من جدیدا Xamarin  رو نصب کردم مشکلات نسخه‌های قدیمی برای نصب رو نداره.واقعا بدون دردسر نصب شد :
1-  xamarin visual studio v4.0.1.93 
2-jdk
3-sdk
4-ndk
البته شاید تنها مشکل در ابتدا بالا بودن حجم پکیج‌های موارد 3و 4 برای دانلود هست
من در طول 3 سالی که در توسعه اندروید کار میکنم پلتفورم native رو ترجیح میدم چون دردسر کمتری نسبت به پلتفورمای دیگه داره. xamarin که از همون ب بسم الله دردسرای نصبشو راهندازیش شروع میشه تا باگ‌های فراوانی که برمیخوری. ورژن جدید اندروید استادیو با افزودن instant run و قابلیت دیباگ انلاین بدون ریستارت اپلیکیشن و همچنین افزایش سرعت gradle خیلی عالی شده و سرعت کار رو بالا برده
نیازی نیست که کاربر متوجه این موضوع باشد . شما پکیج‌های تولید شده را در گوگل پلی که آپلود نمایید در نهایت یک خروجی رو کاربر می‌بیند و در زمان نصب از پلی استور به صورت اتوماتیک نسخه مورد نظر دانلود و نصب می‌شود .
برای آموزش‌های بیشتر : Multiple Apk , multiple apk support in android market
با توجه به نقاط ضعف و قوت هر کدام بسته به شرایط پروژه باید انتخاب شوند.
 چنانچه برنامه نیازمند تعامل با قسمتهای مختلف موبایل است استفاده از فناوریهای تحت وب انتخابی نادرست است و اگر عرضه عمومی مد نظر است cross platformها انتخابی نادرست هستند . 
البته این نکته رو هم باید مدنظر داشت که کاربران عمومی از برنامه‌های عمومی استفاده می‌کنند و این تعدد نسخه برای آن‌ها گیج کننده است. همین الان اشخاصی که کاربران عمومی از آن‌ها زیاد سوال میکنند یک پرسش داشته باشید می‌گویند خیلی هاشان سوال می‌پرسند که " اونی که 32 داره رو بگیرم یا اونی که 64 نوشته؟"
و البته پاسخ خودم به آن‌ها فقط این جمله هست 32 رو بگیر.
حالا شما در یک حالت عمومی این انتظار را داشته باشید که کاربر بداند کدام نسخه را بگیرد؟
بعد از انجام تمام این مراحل باز هم برنامه‌ی شما حجمی بالاتر از آنچه تصور میکردید دارد که برای عرضه در بازار ایران(با توجه به اهمیت بالای حجم اپ‌ها برای کاربران با توجه به اینترنت ایران) گزینه‌ی اول به حساب نمی‌آید.
‫۸ سال و ۳ ماه قبل، چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۶
برای کم کردن حجم برنامه شما بایستی چند تا کار انجام بدید 1. link کردن برنامه یعنی وقتی از کتابخانه ای که تو برنامه استفاده نشده در زمان خروجی هم نیاید و حجم به مراتب کمتر می‌شه و 2. خروجی شما بایستی برای 3 نوع cpu مجزا باشه یعنی در نهایت شما 3تا apk جدا دارید . 
چون اگه رو Any Cpu  بزارید نحوه خروجی رو حجم وحشتناک بالا می‌ره . من حجم 37 M رو به 4 M کاهش دادم .
به نظرم مرجع اصلی، برای حل این اختلاف نظر‌ها کمک کند؛ مطلب کامل
خود مبدع اسکرام هم بیشتر برروی فریمورک تأکید دارد. دلایلی هم برای این مورد بیان کرده است. 
به معنی : اسکرام یک فریم وورک (چارچوب) می‌باشد. پس به جای اینکه اسکرام جزئیات دقیق و کاملی در مورد اینکه کارها در پروژه چگونه باید انجام شوند ,  بیشتر آن را به تیم واگذار می‌کند. این کار عملی خواهد بود زیرا تیم خواهد فهمید که چگونه به بهترین نحو مشکل خود را حل نماید . 
برای مثال می‌توان جلسه Sprint Planning را درنظر گرفت : در اسکرام آمده است که خروجی این جلسه می‌تواند (بایدی در کار نیست ) تعدادی آیتم باشد که آن‌ها در اسپرینت بعدی پیاده سازی خواهند شد. اما در متدولوژی‌های دیگر, ضوابط ورودی , تعیین وظایف , ضوابط خروجی و دیگر مسائل جلسه توسط متدولوژی تعیین می‌شوند و همه آنها لازم الاجرا هستند .
به عبارت ساده‌تر , در فریم وورک نسخه پیچی نداریم ولی در متدولوژی نسخه‌های پیچیده شده لازم الاجرا می‌باشند. 
بله، خیلی ممنون از پیگیری و ارجاع به منبع. من هم کمی در این مورد جستجو کردم. راستش کمی گیج شدم چون هر دو لفظ فریم ورک و متدولوژی برای اسکرام آورده شده برای مثال در وب سایت ویکی پدیا:
Scrum  is an iterative and incremental  agile software development  framework for managing product development. 
که البته دوباره در همین صفحه باز از لفظ متدولوژی هم استفاده شده. بنده طی تجربه شخصی که داشتم چون یک چارچوب کلی از اسکرام را در محل کارم شخصی سازی کردیم، حس کردم اسکرام میتونه کمی منعطف هم باشه. به همین علت فرض کردم که میتونه یک چارچوب کلی باشه که اساس اون تعاملات بین افراد هست (درست یا غلط بودن کارمون را نمیدونم البته). اما جوابی که ما از این روش گرفتیم جواب قابل قبولی بود.
با فرض این که یک تیم با تجربه به هر سه روش مسلط باشند، این انتخاب کاملا به کاربرد اپلیکیشن مورد نظر بستگی دارد. ضمننا در هزینه تمام شده (تولید، توسعه، نگهداری) نرم افزار هم موثر است.
در صورتی که یک برنامه نویس بخواهد روشی انتخاب کند بسته به شرایط برنامه نویس متغییر است. 
  • پس زمینه برنامه نویسی
  • تکنولوژی هایی که مسلط است
  • چقدر وقت دارد چیز جدید یاد بگیرد
Cross-platform خودش چند مدله (معروف‌تر هاش این موارد):
  • HTML+JS +WebView (Cordova)
  • C#+ XAMARIN
  • HTML+JS+ Native Run (Native Script)
...
‫۸ سال و ۳ ماه قبل، شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵، ساعت ۰۰:۴۳
عموما این ناراضی زمانی دیده میشه که از کاربران نظرسنجی بشه. کاربران فقط یک موقع خودجوش اعتراض میکنن که فونت واقعا خیلی مشکل داشته باشه یا سال‌ها با یک فونت کار کرده باشند و در یک مرحله زمانی فونت به یک نمونه بدتر تغییر پیدا کنه.
در بقیه حالات حتی اگ هم ناراضی باشن سخنی نمی‌گویند ولی در یک نظرسنجی که کاربر دو نمونه رو ببینه میشه به نکات مهمتری رسید. فونت یکان یکی از فونت‌های مورد علاقه من هست ولی در وب رضایت چندانی ازش ندارم. هر چند تا مدت‌ها جز معدود فونت‌های مجاز و خوب بود. دلیل اینکه ازش ناراضی هستم این هست که چندان برای وب بهینه نیست و در حالت‌های سایز خیلی بزرگ و کوچک فرم خودش رو از دست میده ولی وزیر و صمیم این مشکل چندان حاد نیست. چون بسیار بهینه‌تر شدند یا مثلا تاهما تا موقعی که 9pt هست بسیار خوب عمل می‌کنه، بزرگتر بشه به یک فاجعه تبدیل میشه. من از صمیم راضی هستم چون واقعا برای خواندن مطالب بلند برای چشم عالی هست. خیلی حالت رسمی داره.
در تمامی تعاریف رسمی که از متدولوژی‌ها اومده، اونها رو در واقع به عنوان یک فریم ورک ( چهارچوب ) یا پروسس (فرآیند) کاری معرفی کرده. چرا؟ چونکه تیم نرم افزاری رو مجبور میکنه که از قوانین مربوط به خودش تبعیت کنه و برای اونها یک چهارچوب کاری تعریف میکنه تا تیم بر اساس اون فریم ورک یا چهارچوب حرکت کنن. مثلا خود RUP مخفف کلمات Rational Unified Process هست . RUP یک متدولوژی هست. اما در عنوان اصلی از اون به عنوان یک فرآیند یا فریم ورک عنوان شده. چرا میگن فرآیند؟ چون هر فرآیند به صورت مرحله مرحله اجرا میشه. و تیم از یک مرحله وارد مرحله جدید میشه. هم اسکرام و هم RUP به عنوان روشهای Agile شناخته میشن و هر دوتاشون بر مبنای تکرار Iteration هستن.
منابع برای مطالعه بیشتر :
دو سوال از شما داشتم:
1- خروجی ios چطور؟
2- با دلفی دات نت می‌نویسید؟

البته من در Xamarin تست نکردم ولی از آنجای که Xamarin طبق مستندات گفته شده، برنامه را به نتیجه نهایی Compile می‌کند نباید تفاوات چندانی باشد ولی برای اندروید چون کمپایل درجا صورت میگیرد لاجرم باید dll‌ها فرستاده شوند.