‫۵ سال قبل، چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ساعت ۰۷:۱۲
توصیه میشه 70درصد پروژه با Unit Test و 20درصد اون با Integration Test و 10درصد اون با UI Test/End-to-End تست بشه ولی به دلیل هزینه بر بودن Unit Test نسبت به بقیه تست‌ها و البته حجم سنگین اش در صورتی که بخوایم اصولی کار کنیم و به الطبع زمان زیادی که میگیره باعث شده اکثر شرکت‌ها در بهترین حالت فقط Integration Test داشته باشن که هم هزینه کم‌تری نسبت به بقیه داره و هم بخش بزرگی از سیستم و سرویس‌ها رو یک جا تست میکنه.
قطعا که این روش مزایای Unit Test رو نداره و تست پذیری جامع و حس اطمینانی که تست واحد به ارمغان میاره رو بقیه روش‌ها نمیارن ولی خب اینی که گفتم وضعیتی بود که توی چندتا شرکت برخورد داشتم باهاش.
به تجربه هم بهم ثابت شده نوشتن اصولی تست با Coverage بالا میسر نمیشه مگر با روی کرد‌های تست محور مثل TDD و BDD نه اینکه پروژه نصفش اماده شده بعد میان میگن خب حالا تست بنویسیم براش. بعدم که سختشون شد میگن تست واحد فایده نداره!
‫۵ سال و ۳ ماه قبل، جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸، ساعت ۰۳:۵۰
Github Boards 
بدلیل سادگی، بدون پیچیدگی، امکان ارتباط با بخش issue‌های گیتهاب
لینک شدن به پروژه‌ها و امکان Private و Public کردن
تسکولو رو تست کردم برای شروع خیلی پیچیدس و کلی اپشن و منو موجوده حال نکردم باهاش
‫۵ سال و ۵ ماه قبل، چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۰۶:۲۸
نکته جالبی که وجود داره اینه که حدود نیمی از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند علاقمند به کار در منزل هستند اما چرا با وجود ابزاهای مختلف برای مدیریت پروژه هنوز شرکت‌ها علاقمند به همکاری به این صورت نیستند؟
‫۵ سال و ۵ ماه قبل، دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۱۶:۴۶
قبلا از trello استفاده می‌کردم ، بعد که یک نسخه ایرانی issue tracker به نام تسکولو دیدم به آن مهاجرت کردم. دلیل مهاجرتم از trello به تسکولو :
1 - به خاطر بومی بودن ، زبان فارسی ، تاریخ شمسی
2 - محیط بسیار ساده و زیبا و قدرتمند
3 - پشتیبانی خوب و سریع
4 - اتصال به trello
‫۵ سال و ۵ ماه قبل، دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۱۸:۰۷
این مسئله باز اون شلوغی و در هم برهمی رو ایجاد میکنه ، کاربر هر لحظه و زمانی زنگ میزنه برای صحبت ، دقیقه ای شما رویه مسئله‌ی آ فکر می‌کنی و دقیقه‌ی دیگه رو مسئله‌ی بی و هیچ کدوم هم به نتیجه نمیرسه ، به نظره من وجود یه پروکسی بین تیم کدینگ و کاربر نیازه ، اگر نبود ایشو ترکر‌ها و ... بوجود نمیومدن ، مورده دیگه هم اگر رویه فیچر و ... که من درست کردم همین‌طور تیم پشتیبانی درگیر هست و یا پشت سر هم تیکت میاد اکثر اوقات ایراد از کار من بوده و شاید Ux جالب نیست ، شاید راهنمای خوبی نیست و ...

‫۵ سال و ۵ ماه قبل، دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۰۷:۴۰
من توی این مورد خیلی پوست کلفت شدم و به نظرم درمیان گذاشتن مشکلات توسط کاربران بصورت مستقیم با توسعه دهنده بسیار مفید و تقویت کننده ست .
از زمانی که توی شرکت نرم افزاری مشغول بکار شدم و محصول اتوماسیون ، وب سرویس‌ها و CRM  تحت وب و برخی پروژه‌های دیگه بطور همزمان در اختیارم هست بطور جدی بصورت مستقیم با انواع و اقسام کاربر از مبتدی (حتی کاربری که کلیک راست نمیدونسته چیه) تا مشتری هایی که خودشون شرکت‌های نرم افزاری یا توسعه دهنده هستند در ارتباطم .
 مهمترین دستاورد رابطه‌ی مستقیم کاربران با توسعه دهندگان "درک نیاز مشتری" میتونه باشه (که به نظرم خیلی مهمه و هربرنامه نویسی باید این گزار رو تجربه کنه)  .
نکته‌ی مثبت دیگری که در این روش وجود داره اینه که کاربر در مقام درخواست کننده قرار میگیره و برنامه نویس در مقام حلال مشکل ، اینم به خودی خود حس خوبی داره نسبت به اینکه درخواست توسط واحد دیگری اخذ بشه و در قالب کامند (یا بهتره بگیم تسک) در اختیار برنامه نویس گذاشته بشه .
‫۵ سال و ۵ ماه قبل، یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۲۰:۰۹
عادتشون بدید از برنامه‌های issue tracker شما استفاده کنند. آنلاین مشکلات را دریافت کنید و آنلاین رفع اشکال.  ساده‌ترینش درست کردن یگ گروه تلگرامی برای پشتیبانی برنامه است.
‫۵ سال و ۵ ماه قبل، یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۱۹:۵۲
چندتا سوال: دوستان شما اصلا با کاربران برنامه تون به صورت تلفنی صحبت نمی‌کنید؟
بحران‌های برنامه رو چجوری رفع میکنید و یا با این استرس چه جوری مقابل میکنید؟(مثالا برنامه تحت وب درست است اما نیمی از کابران با اپ اندرویدی به مشکل مسخره‌ای بر می‌خورند که به منطق نزدیک نیست"در نگاه اول" و نزدیک تعطیلات عید هم هستید و مراجعه به برنامه بسیار بالاست و کارفرمایان هم تا سر حد مرگ درگیر فراهم کردن اجناس برای شعبه‌ها و...)
من در منزل نمی‌تونم تمرکز کنم و در محیط کاری هم متاسفانه پشتیبانی برنامه با برنامه نویسان است(بابت دریافت مشکلات برنامه) و بعضی روزها بابت فک زدن زیادی خیلی خیلی خسته میشم اما اینکار باعث دلگرمی مشتری میشه تا در موقعیتی که زمان پروژه تمام شده است اما مشکلات هنوز تموم نشد است، دل گرمی برای کارفرماست.
برای همین من در روزهای تعطیل (تعطیلات عید) در دفتر در حال یادگیری مواردی هستم که به آن‌ها علاقه دارم. اما محیط مناسب به نظرم محیطی است که یک تیم در یک اتاق باشند. اما باید قوانینی برای برقراری ارتباط و پرسیدن سوال و راهنمایی و هماهنگی باشه.
‫۵ سال و ۵ ماه قبل، شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۲۱:۱۴
فکر میکنم به خاطر اینکه نسبت افراد برون گرا به درون گرا بیشتر هست چنین مسئله ای بوده و بعد هم به محیط‌های کاری آی تی کشیده شده ولی تویه این محیط این نسبت مثله بقیه‌ی محیط‌های کاری فکر میکنم نیستش و همچنین احتیاج به تمرکز هم در طراحی محیط‌های کاری اکثرن رعایت نمیشه.
‫۵ سال و ۵ ماه قبل، شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۲۱:۰۵
محیط کاری بنده تقریبا شبیه عکسی هست که گذاشتم ولی این مسئله وجود نداره ، هر روز در یه ساعت مشخصی یه جلسه برگذار میشه و صحبت هایی که باید زده بشه رو اونجا مطرح میکنن .
و در بقیه‌ی ساعت روز در صورتی که یه موضوع خیلی مهم نباشه کسی مزاحم کسی نمیشه ( اون هم اول در مثلن فلان پیام رسان برات ارسال میشه و میتونی نوتیفیکشن رو زمانی که در حال فکر و تحلیلی خاموش کنی تا کسی مزاحم نشه و اگر دیگه خیلی خیلی فورس بود سراغت بیان ).