جدید ترین .NET 6.0های API
200, OK
http://recompile.ir/learning/top-10-new-net-6-0-api/ icon

NET 6 API‌های جدید را برای توسعه ساده‌تر و سریعتر معرفی کرده که به توضیح آنها میپردازیم:

1- تا به حال دو کلاس DateTime , TimeSpan برای هندل کردن عملیات تاریخ وجود داشت اما د ر.NET 6 دو تابع DateOnly , TimeOnly برای کار راحت‌تر با تاریخ و زمان اضافه شده است ...

جدید ترین .NET 6.0های  API
محدودیتها و مثال از گراف دیتابیس (بخش سوم)
200, OK
http://recompile.ir/learning/database/%d9%85%d8%ad%d8%af%d9%88%d8%af%db%8c%d8%aa%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%ab%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81-%d8%af%db%8c%d8%aa%d8%a7%d8%a8%db%8c%d8%b3-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%b3%d9%88/ icon

در این بخش به معرفی محدودیتهای گراف دیتابیس sql و همچنین یک مثال عملی می‌پردازیم

  1. جداول موقت (temporal table)‌ها نمی‌توانند از نوع نود و یال باشند
    1. Table types و  table variables‌ها نمی‌توانند از نوع نود و یال باشند
    1. قابلیت temporal table برای جداول ...
محدودیتها و مثال از گراف دیتابیس (بخش سوم)
معماری SQL Server Graph Database (بخش دوم)
200, OK
http://recompile.ir/learning/database/%d9%85%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-sql-server-graph-database-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%af%d9%88%d9%85/ icon

ک گره جدول ، موجودی موجود در یک طرح گراف را نشان می‌دهد. هر بار که یک گره جدول ایجاد می‌شود ، همراه با ستون‌های تعریف شده توسط کاربر ، یک ستون ضمنی  $node_id ایجاد می‌شود ، که به طور یونیک به یک مپ می‌شود. مقادیر $node_id به طور خودکار تولید می‌شوند و ترکیبی از object_id آن گره جدول و مقدار bigint تولید شده در داخل هستند. با این حال ، وقتی ستون  $node_id انتخاب می‌شود ،...

معماری SQL Server Graph Database (بخش دوم)
الگوهای طراحی خلاقانه – Creational Design Patterns
200, OK
http://recompile.ir/learning/%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-creational-design-patterns/ icon

Factory Method

یک رابط برای ایجاد اشیا در یک ابر کلاس فراهم می‌کند ، اما به کلاسهای فرعی اجازه می‌دهد نوع اشیا ایجاد شده را تغییر دهند.

Abstract Factory

به شما اجازه می‌دهد اشیا  هم خانواده ...

الگوهای طراحی خلاقانه – Creational Design Patterns
یادگیری ماشین در حال تغییر آینده تست نرم افزار است
200, OK
https://www.technewsworld.com/story/Machine-Learning-Is-Changing-the-Future-of-Software-Testing-86939.html icon

یادگیری ماشین (ML) ، که بسیاری از صنایع را بهبود بخشیده است ، به تازگی شروع به تست نرم افزار‌ها می‌کند.  این صنعت دیگر هرگز مانند گذشته نخواهد بود. در حالی که یادگیری ماشین هنوز در حال رشد و تکامل است ، صنعت نرم افزار بیشتر و بیشتر از آن استفاده می‌کند ، و تأثیر آن شروع به تغییر قابل توجهی در روش آزمایش نرم افزار با پیشرفت فناوری می‌کند. ..

یادگیری ماشین در حال تغییر آینده تست نرم افزار است
الگوهای رفتاری -Behavioral Design Patterns
200, OK
http://recompile.ir/learning/%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-behavioral-design-patterns/ icon

Chain of Responsibility

به شما امکان می‌دهد درخواست‌ها را از طریق زنجیره ای از کلاسها منتقل کنید. با دریافت یک درخواست ، هر یک از کارگزاران (کلاسها) تصمیم می‌گیرند که درخواست را پردازش کنند یا آن را به مدیر بعدی در زنجیره منتقل کنند.

Command

یک درخواست را به یک شی مستقل تبدیل می‌کند ...

الگوهای رفتاری -Behavioral Design Patterns
الگوهای طراحی ساختاری – Structural design patterns
200, OK
http://recompile.ir/learning/%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-structural-patterns/ icon

الگوهای ساختاری چگونگی جمع آوری اشیا و کلاسها را به ساختارهای بزرگتر توضیح می‌دهد در حالی که این ساختارها را انعطاف پذیر و کارآمد نگه می‌دارد.

Adapter

به اشیا دارای رابط کاربری (interface)ناسازگار امکان همکاری می‌دهد.

Bridge

الگوهای طراحی ساختاری – Structural design patterns
دسته بندی الگوهای طراحی
200, OK
http://recompile.ir/learning/%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c/ icon

الگوهای طراحی از نظر پیچیدگی ، سطح جزئیات و مقیاس کاربرد برای کل سیستم در حال طراحی متفاوت هستند. تشبیه به راه سازی را دوست دارم: شما می‌توانید با نصب برخی از چراغ‌های راهنمایی و یا ایجاد یک تپل چند سطحی با معابر زیرزمینی برای عابرین پیاده ، یک تقاطع را ایمن‌تر کنید.

به ابتدایی‌ترین و سطح پایین‌ترین الگوها اغلب اصطلاحا منفرد گفته می‌شود. آنها معمولاً فقط در یک زبان برنامه نویسی کاربرد دارند.

کلی‌ترین و سطح بالاترین الگوها، الگوهای معماری است. توسعه دهندگان می‌توانند این الگوها را تقریباً به هر زبانی پیاده سازی کنند. برخلاف الگوهای دیگر ، می‌توان از آنها برای طراحی معماری کل برنامه استفاده کرد.

علاوه بر این ، همه الگوها را می‌توان با توجه به هدف آنها طبقه بندی کرد. این مطلب شامل سه گروه اصلی از الگوها است:

  • الگوهای خلاقیت مکانیسم‌های ساخت شی را ایجاد می‌کنند که انعطاف پذیری و استفاده مجدد از کد موجود را افزایش می‌دهد.
  • الگوهای ساختاری نحوه جمع آوری اشیا و کلاسها را به ساختارهای بزرگتر توضیح می‌دهد ، در حالی که سازه‌ها را انعطاف پذیر و کارآمد نگه می‌دارد.
  • الگوهای رفتاری از برقراری ارتباط موثر و تعیین مسئولیت بین اشیا مراقبت می‌کنند.


دسته بندی الگوهای طراحی
بوی بدِ کد – Bad Smells
200, OK
http://recompile.ir/learning/refactoring/%d8%a8%d9%88%db%8c-%d8%a8%d8%af%d9%90-%da%a9%d8%af-bad-smells/ icon

در ادامه مباحث ریفکتورینگ به بوی کدها می‌پردازیم. مگر کدها بو می‌دهند؟ اگر سعی کنید بوی آنها را حس می‌کنید. پس نشانه‌های بوی بد کد‌ها را بشناسیم تا آنها را پیدا کنیم. کلاسها و متدهایی که آنقدر بزرگ می‌شوند که کار کردن با آنها سخت می‌شود. البته اوایل بوی بد نمی‌دهند اما هرچه بگذرد بزرگتر می‌شوند بوی بد‌تری میدهند 

بوی بدِ کد – Bad Smells