var usersWithoutUnits = ctx.Users.Where(x => !x.UsersJoinUnits.Any(y => y.UserId == x.UserId)).ToList();
A unified Windows operating system across all devices, from Windows desktops to Xbox One. How does that sound? Well, that’s what Windows Core OS is all about.
Though Microsoft has not officially released it yet, there is a lot of expectation online about this operating system and its potential to change the world of smart devices.
An easier way to manage INotifyPropertyChanged
Custom Explicit and Implicit Operators in C#
Why does this code work?
ASP.NET MVC Model binding with implicit operators
Forgotten C# language features: implicit operator
How to fake Enums in EF 4
در ASP.NET MVC 3 دو موتور نمایشی به صورت پیش فرض نصب هستند (WebForms and Razor). بنابراین اگر صرفا از Razor استفاده میکنید، میتوان موتور اول را کلا از سیستم پردازشی برنامه حذف کرد. برای اینکار تنها کافی است در فایل global.asax.cs برنامه بنویسیم:
protected void Application_Start() { ViewEngines.Engines.Clear(); ViewEngines.Engines.Add(new RazorViewEngine()); ... }
پس از نصب از طریق NuGet، به صورت خودکار اسمبلیهای لازم به پروژه اضافه شده و همچنین فایل web.config برنامه نیز ویرایش میشود. در انتهای این فایل سطر ذیل مشخص میکند که Glimpse فعال باشد یا خیر.
<glimpse enabled="true" />
به این ترتیب یک کوکی به مرورگر اضافه شده و اکنون پس از بازگشت به صفحه اصلی برنامه و refresh کامل صفحه، در کنار سمت راست پایین صفحه، آیکن آن ظاهر خواهد شد.
بر روی این آیکن کلیک نمائید تا در برگهی View آن، انواع Viewهایی که درگیر نمایش صفحه جاری بودهاند، مشخص شوند:
همانطور که ملاحظه میکنید در اینجا دو موتور پیش فرض فعال بوده و پس از سعی و خطای صورت گرفته، در انتهای کار Razor انتخاب شده است. اکنون اگر نکته حذف موتورهای نمایشی اضافی را اعمال کنیم به تصویر زیر خواهیم رسید:
هم تعداد سعی و خطاها کمتر شده و هم تعداد فایلهایی که بررسی شده است به حداقل رسیده (برای مثال در حالتیکه موتور WebForms فعال باشد، چهار فایل با پسوندهای مختلف در مکانهای پیش فرض نیز حتما جستجو خواهند شد).
سیلورلایت 5 و تاریخ شمسی
بنابراین از یادگیری سیلورلایت هیچ ضرری نخواهید کرد؛ حتی اگر مستقیما از آن استفاده نکنید. برای مثال کسی که با سیلورلایت آشنا هست راحت میتونه به WinRT ویندوز 8 کوچ کنه چون در ویندوز 8 برنامه نویسی برای WinRT «با» دات نت فقط به استفاده از XAML و یکی از زبانهای دات نتی خلاصه میشه. البته امکان استفاده از HTML خاص WinRT هم هست (که انتقال پذیر نیست و مخصوص کار با زیرساختهای WinRT یک سری اضافاتی رو داره) ولی کار با دات نت در این ویندوز برای تولید برنامههای مترو، پایه و اساسش همین سیلورلایت و WPF است.
من یک دوره WinRT رو زیرنویس دار کردم (^ ). نکته مهمش این است که در سراسر دوره عمده بحث بررسی تفاوتهای WinRT با سیلورلایت و WPF است. یعنی اساس یکی است و چیزی دور ریخته نشده. فقط یک سری موارد کم شده چند کنترل زیاد شده، یک سری مباحث برنامه نویسی غیرهمزمان به آن اضافه شده و از این مباحث.
حذف فضاهای خالی در خروجی صفحات ASP.NET MVC
public class RemoveWhitespacesAttribute : ActionFilterAttribute { public override void OnActionExecuted(ActionExecutedContext filterContext) { var response = filterContext.HttpContext.Response; if (filterContext.HttpContext.Request.RawUrl != "/sitemap.xml") { if (response.ContentType == "text/html" && response.Filter != null) { response.Filter = new HelperClass(response.Filter); } } } private class HelperClass : Stream { private System.IO.Stream Base; public HelperClass(System.IO.Stream ResponseStream) { if (ResponseStream == null) throw new ArgumentNullException("ResponseStream"); this.Base = ResponseStream; } StringBuilder s = new StringBuilder(); public override void Write(byte[] buffer, int offset, int count) { string HTML = Encoding.UTF8.GetString(buffer, offset, count); Regex reg = new Regex(@"(?<=\s)\s+(?![^<>]*</pre>)"); HTML = reg.Replace(HTML, string.Empty); buffer = System.Text.Encoding.UTF8.GetBytes(HTML); this.Base.Write(buffer, 0, buffer.Length); } #region Other Members public override int Read(byte[] buffer, int offset, int count) { throw new NotSupportedException(); } public override bool CanRead { get { return false; } } public override bool CanSeek { get { return false; } } public override bool CanWrite { get { return true; } } public override long Length { get { throw new NotSupportedException(); } } public override long Position { get { throw new NotSupportedException(); } set { throw new NotSupportedException(); } } public override void Flush() { Base.Flush(); } public override long Seek(long offset, SeekOrigin origin) { throw new NotSupportedException(); } public override void SetLength(long value) { throw new NotSupportedException(); } #endregion } }
protected void Application_Start() { try { GlobalFilters.Filters.Add(new App_Start.RemoveWhitespacesAttribute()); } catch { HttpRuntime.UnloadAppDomain(); // سبب ری استارت برنامه و آغاز مجدد آن با درخواست بعدی میشود throw; } }
برای Gzip هم اکثر در این حالت که هردو مورد با هم قرار داده شده است در برخی از موارد فایلهای جاواسکریپ را با مشکل روبرو میکند .به نظر من از Gzip توکار IIS استفاده شود بهتر است. البته باید ماژول آن در ISS فعال شده باشد.
برای اینکار هم داخل Web.config کدهای زیر را داخل configuration قرار بدید.
<httpCompression directory="%SystemDrive%\inetpub\temp\IIS Temporary Compressed Files"> <scheme name="gzip" dll="%Windir%\system32\inetsrv\gzip.dll" staticCompressionLevel="9" /> <dynamicTypes> <add mimeType="text/*" enabled="true" /> <add mimeType="message/*" enabled="true" /> <add mimeType="application/x-javascript" enabled="true" /> <add mimeType="application/javascript" enabled="true" /> <add mimeType="application/json" enabled="true" /> <add mimeType="application/json; charset=utf-8" enabled="true" /> <add mimeType="application/atom+xml" enabled="true" /> <add mimeType="application/xaml+xml" enabled="true" /> <add mimeType="*/*" enabled="false" /> </dynamicTypes> <staticTypes> <add mimeType="text/*" enabled="true" /> <add mimeType="message/*" enabled="true" /> <add mimeType="application/x-javascript" enabled="true" /> <add mimeType="application/javascript" enabled="true" /> <add mimeType="application/json" enabled="true" /> <add mimeType="application/json; charset=utf-8" enabled="true" /> <add mimeType="application/atom+xml" enabled="true" /> <add mimeType="application/xaml+xml" enabled="true" /> <add mimeType="*/*" enabled="false" /> </staticTypes> </httpCompression> <urlCompression doStaticCompression="true" doDynamicCompression="true" /> </system.webServer> <location path="Default Web Site"> <system.webServer> <serverRuntime enabled="true" frequentHitThreshold="1" frequentHitTimePeriod="10:00:00" /> </system.webServer> </location>
روش جاری شباهت زیادی به استفاده از Context در React دارد:
Context provides a way to pass data through the component tree without having to pass props down manually at every level
// parent component providing 'foo' var Provider = { provide: { foo: 'bar' }, // ... }
// child component injecting 'foo' var Child = { inject: ['foo'], created () { console.log(this.foo) // => "bar" } // ... }
Using an injected value as the default for a prop //دریافت میکنیم props در قسمت child را در کامپوننت foo مقدار const Child = { inject: ['foo'], props: { bar: { default () { return this.foo } } } } Using an injected value as data entry //دریافت میکنیم data در قسمت child را در کامپوننت foo مقدار const Child = { inject: ['foo'], data () { return { bar: this.foo } } }
<!DOCTYPE html> <html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"> <script src="https://cdn.jsdelivr.net/npm/vue"></script> <title>Dependency injection</title> </head> <body> <div id="app"> <button @click="counter++">Increment counter</button> <h2>Parent</h2> <p>{{counter}}</p> <div> <h3>Child</h3> <child></child> </div> </div> <script> const Child = { inject: ['counter_in_child'], template: `<div>Counter Child is:{{ counter_in_child }}</div>` }; new Vue ({ el: "#app", components: { Child }, provide() { return { counter_in_child: this.counter }; }, data() { return { counter: 0 }; } }); </script> </body> </html>
<!DOCTYPE html> <html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"> <script src="https://cdn.jsdelivr.net/npm/vue"></script> <title>Dependency injection</title> </head> <body> <div id="app"> <button @click="counter++">Increment counter</button> <h2>Parent</h2> <p>{{counter}}</p> <div> <h3>Child</h3> <child></child> </div> </div> <script> const Child = { inject: ['counter_in_child'], template: `<div>Counter Child is:{{ counter_in_child.counter }}</div>` }; new Vue ({ el: "#app", components: { Child }, provide() { const counter_in_child={}; Object.defineProperty(counter_in_child,'counter',{ enumerable:true, get:()=>this.counter }) return { counter_in_child }; }, data() { return { counter: 0 }; } }); </script> </body> </html>
provide
and inject
are primarily provided for advanced plugin / component library use cases. It is NOT recommended to use them in generic application code در مقاله قبلی، درباره نحوه نصب و راه اندازی اولین پروژه Xamarin Forms کمی صحبت کردیم. حال وقت آن رسیدهاست که درباره ساختار اپلیکیشنهای Xamarin Forms بیشتر بحث کنیم. در سیستم عاملهای مختلف، رابطهای کاربری با اسامی مختلفی مانند Control ، Widget ، View و Element صدا زده میشوند که هدف تمامی آنها نمایش و ارتباط با کاربر میباشد. در Xamarin Forms به تمام عناصری که در صفحه نمایش نشان داده میشوند، Visual Elements گفته میشود؛ که در سه گروه بندی اصلی قرار میگیرند:
· Page
· Layout
· View
هر چیزی که فضایی را در صفحه اشغال کند، یک Visual Element است. Xamarin Forms از یک ساختار سلسه مراتبی Parent-Child برای UI استفاده میکند. به طور مثال یک اپلیکیشن را در نظر بگیرید. هر اپلیکیشن به طور کلی از چندین صفحه تشکیل شده است. هر Page برای چینش کنترلهای مختلف، از یک سری Layout استفاده میکند و هر Layout هم شامل چندین View مختلف میباشد.
در مقاله قبلی، پروژه اولیه خود را ساختیم. اگر به پروژه Shared مراجعه کنیم، خواهیم دید که این پروژه دارای کلاسی به نام App است. اگر به خاطر داشته باشید، گفتیم که این کلاس اولین Page درون اپلیکیشن را مشخص میکند و همچنین میتوان برای مدیریت LifeCycle اپلیکیشن مانند OnStart و ... از آن استفاده کرد. در متد سازنده، صفحهای به نام MainPage به عنوان اولین صفحه برنامه مشخص شده بود. به کدهای این صفحه بار دیگر نگاهی کنیم تا بتوانیم کمی بر روی این کدها توضیحاتی را ارائه دهیم:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <ContentPage xmlns="http://xamarin.com/schemas/2014/forms" xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2009/xaml" xmlns:local="clr-namespace:PreviewerTest" x:Class="PreviewerTest.MainPage"> <Label Text="Welcome to Xamarin Forms!" VerticalOptions="Center" HorizontalOptions="Center" /> </ContentPage>
همانطور که میبینید ساختار سلسه مراتبی را به خوبی میتوانید در این کدها مشاهده کنید. در وهله اول یک ContentPage را به عنوان والد اصلی مشاهده میکنید. Page ها در Xamarin Forms انواع مختلفی دارند که ContentPage یکی از آنهاست و از آن میتوانید به عنوان یک صفحه ساده استفاده کنید.
در درون این صفحه یک Label را به عنوان Child صفحه مشاهده میکنید (تمامی کنترلها در زمارین در زیر گروه View قرار میگیرند).
نتیجه این کدها صفحهای ساده با یک لیبل است که تمامی صفحه را اشغال کردهاست. اگر شما View دیگری را در زیر این لیبل اضافه کنید خواهید دید که این دو، روی هم میافتند و شما نمیتوانید کنترل زیر آن را مشاهده کنید. همانطور که در بالا گفتیم زمارین از المنتی به نام Layout برای چینش عناصر استفاده میکند. Layout های مختلفی در زمارین وجود دارند که هر کدام به طُرق مختلفی این عناصر را در کنار هم میچینند. یکی از آنها StackLayout میباشد.
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <ContentPage xmlns="http://xamarin.com/schemas/2014/forms" xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2009/xaml" xmlns:local="clr-namespace:XamarinSample" x:Class="XamarinSample.MainPage"> <StackLayout> <Label Text="Welcome to Xamarin Forms!" VerticalOptions="Center" HorizontalOptions="Center" /> <Button Text="Ok!"/> </StackLayout> </ContentPage>
StackLayout عناصر فرزند خود را به صورت افقی و عمودی در کنار هم در صفحه میچیند.
اگر به خاطر داشته باشید، در هنگام ساخت پروژه زمارین چندین پروژه برای پلتفرمهای مختلف در کنار آن ساخته شد. پروژه XamarinSample.Android برای ساخت و مدیریت پروژه در پلتفرم اندروید، مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که گفتیم کدهای درون این پروژهها با پروژه Shared ادغام شده و با هم اجرا خواهند شد. وقت آن رسیده که سری به کدهای آن بزنیم و نحوهی اجرای پروژه Shared را توسط پروژه اندروید ببینیم.
وقتی پروژه اندروید را باز کنید با کلاسی به نام MainActivity مواجه خواهید شد. این کلاس وظیفه ایجاد Activity اصلی برنامه را دارد.
namespace XamarinSample.Droid { [Activity(Label = "XamarinSample", Icon = "@drawable/icon", Theme = "@style/MainTheme", MainLauncher = true, ConfigurationChanges = ConfigChanges.ScreenSize | ConfigChanges.Orientation)] public class MainActivity: global::Xamarin.Forms.Platform.Android.FormsAppCompatActivity { protected override void OnCreate(Bundle bundle) { TabLayoutResource = Resource.Layout.Tabbar; ToolbarResource = Resource.Layout.Toolbar; base.OnCreate(bundle); global::Xamarin.Forms.Forms.Init(this, bundle); LoadApplication(new XamarinSample.App()); } } }
در Attribute بالای سر کلاس، برخی از ویژگیها مانند تم، آیکن، سایز و ... مقداردهی شدهاند. همچنین باعث میشود که در صورت تغییر Orientation و سایز، Activity از اول ساخته نشود. در متد OnCreate علاوه بر استایل دهی به TabLayout و ToolBar ها متدی به نام Forms.Init صدا زده شده است. این متد استاتیک که در تمامی پروژهها فراخوانی میشود، سیستم Xamarin Forms را در هر کدام از پلت فرمها بارگزاری میکند.