اشتراک‌ها
انتشار کتاب Entity Framework 6 Recipes

مدل سازی مفهومی بارزترین ویژگی Entity Framework است و اصل این کتاب را تشکیل می‌دهد. Entity Framework بر اساس الگوهای دسترسی به داده قبلی ساخته شده است و محیطی را فراهم کرده است که از مدل سازی در سطح domain واقعی پشتیبانی می‌کند.

Entity Framework 6 تبدیل به تکنولوژی دسترسی به داده بالغ و پخته ای شده است که با امکانات زیاد خود، آماده‌ی استفاده در برنامه‌های جدید و قدیمی است. 

انتشار کتاب Entity Framework 6 Recipes
نظرسنجی‌ها
از چه ORMایی برای انجام پروژه‌های مهم خود استفاده می‌کنید؟
Entity framework database-first
Entity framework model-first
Entity framework code-first
NHibernate
LLBLGen Pro
Telerik OpenAccess ORM
EntitySpaces
Devart
SubSonic
LINQ to SQL
از Micro ORMs مانند Dapper یا Massive
از یک ORM دست ساز خانگی
از ORM استفاده نمی‌کنم
مطالب
تبدیل برنامه‌های کنسول ویندوز به سرویس ویندوز ان تی
در ویژوال استودیو، قالب پروژه ایجاد سرویس‌های ویندوز ان تی از پیش تدارک دیده شده است؛ اما کار کردن با آن ساده نیست به علاوه امکان دیباگ این نوع سرویس‌ها نیز به صورت پیش فرض درنظر گرفته نشده است و نیاز به تمهیدات و نکات خاصی دارد. جهت سهولت ایجاد سرویس‌های ویندوز ان تی، کتابخانه‌ای به نام TopShelf ایجاد شده است که یک برنامه ویندوزی را به سادگی تبدیل به یک سرویس ویندوز ان تی می‌کند. در ادامه جزئیات نحوه استفاده از آن‌را مرور خواهیم کرد.

الف) دریافت TopShelf
TopShelf یک کتابخانه سورس باز است و علاوه بر آن، آخرین فایل‌های باینری آن‌را از طریق نیوگت نیز می‌توان دریافت کرد:
 PM> Install-Package Topshelf


ب) فعال سازی TopShelf
یک برنامه ساده کنسول را ایجاد کنید. سپس با استفاده از نیوگت و اجرای فرمان فوق، ارجاعی را به اسمبلی TopShelf اضافه نمائید.
using Topshelf;

namespace MyService
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            HostFactory.Run(config =>
            {
                config.Service(settings => new TestService());
                config.EnableServiceRecovery(recovery => recovery.RestartService(delayInMinutes: 1));
                config.EnableShutdown();
                config.EnablePauseAndContinue();
                config.SetDescription("MyService Desc.");
                config.SetDisplayName("MyService");
                config.SetServiceName("MyService");
                config.RunAsLocalSystem();
            });
        }
    }
}
کدهای آغازین کار با TopShelf همین چندسطر فوق هستند. در آن وهله‌ای از کلاس سرویس مشتق شده از ServiceControl را دریافت کرده و سپس نام سرویس و سطح دسترسی اجرای آن مشخص می‌شوند. EnableServiceRecovery مربوط به حالتی است که سرویس کرش کرده است و ویندوز این قابلیت را دارد تا یک سرویس را به صورت خودکار راه اندازی مجدد کنند.

using Topshelf;
using Topshelf.Logging;

namespace MyService
{
    public class TestService : ServiceControl
    {
        static readonly LogWriter _log = HostLogger.Get<TestService>();

        public bool Start(HostControl hostControl)
        {
            _log.Info("TestService Starting...");

            return true;
        }

        public bool Stop(HostControl hostControl)
        {
            _log.Info("TestService Stopped");

            return true;
        }

        public bool Pause(HostControl hostControl)
        {
            _log.Info("TestService Paused");

            return true;
        }

        public bool Continue(HostControl hostControl)
        {
            _log.Info("TestService Continued");

            return true;
        }
    }
}
در اینجا امضای کلی کلاس سرویس را مشاهده می‌کند که می‌تواند شامل چهار متد استاندارد آغاز، پایان، مکث و ادامه باشد.


ج) نصب TopShelf

در همین حالت اگر برنامه را اجرا کنید، سرویس ویندوز ان تی تهیه شده، شروع به کار خواهد کرد (مزیت مهم آن نسبت به قالب توکار تهیه سرویس‌های ویندوز در ویژوال استودیو).
برای نصب این سرویس تنها کافی است در خط فرمان با دسترسی مدیریتی، دستور نصب your_exe install و یا عزل your_exe uninstall صادر شوند.
مطالب
استفاده از Kendo UI templates
در مطلب «صفحه بندی، مرتب سازی و جستجوی پویای اطلاعات به کمک Kendo UI Grid» در انتهای بحث، ستون IsAvailable به صورت زیر تعریف شد:
columns: [
               {
                   field: "IsAvailable", title: "موجود است",
                   template: '<input type="checkbox" #= IsAvailable ? checked="checked" : "" # disabled="disabled" ></input>'
                }
]
Templates، جزو یکی از پایه‌های Kendo UI Framework هستند و توسط آن‌ها می‌توان قطعات با استفاده‌ی مجدد HTML ایی را طراحی کرد که قابلیت یکی شدن با اطلاعات جاوا اسکریپتی را دارند.
همانطور که در این مثال نیز مشاهده می‌کنید، قالب‌های Kendo UI از Hash (#) syntax استفاده می‌کنند. در اینجا قسمت‌هایی از قالب که با علامت # محصور می‌شوند، در حین اجرا، با اطلاعات فراهم شده جایگزین خواهند شد.
برای رندر مقادیر ساده می‌توان از # =# استفاده کرد. از # :# برای رندر اطلاعات HTML-encoded کمک گرفته می‌شود و #  # برای رندر کدهای جاوا اسکریپتی کاربرد دارد. از حالت HTML-encoded برای نمایش امن اطلاعات دریافتی از کاربران و جلوگیری از حملات XSS استفاده می‌شود.
اگر در این بین نیاز است # به صورت معمولی رندر شود، در حالت کدهای جاوا اسکریپتی به صورت #\\ و در HTML ساده به صورت #\ باید مشخص گردد.


مثالی از نحوه‌ی تعریف یک قالب Kendo UI

    <!--دریافت اطلاعات از منبع محلی-->
    <script id="javascriptTemplate" type="text/x-kendo-template">
        <ul>
            # for (var i = 0; i < data.length; i++) { #
            <li>#= data[i] #</li>
            # } #
        </ul>
    </script>

    <div id="container1"></div>
    <script type="text/javascript">
        $(function () {
            var data = ['User 1', 'User 2', 'User 3'];
            var template = kendo.template($("#javascriptTemplate").html());
            var result = template(data); //Execute the template
            $("#container1").html(result); //Append the result
        });
    </script>
این قالب ابتدا در تگ script محصور می‌شود و سپس نوع آن مساوی text/x-kendo-template قرار می‌گیرد. در ادامه توسط یک حلقه‌ی جاوا اسکریپتی، عناصر آرایه‌ی فرضی data خوانده شده و با کمک Hash syntax در محل‌های مشخص شده قرار می‌گیرند.
در ادامه باید این قالب را رندر کرد. برای این منظور یک div با id مساوی container1 را جهت تعیین محل رندر نهایی اطلاعات مشخص می‌کنیم. سپس متد kendo.template بر اساس id قالب اسکریپتی تعریف شده، یک شیء قالب را تهیه کرده و سپس با ارسال آرایه‌ای به آن، سبب اجرای آن می‌شود. خروجی نهایی، یک قطعه کد HTML است که در محل container1 درج خواهد شد.
همانطور که ملاحظه می‌کنید، متد kendo.template، نهایتا یک رشته را دریافت می‌کند. بنابراین همینجا و به صورت inline نیز می‌توان یک قالب را تعریف کرد.


کار با منابع داده راه دور

فرض کنید مدل برنامه به صورت ذیل تعریف شده‌است:
namespace KendoUI04.Models
{
    public class Product
    {
        public int Id { set; get; }
        public string Name { set; get; }
        public decimal Price { set; get; }
        public bool IsAvailable { set; get; }
    }
}
و لیستی از آن توسط یک ASP.NET Web API کنترلر، به سمت کاربر ارسال می‌شود:
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web.Http;
using KendoUI04.Models;

namespace KendoUI04.Controllers
{
    public class ProductsController : ApiController
    {
        public IEnumerable<Product> Get()
        {
            return ProductDataSource.LatestProducts.Take(10);
        }
    }
}
در سمت کاربر و در View برنامه خواهیم داشت:
    <!--دریافت اطلاعات از سرور-->
    <div>
        <div id="container2"><ul></ul></div>
    </div>

    <script id="template1" type="text/x-kendo-template">
        <li> #=Id# - #:Name# - #=kendo.toString(Price, "c")#</li>
    </script>

    <script type="text/javascript">
        $(function () {
            var producatsTemplate1 = kendo.template($("#template1").html());

            var productsDataSource = new kendo.data.DataSource({
                transport: {
                    read: {
                        url: "api/products",
                        dataType: "json",
                        contentType: 'application/json; charset=utf-8',
                        type: 'GET'
                    }
                },
                error: function (e) {
                    alert(e.errorThrown);
                },
                change: function () {
                    $("#container2 > ul").html(kendo.render(producatsTemplate1, this.view()));
                }
            });
            productsDataSource.read();
        });
    </script>
ابتدا یک div با id مساوی container2 جهت تعیین محل نهایی رندر قالب template1 در صفحه تعریف می‌شود.
هرچند خروجی دریافتی از سرور نهایتا یک آرایه از اشیاء Product است، اما در template1 اثری از حلقه‌ی جاوا اسکریپتی مشاهده نمی‌شود. در اینجا چون از متد kendo.render استفاده می‌شود، نیازی به ذکر حلقه نیست و به صورت خودکار، به تعداد عناصر آرایه دریافتی از سرور، قطعه HTML قالب را تکرار می‌کند.
در ادامه برای کار با سرور از یک Kendo UI DataSource استفاده شده‌است. قسمت transport/read آن، کار تعریف محل دریافت اطلاعات را از سرور مشخص می‌کند. رویدادگران change آن اطلاعات نهایی دریافتی را توسط متد view در اختیار متد kendo.render قرار می‌دهد. در نهایت، قطعه‌ی HTML رندر شده‌ی نهایی حاصل از اجرای قالب، در بین تگ‌های ul مربوط به container2 درج خواهد شد.
رویدادگران change زمانیکه data source، از اطلاعات راه دور و یا یک آرایه‌ی جاوا اسکریپتی پر می‌شود، فراخوانی خواهد شد. همچنین مباحث مرتب سازی اطلاعات، صفحه بندی و تغییر صفحه، افزودن، ویرایش و یا حذف اطلاعات نیز سبب فراخوانی آن می‌گردند. متد view ایی که در این مثال فراخوانی شد، صرفا در روال رویدادگردان change دارای اعتبار است و آخرین تغییرات اطلاعات و آیتم‌های موجود در data source را باز می‌گرداند.


یک نکته‌ی تکمیلی: فعال سازی intellisense کدهای جاوا اسکریپتی Kendo UI

اگر به پوشه‌ی اصلی مجموعه‌ی Kendo UI مراجعه کنید، یکی از آن‌ها vsdoc نام دارد که داخل آن فایل‌های min.intellisense.js و vsdoc.js مشهود هستند.
اگر از ویژوال استودیوهای قبل از 2012 استفاده می‌کنید، نیاز است فایل‌های vsdoc.js متناظری را به پروژه اضافه نمائید؛ دقیقا در کنار فایل‌های اصلی js موجود. اگر از ویژوال استودیوی 2012 و یا بالاتر استفاده می‌کنید باید از فایل‌های intellisense.js متناظر استفاده کنید. برای مثال اگر از kendo.all.min.js کمک می‌گیرید، فایل متناظر با آن kendo.all.min.intellisense.js خواهد بود.
بعد از اینکار نیاز است فایلی به نام references.js_ را به پوشه‌ی اسکریپت‌های خود با این محتوا اضافه کنید (برای VS 2012 به بعد):
/// <reference path="jquery.min.js" />
/// <reference path="kendo.all.min.js" />
نکته‌ی مهم اینجا است که این فایل به صورت پیش فرض از مسیر Scripts/_references.js/~ خوانده می‌شود. برای اضافه کردن مسیر دیگری مانند js/_references.js/~ باید آن‌را به تنظیمات ذیل اضافه کنید:
 Tools menu –> Options -> Text Editor –> JavaScript –> Intellisense –> References
گزینه‌ی Reference Group را به (Implicit (Web تغییر داده و سپس مسیر جدیدی را اضافه نمائید.


کدهای کامل این قسمت را از اینجا می‌توانید دریافت کنید:
KendoUI04.zip
نظرات مطالب
نحوه کار با ftp - بخش اول
امکان دیباگ کردن ریز فعالیت‌های System.Net به صورت زیر وجود دارد:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<configuration>
 <system.diagnostics>
   <trace autoflush="true" />
   <sources>
     <source name="System.Net">
       <listeners>
         <add name="MyTraceFile"/>
       </listeners>
     </source>
   </sources>

   <sharedListeners>
     <add
       name="MyTraceFile"
       type="System.Diagnostics.TextWriterTraceListener"
       initializeData="System.Net.trace.log"
               />
   </sharedListeners>

   <switches>
     <add name="System.Net" value="Verbose" />
   </switches>

 </system.diagnostics>
</configuration>
که به فایل app.config و یا web.config قابل افزودن است. به این صورت کلیه هدرهای ارسالی به سرور و ریز فعالیت‌های انجام شده در پشت صحنه‌، در فایلی به نام System.Net.trace.log برای شما ثبت خواهد شد. 
نظرات مطالب
تولید خودکار کدهای سمت کلاینت بر اساس OpenAPI Specification
یک نکته‌ی تکمیلی: ابزار CLI مایکروسافت برای تولید خودکار کدهای کلاینت #C براساس استاندارد OpenAPI

ابزار جدید Microsoft.dotnet-openapi  کار تولید کدهای یک کلاینت سی‌شارپی را بر اساس OpenAPI Specification انجام می‌دهد. برای استفاده‌ی از آن، ابتدا با استفاده از دستور dotnet tool install -g Microsoft.dotnet-openapi، کار نصب ابزار CLI آن انجام خواهد شد و سپس برای استفاده از آن، به فایل csproj. خود، تنظیمات زیر را اضافه کنید:
<Project Sdk="Microsoft.NET.Sdk.Worker">
  <ItemGroup>
    <OpenApiReference Include="OpenAPIs\v1.json" CodeGenerator="NSwagCSharp" 
         Namespace="GettingStarted" ClassName="MyClient">
      <SourceUri>https://geo.api.vlaanderen.be/capakey/v2/swagger/docs/v1</SourceUri>
    </OpenApiReference>
  </ItemGroup>
</Project>
تنظیم Include آن، یکی کپی محلی از فایل json ذکر شده‌ی در SourceUri را تهیه می‌کند. سایر موارد، تنظیمات فضای نام و کلاس تولید شده‌ی مرتبط است.
حتی بر اساس این ابزار CLI، خود ویژوال استودیو هم گزینه‌ی جدید Add –> Service Reference -> OpenAPI  را اضافه کرده‌است که تنظیمات یاد شده‌ی فوق را توسط یک رابط کاربری جدید دریافت می‌کند:

مطالب
مبانی TypeScript؛ فضاهای نام

همانطور که عنوان شد به ماژول‌های داخلی، فضاهای نام (namespace) گفته می‌شود. بنابراین از namespaceها نیز جهت مدیریت و ساماندهی پروژه‌های بزرگ با تعداد فایل‌های زیاد استفاده می‌شود. در واقع یک namespace حالت ساده‌تری از یک ماژول است؛ یعنی برای بارگذاری آن در مرورگر نیاز به loader خاصی نیست. بنابراین در پروژه‌هایی با مقیاس کوچکتر استفاده از namespaceها، انتخاب بهتری است. همچنین یکی از مزیت‌های مهم namespace جلوگیری از شلوغ شدن global scope است.  


نحوه‌ی تعریف namespace در TypeScript  

برای ایجاد یک namespace کافی است از کلمه کلیدی namespace استفاده کنیم: 

namespace Membership {
    export function AddMember(name: string) {
        // add a new member
    }
}

در کد فوق یک namespace را با نام Membership تعریف کرده‌ایم. درون این namespace می‌توانیم کدهای خود را بنویسیم. به عنوان مثال در کد فوق یک تابع را با نام AddMember درون آن تعریف کرده‌ایم و با استفاده از کلمه‌ی کلیدی export این تابع را در معرض دید مصرف کننده قرار داده‌ایم. لازم به ذکر است که یک namespace می‌تواند به صورت nested (تودرتو) نیز استفاده شود. اما باید توجه داشته باشید که برای داشتن چنین قابلیتی باید از export نیز قبل از کلمه‌ی کلیدی namespace استفاده شود: 

namespace Membership {
    export function AddMember(name: string) {
        // add a new member
    }
    
    export namespace Cards {
        export function IssueCard(memberNumber: number) {
            // issue new card
        }
    }
}

همانطور که مشاهده می‌کنید، درون یک nested namespace نیز می‌توانیم اشیاء را توسط کلمه‌ی کلیدی export در معرض دید مصرف کننده قرار دهیم.


نحوه‌ی استفاده از namespaceها در TypeScript 

برای استفاده از کدهای مثال قبل، در یک فایل دیگر می‌توانیم به صورت زیر یک ارجاع را به namespace مربوطه داشته باشیم:

/// <reference path="membership.ts" />

اکنون درون ادیتور، به صورت کامل به اشیاء export شده‌ی توسط فضای نام Membership دسترسی خواهید داشت. لازم به ذکر است به این نوع ارجاع، Triple-Slash References نیز گفته می‌شود. مزیت دیگر این روش این است که کامپایلر TypeScript ارجاعات را نیز کامپایل می‌کند.

برای استفاده از اشیاء مربوط به namespace ارجاع داده شده نیز باید از سینتکس نقطه استفاده کرد:

Membership.AddMember('Garrett');
Membership.Cards.IssueCard(500);

نکته‌ایی که در اینجا وجود دارد این است که کامپایلر TypeScript به صورت پیش‌فرض فایل‌های ارجاع داده شده را به فایل‌های جداگانه‌ایی کامپایل خواهد کرد و فرض را بر این خواهد گذاشت که هر کدام از فایل‌های کامپایل شده قرار است به ترتیب استفاده از آنها درون صفحه استفاده شوند. برای تولید یک فایل واحد می‌توانید از فلگ outFile استفاده کنید. با کمک این فلگ تمامی ارجاعات، بر اساس ترتیب استفاده از آنها، به یک فایل واحد تبدیل خواهند شد. جهت درک بهتر موضوع، یک فایل را با نام utilityFunctions.ts با محتویات زیر ایجاد کنید:

namespace Utility {
    export namespace Fees {
        export function CalculateLateFee(daysLate: number): number {
            return daysLate * .25;
        }
    }
    export function MaxBooksAllowed(age: number): number {
        if (age < 12) {
            return 3;
        } else {
            return 10;
        }
    }
    function privateFunc(): void {
        console.log('This is private....');
    }
}

در کد فوق یک namespace با نام Utility ایجاد کرده‌ایم سپس یک namespace دیگر و همچنین یک تابع را درون آن export کرده‌ایم. اکنون می‌خواهیم از این فضای نام درون یک فایل دیگر با نام app.ts استفاده کنیم. برای اینکار دورن فایل app.ts با استفاده از Triple-Slash یک ارجاع را به فضای نام عنوان شده اضافه کنید:

/// <reference path="utilityFunctions.ts" />

اکنون می‌توانیم از Intellisense مربوط به VS Code جهت دسترسی به اعضای فضای نام Utility استفاده کنیم:

لازم به ذکر است برای namespace مربوطه می‌توانیم alias نیز جهت دسترسی سریع‌تر، تعریف کنیم:

/// <reference path="utilityFunctions.ts" />
import util = Utility.Fees;
let fee = util.CalculateLateFee(10);
console.log(`Fee: ${fee}`);

توسط فرمان زیر نیز می‌توانیم فایل فوق را به راحتی کامپایل کنیم:

tsc --target ES5 app.ts

با فرمان فوق، فایل app.js به همراه تمامی فایل‌های ارجاع داده شده‌ی درون آن نیز کامپایل خواهند شد.

اکنون اگر بخواهیم توسط node فایل app.js را اجرا کنیم، با خطای ReferenceError: Utility is not defined مواجه خواهیم شد. دلیل آن نیز این است که node سعی در لود کردن فایل به صورت یک ماژول دارد و از آنجائیکه ما از namespace استفاده کرده‌ایم، فضای نام Utility توسط node قابل شناسنایی نمی‌باشد. اما درون یک صفحه‌ی HTML با قرار دادن فایل utilityFunctions.js و سپس app.js مشکلی نخواهیم داشت. برای حل این مورد در node کافی است از نکته‌ی یکی کردن فایل‌ها استفاده کنیم:

tsc --target ES5 app.ts --outFile out.js

در این‌حالت فایل‌ها به ترتیب استفاده، با هم ادغام شده و تبدیل به یک فایل با نام out.js خواهند شد.

مطالب
ایجاد ایندکس منحصربفرد در EF Code first
در EF Code first برای ایجاد UNIQUE INDEX ویژگی یا تنظیمات Fluent API خاصی درنظر گرفته نشده است و می‌توان از همان روش‌های متداول اجرای مستقیم کوئری SQL بر روی بانک اطلاعاتی جهت ایجاد UNIQUE INDEX‌ها کمک گرفت:
public static void CreateUniqueIndex(this DbContext context, string tableName, string fieldName)
{
      context.Database.ExecuteSqlCommand("CREATE UNIQUE INDEX [IX_Unique_" + tableName 
+ "_" + fieldName + "] ON [" + tableName + "]([" + fieldName + "] ASC);");
}
و این کل کاری است که باید در متد Seed کلاس مشتق شده از DbMigrationsConfiguration انجام شود. مثلا:
public class MyDbMigrationsConfiguration : DbMigrationsConfiguration<MyContext>
{
        public BlogDbMigrationsConfiguration()
        {
            AutomaticMigrationsEnabled = true;
            AutomaticMigrationDataLossAllowed = true;
        }

        protected override void Seed(MyContext context)
        {
            CreateUniqueIndex(context, "table1", "field1");
            base.Seed(context);
        }
}
روش فوق کار می‌کند اما آنچنان مناسب نیست؛ چون به صورت strongly typed تعریف نشده است و اگر نام جداول یا فیلدها را بعدها تغییر دادیم، به مشکل برخواهیم خورد و کامپایلر خطایی را صادر نخواهد کرد؛ چون table1 و field1 در اینجا به صورت رشته تعریف شده‌اند.
برای حل این مشکل و تبدیل کدهای فوق به کدهایی Refactoring friendly، نیاز است نام جدول به صورت خودکار از DbContext دریافت شود. همچنین نام خاصیت یا فیلد نیز به صورت strongly typed قابل تعریف باشد.
کدهای کامل نمونه بهبود یافته را در ذیل مشاهده می‌کنید:
using System;
using System.Data.Entity;
using System.Data.Entity.Infrastructure;
using System.Data.Objects;
using System.Linq;
using System.Linq.Expressions;
using System.Text.RegularExpressions;

namespace General
{
    public static class ContextExtensions
    {
        public static string GetTableName<T>(this DbContext context) where T : class
        {
            ObjectContext objectContext = ((IObjectContextAdapter)context).ObjectContext;
            return objectContext.GetTableName<T>();
        }

        public static string GetTableName<T>(this ObjectContext context) where T : class
        {
            var sql = context.CreateObjectSet<T>().ToTraceString();
            var regex = new Regex("FROM (?<table>.*) AS");
            var match = regex.Match(sql);
            string table = match.Groups["table"].Value;
            return table
                    .Replace("`", string.Empty)
                    .Replace("[", string.Empty)
                    .Replace("]", string.Empty)
                    .Replace("dbo.", string.Empty)
                    .Trim();
        }

        private static bool hasUniqueIndex(this DbContext context, string tableName, string indexName)
        {
            var sql = "SELECT count(*) FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLE_CONSTRAINTS where table_name = '" 
                      + tableName + "' and CONSTRAINT_NAME = '" + indexName + "'";
            var result = context.Database.SqlQuery<int>(sql).FirstOrDefault();
            return result > 0;
        }

        private static void createUniqueIndex(this DbContext context, string tableName, string fieldName)
        {
            var indexName = "IX_Unique_" + tableName + "_" + fieldName;
            if (hasUniqueIndex(context, tableName, indexName))
                return;

            var sql = "ALTER TABLE [" + tableName + "] ADD CONSTRAINT [" + indexName + "] UNIQUE ([" + fieldName + "])";
            context.Database.ExecuteSqlCommand(sql);
        }

        public static void CreateUniqueIndex<TEntity>(this DbContext context, Expression<Func<TEntity, object>> fieldName) where TEntity : class
        {
            var field = ((MemberExpression)fieldName.Body).Member.Name;
            createUniqueIndex(context, context.GetTableName<TEntity>(), field);
        }
    }
}

توضیحات
متد GetTableName ، به کمک SQL تولیدی حین تعریف جدول متناظر با کلاس جاری، نام جدول را با استفاده از عبارات باقاعده جدا کرده و باز می‌گرداند. به این ترتیب به دقیق‌ترین نامی که واقعا جهت تولید جدول مورد استفاده قرار گرفته است خواهیم رسید.
در مرحله بعد آن، همان متد createUniqueIndex ابتدای بحث را ملاحظه می‌کنید. در اینجا جهت حفظ سازگاری بین SQL Server کامل و SQL CE از UNIQUE CONSTRAINT استفاده شده است که همان کار ایجاد ایندکس منحصربفرد را نیز انجام می‌دهد. به علاوه مزیت دیگر آن امکان دسترسی به تعاریف قید اضافه شده توسط view ایی به نام INFORMATION_SCHEMA.TABLE_CONSTRAINTS است که در نگارش‌های مختلف SQL Server به یک نحو تعریف گردیده و قابل دسترسی است. از این view در متد hasUniqueIndex جهت بررسی تکراری نبودن UNIQUE CONSTRAINT در حال تعریف، استفاده می‌شود. اگر این قید پیشتر تعریف شده باشد، دیگر سعی در تعریف مجدد آن نخواهد شد.
متد CreateUniqueIndex تعریف شده در انتهای کلاس فوق، امکان دریافت نام خاصیتی از TEntity را به صورت strongly typed میسر می‌سازد.
اینبار برای تعریف یک قید و یا ایندکس منحصربفرد بر روی خاصیتی مشخص در متد Seed، تنها کافی است بنویسیم:
context.CreateUniqueIndex<User>(x=>x.Name);
در اینجا دیگر از رشته‌ها خبری نبوده و حاصل نهایی Refactoring friendly است. به علاوه نام جدول را نیز به صورت خودکار از context استخراج می‌کند.