روش فعالسازی آن در تنظیمات VSCode
"omnisharp.enableRoslynAnalyzers": true
روش فعالسازی آن در تنظیمات VSCode
"omnisharp.enableRoslynAnalyzers": true
Dart کتابخانه ای است که توسط شرکت گوگل ارائه شده است و گفته میشود، قرار است جایگزین جاوا اسکریپت گردد و از آدرس https://www.dartlang.org قابل دسترسی میباشد. این کتابخانه، دارای انعطاف پذیری فوق العاده بالایی است و کد نویسی Java Script را راحتتر میکند. در حال حاضر هیچ مرورگری به غیر از Chromium از این تکنولوژی پشتیبانی نمیکند و جهت تسهیل در کدنویسی، باید از ویرایشگر Dart Editor استفاده کنید. این ویرایشگر کدهای نوشته شده را به دو صورت Native و JavaScript Compiled در اختیار مرورگر قرار میدهد. در ادامه با نحوهی کار و راه اندازی Dart آشنا خواهید شد.
ابتدا Dart و ویرایشگر مربوط به آن را توسط لینکهای زیر دانلود کنید:
دانلود نسخه 64 بیتی دارت + ویرایشگر
دانلود نسخه 32 بیتی دارت + ویرایشگر
بعد از اینکه فایلهای فوق را از حالت فشرده خارج کردید، پوشه ای با نام dart ایجاد مینماید. وارد پوشه dart شده و DartEditor را اجرا کنید.
توجه: جهت اجرای dart به JDK 6.0 یا بالاتر نیاز دارید
در مرحله بعد نمونه کدهای Dart را از لینک زیر دانلود نمایید و از حالت فشرده خارج کنید. پوشه ای با نام one-hour-codelab ایجاد میگردد.
از منوی File > Open Existing Folder… پوشه one-hour-codelab را باز کنید .
توضیحات
- پوشه packages و همچنین فایلهای pubspec.yaml و pubspec.lock شامل پیش نیازها و Package هایی هستند که جهت اجرای برنامههای تحت Dart مورد نیاز هستند. Dart Editor این نیازمندیها را به صورت خودکار نصب و تنظیم میکند.
توجه: اگر پوشه Packages را مشاهده نکردید و یا در سمت چپ فایلها علامت X قرمز رنگ وجود داشت، بدین معنی است که package ها به درستی نصب نشده اند. برای این منظور بر روی pubspec.yaml کلیک راست نموده و گزینه Get Pub را انتخاب کنید. توجه داشته باید که بدلیل تحریم ایران توسط گوگل باید از ابزارهای عبور از تحریم استفاده کنید.
- 6 پوشه را نیز در تصویر فوق مشاهده میکنید که نمونه کد piratebadge را بصورت مرحله به مرحله انجام داده و به پایان میرساند.
- Dart SDK شامل سورس کد مربوط به تمامی توابع، متغیرها و کلاس هایی است که توسط کیت توسعه نرم افزاری Dart ارائه شده است.
- Installed Packages شامل سورس کد مربوط به تمامی توابع، متغیرها و کلاسهای کتابخانههای اضافهتری است که Application به آنها وابسته است.
گام اول: اجرای یک برنامه کوچک
در این مرحله سورس کدهای آماده را مشاهده میکنید و با ساختار کدهای Dart و HTML آشنا میشوید و برنامه کوچکی را اجرا مینمایید.
در Dart Editor پوشه 1-blankbadge را باز کنید و فایلهای piratebadge.html و piratebadge.dart را مشاهده نمایید.
کد موجود در فایل piratebadge.html
<html> <head> <meta charset="utf-8"> <title>Pirate badge</title> <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"> <link rel="stylesheet" href="piratebadge.css"> </head> <body> <h1>Pirate badge</h1> <div> TO DO: Put the UI widgets here. </div> <div> <div> Arrr! Me name is </div> <div> <span id="badgeName"> </span> </div> </div> <script type="application/dart" src="piratebadge.dart"></script> <script src="packages/browser/dart.js"></script> </body> </html>
توضیحات
- در کد HTML ، اولین تگ <script> ، فایل piratebadge.dart را جهت پیاده سازی دستورات dart به صفحه ضمیمه مینماید
- Dart Virtual Machine (Dart VM) کدهای Dart را بصورت Native یا بومی ماشین اجرا میکند. Dart VM کدهای خود را در Dartium که یک ویرایش ویژه از مرورگر Chromium میباشد اجرا میکند که میتواند برنامههای تحت Dart را بصورت Native اجرا کند.
- فایل packages/browser/dart.js پشتیبانی مرورگر از کد Native دارت را بررسی میکند و در صورت پشتیبانی، Dart VM را راه اندازی میکند و در غیر این صورت JavaScript کامپایل شده را بارگزاری مینماید.
کد موجود در piratebadge.dart
void main() { // Your app starts here. }
- این فایل شامل تابع main میباشد که تنها نقطه ورود به application است. تگ <script> موجود در piratebadge.html برنامه را با فراخوانی این تابع راه اندازی میکند.
- تابع main() یک تابع سطح بالا یا top-level میباشد.
- متغیرها و توابع top-level عناصری هستند که خارج از ساختار تعریف کلاس ایجاد میشوند.
جهت اجرای برنامه در Dart Editor بر روی piratebadge.html کلیک راست نمایید و گزینه Run in Dartium را اجرا کنید. این فایل توسط Dartium اجرا میشود و تابع main() را فراخوانی میکند و صفحه ای همانند شکل زیر را نمایش میدهد.
گام دوم: افزودن فیلد input
توجه داشته باشید که در این مرحله یا میتوانید تغییرات مورد نظر خود را در طی آموزش بر روی پوشهی 1-blankbadge اعمال کنید و یا به پوشههای تهیه شده در نمونه کد موجود در همین پروژه مراجعه نمایید.
در این مرحله یک تگ <input> به تگ <div class=”widgets”> اضافه کنید.
... <div> <div> <input type="text" id="inputName" maxlength="15"> </div> </div> ...
سپس کتابخانه dart:html را به ابتدای فایل piratebadge.dart اضافه کنید.
import 'dart:html';
توضیحات
- دستور فوق کلاسها و Resource های موجود در کتابخانه dart:html را اضافه میکند.
- از حجیم شدن کدهای خود نگران نباشید، زیرا فرایند کامپایل کدهای اضافی را حذف خواهد کرد.
- کتابخانه dart:html شامل کلاسهایی جهت کار با عناصر DOM و توابعی جهت دسترسی به این عناصر میباشد.
- در مباحث بعدی یاد میگیرید که با استفاده از کلمه کلیدی show فقط کلاسهایی را import کنید که به آن نیاز دارید.
- اگر کتابخانه ای در هیچ بخش کد استفاده نشود، خود Dart Editor به صورت warning اخطار میدهد و میتوانید آن را حذف کنید.
دستور زیر را در تابع main بنویسید تا رویداد مربوط به ورود اطلاعات در فیلد input را مدیریت نمایید.
void main() { querySelector('#inputName').onInput.listen(updateBadge); }
توضیحات
- تابع querySelector() در کتابخانه dart:html تعریف شده است و یک المنت DOM را جستجو مینماید. پارامتر ورودی آن یک selector میباشد که در اینجا فیلد input را توسط #inputName جستجو نمودیم که یک ID Selector میباشد.
- نوع خروجی این متد یک شی از نوع DOM میباشد.
- تابع onInput.Listen() رویدادی را برای پاسخگویی به ورود اطلاعات در فیلد input تعریف میکند. زمانی که کاربر اطلاعاتی را وارد نماید، تابع updateBadge فراخوانی میگردد.
- رویداد input زمانی رخ میدهد که کاربر کلیدی را از صفحه کلید فشار دهد.
- رشتهها همانند جاوا اسکریپت میتوانند در " یا ' قرار بگیرند.
تابع زیر را به صورت top-level یعنی خارج از تابع main تعریف کنید.
... void updateBadge(Event e) { querySelector('#badgeName').text = e.target.value; }
توضیحات
- این تابع محتوای المنت badgeName را به محتوای وارد شده در فیلد input تغییر میدهد.
- پارامتر ورودی این تابع شی e از نوع Event میباشد و به همین دلیل میتوانیم این تابع را یک Event Handler بنامیم.
- e.target به شی ای اشاره میکند که موجب رخداد رویداد شده است و در اینجا همان فیلد input میباشد
- با نوشتن کد فوق یک warning را مشاهده میکنید که بیان میکند ممکن است خصوصیت value برای e.target وجود نداشته باشد. برای حل این مسئله کد را بصورت زیر تغییر دهید.
... void updateBadge(Event e) { querySelector('#badgeName').text = (e.target as InputElement).value; }
توضیحات
- کلمه کلیدی as به منظور تبدیل نوع استفاده میشود که e.target را به یک InputElement تبدیل میکند.
همانند گام اول برنامه را اجرا کنید و نتیجه را مشاهده نمایید. با تایپ کردن در فیلد input به صورت همزمان در کادر قرمز رنگ نیز نتیجه تایپ را مشاهده مینمایید.
<asp:DropDownList ID="ddlActive" runat="server">
<asp:ListItem Value="Active">فعال</asp:ListItem>
<asp:ListItem Value="Inactive">غیرفعال</asp:ListItem>
</asp:DropDownList>
//فقط در این محدوده
$("#mainFormReq select").change(function() {
var currentId = $(this).attr("id"); //آی دی شیء جاری
var val = $(this).val(); //مقدار
var text = $('#' + currentId + ' option:selected').text(); //متن
$("#lbl" + currentId).remove(); //اگر نمونهی قبلی موجود است حذف شود
if (val && (val.length > 0) && (text != val)) {
//اگر متن و مقدار یکی نیست نمایش داده شود
$(this).after('<label id="lbl' + currentId + '">' + val + '</label>');
}
});
//<![CDATA[
(function($) {
$.fn.dropdownlabel = function() {
return this.change(function() {
var obj = $(this);
var currentId = obj.attr("id"); //آی دی شیء جاری
var val = obj.val(); //مقدار
var text = $('#' + currentId + ' option:selected').text(); //متن
$("#lbl" + currentId).remove(); //اگر نمونهی قبلی موجود است حذف شود
if (val && (val.length > 0) && (text != val)) {
//اگر متن و مقدار یکی نیست نمایش داده شود
obj.after('<label id="lbl' + currentId + '">' + val + '</label>');
}
});
};
})(jQuery);
//]]>
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="TestDropdownlabel.aspx.cs"
Inherits="testWebForms87.TestDropdownlabel" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
<title></title>
<script src="jquery.min.js" type="text/javascript"></script>
<script src="jquery.dropdownlabel.js" type="text/javascript"></script>
<script type="text/javascript">
$(document).ready(function() {
$("#mainFormReq select").dropdownlabel();
});
</script>
</head>
<body>
<form id="form1" runat="server">
<div id="mainFormReq">
<asp:DropDownList ID="ddlActive" runat="server">
<asp:ListItem Value=""></asp:ListItem>
<asp:ListItem Value="Active">فعال</asp:ListItem>
<asp:ListItem Value="Inactive">غیرفعال</asp:ListItem>
</asp:DropDownList>
</div>
</form>
</body>
</html>
<IncludeNativeLibrariesForSelfExtract>true</IncludeNativeLibrariesForSelfExtract> <RuntimeIdentifier>win-x86</RuntimeIdentifier> <PublishSingleFile>true</PublishSingleFile>
name: "Publish"
on: push: tags: - "v*"
env: PROJECT_PATH: src/HandySub/HandySub.csproj ZIP_PATH: src/HandySub/bin/Release/net5.0-windows/win-x86/publish/HandySub-x86.zip EXE_PATH: src/HandySub/bin/Release/net5.0-windows/win-x86/publish/HandySub.exe
jobs: deploy: runs-on: windows-latest
steps: - name: Initialize Actions uses: actions/checkout@v2
- name: Initialize .Net uses: actions/setup-dotnet@v1 with: dotnet-version: 5.0.x
- name: Restore Project run: dotnet restore ${{ env.PROJECT_PATH }}
- name: Publish Project run: dotnet publish ${{ env.PROJECT_PATH }} -c Release --self-contained -r win-x86 --no-restore
- name: Create Zip File uses: papeloto/action-zip@v1 with: files: ${{ env.EXE_PATH }} dest: ${{ env.ZIP_PATH }}
- name: Initialize Release uses: actions/create-release@v1 id: create_release env: GITHUB_TOKEN: ${{ secrets.GITHUB_TOKEN }} with: tag_name: ${{ github.ref }} release_name: ${{ github.ref }}
- name: Create Release uses: csexton/release-asset-action@v2 with: github-token: ${{ secrets.GITHUB_TOKEN }} file: ${{ env.ZIP_PATH }} release-url: ${{ steps.create_release.outputs.upload_url }}
name: "Publish" on: push: tags: - "v*" env: PROJECT_PATH: src/HandySub/HandySub.csproj ZIP_PATH: src/HandySub/bin/Release/net5.0-windows/win-x86/publish/HandySub-x86.zip EXE_PATH: src/HandySub/bin/Release/net5.0-windows/win-x86/publish/HandySub.exe jobs: deploy: runs-on: windows-latest steps: - name: Initialize Actions uses: actions/checkout@v2 - name: Initialize .Net uses: actions/setup-dotnet@v1 with: dotnet-version: 5.0.x - name: Restore Project run: dotnet restore ${{ env.PROJECT_PATH }} - name: Publish Project run: dotnet publish ${{ env.PROJECT_PATH }} -c Release --self-contained -r win-x86 --no-restore - name: Create Zip File uses: papeloto/action-zip@v1 with: files: ${{ env.EXE_PATH }} dest: ${{ env.ZIP_PATH }} - name: Initialize Release uses: actions/create-release@v1 id: create_release env: GITHUB_TOKEN: ${{ secrets.GITHUB_TOKEN }} with: tag_name: ${{ github.ref }} release_name: ${{ github.ref }} - name: Create Release uses: csexton/release-asset-action@v2 with: github-token: ${{ secrets.GITHUB_TOKEN }} file: ${{ env.ZIP_PATH }} release-url: ${{ steps.create_release.outputs.upload_url }}
git tag v1.0.0
git push origin tag v1.0.0
<Button Command="{Binding IncreaseStepsCountCommand}" Text="Button with command binding" /> <Button Text="Button with event to command"> <Button.Behaviors> <prismBehaviors:EventToCommandBehavior Command="{Binding IncreaseStepsCountCommand}" EventName="Clicked" /> </Button.Behaviors> </Button>
xmlns:prismBehaviors="clr-namespace:Prism.Behaviors;assembly=Prism.Forms"
<Label Text="{Binding StepsCount, StringFormat='{}Button tapped {0} times!'}"> <Label.GestureRecognizers> <SwipeGestureRecognizer Command="{Binding IncreaseStepsCountCommand}" Direction="Left" /> </Label.GestureRecognizers> </Label>
<Label Text="{Binding StepsCount, StringFormat='{}Button tapped {0} times!'}" />
<Entry x:Name="MyEntry" /> <Label Text="{Binding Text, Source={x:Reference MyEntry}}" />
<ContentPage ... xmlns:vm="clr-namespace:XamApp.ViewModels" x:DataType="vm:HelloWorldViewModel">
private int _StepsCount; public int StepsCount { get => _StepsCount; set => SetProperty(ref _StepsCount, value); }
public int StepsCount { get; set; }
سناریویی را در نظر بگیرید که در آن عملیات CRUD توسط WCF پیاده سازی شده اند و دسترسی دادهها با مدل Code-First انجام میشود. فرض کنید مدل اپلیکیشن مانند تصویر زیر است.
همانطور که میبینید مدل ما متشکل از پستها و نظرات کاربران است. برای ساده نگاه داشتن مثال جاری، اکثر فیلدها حذف شده اند. مثلا متن پست ها، نویسنده، تاریخ و زمان انتشار و غیره. میخواهیم تمام کد دسترسی دادهها را در یک سرویس WCF پیاده سازی کنیم تا کلاینتها بتوانند عملیات CRUD را توسط آن انجام دهند. برای ساختن این سرویس مراحل زیر را دنبال کنید.
[DataContract(IsReference = true)] public class Post { public Post() { comments = new HashSet<Comments>(); } [DataMember] public int PostId { get; set; } [DataMember] public string Title { get; set; } [DataMember] public virtual ICollection<Comment> Comments { get; set; } } [DataContract(IsReference=true)] public class Comment { [DataMember] public int CommentId { get; set; } [DataMember] public int PostId { get; set; } [DataMember] public string CommentText { get; set; } [DataMember] public virtual Post Post { get; set; } } public class EFRecipesEntities : DbContext { public EFRecipesEntities() : base("name=EFRecipesEntities") {} public DbSet<Post> posts; public DbSet<Comment> comments; }
<connectionStrings> <add name="Recipe2ConnectionString" connectionString="Data Source=.; Initial Catalog=EFRecipes; Integrated Security=True; MultipleActiveResultSets=True" providerName="System.Data.SqlClient" /> </connectionStrings>
[ServiceContract] public interface IService1 { [OperationContract] void Cleanup(); [OperationContract] Post GetPostByTitle(string title); [OperationContract] Post SubmitPost(Post post); [OperationContract] Comment SubmitComment(Comment comment); [OperationContract] void DeleteComment(Comment comment); }
public class Service1 : IService { public void Cleanup() { using (var context = new EFRecipesEntities()) { context.Database.ExecuteSqlCommand("delete from [comments]"); context. Database.ExecuteSqlCommand ("delete from [posts]"); } } public Post GetPostByTitle(string title) { using (var context = new EFRecipesEntities()) { context.Configuration.ProxyCreationEnabled = false; var post = context.Posts.Include(p => p.Comments).Single(p => p.Title == title); return post; } } public Post SubmitPost(Post post) { context.Entry(post).State = // if Id equal to 0, must be insert; otherwise, it's an update post.PostId == 0 ? EntityState.Added : EntityState.Modified; context.SaveChanges(); return post; } public Comment SubmitComment(Comment comment) { using (var context = new EFRecipesEntities()) { context.Comments.Attach(comment); if (comment.CommentId == 0) { // this is an insert context.Entry(comment).State = EntityState.Added); } else { // set single property to modified, which sets state of entity to modified, but // only updates the single property – not the entire entity context.entry(comment).Property(x => x.CommentText).IsModified = true; } context.SaveChanges(); return comment; } } public void DeleteComment(Comment comment) { using (var context = new EFRecipesEntities()) { context.Entry(comment).State = EntityState.Deleted; context.SaveChanges(); } } }
class Program { static void Main(string[] args) { using (var client = new ServiceReference2.Service1Client()) { // cleanup previous data client.Cleanup(); // insert a post var post = new Post { Title = "POCO Proxies" }; post = client.SubmitPost(post); // update the post post.Title = "Change Tracking Proxies"; client.SubmitPost(post); // add a comment var comment1 = new Comment { CommentText = "Virtual Properties are cool!", PostId = post.PostId }; var comment2 = new Comment { CommentText = "I use ICollection<T> all the time", PostId = post.PostId }; comment1 = client.SubmitComment(comment1); comment2 = client.SubmitComment(comment2); // update a comment comment1.CommentText = "How do I use ICollection<T>?"; client.SubmitComment(comment1); // delete comment 1 client.DeleteComment(comment1); // get posts with comments var p = client.GetPostByTitle("Change Tracking Proxies"); Console.WriteLine("Comments for post: {0}", p.Title); foreach (var comment in p.Comments) { Console.WriteLine("\tComment: {0}", comment.CommentText); } } } }
ابتدا با اپلیکیشن کنسول شروع میکنیم، که کلاینت سرویس ما است. نخست در یک بلاک {} using وهله ای از کلاینت سرویس مان ایجاد میکنیم. درست همانطور که وهله ای از یک EF Context میسازیم. استفاده از بلوکهای using توصیه میشود چرا که متد Dispose بصورت خودکار فراخوانی خواهد شد، چه بصورت عادی چه هنگام بروز خطا. پس از آنکه وهله ای از کلاینت سرویس را در اختیار داشتیم، متد Cleanup را صدا میزنیم. با فراخوانی این متد تمام دادههای تست پیشین را حذف میکنیم. در چند خط بعدی، متد SubmitPost را روی سرویس فراخوانی میکنیم. در پیاده سازی فعلی شناسه پست را بررسی میکنیم. اگر مقدار شناسه صفر باشد، خاصیت State موجودیت را به Added تغییر میدهید تا رکورد جدیدی ثبت کنیم. در غیر اینصورت فرض بر این است که چنین موجودیتی وجود دارد و قصد ویرایش آن را داریم، بنابراین خاصیت State را به Modified تغییر میدهیم. از آنجا که مقدار متغیرهای int بصورت پیش فرض صفر است، با این روش میتوانیم وضعیت پستها را مشخص کنیم. یعنی تعیین کنیم رکورد جدیدی باید ثبت شود یا رکوردی موجود بروز رسانی گردد. رویکردی بهتر آن است که پارامتری اضافی به متد پاس دهیم، یا متدی مجزا برای ثبت رکوردهای جدید تعریف کنیم. مثلا رکوردی با نام InsertPost. در هر حال، بهترین روش بستگی به ساختار اپلیکیشن شما دارد.
اگر پست جدیدی ثبت شود، خاصیت PostId با مقدار مناسب جدید بروز رسانی میشود و وهله پست را باز میگردانیم. ایجاد و بروز رسانی نظرات کاربران مشابه ایجاد و بروز رسانی پستها است، اما با یک تفاوت اساسی: بعنوان یک قانون، هنگام بروز رسانی نظرات کاربران تنها فیلد متن نظر باید بروز رسانی شود. بنابراین با فیلدهای دیگری مانند تاریخ انتشار و غیره اصلا کاری نخواهیم داشت. بدین منظور تنها خاصیت CommentText را بعنوان Modified علامت گذاری میکنیم. این امر منجر میشود که Entity Framework عبارتی برای بروز رسانی تولید کند که تنها این فیلد را در بر میگیرد. توجه داشته باشید که این روش تنها در صورتی کار میکند که بخواهید یک فیلد واحد را بروز رسانی کنید. اگر میخواستیم فیلدهای بیشتری را در موجودیت Comment بروز رسانی کنیم، باید مکانیزمی برای ردیابی تغییرات در سمت کلاینت در نظر میگرفتیم. در مواقعی که خاصیتهای متعددی میتوانند تغییر کنند، معمولا بهتر است کل موجودیت بروز رسانی شود تا اینکه مکانیزمی پیچیده برای ردیابی تغییرات در سمت کلاینت پیاده گردد. بروز رسانی کل موجودیت بهینهتر خواهد بود.
برای حذف یک دیدگاه، متد Entry را روی آبجکت DbContext فراخوانی میکنیم و موجودیت مورد نظر را بعنوان آرگومان پاس میدهیم. این امر سبب میشود که موجودیت مورد نظر بعنوان Deleted علامت گذاری شود، که هنگام فراخوانی متد SaveChanges اسکریپت لازم برای حذف رکورد را تولید خواهد کرد.
در آخر متد GetPostByTitle یک پست را بر اساس عنوان پیدا کرده و تمام نظرات کاربران مربوط به آن را هم بارگذاری میکند. از آنجا که ما کلاسهای POCO را پیاده سازی کرده ایم، Entity Framework آبجکتی را بر میگرداند که Dynamic Proxy نامیده میشود. این آبجکت پست و نظرات مربوط به آن را در بر خواهد گرفت. متاسفانه WCF نمیتواند آبجکتهای پروکسی را مرتب سازی (serialize) کند. اما با غیرفعال کردن قابلیت ایجاد پروکسیها (ProxyCreationEnabled=false) ما به Entity Framework میگوییم که خود آبجکتهای اصلی را بازگرداند. اگر سعی کنید آبجکت پروکسی را سریال کنید با پیغام خطای زیر مواجه خواهید شد:
The underlying connection was closed: The connection was closed unexpectedly
می توانیم غیرفعال کردن تولید پروکسی را به متد سازنده کلاس سرویس منتقل کنیم تا روی تمام متدهای سرویس اعمال شود.
در این قسمت دیدیم چگونه میتوانیم از آبجکتهای POCO برای مدیریت عملیات CRUD توسط WCF استفاده کنیم. از آنجا که هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت موجودیتها روی کلاینت ذخیره نمیشود، متدهایی مجزا برای عملیات CRUD ساختیم. در قسمتهای بعدی خواهیم دید چگونه میتوان تعداد متدهایی که سرویس مان باید پیاده سازی کند را کاهش داد و چگونه ارتباطات بین کلاینت و سرور را سادهتر کنیم.