Performance در AngularJS قدم اول
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: یک دقیقه

به احتمال زیاد برنامه نویسانی که از AngularJS در پروژه‌های خود استفاده می‌کنند، در برخی موارد کند شدن در Rendering و Binding صفحات را تجربه کرده اند. این مقاله مطالب خیلی ساده و راحتی در خصوص استفاده درست و بهینه از Binding می‌باشد.

قدم اول و مهم بحث on time binding هست:
در برخی موارد ما اطلاعاتی که فقط یکبار Bind می‌شوند و در طول اجرا هیچ تغییری نمی‌کنند را درست Bind نمی‌کنیم. برای مثال فرض کنید می‌خواهیم عنوان صفحه را در یک تگ h1 نمایش دهیم. به صورت معمول همه‌ی ما از روش زیر استفاده می‌کنیم.
<h1>{{title}}</h1>

اما این روش درست نیست! چرا؟

AngularJS برای Rendering طرف View از Watcher‌ها استفاده می‌کند که در هر لحظه Binding‌ها را رصد می‌کنند و در صورت تغییر قسمت مورد نظر از View، دوباره Render می‌شود. بحث اصلی خود Watcher‌ها هستند که حتی Binding‌هایی که هیچ وقت مقادیر آنها تغییر نمی‌کنند نیز رصد می‌شود و این باعث کندی عمل Watching در AngularJS می‌شود. در AngularJS نسخه‌ی 1.3 به بعد امکانی فراهم شده‌است که شما بتوانید Binding‌هایی را که یک بار بیشتر تغییر نمی‌کنند، مشخص کنید. به کد زیر دقت کنید:
<h1>{{::title}}</h1>
بله دقیقا به همین راحتی! شما با اضافه کردن :: در ابتدای هر Binding مشخص می‌کنید که این قسمت از View فقط یک بار Render شود. این عمل باعث می‌شود Watcher AngularJS کار کمتری انجام دهد.

به زودی مقاله‌های بیشتری در خصوص Performance در AngularJS خواهم نوشت. امیدوارم لذت برده باشید.

  • #
    ‫۹ سال و ۳ ماه قبل، شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ساعت ۱۸:۰۹
    در نسخه‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانید از Angular bindonce استفاده کنید.