‌کوئری را به این صورت درون یک Promise قرار دهیم:
function get(url){
    return new Promise(function(resolve, reject) {
       $.get(url, function(data) {
           resolve(data);
       }) 
       .fail(function(){
          reject(); 
       });
    });
}
به اینصورت می‌توانیم از Promise فوق استفاده کنیم:
get('users.all').then(function(users){
    myController.users = users;
}, function(){
   delete myController.users; 
});
اگر هم مایل بودید می‌توانید به جای ارائه‌ی آرگومان دوم درون callback برای به دام انداختن خطاها از catch استفاده کنید:
get('users.all').then(function(users){
    myController.users = users;
})
.catch(function(){
    delete myController.users;
});

در شرایطی ممکن است بخواهیم بعد از اینکه تمامی Promise هایمان کارشان به اتمام رسید، یکسری عملیات دیگر را انجام دهیم:
var usersPromise = get('users.all');
var postsPromise = get('posts.everyone');

Promise.all([usersPromise, postsPromise])
.then(function(result){
    myController.users = result[0];
    myController.posts = result[1];
}, function(){
   delete myController.users;
   delete myController.posts; 
});
لازم به ذکر است اگر حتی یکی از Promiseها reject شود Promise اصلی نیز reject خواهد شد.

اگر خروجی then به صورت رشته‌ایی باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟
در حالت کلی خروجی هر then. به then بعدی پاس داده خواهد شد. به عنوان مثال در کد زیر نتایج به صورت رشته‌ایی برگردانده خواهند شد و می‌توانیم آن‌ها را به سادگی توسط JSON.parse به then بعدی ارسال کنیم:
get('users.all').then(function(usersString){
    return JSON.parse(usersString);
}).then(function(users){
   myController.users = users; 
});
و یا به صورت خلاصه‌تر می‌توانیم به اینصورت اینکار را انجام دهیم:
get('users.all').then(JSON.parse).then(function(users){
   myController.users = users; 
});
برای مشاهده‌ی دیگر متدهای استاتیک Promise می‌توانید به اینجا مراجعه نمائید.
اشتراک‌ها
معرفی Nerd Fonts

Nerd Fonts patches developer targeted fonts with a high number of glyphs (icons).

معرفی Nerd Fonts
اشتراک‌ها
معرفی اعتبارسنجی بدون پسورد استاندارد WebAuthn

For decades, passwords have been the common backbone (headache) of authentication and are well known to lack in security while being frustrating and difficult to use. As we continue to see daily data breaches, the reality of moving away from weak static credentials and killing the password is upon us. Join this session to learn how FIDO2 and WebAuthn open authentication standards, in conjunction with YubiKeys, are solving the elimination of passwords at scale. Hear how organizations like Microsoft have implemented these standards for a true passwordless experience and find out how your organization can follow suit. You'll gain a greater understanding of how to achieve a modern and flexible security architecture through the use of FIDO open standards and hardware authenticators. 

معرفی اعتبارسنجی بدون پسورد استاندارد WebAuthn
اشتراک‌ها
6.Visual Studio 2017 15.7 منتشر شد

This release contains the following improvements and enhancements:

  • This release now installs Java™ Development Kit 8, Update 181 (JDK version 8u181). 

These are the customer-reported issues addressed in 15.7.6:

6.Visual Studio 2017 15.7 منتشر شد
نظرات مطالب
دریافت خلاصه‌ی وبلاگ تا 12 مهرماه 1389
salam
man khastam download konam ba yek hamchin errori movajeh shodam
fekr konam ke file az rapidshare delete shode?!!

File not available
The following file is not available:
http://rapidshare.com/files/423024356/blog03.10.2010.zip7452 KB
The file of the above link no longer exists. This could be for several reasons:
The uploader deleted the file
The file contained illegal contents and was deleted from our Abuse team
The file is incorrect
The file was uploaded through a free Account and reached the maximum number of downloads
RapidPro expired.
مطالب
مشکل اتصال به اس کیوال سرور 2000 از طریق management studio 2008

هر چند مدتی است که اس کیوال سرور 2008 ارائه شده یا سرویس پک 3 اس کیوال سرور 2005 اخیرا منتشر گردیده، اما هنوز هم هاست‌های ما زحمت ارتقاء را به خود نداده‌اند. (چرا باید پول خرج کنند؟!)
اس کیوال سروری را که الان برای برنامه نویسی از آن استفاده می‌کنم 2008 است و چند روز قبل قصد داشتم به اس کیوال سرور 2000 هاست محترم از طریق management studio 2008 متصل شوم تا تغییرات جدید را به دیتابیس سایت اعمال کنم.
اولین تلاش برای اتصال با خطای زیر متوقف شد!

TITLE: Microsoft SQL Server Management Studio
------------------------------
Failed to retrieve data for this request. (Microsoft.SqlServer.Management.Sdk.Sfc)
------------------------------
ADDITIONAL INFORMATION:
An exception occurred while executing a Transact-SQL statement or batch. (Microsoft.SqlServer.ConnectionInfo)
------------------------------
Server user 'hostXYZ' is not a valid user in database 'hostZXY'. (Microsoft SQL Server, Error: 916)
------------------------------


فقط هم management studio 2008 این مشکل را دارد. با 2005 تست کردم مشکلی نبود.
پس از مدتی جستجو، نتیجه کار به صورت زیر است:
به منوی View گزینه Object Explorer Details مراجعه کنید (در management studio اس کیوال سرور 2008). روی هدر صفحه‌ای که ظاهر می‌شود کلیک راست کرده و تیک collation را بردارید (شکل زیر). ممکن است collation دیتابیس آفلاین، نال گزارش شود و این مورد مشکل درست می‌کند. تیک collation را که بردارید این مورد بررسی نشده و لیست دیتابیس‌ها نمایش داده می‌شود.



اشتراک‌ها
پیاده‌سازی فرآیند Impersonation در ASP.NET Core

Impersonation Process

Impersonation is when an admin user is logged in with the same privileges as a user, but without knowing their password or other credentials. I’ve used this in couple applications and it was invaluable for support cases and debugging user permissions. 

[Authorize(Roles = "Admin")] // <-- Make sure only admins can access this 
public async Task<IActionResult> ImpersonateUser(String userId)
{
    var currentUserId = User.GetUserId();

    var impersonatedUser = await _userManager.FindByIdAsync(userId);

    var userPrincipal = await _signInManager.CreateUserPrincipalAsync(impersonatedUser);

    userPrincipal.Identities.First().AddClaim(new Claim("OriginalUserId", currentUserId));
    userPrincipal.Identities.First().AddClaim(new Claim("IsImpersonating", "true"));

    // sign out the current user
    await _signInManager.SignOutAsync();

    await HttpContext.Authentication.SignInAsync(cookieOptions.ApplicationCookieAuthenticationScheme, userPrincipal);

    return RedirectToAction("Index", "Home");
}


پیاده‌سازی فرآیند Impersonation در ASP.NET Core
اشتراک‌ها
ارائه‌ی یک نگارش مستقل از Visual Basic.NET توسط RemObjects

Mercury is currently 99.9% compatible with Visual Basic.NET, and already adds a wide range of language extensions and support for C# 9.0 features that will make the VB developers lives easier. The extras include support for pointers and unsafe code, lazy properties, and C# 9's new records. 

ارائه‌ی یک نگارش مستقل از Visual Basic.NET توسط RemObjects