۶ سال و ۴ ماه قبل، جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ساعت ۰۲:۴۱
در شهرهایی کوچکی مثل شهر ما عموما مورد خاصی وجود نداره ولی اگر در تهران موضوع جالبی باشه و مقدور هم باشه چرا که نه. البته بیشتر جنبه علمی برام مهم هست و اکثر توسعه دهندگان داخلی به معرفی محصولشون میپردازند که ارسال یک کاتالوگ یا صفحه توضیحی هم کافیه و جذابیتی برام نداره. مثلا اگر در مورد خاص node js یا مونگو باشه راغبتر هستم
۶ سال و ۶ ماه قبل، یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ساعت ۱۷:۳۹
من از rider خوشم اومده ولی منتها هنوز جا برای تکمیل داره و اخطارهای سرخ رنگ زیادی حین کار داره. مثلا گزینه Create View داره ولی کارکردی ازش ندیدم و دستی میسازم ولی همچنان دستور return سرخ رنگ هست و نمیشناسه (شاید تو اپدیت بعدی درست شده و چک نکردم) . همچنین این برنامه و vs code هم بعضی موارد رو مثل ویرایش فایهای ریسورس گزینه ای ندارن.
ولی در کل محیط راحت و سبکی هست و امکانات زیادی داره و نیاز نیست با vs سنگین سر و کله زد. به خصوص اگر قبلا با ویراستارهای شرکت جت برینز کار کرده باشید محیط فوق العاده ای میشه
۶ سال و ۷ ماه قبل، یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ساعت ۱۹:۴۶
کلا برنامههای تیره ، طبق لینکهای ارجاع داده شده برای کارهای گرافیکی مناسبتر هستند. مثلا در برنامه فتوشاپ پس زمینه تیره برای سند، باعث میشه طرح رو بهتر ببینیم.یا مثلا برنامههای فیلم که شامل تعداد زیادی پوستر میشن و هر اونچه که مربوط به گرافیک میشه ولی برنامه نویسی یا برنامه هایی که بیشتر نیاز به فکر کردن دارن و یا اتوماسیونهای کاری بیشتر نیازمند یه محیط ساده و کاری و تجاری دارن.
البته اگر ترکیب رنگها و نوع و سایز قلم در محیط میتونه خیلی از فرمولهای بالا رو کنار بزنه
۷ سال و ۳ ماه قبل، چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۵:۵۶
فایرفاکس و کروم بیشتر به دلیل محبوبیت و پیشرو بودنشون مورد استفاده قرار میدم ولی چون مرورگر شخصی خودم فایرفاکسه ، بیشتر هم با همون کار میکنم ولی کروم هم باشه بد نیست. بیشتر دلایل علاقه ای و هم اینکه ابزارهای خوبی هم ارائه میدن.
با اینکه Edge هم تغییرات اساسی داشته ولی عملا یا دیر به بازار اومده یا اینکه کلا باز مثل قبل به اون شکل پذیرفتنی نیست، به نظرم از لحاظ رابط و UX راه زیادی داره و حتی باز ممکنه در آخر پذیرفته نشه.
۷ سال و ۴ ماه قبل، جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ساعت ۲۱:۱۹
خودم یه زمانی علاقه مند شده بودم ولی سمتش نرفتم و یا فرصتش پیش نیامد، ولی یک سری از دوستان اتفاقا در این حرفه مشغول هستن، در زمینه بازیهای دسکتاپ به نظرم در اینجا هیچ پیشرفتی حتی به صورت ذره ای وجود نداره و اتفاقاتی چون گرشاسب هم الان غیر ممکن شده. ولی در زمینه موبایل تا حدی میشه روش حساب کرد که البته اون هم ضمانت موفقیت نداره. بد نیست روش مانور داد ولی در صورتی که ناموفق بشه میتونه خسارات زیادی بزنه.
۷ سال و ۴ ماه قبل، یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ساعت ۱۶:۲۵
مطمئنا نوشتن یک سیستم جدید برای ما دلنشینتر هست ولی امروز با فاکتورهایی چون رقابت و زمان و هزینه و موراد دیگر استفاده از سیستمهای آماده بیشتر مدنظر هست به خصوص تا حد متوسط را به خوبی پشتیبانی میکنند و میتوان آنها را به صورت همگانی توسعه داده ولی اگر واقعا بخواهد اختصاصی شود نیاز به یک سیستم جدید بیشتر احساس میشود.
۷ سال و ۹ ماه قبل، دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ساعت ۲۲:۲۶
در این حالت من از همان توسعه پذیری عمودی استفاده کردم
چون پروژههای ما با این روش نیازشان مرتفع میشد. هزینه کمتری برای ارتقا وجود داره و جوابگوی نیاز ما بود ولی در حال حاضر به امید خدا داریم پروژه ای رو استارت میزنیم که در آینده نیاز به توسعه پذیری افقی خواهد داشت به خصوص که بانک آن قرار است از طریق ravendb تامین شود
این دو روش کاملا با هم تفاوت دارند و به نسبت فناوریهای استفاده شده و کاری که انجام میدهیم متفاوت است.
ولی در حالت کلی مطمئنا روش مقیاس پذیر کردن به صورت افقی بهتر است به خصوص اگر دیتابیسهای nosql در آن مدنظر باشد و یا میزان سرویس به صورت realtime و بدون وقفه و در لحظه در آن بالا باشد. در غر اینصورت مسلما مقایس پذیرکردن به روش عمودی انتخاب بهتر و کم هزینهتری خواهد بود