حسابداری برای توسعه دهنده‌ها
200, OK
https://drew.thecsillags.com/posts/2017-12-06-accounting-for-software-engineers/ icon

Accounting For Software Engineers

The difference between accountants and software engineers, when it comes to accounting systems, is about what we primarily care about. Accountants care about meaning: is the quick ratio in good shape? Is income growing at an expected rate? How do we deal with an upcoming expense? Software engineers care about: will we properly move money around so that the balances are correct given certain latency, concurrency, etc.? Do we have the information required to generate the Income Statement? How do we represent a credit memo?

حسابداری برای توسعه دهنده‌ها
راهنمای نامگذاری متغیرها در JavaScript
https://javascript.plainenglish.io/variable-naming-best-practices-in-javascript-94af115f42cd icon

Variable Naming Best Practices in JavaScript

Like any other programming language, JavaScript relies heavily on well-structured and understandable code. One of the fundamental building blocks of clean JavaScript code is effective variable naming.

By adhering to certain best practices, you can significantly enhance the readability and maintainability of your JavaScript projects. Let’s dive into 12 sets of JavaScript variable naming guidelines.

راهنمای نامگذاری متغیرها در JavaScript
Hardware.Info؛ کتابخانه‌ای برای دریافت اطلاعات جزئیات سخت‌افزاری
200, OK
https://github.com/Jinjinov/Hardware.Info icon

Battery, BIOS, CPU - processor, storage drive, keyboard, RAM - memory, monitor, motherboard, mouse, NIC - network adapter, printer, sound card - audio card, graphics card - video card. Hardware.Info is a .NET Standard 2.0 library and uses WMI on Windows, /dev, /proc, /sys on Linux and sysctl, system_profiler on macOS.

Hardware.Info؛ کتابخانه‌ای برای دریافت اطلاعات جزئیات سخت‌افزاری
حداقل‌ نیازهای مدیریت یک پروژه‌ی بزرگ
200, OK
https://matklad.github.io/2024/03/22/basic-things.html icon

Basic Things

After working on the initial stages of several largish projects, I accumulated a list of things that share the following three properties:

  • they are irrelevant while the project is small,
  • they are a productivity multiplier when the project is large,
  • they are much harder to introduce down the line.

حداقل‌ نیازهای مدیریت یک پروژه‌ی بزرگ
راه‌هایی برای جلوگیری از بیش‌ از اندازه پیچیده کردن کدها
200, OK
https://www.16elt.com/2024/09/07/future-proof-code/ icon

On over-engineering; finding the right balance

A big debate among developers is whether to write code for today’s problem or to build a general-purpose solution for future needs. Both approaches have their pros and cons. Specific-purpose code can quickly become messy. But overly general code can add unnecessary complexity. This post, obviously opinionated, argues for a middle ground. That’s the sweet spot, as always.

راه‌هایی برای جلوگیری از بیش‌ از اندازه پیچیده کردن کدها
سری آموزشی پردازش تصویر در پایتون
200, OK
https://www.youtube.com/playlist?list=PL4sqgbpSjuJgfC-5iO14jPG8CDPoD2rOM icon

1- آشنایی

2 - ترسیم شکل و خطوط

3 - عملیات ساده روی تصاویر

4 - عملیات منطقی روی تصاویر

5 - آستانه گیری

6 - عملیات مورفولوژیک

7 - تشخیص کناره

8 - تشخیص گوشه

9 - تشخیص اشیا

10 - هیستوگرام تصاویر

11 - انتخاب فیچر

12 - سیستم رنگها

13 - پردازش ویدئو و تشخیص رنگ

14 - تشخیص چهره

15 - تشخیص ژست دست

16 - تشخیص صورت

17 - تشخیص و تولید بارکد و QRcode

18- تشخیص حرکت در ویدئو

19- تشخیص پلاک ماشین خودرو

20 - تشخیص متن فارسی و انگلیسی

دیپ لرنینگ چیه؟ هوش مصنوعی و پردازش تصویر

برنامه نویسی پایتون با گوگل کولب Colab

تبدیل تصویر به متن با پایتون

توضیح Convolutional Neural Network دیپ لرنینگ

پروژه پردازش تصویر در پایتون | شمارش جای پارک

پردازش تصویر و هوش مصنوعی در صنعت و تولید Computer Vision in Industry

سری آموزشی پردازش تصویر در پایتون