نظرات مطالب
اصول و قراردادهای نام‌گذاری در دات‌نت
با سلام و تشکر

اگه یک متد داشته باشیم که این متد پارامتری با نام مثلا (id) داشته باشد و ما بخواهیم به هر دلیلی متغیری محلی برای نگهداری "کد" در بدنه متد نیز داشته باشیم، نام گذاری متغیر محلی چگونه باید باشد؟
public void Save(int id, string name)
        {
            int id_ = id; // ?
            
            /*
            ادامه دستورات
            */
        }

با تشکر
مطالب
پروکسی‌های اشیاء در ES 6
پروکسی‌ها، پایه‌ی مباحث AOP هستند. این اشیاء ویژه‌ی ES 6، امکان ردیابی تغییرات را بر روی اشیاء جاوا اسکریپتی فراهم می‌کنند. ابتدایی‌ترین مثالی را که در این زمینه می‌توان ارائه داد، بررسی تغییرات خواص Get و Set اشیاء هستند. فرض کنید شیء unicorn به صورت زیر تعریف شده‌است:
var unicorn = {
   legs: 4,
   color: 'brown',
   horn: true
};
اکنون می‌خواهیم اگر کسی درخواست مقدار خاصیت color این شیء را ارائه داد، بجای رنگ قهوه‌ای، یک مقدار سفارشی سازی شده را دریافت کند. برای تداخل در این بین و کنترل مقدار بازگشت داده شده‌ی توسط یک شیء مفروض، می‌توان از شیء جدیدی به نام Proxy استفاده کرد:
var proxyUnicorn = new Proxy(unicorn, {
      get: function(target, property) {
            if(property === 'color') {
                  return 'awesome ' + target[property];
              } else {
                  return target[property];
           }
      }
});
کار شیء پروکسی، ایجاد یک شیء جدید از unicorn نیست. بلکه به صورت غشایی نامرئی ظاهر شده و محصور کننده‌ی این شیء می‌شود. بنابراین کلیه‌ی درخواست‌های رسیده‌ی به unicorn، ابتدا باید از این غشاء رد شود و سپس به unicorn برسد. اینجا است که امکان ردیابی و همچنین سفارشی سازی دسترسی به خواص را می‌توان پیاده سازی کرد.
شیء Proxy در ES 6 دو پارامتر را دریافت می‌کند. پارامتر اول آن، شیء اصلی است که باید محصور شود و پارامتر دوم آن مشخص می‌کند که چه عملیاتی باید تحت کنترل و سفارشی سازی قرار گیرد. در این مثال عملیات get تحت نظر قرار گرفته‌است و برای اینکار متدی که تعریف شده (به آن handler نیز می‌گویند)، پارامتر اول آن target یا همان unicorn در این مثال است و property نام خاصیتی است که هم اکنون قرار است مقدار آن بازگشت داده شود. در مثال فوق دو حالت دسترسی به خاصیتی به نام color و همچنین سایر خواصی که این نام را ندارند، پیاده سازی شده‌است.
پس از این عملیات، اگر به خواص ارائه شده‌ی توسط شیء پروکسی دسترسی پیدا کنیم، یک چنین خروجی را دریافت خواهیم کرد:
 console.log(proxyUnicorn.legs); //4
console.log(proxyUnicorn.color); //'awesome brown'

مثالی دیگر در این زمینه می‌تواند کنترل عملیات دسترسی به حالت set باشد (هر دوی این حالت‌ها را با یک شیء پروکسی نیز می‌توان مدیریت کرد):
var proxyUnicorn = new Proxy(unicorn, {
           set: function(target, property, value) {
                    if(property === 'horn' && value === false) {
                         console.log('unicorn cannot ever lose its horn!');
                      } else {
                         target[property] = value;
                      }
           }
});
در حالت set، متد handler تعریف شده، پارامتر سومی را به نام value دارد و این مقدار، مساوی مقداری است که هم اکنون توسط کاربر تنظیم شده‌است. بنابراین در اینجا می‌توان پیاده سازی منطق خاصی را پیگیری کرد. برای مثال در اینجا اگر خاصیت مدنظر horn باشد و کاربر سعی کند مقدار false را به آن نسبت دهد، توسط این پروکسی از انجام عملیات منع خواهد شد.


ردگیری فراخوانی‌های توابع توسط پروکسی‌های ES 6

در ادامه همان شیء unicorn را مشاهده می‌کنید که متد hornAttack نیز به آن اضافه شده‌است.
var unicorn = {
   legs: 4,
   color: 'brown',
   horn: true,
   hornAttack: function(target) {
        return target.name + ' was obliterated!';
   }
};
اکنون می‌خواهیم دسترسی به متد hornAttack را تحت نظر قرار داده و اجازه‌ی استفاده‌ی از آن‌را به سایر اشیاء ندهیم.
 var thief = { name: 'Rupert'}
thief.attack = unicorn.hornAttack;
thief.attack();
برای نمونه در این حالت نمی‌خواهیم که شیء thief بتواند از hornAttack یک unicorn استفاده کند. به همین جهت برای unicorn.hornAttack یک پروکسی جدید را تعریف می‌کنیم که دسترسی به آن‌را تحت نظر قرار دهد:
unicorn.hornAttack = new Proxy(unicorn.hornAttack, {
        apply: function(target, context, args) {
                  if(context !== unicorn) {
                     return 'nobody can use unicorn horn but unicorn!';
                   } else {
                     return target.apply(context, args);
                 }
        }
});
پس از این تعریف و انتساب، unicorn.hornAttack دیگر همان unicorn.hornAttack اصلی نخواهد بود و اکنون یک proxy object است. در این پروکسی برای کنترل متدها از کلید apply استفاده می‌شود. متد handler آن دارای سه پارامتر است. پارامتر target همان متد مدنظر است. پارامتر context شیءایی است که قرار است این متد را فراخوانی کند. پارامتر سوم نیز لیست پارامترهای ارسالی به متد است.
در ادامه اگر متد thief.attack فراخوانی شود، این فراخوانی عمل نکرده (چون حالت context !== unicorn برقرار است) و پیام «nobody can use unicorn horn but unicorn» نمایش داده می‌شود.

در این متد handler (پارامتر دوم شیء پروکسی) مواردی مانند افزودن یا حذف خواص را نیز می‌توان تحت کنترل قرار داد:
function NOPE() {
  throw new Error("can't modify read-only view");
}

var handler = {
  // Override all five mutating methods.
  set: NOPE,
  defineProperty: NOPE,
  deleteProperty: NOPE,
  preventExtensions: NOPE,
  setPrototypeOf: NOPE
};
نظرات مطالب
اعمال تزریق وابستگی‌ها به مثال رسمی ASP.NET Identity
سلام و خسته نباشید.
دو راهنمایی در مورد این پیاده سازی می‌خواستم:
1 -چون من توی برنامه خودم با جدول یوزر کار زیاد دارم میتونم یه جدول بسازم برای بقیه فیلدهای جدول کاربر و اون رو بصورت رابطه یک به یک به جدول ApplicationUser متصل کنم یا از روش Strongly Typed استفاده کنم یا اینکه همه  فیلدهای جدید که هم که مربوط به کاربران هستش رو تو همین جدول ApplicationUser تعریف کنم؟
2 - براساس برنامه‌های بنده که چند تا Mobile App هستن میتونم یه بخش احراز هویت یکپارچه رو با این تکنولوژی راه اندازی کنم که کاربر با یکبار وارد شدن بتونه از بقیه application‌ها هم استفاده کنه؟
نظرات مطالب
شروع به کار با DNTFrameworkCore - قسمت 4 - پیاده‌سازی CRUD API موجودیت‌ها
هدف  از ایجاد جدول Permission چه چیزی بوده است؟ (میزان دسترسی هر کاربر را که میتوان در جداول UserClaim و RoleClaim اضافه کرد و با آنها کارکرد)
فیلدی نیز بنام Discriminator در جدول Permission موجود است که ایندکس هم میشود کاربرد آن چیست؟
نظرات مطالب
EF Code First #2
- به هر قسمتی که فکر می‌کنید این مورد همزمانی ورود یا ویرایش اطلاعات امکان رخ دادن دارد، بله. بهتر است اضافه شود.
- تا زمانیکه خطایی نگرفتید، هیچ تنظیمی را تغییر ندهید.
برای یافتن schema، با استفاده از management studio به سرور متصل شده و یک جدول ساده را درست کنید. بعد مشاهده کنید که ابتدای نام جدول، به چه صورتی شروع شده. مثلا user1.table1 است؟ یا مورد دیگری.
نظرات مطالب
نمایش خطاهای اعتبارسنجی سمت کاربر ASP.NET MVC به شکل Tooltip به کمک Twitter bootstrap
باتشکر.محل قرار گیری صحیح ارجاعات به فایل‌های *.js در فایل Layout در بخش head هست یا در انتهای فایل layout ؟
من برای مثال اول این مطلب زمانی که فایل‌های ارجاع به js رو بعد از فوتر قرار می‌دهم این ویژگی غیر فعال است ولی زمانی که ارجاعات رو در بخش head معرفی می‌کنم ویژگی tooltip به نحوی که در این مطلب آموزش دادید نمایش داده می‌شود.
من در مطلبی دیدم که تاکید کرده بود ارجاعات به خاطر سربارشون در انتهای فایل layout معرفی بشوند.
نظرات مطالب
مهارت‌های تزریق وابستگی‌ها در برنامه‌های NET Core. - قسمت چهارم - پرهیز از الگوی Service Locator در برنامه‌های وب
یک نکته‌ی تکمیلی: امکان تزریق وابستگی‌های سرویس‌های سفارشی، در سازنده‌ی کلاس Startup برنامه‌های وب


اگر به سازنده‌ی پیش‌فرض کلاس Startup یک برنامه‌ی وب دقت کنید، چنین تزریق وابستگی در قالب ابتدایی آن وجود دارد:
public class Startup 
{ 
   public Startup(IConfiguration configuration) 
   { 
       Configuration = configuration; 
   }
در اینجا ممکن است چند سؤال مطرح شوند:
الف) چه سرویس‌های پیش‌فرض دیگری را نیز می‌توان در اینجا تزریق کرد؟
ب) آیا می‌توان سرویس‌های سفارشی تهیه شده‌ی توسط خودمان را نیز در اینجا تزریق کرد؟

الف) بر روی ابتدای متد ConfigureServices کلاس Startup یک break-point را قرار دهید. لیست پارامتر services آن، شامل سرویس‌های پیش‌فرضی است که قابلیت تزریق وابستگی‌ها را در سازنده‌ی این کلاس دارند و بیش از 40 کلاس هستند.

ب) برای این منظور به فایل Program.cs مراجعه کرده و سرویس سفارشی خود را به صورت زیر، توسط متد ConfigureServices آن، اضافه کنید:
using CoreIocServices;
using Microsoft.AspNetCore;
using Microsoft.AspNetCore.Hosting;
using Microsoft.Extensions.DependencyInjection;

namespace CoreIocSample02
{
    public class Program
    {
        public static void Main(string[] args)
        {
            CreateWebHostBuilder(args).Build().Run();
        }

        public static IWebHostBuilder CreateWebHostBuilder(string[] args) =>
            WebHost.CreateDefaultBuilder(args)
            .ConfigureServices(serviceCollection =>
            {
                serviceCollection.AddScoped<ISomeService, SomeService>();
            })
            .UseStartup<Startup>();
    }
}
اکنون ISomeService سفارشی ما قابلیت تزریق در سازنده‌ی کلاس Startup را نیز پیدا کرده‌است (علاوه بر سایر نقاط برنامه):
namespace CoreIocSample02
{
    public class Startup
    {
        private readonly ISomeService _someService;

        public Startup(IConfiguration configuration, ISomeService someService)
        {
            Configuration = configuration;
            _someService = someService;
        }

        public IConfiguration Configuration { get; }
نظرات مطالب
Implementing second level caching in EF code first
سلام و خسته نباشید
به این نتیجه رسیدم که اگر متد ToCacheableList()  را در انتها اضافه نکنیم چیزی شبیه به این
var list2 = context.Products
        .OrderBy(one => one.ProductNumber)
        .Where(x => x.IsActive == isActive && x.ProductName == name);
روی کش هیچ تاثیری نداره یعنی نه چیزی رو کش می‌کنه و نه چیزی رو از کش می‌خونه و نه کش رو پاک می‌کنه ولی list3 دوباره اطلاعات رو از کش می‌خونه آیا این موضوع صحیح است ؟
با تشکر 
بازخوردهای پروژه‌ها
اجرا نشدن متد Seed
سلام،
من هر کاری می‌کنم متد Seed اجرا نمیشه. در بخش ثبت کاربر و نقش هم با زدن دکمه هیچ اتفاقی نمی‌افته.
لطفا راهنمایی نمایید

پ.ن: پیشنهاد می‌کنم لینک زیر رو در بخش لینک‌های مرتبط پروژه اضافه نمایید که دوستان برای اطلاع از عملکرد سیستم بتونن بهش مراجعه کنن :
http://tech.pro/tutorial/1216/implementing-custom-authentication-for-aspnet

با تشکر
مطالب
Angular Material 6x - قسمت هفتم - کار با انواع قالب‌ها
در این قسمت می‌خواهیم روش تغییر رنگ‌های قالب‌های پیش‌فرض Angular Material را به همراه تغییر پویای آن‌ها در زمان اجرا، بررسی کنیم. همچنین Angular Material از راست به چپ نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند که مثالی از آن‌را در ادامه بررسی خواهیم کرد.


بررسی ساختار یک قالب Angular Material

قالب، مجموعه‌ای از رنگ‌ها است که به کامپوننت‌های Angular Material اعمال می‌شود. هر قالب از چندین جعبه‌رنگ یا palette تشکیل می‌شود:
- primary palette: به صورت گسترده‌ای در تمام کامپوننت‌ها مورد استفاده‌است.
- accent palette: به المان‌های تعاملی انتساب داده می‌شود.
- warn palette: برای نمایش خطاها و اخطارها بکار می‌رود.
- foreground palette: برای متون و آیکن‌ها استفاده می‌شود.
- background palette: برای پس‌زمینه‌ی المان‌ها بکار می‌رود.

روش انتخاب این جعبه رنگ‌ها نیز به صورت زیر است:
<mat-card>
  Main Theme:
  <button mat-raised-button color="primary">
    Primary
  </button>
  <button mat-raised-button color="accent">
    Accent
  </button>
  <button mat-raised-button color="warn">
    Warning
  </button>
</mat-card>
در Angular Material تمام قالب‌ها استاتیک بوده و در زمان کامپایل برنامه به صورت خودکار به آن اضافه می‌شوند. به همین جهت برنامه نیازی به تشکیل این اجزا و کامپایل یک قالب را در زمان آغاز آن ندارد.
همانطور که در قسمت اول این سری نیز بررسی کردیم، بسته‌ی Angular Material به همراه چندین قالب از پیش طراحی شده‌است (قالب‌های از پیش آماده‌ی متریال را در پوشه‌ی node_modules\@angular\material\prebuilt-themes می‌توانید مشاهده کنید) و در حین اجرای برنامه تنها یکی از آن‌ها که در فایل styles.css ذکر شده‌است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اگر نیاز به سفارشی سازی بیشتری وجود داشته باشد، می‌توان قالب‌های ویژه‌ی خود را نیز طراحی کرد. این قالب جدید باید mat-core() sass mixin را import کند که حاوی تمام شیوه‌نامه‌های مشترک بین کامپوننت‌ها است. این مورد باید تنها یکبار به کل برنامه الحاق شود تا حجم آن‌را بیش از اندازه زیاد نکند. سپس این قالب سفارشی، جعبه رنگ‌های خاص خودش را معرفی می‌کند. در ادامه این جعبه رنگ‌ها توسط توابع mat-light-theme و یا mat-dark-theme ترکیب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. سپس این قالب را include خواهیم کرد. به این ترتیب یک قالب سفارشی Angular Material، چنین طرحی را دارد:
@import '~@angular/material/theming';
@include mat-core();

$candy-app-primary: mat-palette($mat-indigo);
$candy-app-accent: mat-palette($mat-pink, A200, A100, A400);
$candy-app-warn: mat-palette($mat-red);

$candy-app-theme: mat-light-theme($candy-app-primary, $candy-app-accent, $candy-app-warn);

@include angular-material-theme($candy-app-theme);
اعداد و ارقامی را که در اینجا ملاحظه می‌کنید، در سیستم رنگ‌های طراحی متریال به darker hue و lighter hue تفسیر می‌شوند. همچنین امکان سفارشی سازی تایپوگرافی آن نیز وجود دارد.
ذکر جعبه رنگ اخطار در اینجا اختیاری است و اگر ذکر نشود به قرمز تنظیم خواهد شد.

ایجاد یک قالب سفارشی جدید Angular Material

برای ایجاد یک قالب سفارشی نیاز است از فایل‌های sass استفاده کرد. بنابراین بهترین روش ایجاد برنامه‌های Angular Material در ابتدای کار، ذکر صریح نوع style مورد استفاده به sass است:
 ng new MyProjectName --style=sass
اگر اینکار را انجام نداده‌ایم و حالت پیش‌فرض پروژه همان css است، مهم نیست. می‌توان فایل قالب سفارشی را در یک فایل با پسوند custom.theme.scss نیز در پوشه‌ی src قرار داد و سپس آن‌را در فایل angular.json مشخص کرد تا به صورت css کامپایل شده و مورد استفاده قرار گیرد:
"styles": [
   "node_modules/material-design-icons/iconfont/material-icons.css",
   "src/styles.css",
   "src/custom.theme.scss"
],
بدیهی است اگر از ابتدا style=sass را تنظیم کرده بودیم، نیازی به ایجاد این فایل اضافی نبود و همان styles.scss اصلی را می‌شد ویرایش کرد و در این حالت فایل angular.json بدون تغییر باقی می‌ماند.
پس از افزودن و تنظیم فایل custom.theme.scss، به فایل styles.css مراجعه کرده و قالب فعلی را به صورت comment در می‌آوریم:
/* @import "~@angular/material/prebuilt-themes/indigo-pink.css"; */

body {
  margin: 0;
}
سپس فایل src\custom.theme.scss را به صورت زیر تکمیل می‌کنیم:
@import '~@angular/material/theming';
@include mat-core();

$my-app-primary: mat-palette($mat-blue-grey);
$my-app-accent:  mat-palette($mat-pink, 500, 900, A100);
$my-app-warn:    mat-palette($mat-deep-orange);

$my-app-theme: mat-light-theme($my-app-primary, $my-app-accent, $my-app-warn);

@include angular-material-theme($my-app-theme);

.alternate-theme {
  $alternate-primary: mat-palette($mat-light-blue);
  $alternate-accent:  mat-palette($mat-yellow, 400);

  $alternate-theme: mat-light-theme($alternate-primary, $alternate-accent);

  @include angular-material-theme($alternate-theme);
}
که در اینجا شامل مراحل import فایل‌های پایه‌ی Angular Material، تعریف جعبه رنگ جدید، ترکیب آن‌ها و در نهایت include آن‌ها می‌باشد.

در اینجا روش تعریف یک قالب دوم (alternate-theme) را نیز مشاهده می‌کنید. علت تعریف قالب دوم در همین فایل جاری، کاهش حجم نهایی برنامه است. از این جهت که اگر alternate-themeها را در فایل‌های scss دیگری قرار دهیم، مجبور به import تعاریف اولیه‌ی قالب‌های Angular Material در هرکدام به صورت جداگانه‌ای خواهیم بود که حجم قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند. به همین جهت قالب‌های دیگر را نیز در همینجا به صورت کلاس‌های ثانویه تعریف خواهیم کرد.
 در این حالت روش استفاده‌ی از این قالب ثانویه به صورت زیر می‌باشد:
<mat-card class="alternate-theme">
  Alternate Theme:
  <button mat-raised-button color="primary">
    Primary
  </button>
  <button mat-raised-button color="accent">
    Accent
  </button>
  <button mat-raised-button color="warn">
    Warning
  </button>
</mat-card>

پس از افزودن فایل src\custom.theme.scss به برنامه، اگر آن‌را اجرا کنیم به خروجی زیر خواهیم رسید:




افزودن امکان انتخاب پویای قالب‌ها به برنامه

قصد داریم به منوی برنامه که اکنون گزینه‌ی new contact را به همراه دارد، گزینه‌ی toggle theme را هم جهت تغییر پویای قالب اصلی برنامه اضافه کنیم. به همین جهت فایل toolbar.component.html را گشوده و به صورت زیر تغییر می‌دهیم:
  <mat-menu #menu="matMenu">
    <button mat-menu-item (click)="openAddContactDialog()">New Contact</button>
    <button mat-menu-item (click)="toggleTheme.emit()">Toggle theme</button>
  </mat-menu>
در اینجا دکمه‌ای به منو اضافه شده‌است که سبب صدور رخدادی به والد آن یا همان sidenav خواهد شد. علت اینجا است که تغییر قالب را در sidenav، که در برگیرنده‌ی router-outlet است، می‌توان به کل برنامه اعمال کرد.
بنابراین جهت تبادل اطلاعات بین toolbar و sidenav از یک رخ‌داد استفاده خواهیم کرد. برای این منظور فایل toolbar.component.ts را گشوده و این رخ‌داد را به آن اضافه می‌کنیم:
export class ToolbarComponent implements OnInit {

  @Output() toggleTheme = new EventEmitter<void>();
پس از این تعریف، به sidenav.component.html مراجعه کرده و به این رخ‌داد گوش فرا می‌دهیم:
<app-toolbar (toggleTheme)="toggleTheme()" (toggleSidenav)="sidenav.toggle()"></app-toolbar>
متد toggleTheme را نیز به صورت زیر به sidenav.component.ts اضافه می‌کنیم:
export class SidenavComponent {

  isAlternateTheme = false;

  toggleTheme() {
    this.isAlternateTheme = !this.isAlternateTheme;
  }
}
در اینجا یک خاصیت عمومی boolean را با کلیک بر روی گزینه‌ی منوی Toggle theme، به true و یا false تنظیم می‌کنیم. اکنون از این مقدار جهت تغییر css قالب sidenav استفاده خواهیم کرد:
<mat-sidenav-container fxLayout="row" class="app-sidenav-container" fxFill 
   [class.alternate-theme]="isAlternateTheme">
به این ترتیب اگر مقدار isAlternateTheme مساوی true باشد، کلاس alternate-theme به قالب sidenav به صورت پویا اعمال خواهد شد و برعکس. در تصویر زیر نمونه‌ای از تغییر پویای قالب برنامه را مشاهده می‌کنید:




افزودن پشتیبانی از راست به چپ به قالب برنامه

اگر به mat-sidenav-container ویژگی dir=rtl را اضافه کنیم، قالب برنامه راست به چپ خواهد شد. در ادامه می‌خواهیم شبیه به حالت تغییر پویای قالب سایت، گزینه‌ای را به منوی برنامه جهت تغییر جهت برنامه نیز اضافه کنیم. برای این منظور به قالب toolbar.component.html مراجعه کرده و گزینه‌ی Toggle dir را به آن اضافه می‌کنیم:
  <mat-menu #menu="matMenu">
    <button mat-menu-item (click)="openAddContactDialog()">New Contact</button>
    <button mat-menu-item (click)="toggleTheme.emit()">Toggle theme</button>
    <button mat-menu-item (click)="toggleDir.emit()">Toggle dir</button>
  </mat-menu>
سپس این رخ‌داد را که قرار است در نهایت به sidenav منتقل شود، به صورت زیر به toolbar.component.ts اضافه می‌کنیم:
export class ToolbarComponent implements OnInit {

  @Output() toggleDir = new EventEmitter<void>();
اکنون در sidenav.component.html به این ر‌خ‌داد گوش فرا خواهیم داد:
<app-toolbar (toggleDir)="toggleDir()" 
(toggleTheme)="toggleTheme()" 
(toggleSidenav)="sidenav.toggle()"></app-toolbar>
متد toggleDir در sidenav.component.ts به صورت زیر پیاده سازی می‌شود:
export class SidenavComponent implements OnInit, OnDestroy {

  dir = "ltr";

  toggleDir() {
    this.dir = this.dir === "ltr" ? "rtl" : "ltr";
  }
}
و در نهایت این جهت را به mat-sidenav-container در فایل sidenav.component.html اعمال می‌کنیم:
<mat-sidenav-container fxLayout="row" class="app-sidenav-container" fxFill [dir]="dir"
  [class.alternate-theme]="isAlternateTheme">
در تصویر زیر نمونه‌ای از تغییر پویای جهت برنامه را مشاهده می‌کنید:




کدهای کامل این قسمت را از اینجا می‌توانید دریافت کنید: MaterialAngularClient-06.zip
برای اجرای آن:
الف) ابتدا به پوشه‌ی src\MaterialAngularClient وارد شده و فایل‌های restore.bat و ng-build-dev.bat را اجرا کنید.
ب) سپس به پوشه‌ی src\MaterialAspNetCoreBackend\MaterialAspNetCoreBackend.WebApp وارد شده و فایل‌های restore.bat و dotnet_run.bat را اجرا کنید.
اکنون برنامه در آدرس https://localhost:5001 قابل دسترسی است.