کتابخانه drum
Drum is a little library for building URIs to ASP.NET Web API actions, using direct routes and lambda expressions. It provides an alternative to the UrlHelper class. Instead of requiring a route name and a set of name-value pairs, Drum allows the creation of URIs using actions invocations.
// using UrlHelper var uri1 = _urlHelper.Link("GetPaged", new { page = 0, count = 10 }); // using UriMaker var uri2 = _uriMaker.UriFor(c => c.GetPaged(0, 10));
where GetPaged
is a Web API controller action
[RoutePrefix("api/UriMakerTests/resources")] public class ResourceController : ApiController { [Route("", Name="GetPaged")] public HttpResponseMessage GetPaged(int page, int count) {...} ... }
NET Conf. سال 2018
آموزش AngularJS از کمپانی لیندا
سرفصلهای آموزش شامل :
Welcome
What you need to know
Using the exercise files
Using the challenges
1. Configuring a New Angular Project
Why Angular?
Downloading Angular and dependencies
Developing an application boilerplate
Starting a Node server
2. Templates
Supplying scope data
Filtering output
Controlling scopes
Including partials
Challenge: Editing airports
Solution: Editing airports
3. Application Structure
Routing views
Supplying navigation
Nesting scopes
Linking individual records
Challenge: Displaying two airports
Solution: Displaying two airports
4. Server-Side Integration
Defining services
Retrieving individual records
Searching through models
Saving form data
Challenge: Combining multiple data sources
Solution: Combining multiple data sources
Conclusion
Exploring advanced techniques
Finding Angular resources
یادگیری SASS در 15 دقیقه
If you write copious amounts of CSS, a pre-processor can greatly decrease your stress levels and save you a lot of precious time. Using tools such as Sass, Less, Stylus or PostCSS makes large and complicated stylesheets clearer to understand and easier to maintain. Thanks to features like variables, functions and mixins the code becomes more organized, allowing developers to work quicker and make less mistakes.
ObsoleteAttribute
ObsoleteAttribute بر روی تمامی عناصر یک برنامه بجز assemblies, modules، پارامترها و مقادیر بازگشتی قابل استفاده است. علامتگذاری یک عنصر به عنوان منسوخ شده، به کاربر استفاده کننده اطلاع میدهد که این عنصر در نسخههای آینده حذف خواهد شد.
با استفاده از پروپرتی Message آن پیامی را به کاربر استفاده کننده نشان خواهد داد و توصیه میشود در این پیام یک راه حل نیز ارائه شود.
پروپرتی IsError در صورتی که مقدار آن به true تعیین شده باشد و کامپایلر در صورتی که عنصری که این خصوصیت بر روی آن تعریف شده است، استفاده شده باشد، در پنجره Error List، پیام مربوط به Obsolete را نشان میدهد. برای مثال پس از استفاده از کلاس زیر، OrderDetailTotal به صورت warning و CalculateOrderDetailTotal به صورت Error در پنجره Error List نشان داده میشود.
public static class ObsoleteExample { // Mark OrderDetailTotal As Obsolete. [ObsoleteAttribute("This property (OrderDetailTotal) is obsolete. Use InvoiceTotal instead.", false)] public static decimal OrderDetailTotal { get { return 12m; } } public static decimal InvoiceTotal { get { return 25m; } } // Mark CalculateOrderDetailTotal As Obsolete. [ObsoleteAttribute("This method is obsolete. Call CalculateInvoiceTotal instead.", true)] public static decimal CalculateOrderDetailTotal() { return 0m; } public static decimal CalculateInvoiceTotal() { return 1m; } }
DefaultValueAttribute
DefaultValueAttribute جهت تعیین مقدار پیش فرض یک پروپرتی استفاده میشود. شما میتوانید یک DefaultValueAttribute را با هر مقداری ایجاد کنید. ایجاد مقدار پیش فرض برای یک پروپرتی باعث نمیشود که مقداردهی اولیهای به آن انجام گیرد؛ برای این کار نیاز به کدنویسی میباشد.
مثال زیر نحوه استفاده و مقداردهی اولیه پروپرتیها را نشان میدهد.
public class DefaultValueAttributeTest { public DefaultValueAttributeTest() { // Use the DefaultValue propety of each property to actually set it, via reflection. foreach (PropertyDescriptor prop in TypeDescriptor.GetProperties(this)) { var attr = prop.Attributes[typeof(DefaultValueAttribute)] as DefaultValueAttribute; if (attr != null) prop.SetValue(this, attr.Value); } } [DefaultValue(28)] public int Age { get; set; } [DefaultValue("Vahid")] public string FirstName { get; set; } [DefaultValue("Mohammad Taheri")] public string LastName { get; set; } public override string ToString() { return $"{this.FirstName} {this.LastName} is {this.Age}."; } }
DebuggerBrowsableAttribute
در صورت استفاده از DebuggerBrowsableAttribute ، شما میتوانید نحوه نمایش یک عضو را در پنجره متغیرها، در زمان دیباگ، تعیین کنید.public class DebuggerBrowsableTest { [DebuggerBrowsable(DebuggerBrowsableState.Never)] // عدم نمایش در زمان دیباگ در پنجره متغیرها public string FirstName { get; set; } [DebuggerBrowsable(DebuggerBrowsableState.Collapsed)] // مقدار پیش فرض public string LastName { get; set; } [DebuggerBrowsable( DebuggerBrowsableState.RootHidden )] // عدم نمایش در زمان دیباگ در پنجره متغیرها public string FullName => FirstName + " " + LastName; [DebuggerBrowsable( DebuggerBrowsableState.RootHidden )] // تنها در زمانی که یک آرایه یا لیست باشد نمایش داده میشود public string[] FullNameArray => new string[] { FirstName + " " + LastName }; }
اگر از کد مثال بالا استفاده کنید و با استفاده از کلید F11 به صورت خط به خط دستورات را اجرا کنید، مشاهده خواهید کرد متغیر FirstName و FullName در پنجره Autos نشان داده نخواهد شد.
Operator ??
عملگر ?? در صورتی که عملوند سمت چپ آن تهی (null) نباشد، مقدار آن را باز میگرداند و در غیر اینصورت مقدار عملوند سمت راست خود را باز میگرداند. نوعهای تهی پذیر (nullable) میتوانند دارای مقدار و یا به صورت تعریف نشده باشند. عملگر ?? وقتی که یک نوع تهی پذیر به یک نوع غیرتهی پذیر انتساب داده میشود، مقدار پیش فرض آن را باز میگرداند.
int? x = null; int y = x ?? -1; Console.WriteLine("y now equals -1 because x was null => {0}", y); int i = DefaultValueOperatorTest.GetNullableInt() ?? default(int); Console.WriteLine("i equals now 0 because GetNullableInt() returned null => {0}", i); string s = DefaultValueOperatorTest.GetStringValue(); Console.WriteLine("Returns 'Unspecified' because s is null => {0}", s ?? "Unspecified");
Aurelia is one of the best frameworks that we have ever seen in terms of software design, hence, we decided to write a bunch of tools for its developers to pave the way for further usage.
aurelia-toolbelt is that, in which we tried to gather the best libraries in Javascript world together in aurelia fashion. Writing custom-elements, value-converters, and so on. We tried not to invent the wheel, so most of the work is a wrapper, or bridge( am not sure whether the way that we coded can be called bridge or not), around other libraries.
-
Its is utterly important for us to provide a link as a reference to the libraries used, or inspired from, so that other developers can visit their product and decide on their own to use which, besides it's one way that we can respect the time and effort of those programmers.
-
All libraries used in aurelia-toolbelt are open-source and free of charge; most of which are MIT , however we will provide definition whenever it differs.
GitHub : aurelia-toolbelt
NPM : aurelia-toolbelt
Twitter : aureliatoolbelt