در مهندسی نرمافزار، شناخت دقیق نیازمندیها و سپس ساخت محصولی مطابق نیازمندیها یکی از کارهای به ظاهر ساده ولی در عمل پیچیده است. مطلب زیر داستانی را تشریح میکند که در آن یک مهندس نرمافزار هنگام خلقت زمین پروژه طراحی «زنبور» را بر عهده گرفتهاست. ولی به دلایلی که در داستان توضیح داده شده اقدام به طراحی یک «وزغ» میکند که هیچ تناسبی با نیازمندیهای «زنبور» ندارد. اگر لینک زیر را کامل بخوانید ارتباط آن را با پروژههای نرمافزاری میبینید و خواهید دید که چگونه این خطا باعث شکست یک پروژه نرمافزاری میشود.