شروع به کار با AngularJS 2.0 و TypeScript - قسمت دوم - معرفی کامپوننت‌ها
اندازه‌ی قلم متن
تخمین مدت زمان مطالعه‌ی مطلب: چهارده دقیقه

در قسمت قبل، پیشنیازهای کار با AngularJS 2.0 مرور و دریافت شدند. اگر مطالب آن‌را پیگیری کرده باشید، هم اکنون باید در پوشه‌ی node_modules واقع در ریشه‌ی پروژه، تمام اسکریپت‌های لازم جهت شروع به کار با AngularJS 2.0 موجود باشند.


تعاریف مداخل فایل index.html یک سایت AngularJS 2.0

پروژه‌ای که در اینجا در حال استفاده است یک برنامه‌ی ASP.NET MVC 5.x است؛ اما الزامی هم به استفاده‌ی از آن وجود ندارد. یا یک فایل index.html را به ریشه‌ی پروژه اضافه کنید و یا فایل Views\Shared\_Layout.cshtml را به نحو ذیل تغییر دهید:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
    <meta charset="utf-8" />
    <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0">
    <title>@ViewBag.Title - My ASP.NET Application</title>
 
    <link href="~/node_modules/bootstrap/dist/css/bootstrap.css" rel="stylesheet" />
    <link href="~/app/app.component.css" rel="stylesheet"/>
    <link href="~/Content/Site.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
 
    <!-- 1. Load libraries -->
    <!-- IE required polyfills, in this exact order -->
    <script src="~/node_modules/angular2/es6/dev/src/testing/shims_for_IE.js"></script>
    <script src="~/node_modules/es6-shim/es6-shim.min.js"></script>
    <script src="~/node_modules/systemjs/dist/system-polyfills.js"></script>
 
    <script src="~/node_modules/angular2/bundles/angular2-polyfills.js"></script>
    <script src="~/node_modules/systemjs/dist/system.src.js"></script>
    <script src="~/node_modules/rxjs/bundles/Rx.js"></script>
    <script src="~/node_modules/angular2/bundles/angular2.dev.js"></script>
 
    <!-- Required for http -->
    <script src="~/node_modules/angular2/bundles/http.dev.js"></script>
 
    <!-- Required for routing -->
    <script src="~/node_modules/angular2/bundles/router.dev.js"></script> 
 
    <!-- 2. Configure SystemJS -->
    <script>
        System.config({
            packages: {
                app: {
                    format: 'register',
                    defaultExtension: 'js'
                }
            }
        });
        System.import('app/main')
              .then(null, console.error.bind(console));
    </script>
</head>
<body>
    <div>
        @RenderBody()
        <pm-app>Loading App...</pm-app>
    </div>
 
    @RenderSection("Scripts", required: false)
</body>
</html>
در اینجا ابتدا تعاریف مداخل بوت استرپ و css‌های سفارشی برنامه را مشاهده می‌کنید.
سپس کتابخانه‌های جاوا اسکریپتی مورد نیاز جهت کار با AngularJS 2.0 به ترتیبی که ذکر شده‌، باید تعریف شوند.
ذکر /~ در ابتدای آدرس‌ها، مختص به ASP.NET MVC است. اگر از آن استفاده نمی‌کنید، نیازی به ذکر آن هم نیست.
در ادامه تعاریف System.JS ذکر شده‌است. System.JS کار بارگذاری ماژول‌های برنامه را به عهده دارد. به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا به ازای هر قسمت جدید برنامه، مدخلی را در اینجا اضافه کرد و کار بارگذاری آن‌ها خودکار خواهد بود. فرمت register ایی که در اینجا ذکر شده‌است، تا ماژول‌های استاندارد با فرمت ES 6 را نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین با ذکر و تنظیم پسوند پیش فرض به js، دیگر نیازی نخواهد بود تا در حین تعریف importها در قسمت‌های مختلف برنامه، پسوند فایل‌ها را به صورت صریح ذکر کرد. مبحث improtها مرتبط است به مفاهیم ماژول‌ها در ES 6 و همچنین TypeScript.
سطر System.import کار بارگذاری اولین ماژول برنامه را از پوشه‌ی app قرار گرفته در ریشه‌ی سایت انجام می‌دهد. این ماژول main نام دارد.


نوشتن اولین کامپوننت AngularJS 2.0

برنامه‌های AngularJS 2.0 متشکل هستند از تعدادی کامپوننت و سرویس:


 و هر کامپوننت تشکیل شده‌است از:


- یک قالب یا Template: با استفاده از HTML تعریف می‌شود و کار تشکیل View و نحوه‌ی رندر کامپوننت را مشخص می‌کند. در این Viewها با استفاده از امکانات binding و directives موجود در AngularJS 2.0 کار دسترسی به داده‌ها صورت می‌گیرد.
یک کلاس: کار این کلاس که توسط TypeScript تهیه می‌شود، فراهم آوردن کدهای مرتبط با قالب است. برای مثال این کلاس حاوی تعدادی خاصیت خواهد بود که از اطلاعات آن‌ها در View مرتبط استفاده می‌شود. همچنین این کلاس می‌تواند حاوی متدهای مورد نیاز در View نیز باشد؛ برای مثال متدی که کار نمایش یا مخفی سازی یک تصویر را با کلیک بر روی دکمه‌ای انجام می‌دهد.
- متادیتا: متادیتا (یا decorator در اینجا) به AngularJS 2.0 اعلام می‌کند که این کلاس تعریف شده، صرفا یک کلاس ساده نیست و باید به آن به صورت یک کامپوننت نگاه شود.

در ذیل، کدهای یک کامپوننت نمونه‌ی AngularJS 2.0 را مشاهده می‌کنید:
import { Component } from 'angular2/core';
 
@Component({
    selector: 'pm-app',
    template:`
    <div><h1>{{pageTitle}}</h1>
        <div>My First Component</div>
    </div>
    `
})
export class AppComponent {
    pageTitle: string = "DNT AngularJS 2.0 APP";
}
در انتهای کدها، یک کلاس را مشاهده می‌کنید که کار تعریف خواص و متدهای مورد نیاز توسط View را انجام می‌دهد.
بلافاصله در بالای این کلاس، متد decorator ایی را به نام Component مشاهده می‌کنید. این متادیتا است که به AngularJS 2.0 اعلام می‌کند، کلاس AppComponent تعریف شده، یک کامپوننت است و نه تنها یک کلاس ساده.
در متد Component تعریف شده، قالب یا template نحوه‌ی رندر این کامپوننت را مشاهده می‌کنید.
در ابتدای این ماژول نیز کار import تعاریف مرتبط با متد ویژه‌ی Component، از هسته‌ی AngularJS 2.0 انجام شده‌است تا کامپایلر TypeScript بتواند این فایل ts را کامپایل کند.


مروری بر نحوه‌ی تعریف class در TypeScript

مرور جامع کلاس‌ها در TypeScript را در مطلب «مبانی TypeScript؛ کلاس‌ها» می‌توانید مطالعه کنید. در اینجا جهت یادآوری، خلاصه‌ای از آن‌را که نیاز داریم، بررسی خواهیم کرد:
- جهت تعریف یک کلاس، ابتدا واژه‌ی کلیدی class به همراه نام کلاس ذکر می‌شوند.
- در AngularJS 2.0 مرسوم است که نام کلاس را به صورت نام ویژگی مدنظر به همراه پسوند Component ذکر کنیم؛ مانند AppComponent مثال فوق. این نام pascal case است و با حروف بزرگ شروع می‌شود.
- همچنین مرسوم است در برنامه‌های AngularJS 2.0، کامپوننت ریشه‌ی سایت نیز AppComponent نامیده شود.
- در مثال فوق، واژه‌ی کلیدی export را نیز پیش از واژه‌ی کلیدی class مشاهده می‌کنید. به این ترتیب این کلاس خارج از ماژولی که در آن تعریف می‌شود، قابل دسترسی خواهد بود. اکنون این کلاس و فایل، تبدیل به ماژولی خواهند شد که توسط module loader معرفی شده‌ی در ابتدای بحث یا همان System.JS به صورت خودکار بارگذاری می‌شود و دیگر نیازی به تعریف مدخل script متناظر با آن در فایل index.html نخواهد بود.
- در بدنه‌ی کلاس، کار تعریف متدها و خواص مورد نیاز View صورت می‌گیرند. برای نمونه در اینجا تنها یک خاصیت «عنوان صفحه» تعریف شده‌است. در جاوا اسکریپت مرسوم است که نام خواص را camel case شروع شده با حروف کوچک تعریف کنیم. سپس نوع این خاصیت به صورت رشته‌ای تعریف شده‌است و در آخر مقدار پیش فرض این خاصیت ذکر گردیده‌است.
البته باید دقت داشت که الزامی به ذکر نوع خاصیت، در TypeScript وجود ندارد. همینقدر که مقدار پیش فرض این خاصیت رشته‌ای است، بر اساس ویژگی به نام Type inference در TypeScript، نوع این خاصیت نیز رشته‌ای درنظر گرفته خواهد شد و دیگر نمی‌توان برای مثال یک عدد را به آن انتساب داد.
- سطح دسترسی خواص تعریف شده‌ی در یک کلاس TypeScript به صورت پیش فرض public است. بنابراین در اینجا نیازی به ذکر صریح آن نبوده‌است.


مروری بر متادیتا یا decorator یک کلاس در AngularJS 2.0

خوب، تا اینجا کلاس AppComponent تعریف و همچنین export شد تا توسط system.js به صورت خودکار بارگذاری شود. اما این کلاس به خودی خود صرفا یک کلاس TypeScript ایی است و توسط AngularJS شناسایی نمی‌شود. برای معرفی این کلاس به صورت یک کامپوننت، از یک تزئین کننده یا decorator ویژه به نام Component استفاده می‌شود که بلافاصله در بالای تعریف کلاس قرار می‌گیرد؛ چیزی شبیه به data annotations یا attributes در زبان #C.
یک decorator متدی است که اطلاعاتی اضافی را به یک کلاس، اعضاء و متدهای آن و یا حتی آرگومان‌های آن متدها، الصاق می‌کند. این ویژگی قرار است به صورت استاندارد در ES 2016 یا نگارش بعدی جاوا اسکریپت حضور داشته باشد و در حال حاضر توسط TypeScript پشتیبانی شده و در نهایت به کدهای ES 5 قابل اجرای در تمام مرورگرها ترجمه می‌شود.
یک decorator همیشه با @ شروع می‌شود و AngularJS 2.0 به همراه تعدادی decorator توکار است؛ مانند Component. از آنجائیکه decorator یک متد است، همیشه به همراه یک جفت پرانتز () ذکر می‌شود و در انتهای آن نیازی به ذکر سمی‌کالن نیست. در اینجا تزئین کننده‌ی Component یک شیء را می‌پذیر که به همراه تعدادی خاصیت است. به همین جهت پارامتر آن به صورت {} ذکر شده‌است.
خاصیت selector یک کامپوننت مشخص می‌کند که نام directive متناظر با این کامپوننت چیست:
 selector: 'pm-app',
 از این نام، به صورت یک المان جدید و سفارشی HTML جهت تعریف این کامپوننت استفاده خواهیم کرد. برای مثال اگر به کدهای ابتدای بحث دقت کنید، نام pm-app به صورت ذیل و به شکل یک تگ جدید HTML استفاده شده‌است:
    <div>
        @RenderBody()
        <pm-app>Loading App...</pm-app>
    </div>
همچنین یک کامپوننت همواره به همراه یک قالب است که نحوه‌ی رندر آن‌را مشخص می‌کند:
  template:`
 <div><h1>{{pageTitle}}</h1>
<div>My First Component</div>
 </div>
 `
 در اینجا از back tick مربوط به ES 6.0 که توسط TypeScript نیز پشتیبانی می‌شود، جهت تعریف یک رشته‌ی چندسطری جاوا اسکریپتی، استفاده شده‌است.
همچنین {{}} به معنای تعریف data binding است. به این ترتیب مقداری که قرار است به صورت تگ h1 رندر شود، از خاصیت pageTitle کلاس مزین شده‌ی توسط این ویژگی یا decorator تامین خواهد شد؛ یعنی مقدار پیش فرض خاصیت pageTitle در کلاس AppComponent.


import اطلاعات مورد نیاز جهت کامپایل یک فایل TypeScript

تا اینجا مفاهیم موجود در کلاس AppComponent را به همراه متادیتای آن بررسی کردیم. اما این متادیتای جدید کامپوننت، به صورت پیش فرض ناشناخته‌است:


همانطور که مشاهده می‌کنید، در اینجا ذیل کامپوننت، خط قرمزی جهت یادآوری عدم تعریف آن، کشیده شده‌است. در TypeScript و یا ES 6، پیش از استفاده از یک کلاس یا متد خارجی، نیاز است به module loader اعلام کنیم تا آن‌را باید از کجا تامین کند. اینکار توسط عبارت import انجام می‌شود که شبیه به عبارت using در زبان سی‌شارپ است. عبارت import جزئی از استاندارد ES 6 است و همچنین در TypeScript نیز پشتیبانی می‌شود. به این ترتیب امکان دسترسی به ویژگی‌های export شده‌ی از سایر ماژول‌ها را در ماژول فعلی (فایل فعلی در حال کار) خواهیم یافت. نمونه‌ی آن‌را با ذکر واژه‌ی کلیدی export پیش از کلاس AppComponent پیشتر ملاحظه کردید.
این ماژول‌های خارجی می‌توانند سایر ماژول‌ها و فایل‌های ts نوشته شده‌ی توسط خودمان و یا حتی اجزای AngularJS 2.0 باشند. طراحی AngularJS 2.0 نیز ماژولار است و از ماژول‌هایی مانند angular2/core، angular2/animation، angular2/http و angular2/router تشکیل شده‌است.
برای نمونه متادیتای کامپوننت، در ماژول angular2/core قرار دارد. به همین جهت نیاز است در ابتدای ماژول فعلی آن‌را import کرد:
import { Component } from 'angular2/core';
کار با ذکر واژه‌ی کلیدی import شروع می‌شود. سپس جزئی را که نیاز داریم داخل {} ذکر کرده و در آخر مسیر یافتن آن‌را مشخص می‌کنیم.


ساخت کامپوننت ریشه‌ی یک برنامه‌ی AngularJS 2.0

در ابتدای بحث که تعاریف مداخل مورد نیاز جهت اجرای یک برنامه‌ی AngularJS 2.0 ذکر شدند، عنوان شد که system.js به دنبال ماژول آغازین app/main می‌گردد.
بنابراین در ریشه‌ی پروژه، پوشه‌ی جدیدی را به نام app ایجاد کنید.
سپس یک فایل TypeScript جدید را به نام app.component.ts به این پوشه اضافه کنید. قالب این نوع فایل‌ها در add new item و با جستجو typescript در دسترس است و یا حتی یک فایل متنی ساده را هم با پسوند ts ایجاد کنید، کافی است.


نامگذاری این فایل‌ها هم مرسوم است به صورت ذکر نام ویژگی به همراه یک دات و سپس ذکر کامپوننت صورت گیرد. در اینجا چون قصد داریم کامپوننت ریشه‌ی برنامه را ایجاد کنیم، نام ویژگی آن app خواهد بود و نام کامل فایل به این ترتیب app.component.ts می‌شود.
سپس محتوای این فایل را به دقیقا معادل کدهای قسمت «نوشتن اولین کامپوننت AngularJS 2.0» ابتدای بحث تغییر دهید (همان import، متادیتا و کلاس AppComponent).

تا اینجا کامپوننت ریشه‌ی برنامه ایجاد شد. اما چگونه باید از آن استفاده کنیم و چگونه AngularJS 2.0 آن‌را شناسایی می‌کند؟ به این فرآیند آغازین شناسایی و بارگذاری ماژول‌ها، اصطلاحا bootstrapping می‌گویند. تنها صفحه‌ی واقعی موجود در یک برنامه‌ی تک صفحه‌ای وب، همان فایل index.html است و سایر صفحات و محتوای آن‌ها به محتوای این صفحه‌ی آغازین اضافه یا کم خواهند شد.
<div>
    @RenderBody()
    <pm-app>Loading App...</pm-app>
</div>
در اینجا برای نمایش اولین کامپوننت تهیه شده، نام تگ selector آن که توسط متادیتای کلاس AppComponent تعریف شد، در body فایل index.html به نحو فوق به صورت یک تگ سفارشی جدید اضافه می‌شود. به آن directive نیز می‌گویند.
خوب، اکنون module loader یا system.js چگونه این pm-app یا کامپوننت ریشه‌ی برنامه را شناسایی می‌کند؟
 System.import('app/main')
این شناسایی توسط سطر System.import تعریف شده‌ی در فایل index.html انجام می‌شود. در اینجا system.js، در پوشه‌ی app واقع در ریشه‌ی سایت، به دنبال ماژول راه اندازی به نام main می‌گردد. یعنی نیاز است فایل TypeScript جدیدی را به نام main.ts به ریشه‌ی پوشه‌ی app اضافه کنیم. محتوای این فایل ویژه‌ی بوت استرپ AngularJS 2.0 به صورت ذیل است:
/// <reference path="../node_modules/angular2/typings/browser.d.ts" />
 
import { bootstrap } from "angular2/platform/browser";
 
// Our main component
import { AppComponent } from "./app.component";
 
bootstrap(AppComponent);
این فایل ویژه را نیز مانند کلاس AppComponent که پیشتر بررسی کردیم، نیاز است از انتها به ابتدا بررسی کرد.
در انتهای این فایل متد bootstrap مربوط به AngularJS 2.0 را مشاهده می‌کنید. کار آن بارگذاری اولین ماژول و کامپوننت برنامه یا همان AppComponent است.
در ادامه نیاز است AppComponent را به این ماژول معرفی کرد؛ در غیراینصورت کامپایل نخواهد شد. برای این منظور سطر import این کلاس را از فایل app.component، مشاهده می‌کنید. در اینجا نیازی به ذکر پسوند ts. فایل app.component نیست.
سپس نیاز است محل تعریف متد بوت استرپ را نیز مشخص کنیم. این متد در ماژول angular2/platform/browser قرار دارد که به عنوان اولین import این فایل ذکر شده‌است.
سطر اول، مربوط است به تعریف فایل‌های d.ts. مربوط به TypeScript جهت شناسایی نوع‌های مرتبط با AngularJS 2.0. اگر اینکار صورت نگیرد، خطاهای ذیل را در حین کامپایل فایل‌های TypeScript دریافت خواهید کرد:
 node_modules\angular2\src\core\application_ref.d.ts(171,81): error TS2304: Build: Cannot find name 'Promise'.
node_modules\angular2\src\core\change_detection\differs\default_keyvalue_differ.d.ts(23,15): error TS2304: Build: Cannot find name 'Map'.
تهیه فایل main.ts تنها یکبار صورت می‌گیرد و دیگر با آن کاری نخواهیم داشت.

تا اینجا پوشه‌ی app واقع در ریشه‌ی سایت، یک چنین شکلی را پیدا می‌کند:



و اکنون اگر برنامه را اجرا کنیم (فشردن دکمه‌ی F5)، خروجی آن در مرورگر به صورت ذیل خواهد بود:

با توجه به اینکه در حال کار با یک برنامه‌ی جاوا اسکریپتی هستیم، باز نگه داشتن developer tools مرورگر، جهت مشاهده‌ی خطاهای احتمالی ضروری است.

در اینجا اگر خطایی وجود داشته باشد، یا اطلاعات اضافی مدنظر باشد، در console لاگ خواهند شد. برای مثال در اینجا عنوان شده‌است که برنامه در حالت توسعه در حال اجرا است. بهتر است برای ارائه‌ی نهایی، متد enableProdMode را در فایل index.html فراخوانی کنید.

همچنین در اینجا می‌توان HTML نهایی تزریق شده‌ی به صفحه را بهتر مشاهده کرد:



کدهای کامل این قسمت را از اینجا می‌توانید دریافت کنید: MVC5Angular2.part2.zip
برای اجرای آن، ابتدا به فایل project.json مراجعه کرده و یکبار آن‌را ذخیره کنید تا وابستگی‌های اسکریپتی پروژه از اینترنت دریافت شوند (این موارد در قسمت قبل مرور شدند). سپس یکبار هم پروژه را Build کنید تا تمام فایل‌های ts آن کامپایل شوند و در آخر، اجرای نهایی پروژه.


خلاصه‌ی بحث

یک برنامه‌ی AngularJS 2.0 متشکل است از تعدادی کامپوننت. بنابراین کلاسی را ایجاد خواهیم کرد تا کدهای پشتیبانی کننده‌ی View این کامپوننت را تولید کند. سپس این کلاس را با متادیتایی مزین کرده و توسط آن تگ سفارشی ویژه‌ی این کامپوننت و تگ‌های HTML تشکیل دهنده‌ی این کامپوننت را به AngularJS 2.0 معرفی می‌کنیم. در اینجا در صورت نیاز وابستگی‌های تعریف این متادیتا را توسط واژه‌ی کلیدی import دریافت می‌کنیم. نام این کلاس بهتر است Pascal case بوده و با حروف بزرگ شروع شود و همچنین به صورت نام ویژگی ختم شده‌ی به کلمه‌ی Component باشد. در اینجا حتما نیاز است این کلاس export شود تا توسط module loader قابل استفاده و بارگذاری گردد. اگر View این کامپوننت نیاز به دریافت اطلاعاتی دارد، این اطلاعات به صورت خواصی در کلاس کامپوننت تعریف می‌شوند. این خواص تعریف شده‌ی با سطح دسترسی عمومی، مرسوم است به صورت camel case تعریف شوند و حروف اول آن‌ها کوچک باشد.
  • #
    ‫۸ سال و ۵ ماه قبل، یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۰
    به نظر شما چه زمانی مناسب استفاده از vs2015 به همراه angularjs 2 در پروژه‌ها می‌باشد؟
    • #
      ‫۸ سال و ۵ ماه قبل، یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۱
      - نگارش مورد استفاده در این سری «بتا 15» است. بنابراین آنچنان شاهد تغییرات اساسی در API در دسترس آن نخواهید بود.
      همچنین نگارش نهایی آن هم به زودی در دسترس خواهد بود.
      + زمانیکه قرار است از فریم ورک‌های جاوا اسکریپتی SPA یا Single page applications مانند AngularJS استفاده شود، عملا دات نت تبدیل خواهد شد به فراهم کننده‌ی اطلاعات و دریافت کننده‌ی اطلاعات و نه بیشتر. بنابراین حداکثر به یک وب سرور نیاز خواهد بود؛ به همراه فناوری که بتواند JSON تولید کند (ارسال data به کلاینت) و JSON دریافت کند (دریافت data از کاربر). در این حالت اهمیتی ندارد که از MVC استفاده کنید یا از ASP.NET Web API و یا ... هر فناوری سمت سرور دیگری. همینقدر که این فناوری بتواند خروجی JSON را پردازش کند و یا در کنار آن وب سروری هم جهت هاست سایت فراهم باشد، کافی است.
      یعنی در این حالت قابلیت‌های رندر HTML فناوری‌هایی مانند ASP.NET MVC و هم ASP.NET Web forms فراموش خواهند شد؛ چون استفاده‌ای از توانمندی‌های آن‌ها نخواهیم کرد.
      استفاده از فریم ورک‌های SPA یعنی آزادی انتخاب نحوه‌ی ندر HTML نهایی و مدیریت فعالیت‌های کاربران در سمت کاربر. سمت سرور آن هم چیزی بیشتر از دریافت و یا ارسال data با فرمت JSON نیست.
  • #
    ‫۸ سال و ۵ ماه قبل، سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ساعت ۱۹:۰۷
    به روز رسانی: ارتقاء به نگارش «2.0.0rc.0 » 
    جزئیات این مورد و تغییرات مداخل ابتدایی، به همراه فایل main.ts جدید را در نظرات قسمت اول مطالعه بفرمائید.
  • #
    ‫۸ سال و ۴ ماه قبل، پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ساعت ۰۵:۵۸
    چند نکته‌ی تکمیلی
    - با ارائه‌ی نگارش RC، مداخل ذکر شده‌ی در صفحه‌ی index.html کاهش یافته و به فایل systemjs.config.js منتقل شده‌اند.
    - با استفاده از فایل systemjs.config.js دیگر نیازی به ذکر متد ({})  System.config در فایل index.html نیست.
    - تعاریف فایل main.ts اینبار از مسیر ذیل خوانده می‌شوند:
    /// <reference path="../typings/es6-shim.d.ts" />
    import {bootstrap} from '@angular/platform-browser-dynamic';
    - دیگر نیازی به ذکر typings/browser.d.ts نیست. همینقدر که فایل typings.json را به همراه تنظیم ذیل در فایل Package.json داشته باشید، مشکلی برای کامپایل فایل‌ها و مداخل مرتبط با ES 6 نخواهید داشت.
    "scripts": {
        "postinstall": "typings install"
      },
  • #
    ‫۸ سال و ۱ ماه قبل، شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۵۶
    نکات ارتقاء به نگارش RC5
    در نگارش RC5، فایل main.ts به این شکل تغییر کرده‌است و AppComponent را از طریق فایل جدید app.module.ts و خاصیت بوت استرپ آن دریافت می‌کند.
  • #
    ‫۷ سال و ۹ ماه قبل، پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵، ساعت ۲۲:۵۲
    چند نکته‌ی تکمیلی
    - با معرفی TypeScript 2.0، امکان ساده‌تری برای تعاریف فایل‌های typings و دریافت آن‌ها ارائه شده‌است. اطلاعات بیشتر
    - همچنین یک سری کتابخانه‌ی پیش‌فرض را در هم در فایل tsconfig.json می‌توان مقدار دهی کرد:
    {
        "compilerOptions": {
            "module": "commonjs",
            "target": "es5",
            "noImplicitAny": true,
            "strictNullChecks": true,
            "lib": [
                "dom",
                "es5",
                "es2015.promise"
            ]
        }
    }
    معرفی es2015.promise به صورت خودکار خطای «'Cannot find name 'Promise » را برطرف می‌کند. اطلاعات بیشتر
  • #
    ‫۷ سال و ۹ ماه قبل، دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۵

    سلام من پروژه خودم رو طبق مطالبی که در بالا گفتید ساختم ولی موقع Build کردن پیام خطای زیر رو بهم نشون میده هرچی هم سرچ کردم نتونستم چیزی پیدا کنم میشه به من بگید که اشکال کار من کجاستدر ضمن من همه چیز و به طور کامل نصب کردم؛ مثل Typescript,node,Web,Web Essentials

  • #
    ‫۷ سال و ۱ ماه قبل، پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۵:۳۵
    یک نکته‌ی تکمیلی
    روشی که در سری ابتدایی Angular مطرح شد‌ه‌است، مبتنی بر سیستم مدیریت ماژول‌های system.js هست. اما در نهایت روش توصیه شده‌ی توسط تیم Angular استفاده از Angular CLI است که مبتنی بر webpack است. این روش بسیار ساده‌تر (کار با ابزاری استاندارد)، ساخت‌یافته‌تر (به همراه تنظیماتی مبتنی بر best practices)، بهینه‌تر (به همراه بهینه سازی‌های بسیاری جهت کاهش حجم نهایی و کاهش تعداد فایل‌های تولیدی) و پیشرفته‌تر از روش system.js هست و توضیحات تکمیلی آن در مطلب « Angular CLI - قسمت پنجم - ساخت و توزیع برنامه» ارائه شده‌اند. این روشی است که برای ارائه‌ی نهایی از آن استفاده می‌شود و در مطالبی مانند «یکپارچه سازی Angular CLI و ASP.NET Core در VS 2017» و «سفارشی سازی صفحه‌ی اول برنامه‌های Angular CLI توسط ASP.NET Core» از آن‌ها استفاده شده‌است.   
    • #
      ‫۶ سال و ۱۱ ماه قبل، پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ساعت ۱۲:۴۳
      در نسخه‌ی جدید Angular و Asp.net Core دیگر از این خط کد استفاده نمی‌کنیم؟
       @RenderBody()
          <pm-app>Loading App...</pm-app>

      • #
        ‫۶ سال و ۱۱ ماه قبل، پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ساعت ۱۲:۴۶
        این همان روش سیستم مدیریت ماژول‌های system.js هست که پیشتر توضیح داده شد.
  • #
    ‫۶ سال و ۱۱ ماه قبل، چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ساعت ۱۴:۰۳
    سلام؛ چطور یک کامپوننت رو بین چند ماژول به اشتراک بگذاریم و ازش استفاده کنیم؟
    • #
      ‫۶ سال و ۱۱ ماه قبل، چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ساعت ۱۴:۱۶
      اگر هدف به اشتراک گذاشتن اطلاعات است، برای اینکار از سرویس‌ها استفاده می‌شود و نه کامپوننت‌ها.
      • #
        ‫۶ سال و ۱۱ ماه قبل، چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ساعت ۱۴:۲۷
        خیر، هدفم فقط استفاده از ظاهر یک کامپوننت در دو ماژول هست. ( html , css )
        • #
          ‫۶ سال و ۱۱ ماه قبل، چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ساعت ۱۴:۴۲
          - در Angular یک کامپوننت فقط یکبار در قسمت declarations فقط یک ماژول قابل اضافه شدن است. برای اینکار در نزدیک‌ترین ماژول به محل استفاده آن‌را یکبار import و سپس به قسمت declarations اضافه‌اش کنید: 
          import { MyComponent } from './../path/my.component';
          
          @NgModule({
            imports: [...],
            declarations: [ MyComponent],
            providers: [...]
          })
          export class UsersLoginModule {}

          - اما اگر قرار است در چندین ماژول استفاده شود، یکی از روش‌ها ایجاد یک shared module (اضافه کردن آن فقط به یک تک ماژول اشتراکی) و سپس تعریف این کامپوننت در قسمت exports آن است:
          import {SharedComponentA} from "./SharedComponentA";
          import {SharedComponentB} from "./SharedComponentA";
          
          @NgModule({
              imports: [
              ],
              declarations: [
                SharedComponentA,
                SharedComponentB
              ],
              providers: [
              ],
              exports: [
                SharedComponentA,
                SharedComponentB
              ]
          })
          export class SharedModule {}
          در آخر از این shared module به صورت زیر می‌توان استفاده کرد:
          import {SharedModule } from './SharedModule';
          
          @NgModule({
              imports: [
                //...
                  SharedModule
                //...
              ],
              declarations: [
               // ....
              ],
              providers: [
                  // ....
              ]
          })
          export class PersonModule{}
  • #
    ‫۶ سال و ۱۱ ماه قبل، چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶، ساعت ۱۷:۴۶
    در نسخه‌ی Angular 1.x برای اینکه یه مقدار را در کنترل‌های دیگر نگه داریم از rootScope استفاده می‌کردیم ، در نسخه‌ی جدید انگولار چگونه است؟