Rider 2022.1 منتشر شد
Rider 2022.1 includes full Unreal Engine support, which converts Rider into a full-fledged IDE for game development, no matter what game engine you use.
In v2022.1, Rider also supports a Beta version of the long-awaited remote development workflow. It allows you to connect to a remote machine running Rider’s backend from anywhere in the world.
In addition to these new features, this release also brings Docker Fast mode, updates to the main toolbar, and full-text search throughout the solution right from the Search Everywhere pop-up.
ایجاد Responsive Layered Slider
ابتدا فایل yml زیر را در پوشهی github\workflows\deploy.yml. قرار دهید (پوشهای را به این نام، در ریشهی پروژهی خود ایجاد کنید):
name: Deploy to GitHub Pages # Run workflow on every push to the main branch on: push: branches: [ main ] jobs: deploy-to-github-pages: # use ubuntu-latest image to run steps on runs-on: ubuntu-latest steps: # uses GitHub's checkout action to checkout code form the main branch - uses: actions/checkout@v2 # sets up .NET Core SDK - name: Setup .NET Core SDK uses: actions/setup-dotnet@v1 with: dotnet-version: 5.0.302 # publishes Blazor project to the release-folder - name: Publish .NET Core Project run: dotnet publish ./src/DNTPersianComponents.Blazor.WasmSample/Server/DNTPersianComponents.Blazor.WasmSample.Server.csproj -c Release -o release --nologo # changes the base-tag in index.html from '/' to 'DNTPersianComponents.Blazor' to match GitHub Pages repository subdirectory - name: Change base-tag in index.html from / to DNTPersianComponents.Blazor run: sed -i 's/<base href="\/" \/>/<base href="\/DNTPersianComponents.Blazor\/" \/>/g' release/wwwroot/index.html # copy index.html to 404.html to serve the same file when a file is not found - name: copy index.html to 404.html run: cp release/wwwroot/index.html release/wwwroot/404.html # add .nojekyll file to tell GitHub pages to not treat this as a Jekyll project. (Allow files and folders starting with an underscore) - name: Add .nojekyll file run: touch release/wwwroot/.nojekyll - name: Commit wwwroot to GitHub Pages uses: JamesIves/github-pages-deploy-action@3.7.1 with: GITHUB_TOKEN: ${{ secrets.GITHUB_TOKEN }} BRANCH: github-pages FOLDER: release/wwwroot
- نام شاخهی اصلی پروژه؛ که یا main است و یا master.
- شماره نگارش دات نت مورد استفاده.
- مسیر فایل csproj پروژهی wasm.
- نام اصلی مخزن کد.
سپس آنرا به مخزن کد خود commit کنید. بعد به قسمت settings->pages در github مراجعه کرده و source را بر روی نام شاخهی جدید github-pages (فوق در قسمت آخر کار) قرار داده و آنرا ذخیره کنید. الان سایت دموی شما در مسیری که در همین قسمت pages پس از ذخیره سازی، نمایش میدهد، آمادهاست.
یک نکتهی مهم
چون base href، توسط action فوق اصلاح میشود تا به پوشهی نسبی محل قرارگیری برنامه اشاره کند، نیاز است navlinkها با href شروع شدهی با / نباشند؛ چون به ریشهی سایت اشاره میکنند و نه مسیر نسبی محل قرارگیری برنامه. کلا در هر قسمتی از برنامه، این نکته باید رعایت شود. مثلا اگر فونت وبی را در فایل app.css تعریف کردهاید، مسیر آن نباید با / شروع شود؛ وگرنه یافت نخواهد شد. یک مثال:
فایل app.css برنامه در مسیر wwwroot\css\app.css قرار دارد و داخل آن فایل، فونتهای پوشهی دیگر wwwroot\lib\samim-font را به صورت زیر تعریف کردهایم؛ که یعنی مسیر فونت را از ریشهی سایت پیدا کن:
src: url('/lib/samim-font/Samim-Bold.eot?v=4.0.5');
src: url('../lib/samim-font/Samim-Bold.eot?v=4.0.5');
کتابخانه glogg
نرم افزاری بسیار سریع با قابلیت باز کردن فایلهای چند گیگابایتی است که با استفاده از regular expressions به راحتی میتوانید در آن جستجو کنید. دانلود
glogg - the fast, smart log explorer
glogg is a multi-platform GUI application that helps browse and search through long and complex log files. It is designed with programmers and system administrators in mind and can be seen as a graphical, interactive combination of grep and less.
Main features
- Runs on Unix-like systems, Windows and Mac thanks to Qt
- Provides a second window showing the result of the current search
- Reads UTF-8 and ISO-8859-1 files
- Supports grep/egrep like regular expressions
- Colorizes the log and search results
- Displays a context view of where in the log the lines of interest are
- Is fast and reads the file directly from disk, without loading it into memory
- Is open source, released under the GPL
معرفی DirectX 12 Ultimate
کتابخانه 101
1) 101 will be maintained to minimize overlap with vanilla JS.
- 101 utils are made to work well with vanilla JS methods.
- 101 will only duplicate vanilla JS to provide functional programming paradigms or if the method is not available in a widely supported JS version (currently ES5).
- Underscore/lodash - duplicates a lot of ES5: forEach, map, reduce, filter, sort, and more.
2) No need for custom builds.
- With 101, import naturally, and what you use will be bundled.
- Each util method is a module that can be required require('101/<util>').
- Currently node/browserify is supported, I will add other module system support on request.
- Underscore/lodash is large, and you have to manually create custom builds when if you're trying to optimize for size.