var container = new UnityContainer();
container.RegisterType<ISomeService, SomeService>(new PerRequestLifetimeManager()); container.RegisterType<ISomeBusiness, SomeBusiness>(new PerRequestLifetimeManager()); container.RegisterType<ISomeController, SomeController>(new PerRequestLifetimeManager());
DependencyResolver.SetResolver(new UnityDependencyResolver(container));
var someService=(ISomeService)DependencyResolver.Current.GetService(typeof(ISomeService)); var data=someService.GetData();
در لایه سرویس یک کلاس Service Factory داریم که قرار است همه سرویسها، برای برقراری ارتباط با یکدیگر از آن استفاده کنند.این کلاس معمولا در لایه سرویس به اشکال گوناگونی پیاده سازی میشود که کارش وهه سازی از Interfaceهای درخواستی است. اما برای یکپارچه کردن آن با Unity من آنرا به شکل زیر پیاده سازی کرده ام
public class ServiceFactory : MarshalByRefObject { static IUnityContainer uContainer = new UnityContainer(); public static Type DataContextType { get; set; } public static void Initialise(IUnityContainer unityContainer, Type dbContextType) { uContainer = unityContainer; DataContextType = dbContextType; uContainer.RegisterType(typeof(BaseDataContext), DataContextType, new HierarchicalLifetimeManager()); } public static T Create<T>() { return (T)Activator.CreateInstance<T>(); } public static T Create<T>(string fullTypeName) { return (T)System.Reflection.Assembly.GetExecutingAssembly().CreateInstance(fullTypeName); } public static T Create<T>(Type entityType) { return (T)Activator.CreateInstance(entityType); } public static dynamic Create(Type entityType) { return Activator.CreateInstance(entityType); } public static T Get<T>() { return uContainer.Resolve<T>(); } public static object Get(Type type) { return uContainer.Resolve(type); } }
در این کلاس ما بجای ایجاد داینامیک آبجکتها، از Unity استفاده کردهایم. در همان ابتدا که برنامهی وب ما برای اولین بار اجرا میشود و بعد از Register کردن کلاسها، میتوانیم container را به صورت پارامتر سازنده به کلاس Service Factory ارسال کنیم. به این ترتیب برای استفاده از سرویسها در لایه Business از Unity بهره میبریم.
البته استفاده از Unity برای DataContext خیلی منطقی نیست و بهتر است نوع DataContext را در ابتدا بگیریم و هرجا نیاز داشتیم با استفاده از متد Create از آن وهله سازی بکنیم.