نظرات نظرسنجی‌ها
ایجاد یک پیام رسان کدباز بومی با استقبال کاربران ایرانی روبرو میشود؟
خیر به هیچ وجه این اتفاق نمیتونه بیوفته. طرح این سوال، مثل افراد تازه کاری هست که بعد از گرفتن یک ایده سریعا میرن پای لپ تاپ و New Project باز میکنن. در واقع اصلا موضوع سر اوپن سورس بودن و این داستان‌ها نیست.
در تولید چنین نرم افزارهایی باید در درجه اول به بازار و هدف اون نرم افزار در جامعه نگاه کرد و سنجید که آیا مصرف کننده داره یا خیر!
در فضای فعلی این امر به هیچ وجه امکان پذیر نیست و مردم ترجیح میدن اطلاعاتشون در دست کشورهای دیگه باشه تا کشور خودشون و علتش هم گویاست و نیازی به تشریح نداره (وارد بحث سیاست نمیشم اینجا مکانش نیست) .
حتی در صورت تولید و انتشار کدهای نرم افزار، باز هم دلیل بر ایجاد حس امنیت برای کاربران نمیشه چون ملت نمیتونن کدهای سرور رو نگاه کنن و ببینن آیا واقعا همون کدها آپلود شده یا خیر!
برای درک بیشتر این موضوع رجوع کنید به اون داستان کارخانه تولید ایران خودرو که خودرویی که برای تست باید تحویل به سازمان تست و ایمنی میداد، یک نسخه سفارشی بود و نمره دریافت میکرد.
در واقع به طور خلاصه، برای تولید و فعالیت چیزهایی در سطح کشوری یا بین المللی (کارخانه، نرم افزار و ...)، نیاز به محیط سالم هست نه کدهای اوپن سورس.
بازخوردهای دوره
مدیریت نگاشت ConnectionIdها در SignalR به کاربران واقعی سیستم
خیلی ممنونم ، یه سوالی فکرم رو خیلی درگیر کرده و ممنون میشم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید ، این است که سرور مورد استفاده ما برای اجرای پروژه متاسفانه تنظیمات پیشفرض سازمان آن طوری است که مادام حافظه ریست میشود  (ریست شدن مسقیم سشن را درجریانش هستم و نگرانم متغیرهای استاستیک هم ریست شوند ) برای جلوگیری از بروز خطا، مدیریت کانکشن‌ها را مستقیم با استفاده از دیتابیس پیاده سازی کردم ، حالا سوال اینجاست با توجه به این که سیستم در آینده تعداد یوزر بالایی خواهد داشت (100k+) ، پیاده سازی آن (هاب) با دیتابیس به دلیل تراکم یوزر ، آیا در اینده مسئله ساز نمی‌شود ؟؟
با تشکر 
نظرات مطالب
معرفی پروژه فروشگاهی Iris Store
سلام چرا وقتی پروژه رو روی هاست آپلود می‌کنیم سایت اتوماتیک ریدارکت میشه به یه سایت دیگه و دلیل استفاده از این کد توی web.config چیه ؟
<rewrite>
      <rules>
        <rule name="Enforce WWW" stopProcessing="true">
          <match url=".*" />
          <conditions>
            <add input="{CACHE_URL}" pattern="^(.+)://(?!www)(.*)" />
            <add input="{HTTP_HOST}" pattern="localhost" negate="true" />
          </conditions>
          <action type="Redirect" url="http://www.website.ir/{R:0}" redirectType="Permanent" />
        </rule>
      </rules>
    </rewrite>
نظرات مطالب
توسعه سیستم مدیریت محتوای DNTCms - قسمت ششم
تشکر. فیلد DeletedBy  به این منظور در نظر گرفتم چون در سیستم حذف فیزیکی نداریم و داده به صورت منطقی خذف می‌شود. به همین دلیل این فیلد رو اضافه کردم  که بتوان فهمید کاربری که اقدام به حذف کرده رو پیدا کرد. من اسم کاربر رو نگهداری نمیکنم ، فقط آی دی کاربری که عمل مورد نظر را انجام داده ذخیره میکنم.  سورس Decision رو هم نگاه کردم ، پروژه حرفه ایی بود .فرمودید که از ذکر Icollection‌ها خودداری کنم ، در این صورت اگر بخوام کانفیگی به صورت زیر بنویسیم راه حل چیست؟ 
  HasRequired(row => row.CreatedBy).WithMany(row => row.CategoriesCreated).HasForeignKey(row => row.CreatedById).WillCascadeOnDelete(false);
HasOptional(row => row.DeletedBy).WithMany(row => row.CategoriesDeleted).HasForeignKey(row => row.DeletedById).WillCascadeOnDelete(false);
اگر تعداد رابطه‌های جدول User زیاد باشد تاثیری بر روی سرعت دارد یا خیر؟
نظرات مطالب
مدیریت سفارشی سطوح دسترسی کاربران در MVC
این پروژه صرفا واسه سطح دسترسی نبود یک بخش از CMF شخصی بنده بود با نام نئوکس، فعلا قصد انتشار عمومی اون رو ندارم چون کارای شخصی خودم رو در حال حاضر دارم با اون انجام میدم و دلیل دیگه اینکه وقت پشتیبانی ازش رو در یک محیط عمومی بعد از انتشار مثلا در Gtihub فعلا متاسفانه ندارم. 
فعلا بازده عالی ای داشته این CMF از همه جهات ، اگر تصمیم به انتشار عمومیش گرفتم حتما داخل همین سایت اطلاع رسانی میشه . 
برای مثال یکی از کارایی که باهاش انجام شده سایت شرکت خود بنده هست ، اینجا
یا سایت شرکت رایان صنعت ( سهامی خاص ) با رتبه‌ی یک در چند کلمه‌ی کلیدی به لطف SEO Engine این CMF در اینجا
نظرات مطالب
مفاهیم برنامه نویسی ـ مروری بر پروپرتی‌ها
تشکر از شما و توضیحات ارزشمند دوستان گرامی.
پروپرتی و پروپرتی اتوماتیک امکانی است که در زبان سی شارپ و ... قرار داده شده است. پروپرتی‌ها نیز در حقیقت متدهای مشابهی دارند که همان اکسسورها هستند. تفاوت میزان بیشتر کپسوله سازی و مخفی کردن منطق پیاده سازی، و مهم‌تر سازگاری بیشتر با مفهوم ویژگی است. که البته در هنگام استفاده از پروپرتی سهولت بیشتری را نیز فراهم می‌کند.
همان که دوست عزیزم اشاره فرمودند به دلیل عدم سازگاری ذات زبان‌های مبتنی بر دات فریمورک از اکسسور، به صورت داخلی به متد تبدیل خواهند شد.
همچنین در مورد جاوا هم پروژه هایی وجود دارند که سعی کرده اند این امکان را به کمک یک سری Annotaion به آن بیافزایند.
در مورد سی شارپ استفاده از پروپرتی روش توصیه شده است.
بازخوردهای پروژه‌ها
چند پیشنهاد به همراه پروژه
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوست گرامی و عزیز
من تغییراتی در پروژه شما دادم که در ذیل توضیح دادم
خوشحال می‌شوم بررسی فرمایید.
باتشکر

تغییر در نوع چینش models
افزودن PlUploader برای آپلود فایل
تغییر در Partial به نام _breadCrumb
امکان چند انتخاب هم زمان - و همچنین حذف  چند مورد هم زمان
باز شدن پوشه‌ها و دانلود شدن فایل‌ها با دابل کلیک
تغییرات مختصر در style
تغییر در ساختار لینک برگشت -> انتقال از model به view و پیاده سازی با jquery به دلیل سهولت بیشتر
 سوال؟
چرا پوشه سرویس را در app-code نبردید؟

MvcFileManager.rar
اشتراک‌ها
معرفی و بررسی پروتکل HTTP2 از نظر فنی

پروتکل (Hyper Text Transfer Protocol (HTTP (انتقال فوق متن) پروتکلی است که وظیفه انتقال (ارسال و دریافت) داده‌ها بین کلاینت و سرور را بر عهده دارد. منظور از کلاینت مرورگر وب و منظور از سرور یک وب سایت اینترنتی است. در واقع پروتکل انتقال ابر متن زبان مشترک بین سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان وب است و شامل مجموعه ای از قوانین است که برای انتقال انواع فایل‌ها مثل صدا، متن، عکس و... برای انتقال در شبکه وب استفاده می‌شود.

مستند لینک بالا مزیتها و بهینه سازی هایی که در پروتکل HTTP2 نسبت به نسخه قبل از آن انجام شده است را مورد بررسی قرار می‌دهد.


سوالات متداول در خصوص HTTP2

 

معرفی و بررسی پروتکل HTTP2 از نظر فنی
اشتراک‌ها
استفاده از هوش مصنوعی در تولید برنامه‌هایی که خود را اصلاح کرده و بهبود می‌دهند!
'آیا این امکان وجود دارد که یک برنامه کامپیوتری بتواند برنامه‌های دیگر را تولید کند؟ و یا اینکه روزی انسان‌های برنامه‌نویس به وسیله‌ی برنامه‌ها جایگزین شوند؟' اینها سوالات آغازین مقاله‌ای‌ست که یکی از جالب‌ترین و هیجان‌انگیزترین موضوعات برنامه‌نویسی یعنی هوش‌مصنوعی در تولید برنامه‌ها را مورد بررسی عینی قرار داده است. اگر گشتی در دنیای وب بزنید شاید تعداد محدودی مقاله در این حوزه پیدا کنید که بیشتر جنبه آکادمیک دارند. به اعتقاد اینجانب این حوزه قطعا یکی از مهم‌ترین حوزه‌های برنامه‌نویسی در آینده نه چندان دور به شمار می‌رود. اگر نظری دارید حتما به اشتراک بگذارید.


استفاده از هوش مصنوعی در تولید برنامه‌هایی که خود را اصلاح کرده و بهبود می‌دهند!
مطالب
مقدمه‌ای بر Docker
Docker به صورت ساده، پلتفرمی است که به سادگی قابلیت ساخت، انتقال و اجرا کردن Image‌ها را در اختیار دارد و همچنین به صورت native درون سرور‌های لینوکسی و ویندوزی اجرا میشود؛ به علاوه اینکه در محیط محلی، برای تست نیز بر روی ماشین‌های ویندوزی و مک از طریق virtual machine قابل اجراست.

دو مفهوم اساسی در محیط Docker وجود دارند که دانستن آن‌ها ضروری است: Image و Container
image عملا چیزی است که از آن برای Build یک Container استفاده می‌شود. image دارای یک سری فایل‌های لازم و اساسی است که باعث می‌شود بر روی یک Operation System اجرا شود؛ مثل Ubuntu یا Windows. بنابراین شما Application Framework خود را خواهید داشت و همچنین Databaseی که با آن کار میکند. بنابراین قابلیت استفاده از زبان‌ها و فریم ورک‌های مختلف چون Asp.net Core, Nodejs, Python و غیره را خواهد داشت. یک image به خودی خود غیر قابل استفاده است تا زمانیکه بر روی یک Container توزیع شده باشد، تا قابلیت اجرا پیدا کند. بنابراین نقطه‌ی شروع اصلی اجرایی یک برنامه با Container مربوط به آن میباشد.
به صورت خلاصه Image یک template از نوع Readonly است که ترکیبی از لایه‌های File System می‌باشد، به همراه فایل‌های share شده‌ی دیگر (از قبیل فریم ورک‌ها و ...) که میتوانند یک Docker Container Instance را تولید نمایند.
Container یک محیط امن و ایزوله است که به وسیله‌ی image ساخته شده است و میتواند اجرا، متوقف، منتقل و یا حذف شود (بطور قابل ملاحظه‌ای اجرا کردن و متوقف کردن آن سریع میباشد).


تفاوت Docker Containers و Virtual Machines

Virtual Machines همیشه بر روی Host Operation System اجرا میشوند (که می‌تواند بر روی ویندوز یا لینوکس باشد) و بعد از آن اجرای Guest OS بر روی سطحی به نام Hypervisor. پس میتوان گفت یک کپی کامل از سیستم عامل است که که بر روی hypervisor اجرا میشود و خودش نیز بر روی سخت افزار اجرا میشود. بنابراین میتوان مثل شکل زیر، یک App داشت که عملا یک سری باینری و کتابخانه است و اگر قرار باشد بر روی سیستم عامل‌های مختلفی کار کند، احتیاج به کپی کردن کل آن می‌باشد و بطور واضحی زمان و هزینه‌ی بیشتری برای بالا آوردن آن لازم است.
اما بر خلاف آن، داکر با استفاده از ابزاری به نام Docker Engine کار میکند که میتواند Container‌های مختلفی از OS‌های مختلف را اجرا نماید و نیازی به کپی گرفتن از کل سیستم عامل برای اجرای هر container نخواهد بود.


بنابراین با استفاده از ابزار‌های مجازی سازی چون Vmware، نسخه‌ی کاملی را از سیستم عامل مطبوع خود میتوان نصب و اجرا نمود؛ اما برخلاف آن با استفاده از داکر، یک نسخه‌ی کوچک از سیستم عامل، بدون وابستگی‌ها و پیچیدگی‌های نسخه‌ی اصلی در اختیار خواهد بود.
با این وجود، بوسیله داکر به راحتی میتوان تعداد زیادی از Container‌ها را به راحتی و با سرعت بالا اجرا نموده و مورد تست و ارزیابی قرار داد.


چطور Docker میتواند سریعتر از Virtual Machine‌ها عمل کند ؟

داکر از چیزی به نام Copy On Write استفاده میکند؛ به معنای کپی کردن همزمان با نوشتن. همانطور که گفته شد هر Container از یک Image ساخته میشود و عملا Imageها همان FileSystem‌های از قبل تولید شده هستند و هر کدام از لایه‌ای از کتابخانه‌ها استفاده میکنند که برای اجرای برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرور آپاچی را در نظر بگیرید، به عنوان یک فایل image که FileSystem بر روی آن ذخیره شده‌است. با نصب Php یک لایه بر روی لایه دیگر ایجاد شده و فقط تغییرات جدید به آن اضافه خواهند شد و حال اگر بخواهید تغییری را بر روی source code خود بدهید، عملا فقط آن تغییر به Image و FileSystem اضافه خواهد شد. این معماری لایه لایه باعث تولید یک FileSystem بصورت read-only میشود که شامل لایه‌های متفاوتی است و سبب کم حجم شدن آن، بالا رفتن سرعت آن می‌شود و همچنین با استفاده از Caching، قدرت زیادی را بدان می‌بخشد.


پس همانطور که در شکل فوق مشاهده میکنید، هر image از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است و توانایی به اشتراک گذاشتن این لایه‌های متمایز از یکدیگر در Container‌ها وجود دارد.


بنابراین طبق شکل فوق، بحث را اینگونه خلاصه میکنیم که هر Image از ترکیبی از لایه‌هایی از نوع read-only تشکیل شده است و با اضافه شدن Container، عملا یک لایه‌ی دیگری که قابلیت read/write را دارد بر روی آن اضافه میشود و درون آن source code میتواند قرار گیرد و اینکه بر مبنای شکل زیر میبینید که قابلیت به اشتراک گذاری Image layer‌ها به Container‌های مختلف تعبیه شده است که باعث میشود لایه‌ی نصب شده بر روی سیستم، بصورت اشتراکی قابل استفاده‌ی مجدد باشد و فضای دیسک کمتری، به علاوه سرعت اجرای بالاتری را داشته باشد. هر لایه یک مقدار هش شده‌ی یکتایی را در اختیار دارد تا از لایه‌های دیگر تمیز داده شود و قابل شناسایی باشد.




داکر در شبکه چگونه کار میکند؟

ضمنا نکته‌ی قابل توجه که در مقاله‌های بعدی به صورت عملی به آن میپردازیم این است که با استفاده از داکر میتوانیم وب سرورهایی را بر روی Container‌های مختلفی داشته باشیم که همگی بر روی پورت بطور مثال 80 هستند؛ طوری که درون هر Container بدلیل ایزوله بودن پروسس‌های مخصوص Container مربوط به خود، به پورت‌های باز داخل آن شبکه دسترسی دارند و میتوانند پورت در نظر گرفته شده‌ی درون Container را با پورت دیگری بیرون Container به اصطلاح Expose نمایند.
ضمن اینکه نکته‌ی دیگری که وجود دارد، ارتباط Container‌ها با یکدیگر است. برای مثال یک Container برای Database و دیگری برای WebApp میباشد که باید به همدیگر link شده تا قابل استفاده گردند و عملا نیازی به نوشتن ip یکدیگر در این حالت وجود ندارد. البته راه‌های دیگری از قبیل Compose کردن نیز وجود دارد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.


Docker Volume چیست؟

بحث دیگری که وجود دارد، Volumeها هستند که قسمتی از FileSystem‌ها میباشند و بصورت ساده، مثال کاربردی‌اش میتواند قسمتی از یک سیستم و دایرکتوری خاصی را بر روی Container خاصی Map کردن باشد و عملا داخل آن دایرکتوری میتواند source code بوده باشد (یکی از راه‌های ممکن برای map کردن source code به container) و بر روی Container ایجاد شود.
فوایدی که با استفاده از Volume‌ها میتوان به آن رسید از قبیل موارد زیر میباشند:
قابلیت به اشتراک گذاری یک Volume بین Container‌های مختلف که به شدت میتواند قابل استفاده باشد.
Data Volume‌ها ماندگار هستند. یعنی حتی بعد از اینکه Container مربوطه را حذف نمایید، volume مربوط به آن بطور اتوماتیک حذف نمیشود (مگر اینکه خودتان دستور حذف کردن آن را وارد نمایید). پس عملا قابلیت استفاده‌ی مجدد را نیز خواهد داشت.

طبق شکل فوق ما میتوانیم درون یک container یک volume داشته باشیم. وقتی ما چیزی را درون آن مینویسیم عملا داریم در قسمت خاصی به نام Docker Host عمل write کردن را انجام میدهیم که باعث میشود داکر متوجه آن شود. وقتی اسمی را به یک Volume انتساب میدهیم همانند /var/www، در واقع یک اسم مستعار (alias) میباشد که اشاره میکند به این Docker host موجود. در ادامه بیشتر با Volume‌ها آشنا خواهیم شد. 


DockerFile و ساخت image‌ها چگونه است؟

روش دیگر برای اجرای source code در داکر، ساخت یک image اختصاصی از آن و اجرا کردن آن بر روی یک container مجزا است.  با استفاده از DockerFile میتوانید image‌های خود را build کرده که عملا هر image در آخر باید به یک سیستم عامل برسد و همانطور که گفته شد به صورت لایه‌ای کار میکنند و مراتب اجرای آن از قبیل working directory و expose کردن بر روی پورتی خاص، همچنین استفاده از Environment Variable‌ها میباشد و همچنین با استفاده از DockerHub (که نسخه‌ی enterprise نیز دارد) میتوان image‌های ساخته شده را بر روی cloud نگه داشت و همه‌ی اعضای تیم از یک image بخصوص استفاده کنند؛ برای مثال همه‌ی اعضای تیم از یک نسخه‌ی Nodejs استفاده کنند و اشتباها بر روی ماشین‌های توسعه‌ی مختلف برنامه نویسان، از نسخه‌های مختلفی استفاده نشود و همچنین روند به‌روز رسانی به سادگی انجام گیرد.


مزایای Docker برای برنامه نویسان

فرض کنید که یک App Service از Azure تهیه کرده باشید. تست‌های unit, integration, acceptance را انجام داده و با خیال راحت Container خود را از طریق برای مثال Visual studio team service بر روی App service به صورت انتشار از طریق مدل Continuous Integration و  Continuous Deployment داشته باشید. پس عملا داکر به Devops بودن محیط و چابک بودن تیم توسعه کمک شایانی کرده و فرآیند‌های سخت و زمانبر انتقال Codeها از محیط توسعه به محیط انتشار را تسریع میبخشد.
بنابراین از داکر به راحتی میتوان در محیط Production نیز استفاده کرد و مزایای فوق العاده ای را برای برنامه نویسان ارائه کرده است. بطور مثال فرض کنید در تولید نرم‌افزار یک Web server ، تعدادی Database و یک Caching server که کانفیگ کردن، اجرا و ... به صورت عادی بسیار صعب و مشکل ساز بوده را به راحتی میتوان اجرا نمود. ضمن اینکه ممکن است هر کدام از ابزارهایی که استفاده شده، فقط مخصوص سیستم عاملی خاص باشد که قاعدتا احتیاج به بالا آوردن Virtual Machine خواهید بود و در سناریو‌های خاصی مثل سیستم هایی با معماری Microservice که هر کدام از این ریز سرویس‌ها ممکن است زبان، فریم ورک، دیتابیس و ... مخصوص به خود را داشته باشند، عملا کار بسیار سخت و پر هزینه خواهد بود (ضمن اینکه استفاده‌ی همزمان از چند Virtual Machine در کنار هم در محیط توسعه، حجم زیادی از memory و disk سیستم شما را خواهد گرفت و شما را مجبور به ارتقای سیستم خود خواهد کرد!).

مشکل دیگری که Docker آن را حل کرده، Conflict‌های ورژن‌های مختلف ابزار‌های مورد استفاده است. به راحتی میتوان Containerی از Image‌ها را به صورت ایزوله با ورژن‌های مختلفی ایجاد کرد تا بطور کامل برنامه نویسان را از مشکل همیشگی به‌روزرسانی‌ها و Role-back کردن‌ها آسوده خاطر نماید. 

از آنجایی که داکر قابلیت اجرای در محیط production را نیز دارد، عملا محیط Development با محیط Production تفاوتی ندارد و این جمله‌ی معروف که «در سیستم من کار میکند اما در نسخه‌ی انتشار داده شده خیر» دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

به راحتی میتوانید از یک Image خاص، Containerهای ایزوله‌ی متفاوتی را ساخته و همگی آنها را در کنار هم اجرا نمود و مورد تست و ارزیابی قرار داد.


Dokcer hub

مخرنی است از هزاران Image آماده از قبیل سیستم عامل، فریم ورک و... که قابلیت استفاده‌ی مجدد خواهد داشت. همچنین شما میتوانید Image‌های خود را نیز بدان اضافه نموده تا دیگران از آن استفاده نمایند. استفاده از مخزن‌های public آن رایگان میباشد. از آنجایی که Docker یک محصول متن باز و رایگان است، یک بخش از درآمد‌های آن از فروش اختصاصی مخزن‌ها در DokcerHub میباشد (چیزی شبیه به Private Repository در Github).
بیشتر از این به مفاهیم نمیپردازیم. برای مطالعه‌ی بیشتر، کتاب فوق العاده‌ی Mastering Docker را پیشنهاد میکنم. 


شروع به کار با Docker

بعد از نصب کردن نسخه‌ی رسمی Docker و باز کردن ترمینال مربوطه، اولین دستوراتی را که باید با آن آشنا باشیم، شامل موارد زیر میباشد:

لیست Image‌های کش شده‌ی بر روی سیستم:
 docker images
لیست container‌های در حال اجرای بر روی ماشین محلی:
 docker ps
بعد از تست کردن دو دستور فوق مشاهده میکنید که هیچ image و containerی بر روی سیستم شما وجود ندارد.

برای آزمایش کردن و نصب اولین image، دستور زیر را وارد میکنیم (میتوانید اطلاعات بیشتری از imageها را در dockerHub پیدا کنید). من در اینجا  kitematic/hello-world-nginx را به عنوان image از مخزن dokcerhub، بر روی سیستم خود pull کرده‌ام (این یک نسخه‌ی بسیار سبک از کانتینر nginx میباشد).
 docker pull kitematic/hello-world-nginx
بعد از اجرای دوباره‌ی دستور docker images مشاهده میکنید که image مربوطه بر روی سیستم شما نصب شده است.
حال وقت اجرای این image و توزیع آن بر روی container میباشد که با استفاده از دستور زیر است:
 docker run -p 80:80 kitematic/hello-world-nginx
پرچم p- برای مقدار دهی پورت خارجی و داخلی میباشد و بعد از آن هم که نام image مربوطه برای اجرای container میباشد (فلگ‌های خیلی بیشتر و تخصصی‌تری در رابطه با اجرا وجود دارند که در ادامه بیشتر مورد بحث قرار می‌گیرند) .

بعد از اجرای این دستور میتوانید با وارد کردن ip مربوط به virtual machine ساخته شده بر روی سیستم خود (اگر از مک یا ویندوز استفاده میکنید احتمالا 192.168.99.100 خواهد بود) که البته با دستور docker-machine ip میتوانید آن را پیدا کنید و وارد کردن آن بر روی مرورگر خود، تصویری مثل زیر را مشاهده کنید:

بدین معناست که container شما اجرا شده و قابلیت مورد استفاده قرار گرفتن را خواهد داشت. حال اگر دستور docker ps را مجددا وارد نمایید، اطلاعات این container را از نوع id, status port و غیره، مشاهده خواهید کرد.