اشتراک‌ها
به روز رسانی امنیتی دات نت April 2015

اگر در وب کانفیگ برنامه‌های وب، حالت نمایش جزئیات خطاها به عموم تنظیم شده باشد، احتمال مشاهده‌ی جزئیات فایل وب کانفیگ وجود دارد.

حالت‌های امن:

<customErrors mode="remoteOnly" />
<customErrors mode="On" defaultRedirect="ErrorPage.htm" />
حالت ناامن:
<customErrors mode="off" />
به روز رسانی امنیتی دات نت April 2015
نظرات مطالب
اعتبارسنجی مبتنی بر JWT در ASP.NET Core 2.0 بدون استفاده از سیستم Identity
ذخیره سازی اصل توکن که در اینجا انجام شده، در ASP.NET Core Identity معادلی ندارد و جزو ابتکارات این پروژه است. هرچند پروژه‌ی Identity Server چیزی شبیه به آن‌را دارد: «امن سازی برنامه‌های ASP.NET Core توسط IdentityServer 4x - قسمت نهم- مدیریت طول عمر توکن‌ها»؛ تحت مفهوم «Reference Tokens».
نظرات مطالب
IdentityServer قسمت اول
- در قسمت اول به واژه‌هایی مانند «شرکت»، «مرکزی»، «single sign-on»، و «چندین برنامه‌ی مختلف فقط با یک لاگین» که قرار نیست اطلاعات کاربران خودشان را داخل بانک‌های اطلاعاتی خودشان به صورت مجزایی قرار دهند، بیشتر دقت کنید.
- Identity Server برای انتقال و نگهداری اطلاعات موقتی خودش از ترکیب کوکی‌های رمزنگاری شده و همچنین JWT استفاده می‌کند. مثال کاملی در این مورد در سری جدید «امن سازی برنامه‌های ASP.NET Core توسط IdentityServer 4x» با تمام جزئیات ممکن، بررسی شده‌است.
نظرات مطالب
اعتبارسنجی مبتنی بر JWT در ASP.NET Core 2.0 بدون استفاده از سیستم Identity
- مقدمه‌ی مطلب «پیاده سازی JSON Web Token با ASP.NET Web API 2.x» را مطالعه کنید.
- یک چنین کاری در Identity Server هم انجام می‌شود: «امن سازی برنامه‌های ASP.NET Core توسط IdentityServer 4x - قسمت نهم- مدیریت طول عمر توکن‌ها»؛ تحت مفهوم «Reference Tokens»:

نظرات نظرسنجی‌ها
آیا «بازی» هم می‌نویسید؟
با تشکر از این نظر سنجی 
برای دوستانی که علاقه به بازی سازی دارن این مطلبو میزارم...
همانطور که میدونید بازیهای روز از گرافیک فوق العاده ای برخورداره و مشخصه که این بازیهارو فقط با برنامه نویسی نمیشه ساخت. 
نیازهایی نرم افزاری که برای ساخت یک بازی باید در نظر گرفت:
1-استفاده از 3d-max یا maya برای ساختن کارکترها و متریالها
2-استفاده از موتورهای بازی سازی مانند  unity game engine یا unrealengine هر دوی این موتورها از C# پشتیبانی می‌کنند و منابع آموزشی خوبی دارن. دوستان مایه داری که هزینه براشون مهم نیست میتونن از آنرییل انجین استفاده کنند و دوستانی که مانند من از نرم افزارهای رایگان یا ک.ر.ک استفاده می‌کنن یونیتی بهترین گزینه هست(با نرم افزارهای تغییر آی پی وارد سایت یونیتی بشید)
3-سی شارپ یا سی پلاس در حد متوسط 
همچنین نیاز هست تا حدودی به هوش مصنوعی و تکنیک‌های درآمد زایی از طریق بازی سازی آگاه بود.(باید بدونید این بازی که میسازید قراره فقط از فروش خود بازی کسب درآمد کنه یا رایگان باشه و  پرداختهای درون برنامه ای داشته باشه مانند اغلب بازیهای اندروید)
نکته: توسط موتورهای بازی سازی می‌توانید خروجی سازگار برای اندروید، آی او اس ، رایانه  و... داشته باشید .

اشتراک‌ها
2.Visual Studio 2017 15.9 منتشر شد

These are the customer-reported issues addressed in 15.9.2:

2.Visual Studio 2017 15.9 منتشر شد
نظرات مطالب
مستندسازی خودکار API ها در برنامه‌های مبتنی بر ASP.NET Core بوسیله‌ی Swagger
یک نکته تکمیلی
جهت لود کردن description‌های هر action و controller در لایبرری swagger بدین شکل می‌توان عمل کرد.
services.AddSwaggerGen(c =>
            {
                c.SwaggerDoc("v1", new Info
                {
                    Version = "v1",
                    Title = "My API",
                    Description = "My Web API",
                    TermsOfService = "None",
                    Contact = new Contact
                    {
                        Name = "Mohammad Ahmadi",
                        Email = string.Empty,
                        Url = "https://www.dntips.ir"
                    },
                    License = new License
                    {
                        Name = "Use under LICX",
                        Url = "https://example.com/license"
                    }
                });
                var xmlFile = $"{Assembly.GetExecutingAssembly().GetName().Name}.xml";
                var xmlPath = Path.Combine(AppContext.BaseDirectory, xmlFile);
                c.IncludeXmlComments(xmlPath);
            });
مقادیر description‌ها باید درون یک فایل xml ایجاد شوند تا توسط swagger قابل بارگذاری باشند، بدین ترتیب روی پروژه در Solution Explorer راست کلیک کرده گزینه Edit را انتخاب کنید سپس تکه کد زیر را اضافه کنید. 
<PropertyGroup>
  <GenerateDocumentationFile>true</GenerateDocumentationFile>
</PropertyGroup>
در این صورت برای متدهایی که بالای آنها از xml استفاده نشود warning صادر میشود که برای رفع این مشکل کد بالا را به این صورت تغییر دهید
<PropertyGroup>
  <GenerateDocumentationFile>true</GenerateDocumentationFile>
  <NoWarn>$(NoWarn);1591</NoWarn>
</PropertyGroup>
نظرات مطالب
Url Routing در ASP.Net WebForms
سلام من تو globalاینجوری نوشتم
<%@ Application Language="C#" %>
<script runat="server">

    void Application_Start(object sender, EventArgs e) 
    {
        // Code that runs on application startup
      System.Web.Routing.RouteTable.Routes.MapPageRoute("NewsDatils", "News/{pi}/{pt}", "~/ShowNews.aspx");

    }
    
    void Application_End(object sender, EventArgs e) 
    {
        //  Code that runs on application shutdown

    }

بعد تو صفحه لینک اینجوری نوشتم
<asp:HyperLink ID="HyperLink2" runat="server" NavigateUrl='<%# string.Format("/News/{0}/{1}",Eval("NewsID"),Eval("NewsTitle").ToString().Replace(" ","-")) %>' Text='<%# Eval("NewsTitle") %>'></asp:HyperLink>
و تو shownews الان مقدارpi برابر null
int p = int.Parse(Page.RouteData.Values["pi"].ToString());
اینم اروری که نشون میده
Cannot use a leading .. to exit above the top directory.
نظرات مطالب
نحوه‌ی نگاشت فیلدهای فرمول در Fluent NHibernate
ممنون کاملا متوجه شدم.
حالا اگر بخواهیم از توابع غیر SQL استفاده کنیم باید چکار کنیم؟ برای مثال بخواهیم همین مثال بالا رو با توابع نوشته شده توسط خودمون انجام بدیم.