بازخوردهای پروژه‌ها
pdf viwer

با سلام خدمت آقای نصیری

ممنون از کار خوب شما من تازه با این سایت خوب و جالب آشنا شدم و بسیار برایم این کار شما جالب بود.

من میخواستم از شما درباره یک pdf viwerوب بیس سوال کنم  چون ما از یک dll آماده برای انجام این کار استفاده می‌کنیم  ولی مشکلی که داره با هر بار دیدن pdfها ،temp ویندوز را زیاد می‌کنه و باعث می‌شود که درایو c پر شود..

در صورت امکان راهنمایی فرمایید.

با تشکر

نظرات نظرسنجی‌ها
آخرین باری که یک کتاب فارسی را در زمینه‌ی دات نت خریدید، کی بوده؟

اصولا خوندن کتاب کاغذی را نسبت به PDF   ترجیح می‌دم اگه فارسی هم باشه چه بهتر

به نظر من کتاب‌های فارسی :

اکثرا ترجمه روانی ندارند یا بعضی از لغت‌ها بهتره ترجمه نشه که ترجمه شده (بعضی وقت‌ها فکر می‌کنی گوگل ترجمه کرده یا یک فرد غیر متخصص که تجربه ای در این رشته نداره)

این کتاب‌ها بومی نشده اند (اگه تالیف یک کتاب سخته حداقل می‌تونه لابه لای مطالب اون نکات و یا ابزارهایی که برای خواننده ایرانی مهم است باشه )

نمونه بد اون

مثلا کتاب Visual C# 2010 ترجمه احمد پهلوان انتشارات ناقوس که فصل آخر اون که راجب وب سرویس هست هر جایی که باید مینوشته WCF به اشتباه نوشته WPF و خیلی مشکلات دیگه

و یه نمونه خوب که مشکلات بالا رو نداره

سری آموزشی ASP.NET MVC وحید نصیری که اگه چاپ شده بود حتما می‌خریدمش 

نظرات مطالب
Build Events
با سلام 
در پاسخ به مشکل شما چند نکته باید اشاره بشه. 

نکته اول: ماکروی TargetFileName فقط اسم فایل خروجی پروژه رو برمی‌گردونه، درصورتیکه برای کارکردن دستور فوق مسیر کامل فایل نیازه. چون برنامه editbin.exe درون مسیر خروجی پروژه شما اجرا نمی‌شه. شما می‌تونین از ماکروی TargetPath استفاده کنید که مسیر کامل فایل خروجی پروژه رو برمی‌گردونه.

نکته دوم: کد خطای 9009 مربوط به پیدا نکردن فایل هست. البته فایلی که در اینجا پیدا نشده خروجی پروژه شما نیست بلکه خود ابزار editbin هستش. مسیر درستش در سیستم 32 بیتی برای ویژوال استودیو 2010 اینه:
C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\bin\editbin.exe
اما چون این مسیرها معمولا حاوی فاصله هستند نیاز به استفاده از دابل کوتیشن در ابتدا و انتها وجود داره. بنابراین دستور کامل باید به صورت زیر باشه:
"C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\bin\editbin.exe" /STACK:1000000 "$(TargetPath)"
اما با اجرای دستور فوق باز هم خطایی صادر میشه که کمی خطرناکتر از قبلیه. و اما دلیلش:

نکته سوم: متن زیر از msdn گرفته شده:
You can start this tool only from the Visual Studio command prompt. You cannot start it from a system command prompt or from Windows Explorer.
البته منظور دقیق‌تر این جمله اینه که ابزار editbin نیاز به یکسری تنظیمات و متغیرهای ازپیش تعیین شده داره که در Visual Studio command prompt انجام شده. اما نگران نباشید برای تنظیم این تنظیمات و تبدیل خط فرمان Build Events در ویژوال استودیو به یک Visual Studio command prompt کافیه که خط زیر رو در ابتدای مجموعه دستورات build events خودتون قرار بدین:
call "$(DevEnvDir)..\Tools\vsvars32.bat"
این بچ فایل حاوی دستوراتی نسبتا مفصل برای تنظیم تنظیمات موردنیاز است. درواقع با اجرای این بچ فایل هر خط فرمانی تقریبا تبدیل به Visual Studio command prompt خواهد شد. با توجه به ماکروی (DevEnvDir)$ مسیر کامل این فایل در سیستم 32 بیتی و برای ویژوال استودیوی 2010 به صورت زیر است:
C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 10.0\Common7\Tools\vsvars32.bat
بنابراین برای کار کردن دستور موردنظر شما کافیه که این دو دستور به صورت زیر در Post Build Event اضافه بشه:
call "$(DevEnvDir)..\Tools\vsvars32.bat"
"C:\Program Files\Microsoft Visual Studio 10.0\VC\bin\editbin.exe" /STACK:1000000 "$(TargetPath)"

نکته چهارم: با توجه به اشاره‌ای که در نکته قبلی شد ("با اجرای این فایل هر خط فرمانی تقریبا تبدیل به Visual Studio command prompt خواهد شد.") بنابراین دستور فوق را میتوان به صورت زیر خلاصه کرد:
call "$(DevEnvDir)..\Tools\vsvars32.bat"
"editbin.exe" /STACK:1000000 "$(TargetPath)"

موفق باشید.
نظرات مطالب
ASP.NET MVC #16
- با debug=false هم انجام میشه. برنامه رو خارج از ویژوال استودیو اجرا کنید. بحث دیباگ کد در VS.NET با مدیریت خطا توسط ASP.NET متفاوت است. debug=false برنامه ASP.NET رو تبدیل به حالت Release می‌کنه اما به این معنا نیست که مکانیزم‌های ASP.NET رو کلا از کار می‌اندازه. مصرف حافظه برنامه کمتر میشه. debug symbols از اسمبلی نهایی حذف خواهند شد. کامپایلر روی کد نهایی بهینه سازی‌هایی در جهت بالابردن سرعت انجام می‌ده.
- در MVC اگر از فیلتر Handle Error استفاده بشه application_error فراخوانی نخواهد شد. به علاوه با وجود ELMAH ضرورتی به استفاده از Handle error و application_error نیست. توضیح دادم در متن فوق. 
ضمن اینکه دیباگ کار شخصی افراد نیاز به بودن پروژه آن‌ها و بررسی آن(ها در یک انجمن مرتبط یا توسط یک مشاور) دارد. این جملات مبهم و کلی «من یه کاری یه جایی کردم، یکی یه چیزی گفت، برای من کار نکرد» ارزش یا امکان بررسی ندارند.
-
custom errors قرار گرفته در ریشه سایت بر روی کل سایت اعمال می‌شود (و تمام برنامه‌هایی که در زیر پوشه‌های آن هستند). در فایل‌های کانفیگ ASP.NET مباحث ارث بری وجود دارند. برای لغو آن یکی از راه‌ها استفاده از تگ location است، مثلا:
<location path="MyAreaName">
  <system.web>
    <customErrors mode="On" defaultRedirect="/MyAreaName/error" />
  </system.web>    
</location>

نظرات نظرسنجی‌ها
به عنوان یک برنامه نویس به کدام گزینه بیشتر اهمیت می دهید؟
متاسفانه - برنامه نویس - تبدیل به یک اصطلاح عامیانه شده و به عنوان یک شغل شاید نتوان تعریف مشخصی از آن ارائه داد، چنان که یک نفر که زمینه کاری دیگری دارد و برای پروژه دانش آموزی و دانشجویی مثلا با زبان C برنامه ای ساده مینویسد را شامل می‌شود تا فردی که توسعه دهنده Front End یا Back End است و یا برنامه نویس سیستمی یا توکار است، یا پروژه هایی را مدیریت و یا پشتیبانی می‌کند یا برای پروژه‌های خودش کار می‌کند، یا برای یک کارفرما، یا پروژه ای یا ساعتی، یا تمام وقت و یا پاره وقت و ...
به هر حال هر کسی که کار تمام وقت برای کارفرما انجام می‌دهد باید بیمه باشد و حقوق مناسب هم بگیرد.
مطالب
اجزاء معماری سیستم عامل اندروید (قسمت اول بررسی مجوزها و مفهوم Intent در اندروید) :: بخش هفتم
Intent چیست؟
معنای لغوی intent : هدف، قصد، نیت و امثالهم...
intent‌ها حامل انواع پیام‌هایی هستند که بواسطه آنها یک پیام خاص و یکتا، برای کنترل وظایف و یا انتقال داده‌ها یا درخواست جدیدی از سیستم به دیگری می‌فرستد و درخواست ما پذیرفته یا رد می‌شود.
intent‌ها به سه بخش مشخص شدۀ خاص تقسیم می‌شوند: فعالیت‌ها ( activity) ، خدمات یا سرویس‌ها (services) و broadcast receiver که به معنی اینست که اتفاقات را در سطح اندروید به صورت broadcast اعلام می‌کند و در سیستم پخش می‌شود؛ مانند زمانیکه سیستم عامل میخواهد بوت شود. در اینصورت این پیغام توسط یک مجوز خاص و با broadcast در سیستم عامل به کاربر اعلام می‌شود. broadcast receiver در اندروید و درون هسته گنجانده شده و فقط سیستم عامل قادر به اجرای آن است؛ تا در زمان یک اتفاق غیرمنتظره به برنامه یا کاربر اطلاع داده شود و تنها ما از طریق یک مجوز میتوانیم به آن دسترسی داشته باشیم.
اجازه دهید یک مثال ساده را انتخاب کنیم که در آن درخواست شما به مرورگر اندروید نیاز دارد تا بتواند محتویات یک URL را بارگیری و محتوایی را نمایش دهد. برخی از اجزای اصلی یک شئ شامل intent action و intent data خواهد بود. برای مثال ما می‌خواهیم که کاربر مرورگر خود را ببیند. به همین منظور ما از یک نوع intent استفاده می‌کنیم تا برای کار با برخی داده‌ها لازم باشد که از یک URL استفاده کند. به صورت زیر:
Intent.ACTION_VIEW
شئ intent به صورت زیر ساخته می‌شود:
Intent intent = new Intent(Intent.ACTION_VIEW, Uri.parse(https://github.com);

برای فراخوانی باید کد زیر در برنامه درج شود:
startActivity(intent);

نکته: برای کنترل اینکه کدام برنامه‌ها می‌توانند intent خاصی را دریافت کنند باید یک مجوز (permission) را قبل از فراخوانی به آن ارسال کنیم.

بررسی مجوزها
پلتفرم اندروید سیستم دسترسی به اشیاء intent‌ها را از طریق استفاده از مجوزها کنترل می‌کند که بعضا بسیاری از توسعه دهندگان این مورد را به اشتباه درک می‌کنند و زمان فراخوانی، توجهی به اینکه مجوزها کجا باید ارسال شوند نخواهند داشت.
نگاهی می‌اندازیم به اینکه چگونه یک برنامه می‌تواند کاربرنهایی را با یک مجوز خاص درخواست کند؟ به چه صورت و از کجا؟ به چه میزان این درخواست معتبر است؟
یک مکانیزم اعتبارسنجی کنترل مجوز را در سیستم‌عامل اندروید بررسی و اداره خواهد کرد. هنگامیکه برنامه شما یک API را فراخوانی می‌کند، مکانیم اعتبارسنجی به سرعت وارد کار شده و بررسی خواهد کرد که آیا مجوزهای این درخواست معتبر هستند و اگر معتبر هستند تمامی مجوزهای لازم را دارند یا خیر؟ پس از یک پیش پردازش در کسری از ثانیه اگر درخواست و مجوزها کامل نباشد یک "SecurityException" ارسال خواهد شد.
فراخوانی‌های API در سه مرحله جداگانه انجام می‌شوند. اول، کتابخانه API بکار گرفته می‌شود. دوم، کتابخانه به صورت خصوصی برای خود یک رابط پروکسی که بخشی از همان کتابخانه API می‌باشد را ایجاد می‌کند و در آخر این رابط پروکسی به صورت خصوصی ارتباط و پردازش‌های مورد نظر برای پرس و جو را زمانیکه سرویس در حال اجرا می‌باشد، عملیاتی می‌کند تا فرآیند فراخوانی تکمیل گردد.
این فرآیند در تصویر زیر نمایش داده شده است:


استفاده از Self-Defined Permissions 

اندروید به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا مجوزهای خود را ساخته و آنها را اجرا کنند. همانند مجوزهای سیستمی که پلتفرم آنها را بررسی می‌کند، شما باید خواص و برچسب‌های مورد نیاز را در فایل AndroidManifest.xml اعلام کنید. اگر برنامه‌ای می‌نویسید که یک نوعِ خاص از قابلیت دسترسی توسط توسعه دهندگان را فراهم می‌کند، شما می‌توانید برای حفاظت از توابع با مجوزهای سفارشی خود، مانع دسترسی‌های غیرمجاز شوید. به کدی که در فایل AndroidMainfest درج شده دقت نمایید:

<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
package="net.zenconsult.mobile.testapp" >
<permission android:name="net.zenconsult.mobile.testapp.permission.PURGE_DATABASE"
android:label="@string/label_purgeDatabase"
android:description="@string/description_purgeDatabase"
android:protectionLevel="dangerous" />
...
</manifest>
نام مجوز در کد فوق را باید در این قسمت تعیین کنید:
android:name <attribute>
خواص و ویژگی‌های مورد نیاز در این قسمت باید نوشته شوند (الزامیست)
android:label
android:description
تمامی موارد فوق به رشته‌هایی اشاره دارد که در فایل AndroidMainfest درج می‌شوند؛ لذا، ضرورت دارد تا دقت کافی به آنها داشته باشیم.
رشته‌هایی که در طی چند خط می‌نویسید وظیفه دارند تا مجوزهای لازم را شناسایی کرده و برای سیستم عامل توضیح دهند و اجازه می‌دهند تا فهرست مجوزها را بر روی دستگاه به کاربر نهایی نمایش دهد.
می خواهیم این رشته‌ها را به گونه‌ای دیگر تنظیم کنیم:
<string name=" label_purgeDatabase ">purge the application database </string>
<string name="permdesc_callPhone">Allows the application to purge the core database of
the information store. Malicious applications may be able to wipe your entire application
information store.</string>

مشخصه android:protectionLevel که در چند خط قبل در فایل تنظیمات درج شده است، مورد نیاز است و باید فراخوانده شود. همچنین می‌توانید یک مشخصه به نام android:permissionGroup را تعریف کنید تا خواص این مجوز را در برگیرد. اجازه بدهید تا مجوزهای سفارشی شما با مجوزهای سیستمی ارتباط برقرار کنند. لذا این ارتباط باعث بروز افزایش امنیت خواهد شد.
  برای مثال اضافه کردن مجوز purgeDatabase به صورت گروهی برای دسترسی به کارت sd صفاتی را به فایل AndroidMainfest تزریق می‌کند:
android:permissionGroup=" android.permission-group.STORAGE"
یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشید این است که برنامه شما قبل از هر برنامه وابسته دیگری باید بر روی دستگاه نصب شود؛ چرا که اگر برنامه شما اول نصب نشود، به مشکل برخورد خواهید کرد و این مورد برای تمامی مجوزها صدق می‌کند.

نظرات مطالب
AngularJS #1
سلام
تشکر از جواب خوبتان
من متوجه شدم که دانسته‌های شما نسبت به فریمورک‌های جاوااسکریپت بسیار خوب است. پس اگر لطف کنید درباره چند تا از فریم ورک‌های دیگر بخصوص Backbone اطلاعاتی بدهید که هر کتابخانه در اصل برای چه کاری ساخته شده است.
منظورم این است که یه مقایسه بین فریم ورک‌های معروف که بیشتر برای چه کاری تهیه شده اند.
اگر چنین مقایسه ای به صورت فارسی هست معرفی کنید.
تشکر
مطالب
ارث بری prototype ای در جاوا اسکریپت به زبان خیلی ساده

انگیزه اصلی این نوشته شروع کار با AngularJs و استفاده از scope در این کتابخانه است. بیشتر دوستانی که کار با این کتابخانه را شروع می‌کنند و تجربه زیادی با جاوا اسکریپت ندارند، با مفهوم ارث بری scope مشکل پیدا می‌کنند.

ارث بری در scope ‌های AngularJs  موضوع پیچیده و عجیب و غریبی نیست. در واقع همان ارث بری prototype  ای است که جاوا اسکریپت پشتیبانی می‌کند.

این روش توضیح خیلی ساده ای دارد.

در هنگام دسترسی به مقدار یک خصوصیت روی یک شی اگر آن خصوصیت در شی مورد نظر وجود نداشته باشد جاوا اسکریپت یک سطح در زنجیره‌ی prototype ‌ها بالا رفته و به شی پدر دسترسی پیدا کرده و در آن به دنبال مقدار خصوصیت می‌گردد. این کار را آن قدر ادامه می‌دهد تا به بالاترین سطح برسد و دیگر چیزی پیدا نکند.

این بالا رفتن در زنجیره‌ی prototype ‌ها عملا با دسترسی به خصوصیت prototype انجام می‌شود.

فرض کنید دو شی (دقت کنید که می‌گویم شی) به نام‌های employee و person داریم. این دو شی را به صورت زیر تعریف می‌کنیم.

var person = { type: '', name:'No Name' };
var employee = {  };

شی employee الان هیچ خصوصیت ای ندارد. و دسترسی به هر خصوصیت ای از آن هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

console.log('Before Inheritance -> employee.name = ' + employee.name);

با مقدار دهی کردن خصوصیت  prototype مربوط به employee به person این شی را از person ارث بری می‌کنیم. 

employee.__proto__ = person;

بعد از اجرا شدن این خط از برنامه هنگام دسترسی پیدا کردن به مقدار name، مقدار اصلی آن که در شی  person وارد شده بود را خواهیم دید. 

ملاحظه کردید که وقتی خصوصیت name در شی مورد نظر وجود نداشت به شی پدر رجوع شد و مقدار خصوصیت مربوطه از آن بدست آمد.

الان فرض کنید که در قسمتی از برنامه خواستیم مقدار name در شی employee را به مقدار مشخصی تغییر دهیم. به طور مثال:

employee.name = 'farid';
console.log('After Assiginig -> employee.name = ' + employee.name);
console.log('After Assiginig -> person.name = ' + person.name);

با چاپ کردن مقادیر person.name و employee.name انتظار دارید چه نتیجه ای ببینید؟ 

اگر از زبان‌های شی گرایی مانند #C آمده باشید احتمالا خواهید گفت مقادیر یکسان خواهند بود. ولی در واقع  این گونه نیست. مقدار person.name همان مقدار اولیه ما خواهد بود و مقدار employee.name نیز ‘farid’.

دلیل این رفتار یک نکته ساده و اساسی است.

جاوا اسکریپت فقط در زمان دسترسی  به یک خصوصیت در صورت پیدا نکردن آن در شی مورد نظر ما به سطوح بالاتر prototype ای رفته و دنبال آن خصوصیت می‌گردد. 

اگر ما قصد مقدار دهی به یک خصوصیت را داشته باشیم و خصوصیت مورد نظر ما در شی وجود نداشته باشد جاوا اسکریپت یک نسخه محلی از خصوصیت برای آن شی می‌سازد و مقدار ما را به آن می‌دهد.

در واقع در مثال ما هنگام مقدار دهی به employee.name آن خصوصیت در شی موجود نبود و یک نسخه محلی به نام name در شی ایجاد شد و دفعه بعدی که دسترسی به مقدار این خصوصیت اتفاق افتد این خصوصیت به صورت محلی وجود خواهد داشت و جاوا اسکریپت به سطوح بالاتر نخواهد رفت.

تمام کد‌های بالا در bin زیر موجود هستند.

الان فرض کنید شی‌ءهای ما به این صورت هستند: 
var person = { 
  info : { name: 'No Name', type: '' }
};
var employee = {};
به همان صورت بالا ارث بری می‌کنیم. 
employee.__proto__ = person;
و سپس name را مقداردهی می‌کنیم. 
employee.info.name = 'farid';
و مقادیر را چاپ می‌کنیم. 
console.log('After Assiginig -> employee.name = ' + employee.info.name);
console.log('After Assiginig -> person.name = ' + person.info.name);
ملاحظه خواهید کرد که مقادیر مساوی هستند.
دلیل این امر به زبان ساده این است که وقتی اقدام به مقدار دهی name در شی employee کردیم در واقع قبل از مقدار دهی اصلی name یک دسترسی به شی info نیاز بود و دسترسی به شیء با استفاده از همان قانونی که مطرح کردیم انجام شده و شیء مربوط به person برگردانده شده است. چون name یک خصوصیت از info است نه employee.
سوالی که می‌توان مطرح کرد این است که در صورت نوشتن این خط کد چه اتفاقی خواهد افتاد؟
employee.info = { 
  name: 'farhad'  
};
Prototypal Inheritance with objects 
با توجه به مطالب گفته شده باید قادر به حدس زدن نتیجه خواهید بود.
نکته: روش‌های کار با prototype در این نوشته فقط جنبه آموزشی و توضیحی دارد و روش درست استفاده از prototype این نیست.
 
مطالب
مفاهیم پایه سیستم های کنترل نسخه؛ قسمت سوم : جمع بندی
در اولین قسمت این سری، گیت و در قسمت دوم ، SVN را بررسی کردیم؛ در این مقاله قصد داریم یک جمع بندی از این دو مقاله داشته باشیم.
احتمالا در مورد این دو سیستم حرف‌های زیادی شنیده‌اید و احتمالا بیشتر آن‌ها در مورد گیت نظر مساعدتری داشته‌اند؛ ولی تفاوت‌هایی بین این دو سیستم هست که باید به نسبت هدف و نیازی که دارید آن را مشخص کنید. یکی از اصلی‌ترین این تفاوت‌ها این است که svn یک سیستم مرکزی است؛ ولی گیت اینگونه نیست که در ادامه تفاوت این دو مورد را تشریح می‌کنیم.
یک. SVN یک مخزن مرکزی دارد که همه‌ی تغییراتی که روی کپی‌ها انجام می‌شود، باید به سمت مخزن مرکزی Commit یا ارسال شوند. ولی در سیستم گیت یک سیستم مرکزی وجود ندارد و هر مخزنی که fork یا Clone می‌شود، یک مخزن جداگانه به حساب می‌آید و Commit شدن تنها به مخزن کپی شده صورت میگیرد و در صورت pull request ادغام با مخزن اولیه خودش صورت میگیرد.
دو. گیت به نسبت svn از پیچیدگی بیشتری برخوردار است؛ ولی برای پروژه‌های بزرگتر که کاربران زیادی با آن کار می‌کنند و احتمال شاخه بندی‌های زیادتر، در آن وجود دارد بهتر عمل می‌کند. موقعی که یک پروژه یا تیم کوچکی روی آن کار می‌کنند به دلیل commit شدن مستقیمی که svn دارد، کار راحت‌تر و آسان‌تر صورت می‌گیرد ولی با زیاد شدن کاربران و حجم کار، گیت کارآیی بالاتری دارد.
سه. از آن جا که گیت نیاز به fork شدن دارد و یک مخزن کاملا مجزا از پروژه اصلی تولید می‌کند؛ سرعت بهتری نسبت به svn که یک کپی از زیر مجموعه ساختار اصلی ایجاد می‌کند دارد.
چهار. شاخه بندی یک مفهوم اصلی و مهم در گیت به شمار می‌آید که اکثر کاربران همه روزه از آن استفاده می‌کنند و این اجازه را می‌دهد که که تغییرات و تاریخچه فعالیت هر کاربر را بر روی هر شاخه، جداگانه ببینیم. در svn پیاده سازی شاخه‌ها یا تگ‌ها سخت و مشکل است. همچنین شاخه بندی کار در svn به شکل سابق با کپی کردن صورت گرفته که گاهی اوقات به دلایلی که در قسمت قبل گفتیم، باعث ناسازگاری می‌گردد.
پنج. حجم مخازن گیت به نسبت svn خیلی کمتر است برای نمونه پروژه موزیلا 30 درصد حجم کمتری در مخزن گیت دارد. یکی از دلایلی که svn حجم بیشتری میگیرد این است که به ازای هر فایل دو فایل موجود است یکی که همان فایل اصلی است که کاربر با آن کار می‌کند و دیگری یک فایل دیگر در شاخه svn. است که برای کمک به عملیاتی چون وضعیت، تفاوت ها، ثبت تغییرات به کار می‌رود. در صورتی که در آن سمت، گیت، تنها به یک فایل شاخص 100 بایتی برای هر  دایرکتوری کاری نیاز دارد
شش. گیت عملیات کاربری را به جز fetch و push، خیلی سریع انجام میدهد. این عملیات شامل یافتن تفاوت‌ها، نمایش تاریخچه، ثبت تغییرات، ادغام شاخه‌ها و جابجایی بین شاخه‌ها می‌گردد.
هفت. در سیستم SVN به دلیل ساختار درختی که دارد، می‌توانید زیر مجموعه‌ی یک مخزن را بررسی کنید ولی در سیستم گیت اینکار امکان پذیر نیست. البته باید به این نکته توجه داشت که برای یک پروژه‌ی بزرگ شما مجبور هستید همیشه کل مخزن را دانلود کنید. حتی اگر تنها نسخه‌ی خاصی از این زیرمجموعه را در نظر داشته باشید. به همین علت در شهرهایی که اینترنت گرانقیمت و یا سرعت پایین عرضه می‌شود، گیت به صرفه‌تر است و زمان کمتری برای دانلود آن می‌ برد.
موارد تعریف شده زیر طبق گفته ویکی سایت Kernel.Org ذکر می‌شود:
  • گیت از سیستم SVN سریعتر عمل می‌کند.
  • در سیستم گیت هر شاخه بندی کل تاریخچه خود را به دنبال دارد.
  • فایل git که تنظیمات مخزن داخلش قرار دارد، ساختار ساده‌ای دارد و به راحتی می‌توان در صورت ایجاد مشکل، آن را حل کرد و به ندرت هم پیش می‌آید که مشکلی برایش پیش بیاید.
  • پشتیبانی گیری از یک سیستم مرکزی مثل SVN راحت‌تر از پشتیبانی گیری از پوشه‌های توزیع شده در مخزن گیت است.
  • ابزارهای کاربری svn تا به الان پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. پلاگین‌ها و برنامه‌های بیشتری نسبت به سیستم گیت دارد. یکی از معروفترین این پلاگین‌ها، ابزار  tortoisesvn  است (البته ابزارهای گیت امروز رشد چشمگیرتری داشته اند که در قسمت اول نمونه‌های آن ذکر شد).
  • سیستم svn برای نسخه بندی و تشخیص تفاوت‌ها از یک سیستم ساده اعداد ترتیبی استفاده می‌کند که اولین ثبت با شماره یک آغاز شده و به ترتیب ادامه می‌یابد و برای کاربران هم خواندنش راحت است و هم قابل پیش بینی است. به همین جهت برای بررسی تاریخچه‌ها و دیگر گزارش‌ها تا حدی راحت عمل می‌کند. در سیستم شاخه بندی این سیستم شماره گذاری چندان مطلوب نیست و متوجه نمی‌شوید که این شاخه از کجا نشات گرفته است. در حال حاضر برای پروژه‌ی موزیلا این عدد به 6 رقم رسیده است ولی در آن سمت، سیستم گیت از هش SH-1 استفاده می‌کند که یک رشته 40 کاراکتری است و 8 رقم اول آن به منشاء اشاره می‌کند که باعث می‌شود متوجه بشویم که این شاخه از کجا آمده است ولی از آنجا که این عدد یکتا ترتیبی نیست، برای خواندن و گزارشگیری‌هایی که در SVN راحت صورت می‌گیرد، در گیت ممکن نیست یا مشکل است.
  • گیت رویدادهای ادغام و شاخه بندی را بهتر انجام می‌دهد.