چرا از آنگولار به ری اکت + ری داکس سوئیچ کردم!
200, OK
https://hackernoon.com/why-im-switching-from-angular-to-react-and-redux-in-2018-cb48be00fda7?gi=3928a61f8839 icon

 It’s a library. And therefore you can attach any javascript library of your choice as add-ons

State Management is more flexible

JSX syntax blends well together with javascript

Faster learning curve

Modern Web Development is challenging and the way we develop web apps are now different than before

You can reuse components effortlessly because they’re all just pure functions


چرا از آنگولار به ری اکت + ری داکس سوئیچ کردم!
  • #
    ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۱۷:۵۳

    به نظرم این نوع مطالب تبلیغ فوق العاده‌ای برای Angular هستند؛ چون نویسنده‌های اون‌ها بیشتر عنوان می‌کنند که «دوست ندارند OOP کار کنند»، «دوست ندارند با تمام مزایای TypeScript به اون رجوع کنند» و یا «سختشون هست که تزریق وابستگی‌ها یاد بگیرن». در کل برای بهره‌های هوشی مختلف، فریم ورک‌های مختلفی هست و همچنین زبان‌های مختلفی.  

    • #
      ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۲۰:۳۱
      • تایپ اسکریپت برای برنامه نویسان سی شارپ و کلا خانواده مایکروسافت ایده ال می‌باشد در حالی که این یک گروه خاص و نه اکثریت رو تشکیل میدهند. مسلما برنامه نویس‌های حرفه ای جاوا اسکریپت، خلوص، سادگی و انعطاف پذیری زبان اصلی رو با مزیت‌های جانبی که ترانس پایلرهای گونان ارائه میدهند، عوض نمی‌کنند (برای کار با مرورگر بهتر است). (( بنده به شخصه جاوا اسکریپت رو ترجیح میدهم )). در ضمن انگولار را با جاوااسکریپت هم میتوان استفاده کرد.
      • تزریق وابستگی  به هیچ زبان خاصی وابسته نیست و بطور گسترده در کتابخانه‌ها و فریم ورک‌های جاوا اسکریپتی استفاده میشود. یکی از بهترین و ساده‌ترین پیاده سازی این الگو در زبان جاوا اسکریپت صورت میگیرد.
      • یکی از لدلایل محبوبیت و استفاده از ری اکت نسبت به انگولار کامپوننت‌های ساده و با قابلیت استفاده مجدد می‌باشد که از توابع جاوااسکریتی خالص تولید میشوند. (هر کامپوننت معادل یک تابع است، تست پذیری ساده و سرعت اجرای بالا)^
      • ری اکت یک کتابخانه است و نه یک فریم ورک. این شما هستید که تک تک اجزای سیستم رو با دستی باز انتخاب می‌کنید. این امر برنامه نویس رو به سمت فول استک شدن هدایت می‌کند.

      و در آخر یک دلیل عمومی: یکی از وظیفه هایی که بر عهده همه اعضای یک جامعه هست جلوگیری از انحصاری شدن است. چه ری اکت چه انگولار چه وئو و... . جامعه هوشیار برنامه نویسان نه تنها به مایکروسافت و گوگل و فیس بوک، بلکه به هیچ شرکت دیگری اجازه بوجود آوردن انحصار رو نمیدهند.
      *** هدف از ارائه این مطالب تنها مقایسه است و نه تبلیغ ***
      • #
        ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۱۳:۲۴
        - فسلفه React مبتنی بر مخلوط کردن جاوا اسکریپت و HTML با هم هست در فایل‌های JSX (نوشتن HTML با کدهای جاوا اسکریپت). به این صورت شما مزیت‌های ذاتی HTML و CSS را یکجا از دست می‌دید؛ چون دیگه نمی‌تونید HTML جدا یا CSS جدای از جاوا اسکریپت را داشته باشین. در حالیکه در Angular این دو یا این سه (TypeScript، HTML و CSS) از هم جدا هستند که مزیت آن دسترسی به انواع ادیتورهایی هست که بدون اینکه برای Angular نوشته شده باشند، در همان بدو معرفی آن، با آن سازگار هستند که سادگی توسعه را به همراه داره. شاید تولید کامپوننت‌های ساده React تولید شده با کدهای جاوا اسکریپتی ساده باشه، اما کمی که حجم آن بیشتر شد، کنترل و مدیریت این مخلوط، سخت‌تر و سخت‌تر میشه و به علاوه مخلوط کردن کدهای یک فریم ورک با HTML و CSS خیلی شبیه به PHP کلاسیک و یا ASP کلاسیک هست و این روزها کسی را پیدا نمی‌کنید که برای پروژه‌های واقعی حتی از PHP در حالت کلاسیک آن بدون یک فریم ورک جانبی استفاده کنه. در Angular از همان بدو امر مباحث طراحی ماژول‌ها، کامپوننت‌ها و جدا سازی کدها به صورت ذاتی طراحی شده‌اند.
        - مزیت کار کردن با TypeScript در مقایسه با ES6 خالص در React، امکان دسترسی به کامپایل آفلاین هست و مباحث پیشرفته‌ی کامپایلر مانند tree-shaking (حذف کدهای مرده) و AOT (a head of time compilation) که سبب می‌شن هم حجم نهایی کمتری تولید شود و هم پیش از اجرای برنامه در مرورگر و سپس یافتن باگ‌های احتمالی در زمان اجرا، پیش از موعد و توسط کامپایلر این باگ‌ها گزارش شوند. اگر قصد داشته باشید به یک چنین کیفیت و بررسی کدی در React برسید، باید تعداد آزمون‌های واحد قابل توجهی را داشته باشین تا بتونید یافتن مشکلاتی را که کامپایلر TypeScript گوشزد می‌کند، شبیه سازی کنید. همچنین شما در TypeScript می‌تونید به تمام امکانات پیشرفته‌ی زبان جاوا اسکریپت (حتی پس از ES6) دسترسی داشته باشید، اما کد نهایی جاوا اسکریپتی تولید شده‌ی توسط آن‌را برای ES5 که تمام مرورگرها از آن پشتیبانی می‌کنند، تولید کنید که این هم خودش یک مزیت مهم هست. بنابراین TypeScript فقط یک static type checker ساده نیست.
        - اینکه Angular یک فریم‌ورک هست به خودی خودش یک مزیت مهم هست نسبت به React که یک کتابخانه است و اجزای آن باید از منابع مختلفی تهیه شوند. فریم ورک یعنی به روز رسانی‌های منظم تمام اجزای آن توسط خود تیم Angular و سازگاری کامل و یک‌دست هر جزء با نگارش فعلی یا همان آخرین نگارش موجود. اگر با دنیای وابستگی‌های ثالث در یک پروژه‌ی واقعی کار کرده باشید به خوبی می‌دونید که هر چقدر تعداد آن‌ها کمتر باشند، نگهداری طولانی مدت آن پروژه آسان‌تر می‌شود؛ چون روزی ممکن است آن کتابخانه‌ی ثالث دیگر توسعه پیدا نکند، یا منسوخ شود یا دیرتر از آخرین نگارش ارائه شده به روز رسانی شود. مزیت داشتن یک فریم ورک یک‌دست، درگیر نشدن با این مسایل است؛ خصوصا اینکه عموما کتابخانه‌های ثالث کیفیتشون در حد کتابخانه‌ی اصلی نیست و اینکه مثلا خود تیم Angular ماژول روتر، اعتبارسنجی یا فرم‌های اون رو توسعه می‌ده، قطعا کیفیتشون از کتابخانه‌های ثالث دیگه بهتر هست.
        - در مورد سرعت و کارآیی و حتی مصرف حافظه، مطابق  یک benchmarck خیلی معتبر، وضعیت Angular اندکی بهتر از React است؛ هرچند در کل از این لحاظ به هم نزدیک هستند.
        - این مباحث انحصاری شدن و این‌ها هم در مورد محصولات سورس باز، زیاد مفهومی ندارند و بیشتر یکسری شعار ایدئولوژیک هست توسط کسانیکه حتی تغییر رفتار این شرکت‌ها را هم دنبال نمی‌کنند و منابع و ماخذی رو که مطالعه کردن مربوط به یک دهه قبل هست. 
        • #
          ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۱۷:۱۶
          فلسفه صحیح ری اکت : ساده گی، ماژولاریتی (استفاده مجدد) و کامپوزیشن (ترکیب بندی) --- این فلسفه برای یونیکسی ها آشناست.

          ری اکت CSS و HTML رو در قالب کامپوننت‌ها کپسوله میکند و یک تضمین بوجود می‌آورد که همه جا معتبر رفتار کند. (اصول طراحی )

          میتوان ری اکت رو بدون استفاده از JSX   هم استفاده کرد.! مطمئن هستید که JSX رو درک میکنید ؟

          میتوان ری اکت رو با TypeScript هم استفاده کرد ! ولی فک نکنم کار عاقلانه ای باشه که انگولار را بدون تایپ اسکریپت استفاده کرد.!

          ری اکت یک کتابخانه است  که فقط لایه ویو شما را شامل میشود. پس سرور چه میشود؟ کسی هست که RESTful API رو نشناسه؟ تجربه کاری با نود جی رو داشته اید؟ (-- نگید که این لذت رو تجربه نکرده اید --) (استک‌های فروان)

          ابزارهای همراه ری اکت بهتر بشناسید ! Redux موضوعی نیست که منحصر به ری اکت باشه. این یک مدل طراحی ارائه می‌دهد.! روتر‌های ری اکت رو از نسخه 4 به بعد امتحان کنید.-- ابزارهای متن باز رو دست کم نگیرید!

          جریان داده یک طرفه! اوج سادگی، زیبایی و تست پذیری رو همراه داره. اجزای یک صفحه در قالب یک درخت واره هستند که جریان داده از ریشه به سمت برگ‌ها حرکت میکنه و جریان جدید اطلاعات از برگ‌ها توسط کال بک‌ها به پدر‌ها منتقل میشود . ---‌تر و تمیز و مرتب ---

          کدهایی که مایکروسافت و گوگل آزاد گذاشته اند یک جنبه تأمین مالی رو حتما همراه دارند.... معنی آزادی نرم افزار جور دیگری بیاندیشید! کسانی که این پروژه‌ها بروز میکنند و پیش میبرند چه چیزی عایدشان میشود؟
          • #
            ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۱۸:۰۰
            منظورتون رو از سرور ساید متوجه نمیشم. هیچ یک از کتابخانه‌های بالا سرورساید نیستن. همه کتابخانه‌های spa فقط سمت کاربر را پوشش میدهند و angular هم بدین شکل است . تنها موردی که انگیولار پوشش میدهد وجود کتابخانه‌های همراهی چون rxjs است که البته قابل تغییر نیز هست. در صورتی که در ری اکت وجود ندارد.دیگر فرقی نمیکند که سمت سرور با چه فناوری نوشته شده است تنها جنبه ای که سمت سرور ایفا میکند وجود یک سرویس پاسخگوست که REST Api یکی از آن هاست خواه php خواه .net و حتی node js و...
            در حین توسعه نکات زیادی باید مورد توجه قرار بگیرد اول اینکه ری اکت  نیازمند و محتاج کتابخانه‌های متفرقه ای هست که باید با انتخاب خودتان استفادده شوند حال اگر در نظر بگیریم در یکی از آپدیت‌ها ناسازگاری صورت بگیرد میتواند کل پروژه را تحت تاثیر قرار بدهد ولی در انگیولار از آنجا یک دستی کار توسط انگیولار تامین میشود کمتر این مشکلات دیده میشود ، همین الانش هم گاها مشکلاتی در این حالت رخ میدهد وای به حال اینکه توسط هیچ منبعی این یک دستی صورت نگیرد. حال تصور کنید در آپدیت عظیم یک پروژه چگونه یک مشکل کوچک میتواند کل کار را برای مدتی بر زمین بزند با این ادعا که کتابخانه‌های متن باز و رایگان تحت لایسنس‌های مختلف داریم.
            در لینکی که قرار دادید نوشته است که کامپوننت‌های خود را کوچک نگه دارید یعنی اینکه توسعه دهنده میداند که اگر یک کامپوننت بخواهد بزرگ شود به چه دردسر زیادی میرسد و چه مخلوطی از کدها را خواهد داشت.
            استفاده از تایپ اسکریپت برای انگیولار یک نقطه ضعف نیست بلکه یک مزیت محسوب میشود. استفاده از تایپ اسکریپ باعث میشود نگهداری کد ساده‌تر باشد و کدها را در قالب ساده‌تر و با سرعت بیشتری میتوان نوشت. هر روز نسخه جدید از مرورگها با پشتیبانی از فناوری‌های جدید می‌آیند ولی بنا به مسائلی چون عدم پشتیبانی مرورگرها و یا قدیمی بودن مرورگر کاربر مجبور هستیم کدها را به شکل قدیمی بنویسیم و شاید این کدهای جدید باعث سرعت و کارایی بهتر باشند ولی با تایپ اسکریپت میتوان در آینده تنها یا یک ترانسپایل ساده به هر ورژن از ES تبدیل کنیم بدون اینکه نیاز به بازنویسی کد داشته باشیم که مستلزم وقت و هزینه خواهد بود. پس کدی که الان نوشته میشود در واقع کد به روز برای آینده هم محسوب میشود.
            از نظر جنبه مالی همه پروژها به همین صورت هستند و ری اکت هم مستثنی نیست. همه کتابخانه هایی که متن باز هستند اگر به سود دهی نرسند و یا دیگر راضیشان نکند ان را رها میکنند. ابزرهای متن باز هم بدین صورت هستند هیچ شرکتی نمیآید پول و زمانش را صرف چیزی کند که برایش هیچ منفعتی به دنبال نداشته باشد و این قانون اول تجارت است. آیا فیس بوک همانند مایکروسافت یا گوگل نیست؟

            ولی در نهایت هر دو ابزار و دیگر ابزارها هستند و تیم سازنده با توجه به نیازها باید ابزار خود را انتخاب کند.
            • #
              ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۲۰:۴۵
              توی صحبت هایی که شده، اکثرا بحت تایپ اسکریپت بیان میشه، بلا شک این یک ترانس پایلر بسیار قوی و محبوب هست. ری اکت رو هم میشه با تایپ اسکریت استفاده کرد و منحصر به انگیولار نیست! این موضوع که ری اکت با چی نوشته شده و قراره ساپورتش در آینده چگونه باشه از این مبحث جداست. شما که جدی هستید ری اکت رو با تایپ اسکریپت استفاده کنید!
              در ری اکت، شما به کتابخانه‌های غیر و ثالث نیازمند هستید! این در نگاه اول (که اکثر دوستان هم دارند) یک عیب شناخته میشود، در حالی که از دید یک توسعه دهنده فعال یک نقطه مثبت قوی تلقی میشود. برنامه نویسان می‌دانند که از چه چیزی استفاده کنند. در شروع کار با ری اکت مطمئن باشید که در تعدد کتابخانه‌ها گم خواهید شد ولی پس از اندکی صرف زمان، مسیر خود را پیدا خواهید کرد. لطفا لطفا با غیر قابل اعتماد خواندن کتابخانه‌های متن باز، تلاش هایی که سالیان سال است کشیده شده را زیر سوال نبرید.! شما ((( آزاد ))) هستید که از چه کتابخانه ای استفاده کنید ولی اگر انتخاب اشتباهی داشته اید مأیوس نشوید، بجای دست به دامان شرکت‌های غول بشوید جوری دیگری بیاندیشید. انتخاب‌های اشتباه احتمالی خود را روی همه موارد بسط ندهید.
              ری اکت جاهای زیادی امتحان شده! ::: نمونه‌های دم دستی مثله ::: سایت فیس بوک، برنامه اینستاگرام که روی گوشی شما نصب است، اسکایب، ایمیل اوتلوک مایکروسافت (که من از این سرویس مدتهاست استفاده میکنم)، سایت هکر رنک و .... و ...   .
              --- شاید شعار باشه ولی همه‌ی ما ، نفر به نفر در پیشبرد این علوم و ابزارها دخیل هستیم. اگه همه ری اکتی باشن اشتباهه! و به همین صورت اگه همه انگیولاری باشن.
              • #
                ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۲۱:۱۵
                جهت اطلاع
                کاربر «مرتضی رییسی» به علت «نفرت پراکنی» علیه کاری که ما در این سایت انجام می‌دهیم، از این سایت حذف شد و همچنین قسمت‌های بی‌ربط نظرات این شخص، حذف و ویرایش شدند.
                • #
                  ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۲۳:۵۴
                  در این زمینه باید بگم شاید ایشون جای دیگه ای حرفی زده باشن که واقعا نفرت پراکنی باشه و من ازش خبر ندارم. ولی کلا همه ما با این بحث هایی که حتی بعضا بصورت متعصب گونه بین کسانی که از ابزارهای ماکروسافت استفاده میکنن و سایرین مثل جاواییا پیش میاد آشنا هستیم. بنظرم تا جایی که کسی شخصیش نکنه یا بی احترامی نکرده بزاریم آزادانه حرفاشونو بزنن.
                  با تشکر از همه دوستان.
                • #
                  ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۱۴:۲۲
                  به نظرم اگر بر اساس مطالبی که فقط در این پست، کاربر «مرتضی رییسی»  مطرح کرده اند باشد، استفاده از نفرت پراکنی شاید زیاده روی باشد. خوب هست که بگذاریم نظرات مخالف و موافق بیان شود، هر چند که دارای جبهه گیری خاصی باشد. این که فلان کتابخانه را چون فلان شرکت توسعه داده به درد نمی‌خوره شاید نشان از تعصب داشته باشد. قبلا که مایکروسافت به صورت انحصاری عمل می‌کرد جامعه‌ی نرم افزار آزاد آن را می‌کوبیدند، الان هم که به صورت آزاد کتابخانه‌ها و فریم ورک هایش را منتشر می‌کنند باز هم به دلایلی دیگر از جمله مواردی اینجا هم بهش اشاره کردند آن را می‌کوبند.
                  قرار نیست اینجا کاربری، کاربر دیگری را قانع کند. هر کسی نظرات و تجربه هایش را بیان می‌کند. بقیه کاربران هم می‌توانند تحقیق کنند و از این بحث‌ها استفاده مفید ببرند. اگر کسی علیه انگولار صحبت کرد تا زمانی که بحث تعصب پیش نیامده است، بقیه کاربران می‌توانند بروند تحقیق کنند و نتیجه گیری درست را انجام بدهند.
                  • #
                    ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۱۴:۴۳
                    چند نکته‌ی مهم
                    - قسمت‌های نفرت انگیز نظرات این شخص حذف و ویرایش شدند.
                    - بحث فنی مشکلی ندارد. منتها مشکل این افراد بحث فنی نیست.
                    - بجای کمک و همکاری، بررسی می‌کنند شما در سایت مشغول به چه کاری هستید، مثلا چندتا مطلب در مورد انگیولار منتشر کرده‌اید، بلافاصله شروع می‌کنند به سمپاشی در این مورد خاص. یعنی این افراد مطلقا به دنبال بحث آزاد نیستند. به دنبال صدمه زدن هستند. اینجا بحث فریم ورک خاصی هم مطرح نیست. شما شروع کنید در مورد مثلا Vue.js مطلب بنویسید؛ یک ماه بعدش شروع می‌کنند به سمپاشی در این مورد خاص. شروع کنید در مورد NET Core. مطلب تهیه کنید، بلافاصله تخریب این مورد را شروع می‌کنند.
                    - اینجا یک جمع هست و حضور در آن مستلزم درک چارچوب آن و هماهنگ شدن با آن است یا ترک این سایت؛ نه یک گوشه ایستادن و مدام سمپاشی کردن.
                    - شعور حضور در یک جمع حکم می‌کند، در این سایت که اساسا مایکروسافتی هست، مدام خصوصا در مورد کارهای سورس باز آن، زمانیکه مجوز این کارها بر اساس مجوزهای رسمی و پذیرفته شده‌ی دنیای سورس باز است، نفرت پراکنی نشود.
                    - احتمالا بر اساس منطق این شخص، تمام کارهای سورس بازی که ما تا الان انجام دادیم «کثیف» (قسمت‌هایی که حذف شدند) و بر مبنای تئوری توطئه هستند.
                    - اگر سابقه‌ی این افراد نفرت پراکن را بررسی کنید، به هیچ پروژه‌ی سورس باز به درد بخوری نخواهید رسید. فقط به دنبال توهین، صدمه زدن، نا امید کردن و از بین بردن انرژی مثبت افراد خصوصا فعال سایت هستند.
                     
                    نتیجه‌ی گیری: اگر خیری ندارید، شر نرسانید. اینجا یک جمع در اساس مایکروسافتی هست. یا با آن هماهنگ شوید، یا آن‌را ترک کنید.
                    • #
                      ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۱۶:۵۲
                      آقای نصیری.شما زمانی میتوانید بگویید اینجا در اساس یک جمع ماکروسافتی است که اجازه انتشار مطالب غیر ماکروسافتی را ندهید.من به شخصه خودم ماکروسافتی هستم ولی آیا واقعا ابزارهای ماکروسافت به تنهایی پاسخگوی همه نیازهای ما هستند؟یعنی بطور مثال زمانی که sqlServer پاسخگوی نیاز شما نیست و مجبورید از یک دیتابیس غیر ماکروسافتی استفاده کنید وبعد متوجه می‌شوید آن دیتابیسی که انتخاب کرده اید و اتفاقا قابلیت‌های بسیار خوبی هم دارد از آن دفاع نمیکنید؟ ایا اگر زمانی که بحث بین sqlServer و دیتابیسی که شما انتخاب کرده اید پیش میاید شما دلیل انتخاب خود را مطرح نمی‌کنید و از آن دفاع نمیکنید؟ بنظرم اینکه بگویید این سایت از اساس ماکروسافتی است و هر کس که با آن موافق نیست برود از اساس اشتباه است زیرا اولا ما ماکروسافتی‌ها بر اساس نیاز ممکن است از ابزارهای دیگری نیز استفاده کنیم و دوما شما اجازه انتشار مطالب غیر ماکروسافتی را نیز داده اید و این خود باعث بوجود آمدن این نوع بحث‌ها می‌شود.بهتر است در محیط هایی که خودمان آنها را کنترل و اداره میکنیم آزادی بیان را رعایت کنیم.و با بوجود آمدن این نوع بحث‌ها تصمیم گیری در رابطه با طرف‌های بحث را با دیگر خوانندگان بدهیم. با تشکر.
                      • #
                        ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۱۷:۳۴
                        ضرورتی به تکرار اصل مشکل که «تفرقه پراکنی» و «ترویج نفرت» هست، نیست. اینکه ما اینجا وقت گذاشتیم در مورد TypeScript و همچنین Angular مطلب تهیه کردیم، بعد شخصی اینجا تمام توانش را جهت ترویج «تئوری توطئه» در مورد این محصولات صرف کند، قابل تحمل نیست. شما اگر در جمعی قرار گرفتید که برای مثال در مورد TypeScript و همچنین Angular به صورت منظم مطلب تهیه می‌کنند، اخلاق حکم می‌کند که با آن‌ها همکاری کنید یا آن سایت را ترک کنید، بجای سمپاشی در این مورد؛ بجای سرد کرد و گرفتن انگیزه‌ی مثبت از این افراد؛ بجای کثیف خواندن این پروژه‌های سورس باز با کیفیت، چون توسط گروه و قبیله‌ی شما ارائه نشدند و نام چند شرکت بزرگ پشت آن‌ها است.

                        نتیجه گیری: یک جمع بر اساس «هم‌دلی» و «همراهی» می‌توانند رشد کنند و یا ... «جمع» نامیده نمی‌شوند.
                        • #
                          ‫۶ سال و ۶ ماه قبل، جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۱
                          من به شخصه با نظر آقای نصیری موافقم.
                          اگر شخصی برنامه نویس باشد و توانایی یادگیری داشته باشد می‌تواند تمام تکنولوژی‌ها رو بررسی کند و یک یا چند تکنولوژی رو بر اساس نیاز انتخاب کند.
                          بحث نه ماکروسافت هست ونه گوگل و غیره
                          مهم داشتن تکنولوژی و همراه شدن با تکنولوژی‌ها می‌باشد. حال اینکه بیایم آنگولار رو زیر سوال ببریم یا بگوییم ماکروسافت خوب نیست و یا ری اکت بهتر هست همه این موضوعات مرتبط با نحوه استفاده از تکنولوژی می‌باشد.

                          در نهایت تخریب یک مطلب و یا یک تکنولوژی دردی را دوا نمی‌کند. اگر توانایی ایجاد یک فریم ورک را دارید طراحی کنید تا همه لذت ببرند نه اینکه فقط حرف زده شود