مطالب مشابه
- اشتراکها
اینفوگرافی هایی از تبدیل یک اتاق به دفتر کارمطالب
Pro Agile .NET Development With Scrum - قسمت اولنظرات مطالب
استفاده از قابلیت پارتیشن بندی در آرشیو جداول بانکهای اطلاعاتی SQL Serverنظرات مطالب
1# آموزش سیستم مدیریت کد Gitنظرسنجیها
صبحکار هستید یا شبکار؟نظرسنجیها
علت ترک آخرین محیط کاری که در آن مشغول بودیدنظرسنجیها
تا چه مدتی ترجیح میدهید در یک محل کاری باقی بمانید؟نظرسنجیها
آیا موقع کار (برنامه نویسی) به موسیقی گوش می دهید ؟نظرسنجیها
امتیازات تکمیلی حضور در محل کار شمانظرسنجیها
روزانه چقدر کافئین مصرف میکنید؟
#
۵ سال و ۵ ماه قبل، جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۰۷:۱۰با گزینهها شاید نشه خوب منظور رو رسوند انتخاب من به معنای انتخاب یه محیط شلوغ و به هم ریخته نیستشخصا آرامش محیط و اون حسی که باعث کم شدن استرس یا عوامل جانبی بشه رو مهم میدونمبه طور مثال تفریحات جانبی مثه فوتبال دستی یا ... که بشه برای چند دقیقه ای ذهن و ازاد کرد که نمونه ش رو تویه شرکتهای خارجی دیدمبعضا داخل اگهیهای استخدام خودمون هم ذکر میشه در کل قرار گرفتن تو یه محیط بسته که مثلن یه دیوار سفید در تمام روز جلوم باشه فکر میکنم باعث خستگی و burnout بیشتری میشه.
#
۵ سال و ۵ ماه قبل، جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۱۲:۰۵کار برنامه نویسی نیاز به «تمرکز بالایی در طولانی مدت» دارد و برای یک چنین مورد خاصی، محیط باز (رفت و آمد مراجعین، مدیران شلوغ در کنار دست، رفت و آمد خدمتکاران، با هم صحبت کردن همکاران، با تلفن صحبت کردن منشیها و ...)، بدترین انتخاب ممکن هست.#
۵ سال و ۵ ماه قبل، شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۱۹:۲۹دقیقا محیط کاری ما الان همینجوریه. یه محیط شلوغ و پر رفت و آمد و پر سروصداو جالب اینکه اجازه زدن هدفون هم نداریم!!#
۵ سال و ۵ ماه قبل، شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۲۱:۱۴فکر میکنم به خاطر اینکه نسبت افراد برون گرا به درون گرا بیشتر هست چنین مسئله ای بوده و بعد هم به محیطهای کاری آی تی کشیده شده ولی تویه این محیط این نسبت مثله بقیهی محیطهای کاری فکر میکنم نیستش و همچنین احتیاج به تمرکز هم در طراحی محیطهای کاری اکثرن رعایت نمیشه.
#
۵ سال و ۵ ماه قبل، شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۲۱:۰۵محیط کاری بنده تقریبا شبیه عکسی هست که گذاشتم ولی این مسئله وجود نداره ، هر روز در یه ساعت مشخصی یه جلسه برگذار میشه و صحبت هایی که باید زده بشه رو اونجا مطرح میکنن .و در بقیهی ساعت روز در صورتی که یه موضوع خیلی مهم نباشه کسی مزاحم کسی نمیشه ( اون هم اول در مثلن فلان پیام رسان برات ارسال میشه و میتونی نوتیفیکشن رو زمانی که در حال فکر و تحلیلی خاموش کنی تا کسی مزاحم نشه و اگر دیگه خیلی خیلی فورس بود سراغت بیان ).
#
۵ سال و ۵ ماه قبل، یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۱۹:۵۲چندتا سوال: دوستان شما اصلا با کاربران برنامه تون به صورت تلفنی صحبت نمیکنید؟بحرانهای برنامه رو چجوری رفع میکنید و یا با این استرس چه جوری مقابل میکنید؟(مثالا برنامه تحت وب درست است اما نیمی از کابران با اپ اندرویدی به مشکل مسخرهای بر میخورند که به منطق نزدیک نیست"در نگاه اول" و نزدیک تعطیلات عید هم هستید و مراجعه به برنامه بسیار بالاست و کارفرمایان هم تا سر حد مرگ درگیر فراهم کردن اجناس برای شعبهها و...)من در منزل نمیتونم تمرکز کنم و در محیط کاری هم متاسفانه پشتیبانی برنامه با برنامه نویسان است(بابت دریافت مشکلات برنامه) و بعضی روزها بابت فک زدن زیادی خیلی خیلی خسته میشم اما اینکار باعث دلگرمی مشتری میشه تا در موقعیتی که زمان پروژه تمام شده است اما مشکلات هنوز تموم نشد است، دل گرمی برای کارفرماست.برای همین من در روزهای تعطیل (تعطیلات عید) در دفتر در حال یادگیری مواردی هستم که به آنها علاقه دارم. اما محیط مناسب به نظرم محیطی است که یک تیم در یک اتاق باشند. اما باید قوانینی برای برقراری ارتباط و پرسیدن سوال و راهنمایی و هماهنگی باشه.#
۵ سال و ۵ ماه قبل، یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۲۰:۰۹عادتشون بدید از برنامههای issue tracker شما استفاده کنند. آنلاین مشکلات را دریافت کنید و آنلاین رفع اشکال. سادهترینش درست کردن یگ گروه تلگرامی برای پشتیبانی برنامه است.#
۵ سال و ۵ ماه قبل، دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۰۷:۴۰من توی این مورد خیلی پوست کلفت شدم و به نظرم درمیان گذاشتن مشکلات توسط کاربران بصورت مستقیم با توسعه دهنده بسیار مفید و تقویت کننده ست .از زمانی که توی شرکت نرم افزاری مشغول بکار شدم و محصول اتوماسیون ، وب سرویسها و CRM تحت وب و برخی پروژههای دیگه بطور همزمان در اختیارم هست بطور جدی بصورت مستقیم با انواع و اقسام کاربر از مبتدی (حتی کاربری که کلیک راست نمیدونسته چیه) تا مشتری هایی که خودشون شرکتهای نرم افزاری یا توسعه دهنده هستند در ارتباطم .مهمترین دستاورد رابطهی مستقیم کاربران با توسعه دهندگان "درک نیاز مشتری" میتونه باشه (که به نظرم خیلی مهمه و هربرنامه نویسی باید این گزار رو تجربه کنه) .نکتهی مثبت دیگری که در این روش وجود داره اینه که کاربر در مقام درخواست کننده قرار میگیره و برنامه نویس در مقام حلال مشکل ، اینم به خودی خود حس خوبی داره نسبت به اینکه درخواست توسط واحد دیگری اخذ بشه و در قالب کامند (یا بهتره بگیم تسک) در اختیار برنامه نویس گذاشته بشه .#
۵ سال و ۵ ماه قبل، دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۱۸:۰۷این مسئله باز اون شلوغی و در هم برهمی رو ایجاد میکنه ، کاربر هر لحظه و زمانی زنگ میزنه برای صحبت ، دقیقه ای شما رویه مسئلهی آ فکر میکنی و دقیقهی دیگه رو مسئلهی بی و هیچ کدوم هم به نتیجه نمیرسه ، به نظره من وجود یه پروکسی بین تیم کدینگ و کاربر نیازه ، اگر نبود ایشو ترکرها و ... بوجود نمیومدن ، مورده دیگه هم اگر رویه فیچر و ... که من درست کردم همینطور تیم پشتیبانی درگیر هست و یا پشت سر هم تیکت میاد اکثر اوقات ایراد از کار من بوده و شاید Ux جالب نیست ، شاید راهنمای خوبی نیست و ...
#
۵ سال و ۵ ماه قبل، چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ساعت ۰۶:۲۸نکته جالبی که وجود داره اینه که حدود نیمی از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند علاقمند به کار در منزل هستند اما چرا با وجود ابزاهای مختلف برای مدیریت پروژه هنوز شرکتها علاقمند به همکاری به این صورت نیستند؟